HTML

Mikor? Melyiket?

"– Hé! Te! Nem ismersz meg? – Nem. – Hát nem emlékszel? Hát együtt lőttük a pártházat! – Mikor? Melyiket? – Mikor melyiket!" /Hofi/

Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Fácse

Címkék

1848 (1) 1956 (9) 4k! (2) adó (1) afrika (3) akkordok (1) alföldi róbert (1) alkotmány (10) amerika (10) angela merkel (1) antiszemita (2) arab (7) asszociáció (3) ázsia (2) bajnai gordon (2) balog zoltán (4) baloldali (7) bartók béla (2) bayer zsolt (1) benjamin netanjahu (1) bicikli (3) bíróság (2) bkv (1) bokros lajos (1) bolsevizmus (1) bosznia (1) brit (2) budapest (40) bűncselekmény (14) ceu (1) cigány (12) civil (2) család (1) cseh tamás (3) dán (2) demokrácia (19) demszky gábor (1) deutsch tamás (2) dk (3) donald trump (3) egyiptom (1) együttélés (24) együtt 2014 (4) emmanuel macron (1) engels (1) erdély (3) esztergom (1) európa (9) európai unió (10) eurovízió (11) eu elnökség (5) facebook (1) felsőoktatás (5) felszabadulás (3) ferencváros (3) fidesz (67) film (17) foci (11) fordítás (3) francia (3) fürjes balázs (1) gazdaság (3) gender (1) görög (1) grúz (1) gulyás gergely (3) gyerek (1) gyöngyöspata (4) gyurcsány ferenc (6) háború (5) hahá (3) hajléktalan (1) halál (2) határon túli (10) hír tv (1) hódmezővásárhely (1) hoffmann rózsa (4) hoffmann tamás (1) holokauszt (5) horthy (8) humor (1) indiai (1) interjú (1) internet (1) ír (1) irodalom (10) iszlám (3) iványi gábor (1) izlandi (1) izrael (12) jeszenszky géza (1) jobbik (39) jog (3) józsefváros (2) józsef attila (4) jútyúb (11) kábítószer (2) kádár (2) karácsony gergely (6) károlyi mihály (2) karsay dorottya (1) katasztrófa (1) kdnp (10) képzőművészet (2) keresztény (1) kettős állampolgárság (4) kft (1) kiscsillag (1) kocsis máté (3) konzervatív (3) korea (2) kormány (20) koronavírus (6) korrupció (1) kósa lajos (1) kossuth lajos (3) kovács zoltán (1) kövér lászló (2) közbiztonság (8) közel-kelet (3) közlekedés (2) közmédia (3) köztársaság (5) köztársasági elnök (1) külpol (12) kultúra (32) kunhalmi ágnes (2) lázár jános (2) lenin (2) lévai katalin (1) liberális (5) líbia (1) liszt ferenc (1) lmbtq (2) lmp (24) lovasi andrás (2) macedón (1) magyar gárda (5) magyar hírlap (1) márki-zay péter (2) marx (2) matolcsy györgy (2) mdf (4) médiatörvény (3) meggyes tamás (1) meleg (9) menekült (2) mesterházy attila (5) migráns (3) milla (3) mindszenty (1) miniszterelnök (3) mi hazánk (1) moldova györgy (2) moma (1) momentum (4) mszp (37) mtk (1) náci (8) nagy feró (1) nagy imre (2) nav (1) német (16) németh szilárd (1) nemzeti együttműködés (8) nemzeti identitás (1) nemzeti színház (2) niedermüller péter (2) női jogok (8) norvég (2) nyilas (2) nyugdíj (4) olasz (2) olimpia (3) önkormányzat (5) orbán viktor (36) orosz (3) országgyűlés (23) összefogás (8) osztrák (2) parlament (11) pénz (2) pintér sándor (2) pm (2) portugál (2) puzsér róbert (1) rajz (1) reklám (2) rendőr (2) román (5) ságvári endre (1) sajtó (1) schiffer andrás (5) schmidt mária (1) schmitt pál (3) simicska lajos (1) soltész miklós (1) sör (1) soros györgy (2) spanyol (1) sport (14) stágel bence (2) szabó ervin (1) szabó tímea (1) szalai annamária (2) szdsz (4) szélsőjobb (5) szex (3) szijjártó péter (2) színház (7) szlovák (6) szocdem (1) szociális (1) szolidaritás (1) szombathely (1) sztrájk (1) tarlós istván (10) teleki pál (1) tétényi éva (2) török (1) történelem (22) tóth gabi (1) trianon (7) trill zsolt (1) trombitás kristóf (1) trump (2) tudomány (3) tüntetés (10) újbuda (1) ukrán (4) ungváry rudolf (1) ungváry tamás (1) ünnep (2) vágó gábor (1) választás (31) vallás (3) városliget (1) videó (17) vona gábor (3) vörös iszap (1) zene (33) zöld (6) zöld baloldal (2) zsidó (18) Címkefelhő

