HTML

Mikor? Melyiket?

"– Hé! Te! Nem ismersz meg? – Nem. – Hát nem emlékszel? Hát együtt lőttük a pártházat! – Mikor? Melyiket? – Mikor melyiket!" /Hofi/

Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Fácse

Címkék

1848 (1) 1956 (9) 4k! (2) adó (1) afrika (3) akkordok (1) alföldi róbert (1) alkotmány (10) amerika (10) angela merkel (1) antiszemita (2) arab (7) asszociáció (3) ázsia (2) bajnai gordon (2) balog zoltán (4) baloldali (7) bartók béla (2) bayer zsolt (1) benjamin netanjahu (1) bicikli (3) bíróság (2) bkv (1) bokros lajos (1) bolsevizmus (1) bosznia (1) brit (2) budapest (40) bűncselekmény (14) ceu (1) cigány (12) civil (2) család (1) cseh tamás (3) dán (2) demokrácia (19) demszky gábor (1) deutsch tamás (2) dk (3) donald trump (3) egyiptom (1) együttélés (24) együtt 2014 (4) emmanuel macron (1) engels (1) erdély (3) esztergom (1) európa (9) európai unió (10) eurovízió (11) eu elnökség (5) facebook (1) felsőoktatás (5) felszabadulás (3) ferencváros (3) fidesz (67) film (17) foci (11) fordítás (3) francia (3) fürjes balázs (1) gazdaság (3) gender (1) görög (1) grúz (1) gulyás gergely (3) gyerek (1) gyöngyöspata (4) gyurcsány ferenc (6) háború (5) hahá (3) hajléktalan (1) halál (2) határon túli (10) hír tv (1) hódmezővásárhely (1) hoffmann rózsa (4) hoffmann tamás (1) holokauszt (5) horthy (8) humor (1) indiai (1) interjú (1) internet (1) ír (1) irodalom (10) iszlám (3) iványi gábor (1) izlandi (1) izrael (12) jeszenszky géza (1) jobbik (39) jog (3) józsefváros (2) józsef attila (4) jútyúb (11) kábítószer (2) kádár (2) karácsony gergely (6) károlyi mihály (2) karsay dorottya (1) katasztrófa (1) kdnp (10) képzőművészet (2) keresztény (1) kettős állampolgárság (4) kft (1) kiscsillag (1) kocsis máté (3) konzervatív (3) korea (2) kormány (20) koronavírus (6) korrupció (1) kósa lajos (1) kossuth lajos (3) kovács zoltán (1) kövér lászló (2) közbiztonság (8) közel-kelet (3) közlekedés (2) közmédia (3) köztársaság (5) köztársasági elnök (1) külpol (12) kultúra (32) kunhalmi ágnes (2) lázár jános (2) lenin (2) lévai katalin (1) liberális (5) líbia (1) liszt ferenc (1) lmbtq (2) lmp (24) lovasi andrás (2) macedón (1) magyar gárda (5) magyar hírlap (1) márki-zay péter (2) marx (2) matolcsy györgy (2) mdf (4) médiatörvény (3) meggyes tamás (1) meleg (9) menekült (2) mesterházy attila (5) migráns (3) milla (3) mindszenty (1) miniszterelnök (3) mi hazánk (1) moldova györgy (2) moma (1) momentum (4) mszp (37) mtk (1) náci (8) nagy feró (1) nagy imre (2) nav (1) német (16) németh szilárd (1) nemzeti együttműködés (8) nemzeti identitás (1) nemzeti színház (2) niedermüller péter (2) női jogok (8) norvég (2) nyilas (2) nyugdíj (4) olasz (2) olimpia (3) önkormányzat (5) orbán viktor (36) orosz (3) országgyűlés (23) összefogás (8) osztrák (2) parlament (11) pénz (2) pintér sándor (2) pm (2) portugál (2) puzsér róbert (1) rajz (1) reklám (2) rendőr (2) román (5) ságvári endre (1) sajtó (1) schiffer andrás (5) schmidt mária (1) schmitt pál (3) simicska lajos (1) soltész miklós (1) sör (1) soros györgy (2) spanyol (1) sport (14) stágel bence (2) szabó ervin (1) szabó tímea (1) szalai annamária (2) szdsz (4) szélsőjobb (5) szex (3) szijjártó péter (2) színház (7) szlovák (6) szocdem (1) szociális (1) szolidaritás (1) szombathely (1) sztrájk (1) tarlós istván (10) teleki pál (1) tétényi éva (2) török (1) történelem (22) tóth gabi (1) trianon (7) trill zsolt (1) trombitás kristóf (1) trump (2) tudomány (3) tüntetés (10) újbuda (1) ukrán (4) ungváry rudolf (1) ungváry tamás (1) ünnep (2) vágó gábor (1) választás (31) vallás (3) városliget (1) videó (17) vona gábor (3) vörös iszap (1) zene (33) zöld (6) zöld baloldal (2) zsidó (18) Címkefelhő

