Cseh Tamás a dalait egy száll gitárra írta, esetleg a lemezeken színesítette egy-egy másik hangszerrel. Meg persze kevés száma teljes zenekarral jött ki, de egyáltalán nem ez volt a jellemző. Tehát ha egy dalt, ami egy szál gitáron is elég ütős, sőt éppen ettől a szikárságtól lesz még inkább mellbevágó, ettől a kevéstől lesz igazán több, így érvényesül igazán zene és az igen súlyos szöveg egysége - szóval ha egy ilyen dalt előadnak dobbal meg basszussal meg nagyzenekarral, azzal sikerül is teljesen kiherélni.
Amikor valaki egy asztalnál vagy egy járdán kezébe vesz egy gitárt és azon eljátssza a régi dalokat, azzal valóban megidézi Cseh Tamás szellemét. De ezek a csilivili nagykoncertek csak elveszik és szétrombolják azt, ami Cseh Tamás után maradt. Ezért tehát szégyellje magát az, aki Cseh Tamásból ezek szerint semmit sem ért, de azért a halálát meglovagolva akar belőle showműsort gyártani.
Született Magyarországon, hetvenhét éves lenne.
Apdét: Az meg külön elszomorító, hogy a különböző "feldolgozások" youtube-videói alatt némely kommentelők mennyire védelmükbe veszik az utángyártott borzalmakat. (A linkekre kattintás előtt kéretik a hangfalat kikapcsolni, vagy pedig vödört jó előre odakészíteni.) Próbálják elhitetni, hogy ez ugyanaz a dal, csak egy "másfajta értelmezésben". Mintha a tény, hogy 1.) valaki írt magától egy dalt, és azt előadta, ahogy ő azt elgondolta, illetve hogy 2.) valaki másnak a szellemi termékét a saját ízlése szerint átalakítja és úgy lép azzal emberek elé, ezek egymás egyenrangú, szimmetrikus verziói lennének. Pedig nagyon nem. Ezek nem olyan dalok, amit lehet 'így' is és 'úgy' is előadni. Ez egy dal, amit a szerzője valahogy megálmodott - ahhoz képest minden más verzió csak - enyhén fogalmazva - félreértelmezés, erősebben fogalmazva pedig hullagyalázás.
Apdét 2: Na jó, nem vagyok szőrösszívű: ami talán kivételt képez, az a Republic és Cseh Tamás közös, Levélváltás című lemeze, amin A Republic Cseh Tamás, Cseh Tamás pedig a Republic dalait adja elő. Ebből következően ez nem valamilyen emléklemez, hiszen akkor még Cseh Tamás (és Cipő) is élt, hanem két művészeti entitás közös munkája. A Republic még életében meg merte keresni Cseh Tamást ezzel az igénnyel, Cseh Tamás pedig szintén teljes tudatában adta ehhez a nevét, a hangját és a szerzeményeit. Ez az egyik. A másik meg, hogy ezeknek az előadásoknak nem az volt a céljuk, hogy ezeket a dalokat "más értelmezésben" adják elő, hanem hogy a dalok eredeti értelmezését, nyerseségét gondolják tovább. Persze az eredetinél szükségképpen semmi nem lehet jobb, ezekről a dalokról tényleg el lehet mondani, hogy utólag hallgatva is valamennyire hűek Cseh Tamáshoz. Legalábbis törekednek rá.