Nemzetközi helyzet

free counters

A blogger, úgy két héttel ezelőtt úgy döntött: felhagy a blogolással. Legalábbis a magyar belpolitika kitárgyalásával. Nem érdemes ezzel foglalkozni, tényleg. Szép dolog az ellenzékieskedés, de sok értelme nincs.

Konkrétan az történt, hogy az ellenzék egy politikusa felszólalt az ellopott, háromezer-milliárdos magánnyugdíj-vagyon ügyében, mire a kormányzat, felhasználva a kezében tartott igazságszolgáltatást, irreális pénzbüntetéssel állt rajta bosszút. Ehhez az ürügy egy bizonyítatlan félmondat volt, ami egyáltalán nem volt súlyosabb, mint amit a kormánypárti politikusok állítanak rendszeresen az előző kormányzat politikusairól, és amikről rendre bebizonyosodik azok valótlansága. Miközben ugyanők a saját köztörvényes bűncselekményeiket itt követik el az orrunk előtt, és még büszkék is rá. Az úthenger pedig azon hajt át, akin akar, főleg ha sokat ugrál. Ezúttal Török Zsolt, az MSZP volt szóvivője volt a kiválasztott.

torokzs.jpgTörök Zsolt kérése

Mindez az Index és a 444 úgy hozták le, hogy "kínos", "öngól", Facebook-on a "bénázás" szó is megjelent - a kommentekről nem is beszélve. De mindezeket nem Selmeczi Gabriellára értették, vagy arra, hogy a Fidesz már pitiánerebbnél aljasabb eszközöket vet be az ellenzéki hangok elhallgattatására. Az újságírók és a hozzászóllók Török Zsolttal voltak elégedetlenek. Hogy pontosan miért, az nem derül ki - hacsak azt az idétlen és fals hírt nem vesszük annak, hogy az MSZP a bírság általa átvállalt részét azután meg akarta Török Zsolttal téríteni. Egyébként meg a legtöbb komment (amikről bár tudjuk, hogy nem számítanak tudományos forrásnak, de azért elborzaszthatják az embert) az MSZP és Török Zsolt lesajnálásáról és mindenhova elküldéséről szólt. Csupán a fikázódás, meg a siránkozás, hogy a Fidesz alatt milyen szörnyű élni. De aki nekimegy az államgépezetnek és alulmarad, az véletlenül se várjon semmi szolidaritást vagy pár jó szót. Miért nem lopta össze magát időben, mint minden rendes politikus? Most jól megnézheti magát.