Nemzetközi helyzet

free counters

A nőnap nem a virágokról és az üres bókokról szól, hanem a női jogokról (vagyis az emberi jogok kiterjesztéséről a nőkre), illetve az arra való figyelemfelhívásra, hogy ezen a téren milyen elmaradásai is vannak még a világ összes társadalmának. Így nőnapi bejegyzésünkben felhívjuk a figyelmet, hogy a magyar slágerzenei élet is sajnos tele van nőket lealacsonyító, kimondottan hímsoviniszta alkotásokkal. Nem feltétlen azért, mert azok alkotói meggyőződéses nőgyűlölők lennének, csupán csak pár évtizede még ezen a téren is más volt a mérce, és ami még dalszövegileg belefért, ma már biztosan kiverné a biztosítékot - sokszor tán azoknál is, akik annak idején megalkották. És itt nem csupán arról van szó, hogy egy férfi lírai én szeretne egy női szereplőhöz kvázi mínuszos közelségbe kerülni, és ennek finoman hangot is ad, hiszen ezt lehet kulturált módon is csinálni. Itt most tényleg a kifejezetten bunkó, nőket lealacsonyító, zaklatást pozitívan bemutató, az erőszaktevőt mártirizáló dalszövegekből jöjjön egy évek alatt összeállított, és így is folyamatosan bővülő egyveleg.

 

Zámbó Jimmy: Egy jó asszony mindent megbocsát (1994) - Talán ez igényli a legkevesebb magyarázatot, főleg mióta Puzsér Róbert (tán utolsó tiszta pillanatában) jól kielemezte: ez egy éjszakai párkapcsolati bántalmazás krónikája, amiben a férfi főhős a felelősséget így is az asszonyra tolja, őt állítva be bűnösnek, ha nem bocsátja meg azonnal a "rá nem vigyázást". Az áldozathibáztatásnak egy különösen gusztustalan formája.

 

P.Mobil: Asszonyt akarok (1981) - Rögtön az elején előkerül a műfaj non plus ultrája: Schuster Lóránt zene- és énektudás nélküli "zenekarvezető" és alkotása, ami a dalszerző számára ideális hölgytársat írja körül. Ha túljutottunk azokon a sorokon, miszerint "varrjon, mint egy varrógép", és hogy "legyen okos, mint egy férfi", meg hogy "tőlem lehet (...) diplomás" (még ő tesz engedményt, miközben kizárt dolog, hogy egy művelt, értelmes nő bármit kezdene egy ilyen surmóval) megérkezünk a refrénhez, amit így önnön valójában érdemes rágcsálni:

"Meleg száj, tiszta ing, asszony kell nekem,
minden délben jó ebédet ő főz majd nekem,
és ha este nem lesz fáradt, hozzá bújhatok,
megáld majd egy szép gyerekkel, ki olyan, mint én vagyok."

