HTML

Mikor? Melyiket?

"– Hé! Te! Nem ismersz meg? – Nem. – Hát nem emlékszel? Hát együtt lőttük a pártházat! – Mikor? Melyiket? – Mikor melyiket!" /Hofi/

Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Fácse

Címkék

1848 (1) 1956 (9) 4k! (2) adó (1) afrika (3) akkordok (1) alföldi róbert (1) alkotmány (10) amerika (10) angela merkel (1) antiszemita (2) arab (7) asszociáció (3) ázsia (2) bajnai gordon (2) balog zoltán (4) baloldali (7) bartók béla (2) bayer zsolt (1) benjamin netanjahu (1) bicikli (3) bíróság (2) bkv (1) bokros lajos (1) bolsevizmus (1) bosznia (1) brit (2) budapest (40) bűncselekmény (14) ceu (1) cigány (12) civil (2) család (1) cseh tamás (3) dán (2) demokrácia (19) demszky gábor (1) deutsch tamás (2) dk (3) donald trump (3) egyiptom (1) együttélés (24) együtt 2014 (4) emmanuel macron (1) engels (1) erdély (3) esztergom (1) európa (9) európai unió (10) eurovízió (11) eu elnökség (5) facebook (1) felsőoktatás (5) felszabadulás (3) ferencváros (3) fidesz (67) film (17) foci (11) fordítás (3) francia (3) fürjes balázs (1) gazdaság (3) gender (1) görög (1) grúz (1) gulyás gergely (3) gyerek (1) gyöngyöspata (4) gyurcsány ferenc (6) háború (5) hahá (3) hajléktalan (1) halál (2) határon túli (10) hír tv (1) hódmezővásárhely (1) hoffmann rózsa (4) hoffmann tamás (1) holokauszt (5) horthy (8) humor (1) indiai (1) interjú (1) internet (1) ír (1) irodalom (10) iszlám (3) iványi gábor (1) izlandi (1) izrael (12) jeszenszky géza (1) jobbik (39) jog (3) józsefváros (2) józsef attila (4) jútyúb (11) kábítószer (2) kádár (2) karácsony gergely (6) károlyi mihály (2) karsay dorottya (1) katasztrófa (1) kdnp (10) képzőművészet (2) keresztény (1) kettős állampolgárság (4) kft (1) kiscsillag (1) kocsis máté (3) konzervatív (3) korea (2) kormány (20) koronavírus (6) korrupció (1) kósa lajos (1) kossuth lajos (3) kovács zoltán (1) kövér lászló (2) közbiztonság (8) közel-kelet (3) közlekedés (2) közmédia (3) köztársaság (5) köztársasági elnök (1) külpol (12) kultúra (32) kunhalmi ágnes (2) lázár jános (2) lenin (2) lévai katalin (1) liberális (5) líbia (1) liszt ferenc (1) lmbtq (2) lmp (24) lovasi andrás (2) macedón (1) magyar gárda (5) magyar hírlap (1) márki-zay péter (2) marx (2) matolcsy györgy (2) mdf (4) médiatörvény (3) meggyes tamás (1) meleg (9) menekült (2) mesterházy attila (5) migráns (3) milla (3) mindszenty (1) miniszterelnök (3) mi hazánk (1) moldova györgy (2) moma (1) momentum (4) mszp (37) mtk (1) náci (8) nagy feró (1) nagy imre (2) nav (1) német (16) németh szilárd (1) nemzeti együttműködés (8) nemzeti identitás (1) nemzeti színház (2) niedermüller péter (2) női jogok (8) norvég (2) nyilas (2) nyugdíj (4) olasz (2) olimpia (3) önkormányzat (5) orbán viktor (36) orosz (3) országgyűlés (23) összefogás (8) osztrák (2) parlament (11) pénz (2) pintér sándor (2) pm (2) portugál (2) puzsér róbert (1) rajz (1) reklám (2) rendőr (2) román (5) ságvári endre (1) sajtó (1) schiffer andrás (5) schmidt mária (1) schmitt pál (3) simicska lajos (1) soltész miklós (1) sör (1) soros györgy (2) spanyol (1) sport (14) stágel bence (2) szabó ervin (1) szabó tímea (1) szalai annamária (2) szdsz (4) szélsőjobb (5) szex (3) szijjártó péter (2) színház (7) szlovák (6) szocdem (1) szociális (1) szolidaritás (1) szombathely (1) sztrájk (1) tarlós istván (10) teleki pál (1) tétényi éva (2) török (1) történelem (22) tóth gabi (1) trianon (7) trill zsolt (1) trombitás kristóf (1) trump (2) tudomány (3) tüntetés (10) újbuda (1) ukrán (4) ungváry rudolf (1) ungváry tamás (1) ünnep (2) vágó gábor (1) választás (31) vallás (3) városliget (1) videó (17) vona gábor (3) vörös iszap (1) zene (33) zöld (6) zöld baloldal (2) zsidó (18) Címkefelhő