Ellenben mi volt helyette a téma egy hétig? Illés bácsi fagyizója. Természetesen az is fontos kérdés, hogy a hatalom gond nélkül tapossa-e el az életét ledolgozó kisembert, és ezért tartunk itt, ahol - vagy éppen hogy a lakosság az, aki minden disznóságot elnéz annak, aki elég szépen tud mosolyogni vagy sírni, és ezért tartunk itt, ahol? Ám akármelyik oldalt nézzük, a bezárt gödöllői cukrászda nagyobb összefogást és élénkebb aktivitást váltott ki, mint akár a kockásinges tiltakozás, aminek szintén minden következmény nélkül lett vége. Le lehet nyúlni a megtakarításainkat, szét lehet verni az oktatást, lehet a kórházakból elfekvőt csinálni - nem érdekes, csak a fagyinkat ne vegye el senki.

Örkény István talán örülne ennek, hiszen ez éppen ellentétes azzal, mint amit Gli ungheresi című egypercesében leírt: abban a magyarok éppen a saját pillanatnyi sirámaik miatt nem hajlandóak fagyizni és kicsit élvezni az életet. Persze a napi gondok ma is állandó panaszkodási ürügyet adnak, és továbbra is azt kergetik el, aki a depresszióból kicsit ki akarná őket rángatni - de legalább a fagyijukba most már tíz ujjal kapaszkodnak.

 

Címkék: mszp fidesz facebook bíróság

27 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mikor-melyiket.blog.hu/api/trackback/id/tr568765854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mérnork 2016.06.02. 11:25:47

"Ám akármelyik oldalt nézzük, a bezárt gödöllői cukrászda nagyobb összefogást és élénkebb aktivitást váltott ki, mint akár a kockásinges tiltakozás, aminek szintén minden következmény nélkül lett vége."
Igen, a gusztustalan fagyis bácsi is 1000× szimpatikusabb, mint 1 maszopos politikus. Teccettek volna normálisan politizálni, most valószínűleg kevésbé utálnának benneteket.

Ballib cenzúrázók réme 12 2016.06.02. 12:01:11

Az a probléma hogy nem látjátok a fától az erdőt.

Nevezetesen azzal a ténnyel nem vagytok hajlandóak szembenézni, hogy az MSZP-t és Gyurcsányt még most is kategóriákkal jobban rühellik a Fidesztől is.

Inkább megteszitek bűnbaknak az istenadta népet, amelyik egyébként a Fideszt is rühelli.
Csakhát titeket még jobban.
Pech.

MAC-Ka 2016.06.02. 12:08:52

@Ballib cenzúrázók réme 12: Az olyan emberekkel mit lehet kezdeni, akik ha nem is értenek egyet a fideszbanda valamelyik aljasságával, akkor se hajlandók semmit csinálni, csak mert a maszop vagy gyurcsány is ellenzi...és hát azokkal nem közösködik...
Bár legtöbbször fingjuk nincs miért is kell őket rühellni, csak beállnak a sorba.
Ostoba emberek... Megérdemlik a sorsukat.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.06.02. 13:13:13

A cukrászda ügye sokakat érint.

Ellenben kiket érint Soros kockás apródjainak a műbalhéja? Senkit.

Ezért kelt nagyobb visszhangot az előbbo.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.06.02. 13:21:33

@MAC-Ka:

A ballibák legnagyobb hibája: azt hiszik, hogy Orbán a fanatikus fideszesek miatt van hatalmon.

Nem. A fanatikus fideszesek száma talán 150-200 ezer ember, kb. mint amennyi fanatikus ballib van.

Az átlagember semmilyen, azaz független. Ők a kisebbik rosszra szavaznak.

2014-ben 1,1 millió ember gondolta, hogy a ballibek a kisebbik rosssz, 2,1 ember pedig azt, hogy a Fidesz. Ennyi az egész.