Eleinte még magyarázhatnánk kanossággal (márcsak mert a felsorolás alapján tényleg bárki jó neki, akin lyuk van), amit nem nehéz orvosolni - ám az ideális nő számára megálmodott, univerzális háztartási robot- és szülőgép szerepkör már mélyebb eszmei gyökereket feltételez. Ha pedig Lórántunk annak idején mindezt csupán viccnek szánta, akkor meg az a gáz. És hol volt még akkor az elborult szélsőjobbos, zsidóölős korszakától? (Mindenesetre a Mobilizmo album belső borítóján ott van a házassági fotója, szóval a jelek szerint megkapta az áhított nőt.)

 

KFT: Száll egy pofon a szélben (1987) - Itt állhatna az ismertebb Elizabet is, ami a női nemet kategorizálja okosakra és szépekre, utóbbiakat pedig csupán szexuális segédeszköznek javasolja. Ámde annál még inkább kifejező ez a másik, két évvel későbbi alkotás, ami gyakorlatilag a nők elleni erőszakot legitimálja, és próbálja félig-meddig humoros formában tálalni. Alighanem ma már Bornai Tibor is jobban átgondolná.

(Látszólag a kategóriába tartozik a Bikini együttes Megüssem-e, vagy nem-e üssem-e meg? című dala is, ám ebben a főhős végül az agresszió helyett a csendes beletörődés mellett dönt, így a fizikai erőszak nem valósul meg. "Egy nagy pofon nem old meg semmit sem" - hangzik a népnevelő tanulság, szóval a Bikini a maga módján még tett is a jó ügyért.)

 

Első Emelet: Csakazértis szerelem (1984) - A szóban forgó hölgy többször jelét adja, hogy nem kíván Kikivel kommunikálni, ám ő levakarhatatlanul jár a nő nyomában, aki emiatt még a saját otthonában is bujkálásra kényszerül. Mindez pedig szintén némileg humoros formában előadva, a leghalványabb (ön)kritikai él nélkül. Szandiné Bogdán Csaba helyében egy ilyen kiváló gitárszólót nem pazaroltam volna egy zaklatást bagatellizáló, és szerelemnek nevező dalra. Az meg már abszolút mellékes, hogy a klip egy másik bűncselekményt: az autólopást jeleníti meg valami menő kiruccanásként. 

 

Lantos Olivér: Nem mondhatom el (1948) - Ezt a dalt többek között Máté Pétertől, a Budapest Bártól, sőt Csóré Bélától is  hallhattuk már, és máig elég gyakori szereplője a különböző esztrádműsoroknak. Ám első előadója alighanem a leginkább a negyvenes évek második felének népszerű énekese, Karády Katalin gyakori partnere volt. És hogy mitől került föl ide? 

"Ki hinné, hogy ez a bolond titokban minden éjszakán
órákig néz egy kis ablakot, 
mert néha téged ott elsuhanni lát."

Igen, ez bizony a sztalkolás pontos leírása, miközben a zaklató saját magát állítja be áldozati szerepben. "A hírem, hogy ez a bohém nem tud szeretni" - és tényleg nem tud.

 

Este fess a pesti nő (1946) - Szintén egy Horváth Jenő által megmuzsikált táncdal-sztenderd, amit a huszadik század középső harmadában mindenki elénekelt. (Első változatát valószínűleg a lentebb még előforduló Kazal László vitte lemezre.) Elsőre nincs is ezzel semmi gond, hiszen egy egyedülálló nőről van szó, aki a háztartását kivételesen nem a férfitársa kiszolgálására tartja fenn, hanem saját maga miatt. (Biztos érdekes lett volna egy olyan dal is, ami a fess pesti agglegény életét meséli el hasonlóan, házimunkával, piacozással, gázzal és gőzzel.) A pesti nő tehát nappal az otthoni elfoglaltságok körül sürög, este pedig kifesti magát férfisereg-remegtetési szándékkal, és eljár a bárba flörtölni, természetesen taxival. Ahogy arra Darvas Szilárd korabeli szatirista (aki nem szatír, hanem szatíra-szerző) is rámutatott: ez a pesti nő bizony egy prostituált. (Például ezért is tud napközben a háztartással és a sminkeléssel foglalkozni, ahelyett, hogy egy gyárban vagy egy irodában gürcölne.) A szövegíró tehát őt mutatja be ideális nőként, ami egyrészt legalább elrugaszkodás a háziszolga-szerepkörtől, másrészt viszont szintén nem szól másról, mint a férfiak mindennemű kielégítéséről.