Nemzetközi helyzet

free counters

Természetesen blogunk is örül és gratulál Márki-Zay Péter (MZP) győzelmének/hez, és sok sikert kíván neki. Ez a választás kétségtelenül megmutatta: megfelelő stratégiával és jelölttel a Fidesz bárhol legyőzhető. Ez viszont nem jelenti, hogy mindenhol ugyanazzal a stratégiával és jelölttel, mint Hódmezővásárhelyen.

Először is ne felejtsük el: nem ez volt az első eset, hogy a komplett ellenzék beállt egy független polgármester-jelölt mögé. 2010-ben az esztergomi Tétényi Éva indult sikerrel szintén függetlenként, MSZP-LMP-Jobbik támogatással (a DK meg a többiek akkor még nem léteztek). Ám ugyanazok a szavazók, akik el akarták küldeni a bekudarcult fideszes Meggyesi Tamást a város éléről, az egyéni körzetekben - mivel az rendes önkormányzati választás volt - attól még simán behúzták a Fideszt. A full fideszes közgyűlés pedig az ellenzéki polgármestert ott obstruálta, ahol tudta, kialakult egy patthelyzet, majd 2014-ben a Fidesz gond nélkül visszavette a várost - igaz, legalább már nem Meggyes Tamással. Ebből két tanulságot vonhatunk le:

1. Ha a lakosság éppen nem támogatja a fideszes polgármester-jelöltet, az még nem jelenti, hogy maga ne lenne továbbra is fideszes. Ez főleg országgyűlési választásoknál szempont, ahol a pártjelvény tényleg többet nyom a latba. Itt ugyanis a választó nem csak a leendő képviselője személyéről dönt, hanem arról is, hogy melyik párt frakcióját szeretné gyarapítani, például kormányzást biztosító többséggel ellátni. 

2. A Fidesz legyőzése továbbra sem cél, hanem eszköz. Semmit nem ér úgy egy helyi győzelem (se), ha az előny nem megtartható. Márpedig egy még mindig erős Fidesz ellen és egy önjáró Jobbikkal elég nehéz bármilyen stabilitást fenntartani. (Esztergomban Tétényi Éva mögül is végül kiálltak a támogatói.)

mzp.jpgMZP győzelmi sajtája. Kép: 24.hu

És máris elérkeztünk a dolog legkényesebb pontjához: mit kezdjen a demokratikus oldal a Jobbikkal? Sokan most igazolva látják, hogy bizony a Fideszt leváltani csakis a Jobbikkal lehet, hiszen ha a Jobbik most elviszi azt a 17 százalékot, amit 2014-ben Vásárhelyen kapott, akkor MZP pont egy százalékkal marad le - ám így a Jobbikkal összefogva tán még az április 8-i választás is simán nyerhető. Egyrészt: hogy az ogy-választás miben más, mint ez az időközi polgármesteri, épp fentebb taglaltuk röviden. Másrészt: beállni egy független jelölt mögé, valamint támogatni a másik párt jelöltjét - baloldaliként egy jobbikost vagy jobbikosként egy baloldalit - teljesen más kategória. Erre persze lehet válasz, hogy akkor a megoldás: mindenhol függetleneket kell támogatni. Ám ehhez előbb még találni kéne minden választókerületre és városra a feladatra alkalmas figurákat, akiknek korábban semmi közük nem volt a politikához, ellenben most szívesen beállnának a pofonzuhany alá - lássuk be, ez nem is olyan egyszerű. Ráadásul ha a politikai pártok kivonulnak a politikából, akkor gyakorlatilag megszűnnek - kivéve persze a Fideszt, ami így ajándékba kapná az egypártrendszert.