fehérfarkas 2016.06.02. 13:31:56

@MAC-Ka:
A szocik 8 éves kormányzását sokan utálják, mert bedőltek a Fidesz propagandának. Sok hiba és f@xság volt abban a 8 évben, de azokat a hibákat kellett volna a következő kormánynak kijavítania.
Akkoriban üresen kongó standionok helyett autópályák épültek (8 év alatt több mint előtte 40 év alatt), Dunán hidak épültek, több vasútszakasz villamosítása akkor kezdődött el, az oktatásra 30%-kal több pénz jutott, 30-cal kevesebb adónem volt, 20% volt az áfa (a 2008-as válság előtt, de akkor is csak 25%-ig vitték fel), ők vezették be az EVÁ-t (amit aztán a Fidesz kiherélt), a Forint erős volt (270 ft = 1 euró, 150 Ft = 1 svájci frank, 180 ft = 1 dollár), akkor még meg volt az emberek 3000 milliárd forintnyi magánnyugdíj-pénztári megtakarítása, ráadásul az államadósság 6000 milliárd forinttal kevesebb volt.
Ja, és akkoriban piacgazdaság volt, a szakszervezetek is félévente tüntettek (mert még voltak szakszervezetek és a kormány seggnyalása helyett neki mertek menni a kormánynak). A köztévé meg a TV2 sem kormánypropaganda TV-k voltak, mert a 2010-es választási kampány idején a köztévében napi szinten mutatták a korrupció miatt bilincsben elvitt kormánypárti politikusokat. Korrupciós sajnos akkor is volt, de aki lebukott arról nem megmagyarázták, hogy a nemzet érdekét szolgáló hős (lásd pl. Matolcsynál), hanem az ügyészség bilincsben elvitte és még a köztévé is leadta.

Ami a 8 évnyi szoci kormányzás nagy hibája volt nem az amit megcsináltak, hanem amit nem mertek megcsinálni: a nagy ellátórendszerek átalakítása, megreformálása. Erről csak beszéltek, de nem merték megcsinálni. Ez volt az ő hibájuk.
A Fidesz-kormány hozzányúlt a nagy ellátórendszerekhez, de a rossz irányba: teljesen szétzüllesztette őket, és hatalmas mennyiségű pénzeket vont ki belőlük. A szociális védőhálót szinte teljesen megszüntette, az állami egészségügyben könnyebben és gyorsabban meg lehet halni a rossz higiéniai körülmények miatt, mint kint Szíriában a fronton.
És akkor a trafikmutyiról, szerencsejáték-mutyiról, földmutyiról, takarészszövetkezet-mutyiról, offshore földgázmutyiról, és a többiről még nem is beszéltem.

Ja, meg mintha akkoriban lett volna egy szociális népszavazás, ahol az emberek a Fidesz propaganda hatására leszavazták az oktatásügy és az egészségügy átalakítását. Ennek következtében ma az ingyenes felsőoktatás és az ingyenes egészségügy sokkal többe kerül mint a szocik által bevezetni kívánt mindenki járuljon hozzá minimálisan a szolgáltatásokhoz. Akkoriban a szocik úgy tervezték, hogy minden felsőoktatásbeli félévenkénti 8000 Ft-tal járuljon hozzá a képzéséhez, és az egészségügyben pedig ellátásonként 300 Ft vizitdíjat fizessen (amiről számlát kap!!!). Ma az "ingyenesben" ennek a sokszorosát fizeti mindenki, és amely pénzek sorsáról semmit sem tudunk, hogy hová tűnnek el, mert a szolgáltatás színvonalán egyáltalán nem érződik.
Ja tényleg, ma már nemcsak az "ingyenes" felsőoktatás kerül sok pénzbe, hanem az általános iskolai is: a diákoknak kell bevinniük a krétát, szivacsot, wc papírt, szappant, stb-t. Van, ahol bevinniük kell, és van ahol pénzben befizetniük az iskola számára. Miért, mert ezt jelenti az "ingyenes" unortodoxiában.

De sokan még mindig a szocikat okolják minden bajunkért. Pedig több mint fél évtizede nincsenek hatalmon a szocik, és állítólag a Fidesz kormány reformjai működnek és Európa mintaországa lettünk.

fehérfarkas 2016.06.02. 13:42:20

@BircaHang Média szerkesztősége:

Lehet, hogy Bulgáriából Magyarország hatalmas életszínvonalúnak és gyorsan fejlődőnek tűnik, de ha Orbánék sokáig maradnak hatalmon, akkor 10 év múlva Magyarország is ugyanolyan csóró és lepusztult lesz, mint Bulgária.