 

Horváth Jenő - Szenes Iván: Romulus (1949) - A világtörténelem első ismert kollektív nemi erőszaka valahogy nem túl gyakori téma a világ slágergyáraiban, így ez a párosítás hol máshol születhetett volna meg mégis mint kis hazánkban? Sőt mi több, ez lett A szabin nők elrablása című, a Wikipédia szerint "első magyar musical" (vagy inkább egyik utolsó operett) fő betétdala is. Már az eredeti ókori mondát feldolgozó forrásmunka, Trencsényi-Waldapfel Imre Római regék és mondák című könyvének (ami némelyünknél iskolában is kötelező olvasmány volt - ezekről is készül nemsokára bejegyzés) idevágó fejezete is egészen különös hangot üt meg:

"Romulus végigjárta a várost, betért minden házba, ahol szabin hajadont őriztek, és mindegyikhez volt néhány nyájas szava:

 

- Nézd, lányom, ne minket vádolj, hogy ez megtörtént. Apáitok fennhéjázása okozta, hogy így kellett cselekednünk. Ha ők nem utasítják vissza a mi házassági ajánlatunkat, sohasem vetemedtünk volna arra, hogy titeket elraboljunk. Nekünk fáj legjobban, hogy így kellett cselekednünk. De ha már így történt, nyugodjatok meg. Az én derék vitézeim feleségül vesznek benneteket, és meglátjátok, boldogok lesztek velük. Ők mindent el fognak követni, hogy ne érezzétek az elveszett otthon hiányát, nemcsak férjeitek, hanem apáitok is lesznek."

 

A király szavai némileg megnyugtatták az elrablott nőket.

Az ebből írt sláger is körülbelül ezt a szellemiséget követi, csak valamivel pajkosabb formában. A lényeg, hogy sikerült megkötni a kétoldalú békét a rómaiak és a szabinok között, melynek keretében utóbbiak az előbbiek leigázottjai lettek. Ha ezt jelenti a béke, akkor a házasságról se nagyon legyenek más elképzeléseink.

 

Pataky Dáridó egyveleg (fekete kecske) (2000) - Igen, a magyar rockzene egyik legkiválóbb hangú énekese egykor ilyet is csinált, és akkor még nem hittük, hogy a húsz évvel későbbiekhez képest ez is mennyivel jobb lesz. Az itt embeddelt hosszú egyveleg igazából négy sor miatt került ide. Maga a szóban forgó dal tényleg nem a nemzet ufonautájának alkotása, valamiért mégis fontosnak tartotta beválogatni igényes előadói műsorába. Hallgassuk csak, 4:56-tól: "Fejik a fekete kecskét, verik a barna menyecskét, azért verik, mert érdemli, mert az urát nem szereti." Nem igényel bővebb kommentárt.

 

Z'zi Labor: Nó vumen no kráj (1988) - Bár az angol nyelv Galga-menti nyelvjárásában éneklő asszonykórus végtelenül aranyos, Janicsák István ezúttal kétszer is elrúgta a pöttyöst. Először is, mert e dal szerint a nő egyetlen funkciója, hogy a férfiről gondoskodjon, másodszor mert a férfiakat tehetetlen, önmagukat kiszolgálni nem képes véglényekként festi le. És még azt se mondhatjuk, hogy ez csak egy Bob Marley-dal magyarosítása, ugyanis az eredeti teljesen másról szól.

 

100 Folk Celsius: Nincs jobb lány, mint a Jo-Jo  (1981) - Eme hungaro-country-darab még messzebb megy a háziszolgaság dicsőítésében: itt a nő egy egész férfi-kompánia szakácsa, mosodása, udvari bohóca és szexuális eszköze. "Ő az, aki kell nekünk, ha jó kedvünk van, döngetünk." Hát gratulálunk.