Harmadrészt: már korábban kiveséztük, hogy egy ilyen választási szövetség hosszútávon miért éppen a Fidesz hatalmát stabilizálná. (Röviden: mert vereség esetén mindenki megszégyenülten megy a levesbe, győzelem esetén pedig a széthúzás teljesen lebénítaná az új kormányt, és kicsit később menne mindenki megszégyenülten a levesbe.) Meg aztán arra sincs garancia, hogy a baloldali szavazatokkal megerősödött Jobbik aztán nem, az ideológiailag amúgy is közelebb álló Fidesszel lépne koalícióra. Különben sem túl megbízható az a politikai erő, ami úgy beszél néppártosodásról, hogy közben azért megenged magának pár zaftos zsidózást.

 

Az Azonnali.hu találata: Hódmezővásárhely németül Biberfeld-Marktplatz.
BIBERFELD-MARKTPLATZ. No comment.

Az ellenzék számára a fő tanulság Hódmezővásárhellyel kapcsolatban továbbra is az: olyan érthető és hiteles politikát kell folytatni, amitől az emberek a baloldalra szavaznak, és akkor nem kell azon agyalni, hogy összefogjanak-e a Jobbikkal. A Fidesz számára viszont az a vasárnap teljesen más tanulságot hozott. Ha Hódmezővásárhelyen is nyugodtan uralják a várost és nem kavarják föl a langyos pisit, akkor a polgármestert most Hegedűs Zoltánnak hívják. Ám ők inkább bekeményítettek, rugdosódtak, zsidózó szégyenfalat emeltek, ezzel pedig az ellenzéki szavazókat aktivizálták jobban. (Akik - mint említettük - nem is biztos ellenzéki szavazók, csak a helyi potentátokból lett elegük.) De ettől még simán elképzelhető az is, hogy MZP polgármestersége csak másfél évig, 2019-ig fog tartani, amikor is a pletykák szerint maga Lázár János készül visszatérni a város élére. Ám az alighanem biztos: a Fidesz ezek után visszavesz az agressziójából, és bár a vaskezű irányításról sem országos, sem helyi szinten nem fog (magától) lemondani, de arra már figyel, hogy ne haragítsa magára a lakosságot. Nagyjából ahogy a Kádár-rendszer irányítói vigyáztak arra végig, hogy nehogy kiprovokáljanak egy újabb '56-ot - így tudtak még bő harminc évig hatalmon maradni, viszonylagos népszerűség mellett. 2018-ban Hódmezővásárhely az új Corvin köz

Bár MZP körül még sok a rejtély, de attól még sok sikert kívánunk neki az elkövetkezendő időszakhoz. Mindenki másnak meg lehet ráfordulni április 8-ára.

Címkék: választás mszp fidesz hódmezővásárhely jobbik lázár jános tétényi éva márki-zay péter

25 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mikor-melyiket.blog.hu/api/trackback/id/tr7413704050

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.03.02. 16:20:46

A ballibek nagy vereségbe készülnek magukat belelovalni, ez tény.

gyokkkettto 2018.03.02. 17:25:14

Es ott vannak meg, a jobbikbol kivalt radikalisok, akik szinten a fideszt fogjak tamogatni, hogy ezzel megbuktasak a Vonat.