Önmagában a diktatúra se nem jó, se nem rossz. A diktátor személyén múlik milyen. Vannak a modernizáló diktátorok, és vannak a saját népüket kifosztó és szolgaságba süllyesztőek. Orbán sajnos ez utóbbiba tartozik.

A modernizációról való véleményét a Fidesz kormánynak mind Orbán, mind pedig az egyik államtitkárának a mondása jól összefoglalja:
L. Simon László: "azért nem lehet nap- és szélerőművekre alapozni, mert áramra éjszaka is szükség van, valamint akkor is, amikor nem fúj a szél."
Orbán Viktor 2016 áprilisában Békéscsabán: "Jó dolog az innováció és a startupok világa, mert hátha kiderül, hogy az, amiről nem is tudtuk, ahhoz is értünk – de a jövő nem ez. Békéscsabának nyomdaipari hagyományai vannak"

Ehhez csak annyit, hogy Dubajnak nincsenek nyomdaipari hagyományai, viszont 3D nyomtatóval készítettek épületet, és támogatja az innovációt meg a hi-tech ipart, mert abban látja a jövőt.

Maktúm bin Rásid Ál Maktúm sejk, az Egyesült Arab Emírségek miniszterelnöke 2015-ben: "Végrehajtjuk, amit elterveztünk; intézkedésekben gondolkozunk, nem elméletekben. A gyorsan változó világ megköveteli, hogy felgyorsítsuk a fejlődés ütemét. A történelem nem jegyzi fel a terveket, csak az eredményeket."
www.cnet.com/news/dubai-unveils-worlds-first-3d-printed-office-building/
Dubai unveils world's first 3D-printed office building

Na erre már nem mondok semmit - ettől már nem fényévekre vagyunk, hanem a legtávolabbi kvazár is közelebb van a Földhöz, mint Dubaj Magyarországhoz.
OK, kész, megyek a kőbaltámért mamutot vadászni. Köszi Orbán, hogy miattad a hazám majd csak 2567-ben lesz ezen a szinten mint ahol Dubaj most van.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.06.02. 13:49:57

@fehérfarkas:

Mi a valóság? Egyetlen kelet-európai állam sem zárkózott fel a nyugathoz a rendszerváltás óta. Mára kb. beállt az a helyzet, ami volt a II. vh. előtt: azaz a leggazdagabb Csehország, az utolsó meg Koszovó.

A diktatúra csakis ideiglenesen jó, mésképp sosem az. Miért? Mert még egy kiváló diktátor sem képes kormányozni, ha nincs számára visszacsatolás.

Orbán meglátta a problémát, igyekszik is ellene tenni. Az orbáni politika alapja: nem lehet felemelkedni a nyugati integrációval. S ez teljesen igaz.

Netuddki. 2016.06.02. 14:23:31

@fehérfarkas: Ostoba, tolvaj fidesztrollok nem vitapartNERek. Csak szólok, feleslegesen fárasztod magad és koptatod a billentyűzeted.

konrada 2016.06.02. 14:38:13

@Tibi !:
Jól teszed, hogy figyelmeztetsz mindenkit, mert igazad van: Ostoba - mások véleményére nem kíváncsi - trollok nem vitapartnerek.
Ezt jó ha mindenki tudja!

fehérfarkas 2016.06.02. 14:38:34

@BircaHang Média szerkesztősége:

A nyugati életszínvonalat valóban egyik sem érte el. DE...
... de Észtország fejlettségében Skandináviát megközelítette, csak egy picivel még alacsonyabbak a bérek. De az ottani bérekből jól meg lehet élni (Bulgáriából és Magyarországról nézve már nyugati életszínvonalnak tűnik az észt - csupán Finnországból vagy Németországból nézve számít alacsonyabbnak).
Szlovákia bérekben és életszínvonalban már leelőzte Magyarországot. És Szlovénia és életszínvonalban jóval Magyarország előtt jár. Lengyelországban pedig a nagyvárosokban (Varsó, Gdansk, Lodz) az életszínvonal magasabb mint Budapesten. Míg Lengyelországból a vidékiek hagyják el tömegesen az országot, addig nálunk a nagyvárosiak is tömegesen menekülnek az országból.

konrada 2016.06.02. 14:43:43

@fehérfarkas:
...hát Dubaj-jal mint péda, csak egy a probléma:
olyan massziv külkereskedelmi töblete van, amiből akármit megvalósíthatnak, legyen az sziget a semmiből, vagy sokszáz méteres toronyházak a sivatagban.

...mindehhez csak annyi kell, hogy legyen olyan terméke, melyet minimális erőfeszítéssel, gyakorlatilag pár vendégmunkással elő tudjanak teremteni,és annak masszív piaca legyen...

...hogy a zorbán ezt miért nem tudja,vagy ha tudja, miért nem csinálja, egyszerűen érthetetlen....

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.06.02. 14:45:42

@fehérfarkas:

Amit írsz, az annak ismétlése, amit én írtam.

Hozzáteszem: az észt bérek jóval a skandimáv szint alatt vannak most is, azaz a "picit" erős túlzás.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.06.02. 14:46:31

@Tibi !:

Tudjuk, ballib bérkommentelő vagy, ezért is van az, hogy nem veszünk komolyan téged.

fehérfarkas 2016.06.02. 14:48:37

@BircaHang Média szerkesztősége: "A diktatúra csakis ideiglenesen jó, mésképp sosem az. Miért? Mert még egy kiváló diktátor sem képes kormányozni, ha nincs számára visszacsatolás."

Akkor miért támogatod ennyire Orbánt, és miért gyűlölöd ennyire a szocikat? Hiszen Magyarországon pont Orbán képviseli a diktatúrát és a szocik a demokráciát (mégha tökéletlenül és nyögvenyelősen is

"Orbán meglátta a problémát, igyekszik is ellene tenni. Az orbáni politika alapja: nem lehet felemelkedni a nyugati integrációval. S ez teljesen igaz. "

A világon minden ország az oktatás, egészségügy, kultúra és a infrastruktúra fejlesztésével lett sikeres. Nálunk pont ezekből vonta ki a Fidesz-kormány a pénzeket.
A jó színvonalú oktatás és egészséges emberek nélkül nincsen hi-tech ipar és innováció >>> anélkül pedig nincsen magas hozzáadott értéket előállítani képes saját ipar >>> anélkül pedig nincsenek magas bérek és magas életszínvonal.
Buta és betegeskedő társadalomban nehéz jó gazdaságot működtetni, és a külföldi befektetők is elkerülik az ilyen országokat. Ez az ókorban is ugyanígy volt, és ma is ugyanígy van. Csak Orbán-Matolcsy-Birca és társaitok hiszitek azt, hogy máshogy van. Bulgária is azért olyan fostalicska, mert a kormányok ott is szétlopják az országot és az oktatásra, egészségügyre, K+F-re, innovációra és infrastruktúrára nem költenek eleget.
Voltam többször is Bulgáriában és tudom mit jelent az, amikor kint van az országút mellett az EU-s tábla, hogy az EU pénzéből lett felújítva, de nem azért nem mersz 60-nál többel menni, mert a trafipaxos rendőr megbüntet, hanem mert a kátyúk (kátyúk???? inkább tankcsapdák!!!) miatt félted a futóművedet. Vagy az útfelújításokra szánt EU-s pénzeket teljesen szétlopták, pontosan ugyanúgy mint nálunk.

fehérfarkas 2016.06.02. 14:55:13

@konrada:

Dubaj olaj és földgázbevétele a GDP-nek kevesebb mint 5%-át adja. A GDP-jük több mint 95%-át a szolgáltatások, nemzetközi bankszektor, nemzetközi logisztikai szolgáltatások, kereskedelem, és az idegenforgalom adja. És az elmúlt 5 évben a hi-tech és ICT szektor számára is épülnek az üzleti parkok.
Az emirátusi egyetemek közül 7 egyetem is benne van a világ 700 legjobb egyeteme között (QS World University Rankings 2014), míg nekünk magyaroknak csak 2 egyetemünk.
Ja, és Dubajban valósult meg a világon először a teljes 100%-ban e-közigazgatás. Ezt követte a világon Finnország és Észtország.

Balt 2016.06.02. 14:57:32

A kínos meg ciki az a történetben, hogy az MSZP közleményben tudatta, átvállalta a kártérítést és a perköltséget, tehát ez a balfék tulképp az MSZP-nek kalapozik.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.06.02. 15:00:58

@fehérfarkas:

Senkit sem gyűlölök. Az egyet nem értés nem gyűlölet.

Mind a ballibek, mind Orbán a demokráciát képviselik, azaz kérdésed értelmetlen.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.06.02. 15:03:38

@fehérfarkas:

A korrupciót tartani oknak butaság.

A korrupció kb. olyan, mintha az infarktusos beteg esetében az orvosok a szív helyett az egyik lábköröm gombásodásának szentelnének figyelmet.

Nem a korrupció miatt nincs Mo. nyugati életszínvonalon.

fehérfarkas 2016.06.02. 18:25:24

@BircaHang Média szerkesztősége:

A demokrácia alatt akkor teljesen mást értünk, ha Orbán szerinted demokratikusan kormányoz.
A demokrácia nemcsak az, amikor 4 évente az emberek elmehetnek szavazni. Hanem amikor az állami intézmények demokratikusan működnek, és a kormány is demokratikusan kormányoz.
Nemcsoda, hogy Bulgária és Magyarország egyaránt csődtömeg, mert ahol a lakosság diktatúra lightot, vagy soft diktatúrát demokráciának gondolja, ott ne várjunk fejlődést.

Önmagában egy diktatúra is lehet jó, ha a diktátor jó, modernizáló, a fejlődés elkötelezettje, mert akkor a fejlődést gátlókat az állami vezetésből eltávolítja. De Bulgária és Magyarország egyaránt a múltba rohanunk vissza, miközben a világ elmegy mellettünk.
Nem véletlen, hogy korábban lenézett szlovákok is elhúztak mellettünk. A szlovákok wazze, akiket képtelennek tartottunk saját országot működtetni nélkülünk vagy a csehek nélkül. Most meg ők mutatják meg nekünk hogyan is kell befektetőbarát működőképes országot csinálni. És a fizetések meg az életszínvonal meg már nagyobb mint nálunk.

Balt 2016.06.02. 19:11:25

@fehérfarkas: És ott mekkora államadósságot hagytak a komcsik az utódokra?

Balt 2016.06.02. 19:17:48

@fehérfarkas: Friss Tölgyessy egy elég maliciózus cikkben:

"A rendszernek a végső célja az volna, hogy végre célba érjen a magyar felzárkózás. Ez nagyon nem sikerült a 2000 utáni években. A legegyszerűbb összehasonlító számok a hasonló sorsú országokkal tehetők meg. A hasonló sorsú országok 2004 és 2008 között - mármint a térség unióba belépő új tagállamai - 26%-kal növekedtek összesen. Magyarország 9,9%-kal. Legjobban Szlovákia nőtt, 36%-kal, és a nagyon fejlett Szlovénia is 22-vel nőtt. Tehát a térségben súlyos lemaradásunk volt.

Most az utolsó öt évre is összegyűjtöttem egy adatsort. A magyar növekedés 2010 és 2015 között 8,8 %-os volt, Lengyelországé 15%-os, Szlovákiáé 12,5, és Romániáé is 12,5. Ez az Orbán-rendszer mostanáig tartó ideje. Ha összehasonlítjuk a korábbiakkal, akkor a korábbiak rettenetes lemaradást hoztak. Ez most csekély lemaradást mutat.