 

Egészséges Fejbőr: Csiba te liba (199?) - Végre egy üdítő kivétel, ugyanis ezúttal nem nemzeti popkultúránk egy nagyját kell lelepleznünk, hanem csupán egy szkinhedbandát, amitől nem is várunk el nagy szellemi magasságokat. Ráadásul már a cím tisztességesen összefoglalja a tartalmat, így eleve nem is számítunk másra, mint amiről a dal valóban szól. Az pedig már csak (magozott) cseresznye a tejszínhabon, hogy messze ez a nóta az együttes legfrappánsabb, legszellemesebb alkotása, szóval képzelhetjük a többit.

 

Illés: Kéglidal (1969) - A Szörényi-Bródy páros életművéből akár még a fonográfos*, vagy akár a szólóban töltött időszakból** is lehetne bőven válogatni, ám a választás eme meglepő, valahol mégis nyilvánvaló nótára esett. "A lányokkal jól megvagyunk, a konyhában rájuk hagyunk mindent - és ha reggel mennek el, nem szól ránk a házmester." Éljen az ifjúság, a bohóság, a szabadság - persze csak amíg a szabad férfiakat a szabad nők szokás szerint kiszolgálják, és még el is mosogatnak utánuk. Nem baj, reggel hazamehetnek, mint akit csak baszni hívtak. Tini bácsi szövegírásilag itt kicsit mellényúlt.

*Lökd ide a sört: "törvényes nőmmel jogok alapján rendelkezem - jól megverem" - Persze tudjuk, hogy ezzel a gőzt a kocsmában levezető melóstársadalomnak tartottak görbe tükröt, de akkor is egy picit viccesebbre sikerült, mint amit a téma érdemelne.

**Az angolna: "Azt mondják, a halpiacon megjelent az angolna, elsőrendű csomagolásban érkezett a piacra." Ez vajon dehumanizálás, vagy inkább csak egy sikamlós metafora? Aligahnem mindkettő - de ha csak utóbbi is: a nők áruként ábrázolása, tárgyiasítása így is necces, és hát az utánuk szólogatás sem volt szalonképes már közel fél évszázada se.

 

Omega: Nem vagy szép (1968) - "Száz nemmel felelsz, de nekem mind igen" - ez elég távol áll "a nem az NEM" elvétől.  Meg az sem elhanyagolható körülmény, hogy az egész dal eleve egy testképszégyenítő címből indul ki. Továbbá markánsan megjelenik a férfi agresszor áldozati bemutatása ("akárhogy gonoszkodsz"), áldozathibáztatás ("bármily rossz lehetsz"), és a bűntudatkeltés ("bízom benned, ne élj vissza ezzel"). Lelki erőszakról és zsarolásról tán még sosem írtak ilyen vidám slágert: "Legjobb lesz tehát, ha nem ellenkezel, beletörődsz, hogy csak enyém leszel". A tehetséges szövegíró egyébként a fiatal Verebes István volt.

 

Skorpió: De jó lenne, haver (1977) - Frenreisz Károly sem a Metróban, sem az LGT-ben a nagyon mély zenei vagy tartalmi mondanivalóiról vált híressé, ám a Skorpióban végre sikeresen rá tudott állni a bulizós-csajozós, szocreál glamrock vonalra. Itt a nagyközönséget olykor instant életvezetési tanácsokkal látta el, máskor pedig az üzemi bálok örömeit festette le élethűen. Itt éppen azt a dühítő jelenségről panaszkodik, hogy ő hiába vadászott le koncert közben egy ígéretes sunát a nézőtérről, kvázi kiterjesztette rá hűbérjogát, az mégis másvalakivel kerül intim viszonyba (alighanem azzal, akivel már előtte is abban volt). Így nem csoda, ha Karesz bácsi a másik fiúban egyből meglátja a hím vetélytársat, és rögtön érvényesíteni akarja helyét a falkapiramis csúcsán. És igen, ezt az izgalmas történetet egy egész számmá tudta nyújtani.