Parajpuding 2018.03.02. 17:31:36

"megfelelő stratégiával és jelölttel a Fidesz bárhol legyőzhető"
Igaz, csakhogy ez a stratégia a láthatáron sincs az országos választási körzetekben.

rasztaszív 2018.03.02. 17:41:42

@Parajpuding: szerintem abszolút tudatos stratégia,hogy a közös jelölteket nem nevezik meg a lehető legutolsó pillanatig.így lehet egyszerűen kivédeni a lejárató kampányokat.

morph on deer 2018.03.02. 17:50:18

@gyokkkettto:
“akik szinten a fideszt fogjak tamogatni,”

Vagy valami más.
Azért légy nyugod, orbán igazából nem alternatívája Vonának, vagy egyik valódi Jobbikosnak sem!
Azzal együtt, hogy a Jobbik nem az a párt, amelyikhez bármilyen közöm is lehetne a rasszista megközelítés miatt, a Jobbik még mindig nagyságrendekkel gerincesebb támogatókból áll, mint akik a fideszben valaha is lesz, és Vona bizony igazabb magyar ember mint a köpönyegforgató orbán Gé viktor, - szóval én nem hiszem, hogy igazi Jobbikos valaha is orbanista legyen!

Miért is támogatnák ezt a ... szóval ezt az orbánt? Hogy ellenük forduljon, ellopja az ötleteiket, és tovább növelje a csókosai vagyonát?
Mert neki senki- és semmi más nem számít!
Fogjátok már fel!

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.03.02. 17:53:18

@rasztaszív:

Van egy kis gond: nem megnevezéssel nyer egy jelölt, hanem azzal, hogy a legtöbb szavazatot kapja.

rasztaszív 2018.03.02. 17:57:49

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: azzal semmi gond nem lesz.az a ti bajotok,hogy felfűtve az egész zsoldosmédia,és nincs kit lejáratni:)

nemecsekerno_007 2018.03.02. 18:38:32

"BIBERFELD-MARKTPLATZ"

:)

nemecsekerno_007 2018.03.02. 18:39:09

Ha a Fidesz visszavesz az agresszióból már nyertek is.
Kérdés, hogy képesek-e rá?

torró 2018.03.02. 18:59:04

Azt hiszem kissé túl nagy jelentőséget tulajdonítanak a vásárhelyi történetnek. Először is ez egy időközi választás volt. Érdekes nekem az, hogy valaki függetlenként indul, (állítólag), mert azt mondják, hogy a jobbik beszélte rá az indulásra. Erre az ellenzék rögtön odatolakodott, hogy ők is , támogatják. Ha én függetlennek mondom magam, akkor úgy is cselekszem. Ha meg elfogadom a támogatásukat, akkor már nem vagyok független.
Nem tudom, de már biztos láttátok, a választási bizottság elvette Czeglédy mentelmi jogát. Ez is érdekes, basszus ezzel az erővel bárki kijöhetne a kóterból.De akik aláírták az ajánlót, nem számít hogy eljárás folyik ellene. Elképzelem mekkora vihar lett volna, ha egy fideszessel történik ilyen!

nick papagiorgo 2018.03.02. 19:49:47

@torró:
pontosan ezt akartam kiemelni én is.
Egy önkormányzati választást, ahol nyert egy független jelölt, ne keverjünk össze egy parlamentivel, ahol 1.mások a szabályok 2. nem függetlenek indulnak 3. nem is csak egy.

Nagyon úgy érzem, hogy kiragadtuk ezt a Hódmezővásárhelyet, és ebből akarunk az egész országra következtetni, holott pl. ugyanakkor volt választás Kiskunhalason, ott meg győzött 70%-al a Fidesz - csak erről most ne beszéljünk.

Az is tény, hogy a hódmezővásárhelyi "vereség" legalább annyira aktivizálhatja a fideszeseket mint az ellenzékieket, de erről se beszéljünk, ugyebár.