Az első három év nagyon rossz volt, visszaesés vagy stagnálás körüli helyzet, de a második két-három év már jobb. Sőt, akadtak olyan negyedévek, hogy Magyarország első lett."

(És Szlovéniát nyilván nem véletlenül hagyta ki az utóbbi időszakból.)

fehérfarkas 2016.06.02. 19:23:28

@Balt:

2016-ban, 1/4 századdal a szocializmus bukása után komcsizni nagyon szánalmas és vérciki. Főleg, amikor az az ex-komcsi, ex-MSZMP tag Matolcsy mondja meg az unortodox gazdaságpolitikánkat, akit Antall József kirúgott a saját kormányából, és Kupa csak úgy hajlandó elvállalni a pénzügyminiszterséget, ha Matolcsy távozik a kormányból.
Matolcsy annak mintapéldánya, ami miatt anno rendszert váltottunk és a szocializmus helyett a kapotalizmusra akartunk áttérni. Most visszatértünk a kommunizmussal kevert laton-amerikai szintű oligarcha működéshez.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.06.02. 19:30:45

@fehérfarkas:

Orbán pont ugyanolyan demokratikusan kormányoz, mint Gyurcsány - gyakorolja szabad választásokon kapott alkotmányos hatalmát.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.06.02. 19:31:58

@fehérfarkas:

Bulgáriát nem ismered.

De Szlovákiát sem, melyet nyugaton szintén diktatúrával vádolnak, s te mégis éljenzed.

Zavaros fanatikus balliba vagy....

fehérfarkas 2016.06.02. 19:43:34

@Balt:

Lehet keveselni a 9,9% növekedést, de 2010 után 5 év kellett, hogy a 2008-os állapotot elérjük (pedig Bajnai a világgazdasági válság után már növekedéssel adta át az országot és újra erős forinttal, és az IMF hitelt nem hívta le, hanem csak vésztartaléknak kellett - Orbán hívta le utána, és abból vette pl. a MOL részvényeket meg az OMV gáztárolóit; majd drágább kamatozású piaci hitelből fizette vissza az IMF hitelt).
És egyre jobban maradunk el a Nyugattól 2010 óta. És a fejlődést is csupán az EU pénze meg a korábbi kormányok idején idetelepült multik adják. De idén, hogy az EU-s forrás már csökkent, egyből a gazdasági növekedés is drasztikusan visszaesett.

Szóval lehet keveselni a 2002-2008 közti időszak fejlődését, de most még azt is visszasírjuk.
Főleg, hogy akkor épültek az autópályák, Duna hidak, új modern motorvonatot vásároltunk, vasútvonalakat villamosítottunk, akkor jött ide az a Mercedes is (csak a gyár felépülése és átadása a kormányváltás utánra esett), amivel Orbán reklámozza magát (Gyurcsány írta még alá a Mercedessel a szerződést, és Bajnai alatt tették le az alapkövet), és panelprogramból 190 ezer panellakás lett felújítva és energiatakarékossá alakítva.

Most úgy nagyobb 6000 milliárddal az államadósság 2010-hez képest, hogy a Fidesz kormány 3000 milliárd ft magánnyugdíj-pénztári befizetést államosított, és az EU-tól soha korábban nem látott mértékű fejlesztési forrásokat kaptunk. Hol ez a 6000+3000 mrd forintnyi pénz + az EU-s források? Csak mert az ország fejlettségén és az életszínvonalon ez nem látszik meg. Szóval hol ez a pénz?
Erre adjál magyarázatot a szánalmas komcsizás helyett!!!

Balt 2016.06.02. 21:19:46

@fehérfarkas: Akkor nevezd meg őket, ahogy tetszik. Nekem mindegy. Nyazsgem.
süti beállítások módosítása