 

Kazal László - A cipzár (196?) - Íme ismét mindenki felejthetetlen Pufi bácsija, aki az őrületig menően hadarja el az egymásba helyezett táskák cipzárjainak a ki-be húzogatását. A kerettörténetre talán már kevesebben emlékeznek: a mesélő mindezt a bíróság előtt adja elő, ahova azért idézték be, mert a cipzárak húzogatását elegendő oknak ítélte egy nő nyilvános megpofozásához. A néphatalmat képviselő bíró pedig, cinikusan bár, de a bántalmazó mellé áll. Államszocialista erkölcs? Nein, danke.

 

Koós János: A férjek egyenjogúságát (1985) - A privilegizált csoportok gyakori diskurzusa, hogy a privilégiumok megszűnését állatják be jogfosztásnak és az addigi "egyenjogúság" megszűnésének. Ebben a szintén viccesnek szánt nótában például a nők (konkrétan kimondott) eszközként használata és rabszolgaként tartása jelenti a "szép időket", miközben a férfiak részvétele a háztartási és gyereknevelési munkában egyenlő a leküzdendő elnyomással. Végtelen egy szekunder szégyen az egész.

Ugyanőtőle ajánljuk még a Mi, férfiak című opust, ami a mérgező maszkulinitást ("mi férfiak nem könnyezünk") és a nő saját tulajdonként kezelését szemlélteti, külön kiemelendő a fizikai korlátozást ("enélkül nem engedhetlek el"), és az előadó cinikusan nyájas mondataihoz társított, kimondottan parancsoló gesztusait, amitől az egész szituáció még bizarabbá válik. (Ahogy az elején int a nőnek, hogy üljön le, az valami vérfagyasztó. Látszik, hogy nem egy begyakorolt kézmozdulat, hanem tényleg igazán mélyről jön.) Mindezt természetesen egy gigantikus hősi önfényezés övezi, hogy a narcisztikus erőszakos személyiség mindenáron kiteljesedést nyerjen. Eközben az előadásban a női szereplő, aki btw egy másik ember, abszolút csak egy passzív díszletelemként funkcionál, akárcsak a színpadon elhelyezett, másik hat hús-vér kirakati bábu. Ennyi erővel legalább a fotelbe tehettek volna inkább egy széklábat, és akkor máris eggyel kevesebb embert kell megalázni.

 

Kern András: Moszkva (1999) - Egy csoportosan elkövetett nemi erőszak jókedvű története, amit egyébként nők vicces "riogatása" előz meg, illetve a részegség, ami nyilván felmentő körülmény, sőt még az emléket is széppé teszi: "...és hát együtt átépítettük Pannit akkor éjjel..." 

Kontrasztként hallgassuk meg Cseh Tamás A 8. a 12 közül című, valóban megrendítő, egyszálgitáros bárd-szerzeményét is. Ehhez a témához így illett volna nyúlni.

Egyelőre ennyi. Biztos lesz még több is, és bővül a lista. Akinek van javaslata, nyugodtan tegye meg kommentben.

Címkék: zene jútyúb női jogok

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mikor-melyiket.blog.hu/api/trackback/id/tr308310858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2021.03.08. 16:59:05

húzom az igát?

buszrajongó 2021.03.08. 18:26:41

Amikor megakadt a szemem a poszton, biztos voltam benne, hogy Sipos F. Tamás Nincs baj babyje az első. Ehhez képest nincs is alistán.

szellemkor 2021.03.08. 19:26:26

Szerencsére Magyarország az elmúlt 30 évben nem az a szeglete volt e sártekének, ahol ne írhatott volna dalt bárki bármiről. Én olyan világot szeretnék, ahol ez így is marad.

Ez a blog is csak egy vélemény, és amíg nem leszünk a cancel culture előretolt helyőrsége, az is marad.