Tehát ennek még irgalmatlan nagy koppanás is lehet a vége, annak, aki előre iszik a medve bőrére.

ogli dzsí 2018.03.02. 20:07:40

komcsik már megint azt haluzzák hogy ők a felkelők voltak a korvin közben, nem az ÁVHsok

ogli dzsí 2018.03.02. 20:09:26

@rasztaszív: igen ez az utolsó pillanatban castingolás csodálatosan müködött 4 éve

nem győztünk röhögni

dare 2018.03.02. 20:38:39

Ha nagyon sok egyéni körzetben sikerül megegyezni a pártoknak akár a visszalépésekről, akár valami más módon a koordinálásról, akkor nagy segítséget tudnak majd adni a választóknak.
A Gulyás Márton most mutatta be két megmért körzet eredményét, és mindkettőben Fideszes jelölt nyert.
Ami az érdekes volt benne, a második és a harmadik helyen végzett ellenzéki jelölt szavazatai összeadva (Lmp, Dk, hol az egyik, hol a másik) győzheti csak le a Fideszes jelöltet.
Magas a bizonytalan szavazók aránya mindkét körzetben, amire nem lehet és nem szabad senkinek sem alapoznia, hogy na majd ők.

A képlet egyszerű.
Túl sok Mszp-P és Dk-s jelölt, aki esélyes, alacsony lesz a részvétel.
Túl sok Jobbikos jelölt az esélyes, szintén alacsony lehet a részvétel.
Túl sok Lmp, Együtt, Momentum jelölt az esélyes, alacsony lesz a részvétel.

Nem sikerült jól lekommunikálni a listás és egyéni szavazatok közti különbséget, mert igenis nézik a választók a pártpreferenciát, nem tudnak felülkerekedni rajta.
Vagy sikerült elmagyarázni, és azért nem tudnak megbarátkozni vele. :D

A lényeg: ebbe a bársonyos trónba, amit összekovácsoltak az Orbánnak, senkit nem akarnak egyértelműen beültetni a szavazók.
El kell pusztítani a trónt, és csak aztán beszélhetünk normális választásról, ahol már tényleg bárki nyerhet a szavazók részéről.
Ezt üzeni most a bizonytalanok egy jelentős része.
Ez csak a pártokon múlik.
Le kell ülniük, és a választók és az ország érdekében kell cselekedniük.
Legfőképpen ez a nagyobbaknak szól, nekik kell kicsit alázatosabban hozzáállni a bizonytalan szavazókhoz.
Vélhetően ez már zajlik a háttérben, ki tudja mennyi alázattal persze.

A Fidesz tette egy plakátra őket, ő akar mindegyikük ellen harcolni egyszerre.
Van önbizalom, majd kiderül mennyit ér ez a gyakorlatban.

Brix 2018.03.02. 20:38:48

@nick papagiorgo: Azért egy közel 50 ezres város polgármesteri székét- ami ráadásul Lázár János városa- ne hasonlítsuk már össze Kiskunhalassal... Ezt még a Fidesz sem magyarázza másképp, mint vereség az ellenzéki összefogással szemben. Márki-Zay nem véletlenül tárgyalt Botkával, a kormány megbuktatásának lehetőségeiről...
Én nem gondolom lefutottnak ezt a választást. Már Orbánék sem... Elkövettek egy hibát. Feleslegesen felfokozták a politikai harcot ellenzéki pártokkal szemben és külső segítség is időben jött az ellenzéknek ( Tiborc-ügy) Ezért gondolom , hogy akár egy protest választás is kialakulhat, amikor olyanok mennek el akik ritkán vagy "soha" nem szavaznak. Ezek tipikusan a lecsúszott rétegek... Ekkor viszont nem lesz elég a 2,1-2,2 millió polgári törzsszavazó a Fidesznek. Akár a relatív többségig is lecsúszhatnak, ( koalíciós kényszer) ami már felérne a vereséggel...Egy nagyon pici esély még a teljes elbukásra is van, ha az ellenzéki pártok megegyeznek. Erre még mindig van lehetőségük...

berne 2018.03.02. 21:34:55

Lesz itt még sírás - rivás úgy tűnik. Megint elrugaszkodott a baloldal a valóságtól.

rasztaszív 2018.03.02. 22:15:08

@ogli dzsí: nem fogjátok még egyszer eljátszani azt,amit bajnaival.éppen elegen emlékszünk még rá,hogy a végén a pofátokra fagyjon a vigyor.

2018.03.02. 22:26:35

Hódmezővásárhely a Fidesz Sztálingrádja.

A kecskebaszó simogató kurvaanyát minden lipsinek 2018.03.03. 00:57:03

"Ez a választás kétségtelenül megmutatta: megfelelő stratégiával és jelölttel a Fidesz bárhol legyőzhető."

Marhasag ! Az hogy egy Gyurcsanyhoz hasonlo pszihopata hazudozonak egyszer sikerult atvernie az embereket, az semmit sem jelent. Ezt megegyszer nem lehet eljatszani.

gyokkkettto 2018.03.03. 01:19:10

@nick papagiorgo: ", ne keverjünk össze egy parlamentivel, ahol 1.mások a szabályok 2. nem függetlenek indulnak 3. nem is csak egy. "

Ja ott nem fognak tudni rejtozkodni, hanem szint kell vallaniuk ki kicsoda. Raadasul van harom part az mszp, dk, lmp, akik a bejutas hataran egyensulyoznak, ezert nem tehetik meg, hogy magukat nem vallalva beallnak valami "fuggetlen" moge, mert akkor kiesnek a parlamentbol.

bkkzol 2018.03.03. 05:04:12

Szerintem erősen túl lihegetett ez a Hódmezővásárhelyi esemény.

nick papagiorgo 2018.03.03. 07:13:50

@Brix:
Semmiképp sem akarom azt mondani, hogy a Fidesz Hódmezővásárhelyen győzött - csak azt, hogy ebből az 1 tényből én nem vonnám le azt a következtetést, hogy akkor már az ogy. választásokat is elbukta.

Az összefogásosdi azon alapul ugyebár, hogy a szavazók átszavaznak (mondjuk egy MSZP-s egy Jobbikosra és viszont, pl. egy Jobbikosnak Gyurcsányra kell szavaznia).
Itt nem független jelöltek lesznek, nagyon jól tudni lehet, hogy az illető kinek a pártszíneiben indul.

Egy nagy kérdés, hogy ez mennyire fog megvalósulni - elmennek-e a szavazók és leszavaznak-e egy tök másik pártra, csak azért hogy Orbánt megbuktassák. Vagy inkább pl. kihagyják az egyéni jelöltet. A Jobbik esetében "nyílt összefogás" ugye nem is lesz, csak burkolt, tehát a jelölt neve is ott lesz, csak nem kampányolnak mellette - nehéz lesz pl. egy Jobbikosnak elmagyarázni, hogy nálunk indul ugyan a Béla, de Te majd ne rá szavazz, hanem Gyurcsány emberére, mert nekünk az lesz a jó.....

Olyanokról már nem is beszélek, hogy pl. egy MSZP-Párbeszéd-DK-LMP-Jobbik-Együtt (meg még aki esetleg jön....) koalíció (mert ugye mindenkire szükség lenne, aki ellenzéki) mennyire lenne életképes, meddig tudná az országot irányítani, mivel járna ez, stb. Szerintem ezt a választók jó része is tudja. Nem szeretik a Fideszt, de azt is tudják, hogy az ellenzék - legalábbis most még - nem tudná az országot irányítani, mert annyira megosztottak.

nick papagiorgo 2018.03.03. 07:15:30

@gyokkkettto:
hát igen.
Ugye a jelöltek listáját már le kellett adni, tehát csak azok indulhatnak, akik jelöltek. Már nem lehet "függetlent" keresni, csak a meglevőből választani....

rasztaszív 2018.03.03. 08:12:44

@nick papagiorgo: az benne a szép,hogy az embereknek ezt már nem kell elmagyarázni,ők már csak azt várják,hogy a pártok megegyezzenek.
süti beállítások módosítása