De hogy a feministáknak legyen még egy kis retro gumicsont, itt vannak Bill Kapitány örökbecsű sorai a "Hosszú lábú asszony-ból":

Hosszú a lábad, túl nagy a szájad.
Ha kell, ha nem, te mindig beszélsz.
Tőlem kiabálhatsz, befogom én a szádat, be én!
Hosszú lábú asszony, levegőt az orrodon vegyél!

Boldog Nőnapot mindenkinek!

BéLóg 2021.03.08. 21:33:10

Döbbenetesen femináci agymenés vélhetően egy basznélküli a kör kerületének és átmérőjének hányadosa csától.

Egyébként ami engem zavar, az a Hófehér Jaguár, az Elizabet és a Nincs baj bébi. Ezek valóban pejoratív dalok, mégis mennyire fantasztikus, hogy SZÓLÁSSZABADSÁG van és ilyen dalokat is lehet írni.

Megjegyzem, a plakátok tele vannak monoklis nőkkel, a temetők meg megölt PAPUCSFÉRJEKKEL, kérdés, melyik zavaróbb az áldozatra nézve?

FAFE sincs és ha a jutúbon az emberek férfiverést látnak, MINDENKI röhög. Mármint a nézők. Ugyanerre jutott a BBC social experimentje is. Mert férfit nőnek verni nem bűn. Miközben tény, hogy a családon belüli erőszak elszenvedői 50%-ban férfiak.

arandanos 2021.03.08. 22:42:15

@BéLóg: "Döbbenetesen femináci agymenés vélhetően egy basznélküli a kör kerületének és átmérőjének hányadosa csától."
Mielőtt nagyon belelovalnád magad: tudomásom szerint a szerző férfi.

midnight coder 2021.03.09. 07:13:17

Egetverõ baromság. Elõször is, az adott zenéket az adott korban kell nézni amikor születtek. Másodszor, meg kellene érteni a szöveket, sok esetben a post elkövetõjének ez sem igazán jön össze. Harmadszor, ha az euroatlanti civilizáció nem dõlne össze pár évtizeden belül a balliberális szellemi fertõzés miatt, akkor az akkori generáció már a személyi robotjához írja majd a dalokat. A férfiak illetve a nõnek született férfiak is. Szép, boldog idõk lesznek. De legalább metoo probléma nem lesz belõle.

Pár marhaság a felsoroltak között:
"Nem mondhatom el". Ez bizony kimondottan antihímsoviniszta. Mert hogy arról szól, hogy a csávó - valószínûleg mert a csaj a társadalmi hierarchiában magasan felette helyezkedik el - reménytelenül szerelmes. Persze a mai agyhalott ebbõl a kukkolást fogja fel.

"Este fess a pesti nő". A sláger nyilván a 45 elõtti idõkbõl való, amikor egy nõnek még lehetett olyan jövedelme ami mellett nem feltétlenül kellett minden nap napközben dolgoznia. Ahogy ma is sokaknak van. Aztán jött Rákosi pajtás elvtárs, és be kellett feketíteni az "átkost". Nyilván, akinek pénze van az kurva. Humorista jóelvtárs tette a dolgát. Annyiban mondjuk ideillik, hogy a feminácizmus és a vörösnácizmus rokonszakma. Esetleg még ha tudnál hozni Szálasiéktól valami hasonlót, az még emelné a post fényét.

Echo73 2021.03.10. 11:02:40

1. Szerintem legközelebb nyúlj mélyebbre, kritizálhatnád egynémely klasszikus költő versét, az abban foglalt szemléletmódot, nőkkel kapcsolatos világnézetet. Ha betiltják őket legalább a gyerekeinknek nem kell megtanulni azt a sok "szemetet".
1/a. Vagy akár az Othellóról ne is beszéljünk, ahol egy fekete férfi bántalmaz, sőt öl meg egy fehér nőt.
2. Ha megkapargatnánk pár heavy metal számot, lenne nemulass a sok vérengzésről, háborúról, szörnyűségről éneklő srácoknak.
3. Ezek a dalszövegek (részben persze) inkább ironikusak, inkább rávilágítanak egy gondolkodásmód hibájára. A hallgatója sem lesz agymosott, aki ezért másképpen gondolkodna pl. a női nemről. Szerintem sok olyasmit hallottam életem során, ami befolyásolhatott volna, de nem tette.

A feleségem is így gondolja, mióta helyrepofoztam a gondolkodását :)

body_andras 2021.03.10. 16:14:03

A dalmnokok eldalolták, mit éreznek a nőkkel kapcsolatban. A végeredményben ugyanolyan részesedése van az érzéseket okozó hölgyeknek.
Lassan már az is hímsovinizmus, ha azt mondom, "a nő nő".
AMúgy hiámnyolom a listáról: Korda Gyuri bá - Haver a nőkkel jól vigyázz! youtu.be/MvtL0cpxMvA Ez az igazi férfi virtus!

@Echo73: Támogatom. Aranytól Weöresig mindenki legyen férfiállat! :D

Dan da Man 2021.03.11. 07:44:50

Édes Istenem!

Mondd, hogy ez a poszt csak egy vicc.
Egyrészt nagyon örülök, hogy láthatóan nincs ennél nagyobb bajod a XXI. századi Magyarországon. Örülj Te is!

Másrészt ugyanakkor azt hiszem a helyes szakkifejezés a "vihar a biliben".
Ezek non-issue-k.

Nem szeretem midnight coder hozzászólót, de tisztelem, hogy nem véresszájú jobboldali. Mostani hozzászólásának az elején pedig tökéletesen megfogalmazza, hogy mi itt a gond. (Aztán a többi rész már nem ilyen egyértelműen jó - szerintem.)
Akkor és ott, ez volt a korszellem.
Majd elítéljük még Halott pénzt is, amikor a közösségi média romboló hatását pontosan látni fogjuk, mert azt merte írni egy szövegében, hogy "tegyük fel az Instára meg a Face-re", mert ezzel ezeket reklámozta. Miközben nem ez volt az egész lényege, hanem a korszellem.

Félreértések elkerülése végett, én sem gondolom helyesnek a férfi és nő közti fizetésbeli megkülönböztetést, vagy a bántalmazást. Soha nem ütöttem meg nőt, de láttam olyan helyzetet, ahol a pofon zárta le a vitát, mert más eszköz nem volt, a nő ugyanis "nem volt hajlandó kulturált eszmecserét folytatni". A probléma az, hogy az erőszak nagyon vékony jég. De értem, hogy néha miért szalad meg valaki keze - ha viszont ezzel TÉNYLEG véget lehetne vetni a házasságbeli attrocitásoknak, akkor tiltanám. De ahhoz a nők attitűdjén sem ártana változtatni néha.

De nem is ez a lényeg. Ez csak a disclaimer volt. A lényeg, hogy úgy gondolom, hogy a felsoroltak nagy részének nem árt megvizsgálni a magánéletét is, nem csak a művészi credo-ját. És azt találnánk, hogy 95%-uk a légynek nem ártott. És igen, még Jimmy mellett is kitartott a felesége. Pedig valószínűleg nem véletlenül kellett annak a jóasszonynak megköszönni, hogy mindent megbocsát. (Vagy rábeszélni erre. De inkább dalban, mint pofonnal, nem igaz?)
És ezen dalok egyike sem volt férfi-himnusz, aminek hatására férfiak a nőverésért tüntettek volna.

Szóval hagyjuk a hülyeséget. Ha ez a poszt nem vicc, akkor szégyen, mert az ilyen bejegyzések térnyerése mentén szokott csorbulni a szólásszabadság. (Meg az olyan államfőknek köszönhetően, mint a mostani.)
Elítélem a gyűlöletbeszédet, de a PC-t nem kevésbé vetem meg.
Szerencsére szólásszabadság van, és a szerző elmondhatta ezt a véleményét is. Riszpekt, mert megtette, de ez a ló túloldala volt Túrótorta kis performanszaihoz képest.

Viccnek pedig... hát, inkább a szándékot értékelném, mint a kivitelezést...
süti beállítások módosítása