HTML

Mikor? Melyiket?

"– Hé! Te! Nem ismersz meg? – Nem. – Hát nem emlékszel? Hát együtt lőttük a pártházat! – Mikor? Melyiket? – Mikor melyiket!" /Hofi/

Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Fácse

Címkék

1848 (1) 1956 (9) 4k! (2) adó (1) afrika (3) akkordok (1) alföldi róbert (1) alkotmány (10) amerika (10) angela merkel (1) antiszemita (2) arab (7) asszociáció (3) ázsia (2) bajnai gordon (2) balog zoltán (4) baloldali (7) bartók béla (2) bayer zsolt (1) benjamin netanjahu (1) bicikli (3) bíróság (2) bkv (1) bokros lajos (1) bolsevizmus (1) bosznia (1) brit (2) budapest (40) bűncselekmény (14) ceu (1) cigány (12) civil (2) család (1) cseh tamás (3) dán (2) demokrácia (19) demszky gábor (1) deutsch tamás (2) dk (3) donald trump (3) egyiptom (1) együttélés (24) együtt 2014 (4) emmanuel macron (1) engels (1) erdély (3) esztergom (1) európa (9) európai unió (10) eurovízió (11) eu elnökség (5) facebook (1) felsőoktatás (5) felszabadulás (3) ferencváros (3) fidesz (67) film (17) foci (11) fordítás (3) francia (3) fürjes balázs (1) gazdaság (3) gender (1) görög (1) grúz (1) gulyás gergely (3) gyerek (1) gyöngyöspata (4) gyurcsány ferenc (6) háború (5) hahá (3) hajléktalan (1) halál (2) határon túli (10) hír tv (1) hódmezővásárhely (1) hoffmann rózsa (4) hoffmann tamás (1) holokauszt (5) horthy (8) humor (1) indiai (1) interjú (1) internet (1) ír (1) irodalom (10) iszlám (3) iványi gábor (1) izlandi (1) izrael (12) jeszenszky géza (1) jobbik (39) jog (3) józsefváros (2) józsef attila (4) jútyúb (11) kábítószer (2) kádár (2) karácsony gergely (6) károlyi mihály (2) karsay dorottya (1) katasztrófa (1) kdnp (10) képzőművészet (2) keresztény (1) kettős állampolgárság (4) kft (1) kiscsillag (1) kocsis máté (3) konzervatív (3) korea (2) kormány (20) koronavírus (6) korrupció (1) kósa lajos (1) kossuth lajos (3) kovács zoltán (1) kövér lászló (2) közbiztonság (8) közel-kelet (3) közlekedés (2) közmédia (3) köztársaság (5) köztársasági elnök (1) külpol (12) kultúra (32) kunhalmi ágnes (2) lázár jános (2) lenin (2) lévai katalin (1) liberális (5) líbia (1) liszt ferenc (1) lmbtq (2) lmp (24) lovasi andrás (2) macedón (1) magyar gárda (5) magyar hírlap (1) márki-zay péter (2) marx (2) matolcsy györgy (2) mdf (4) médiatörvény (3) meggyes tamás (1) meleg (9) menekült (2) mesterházy attila (5) migráns (3) milla (3) mindszenty (1) miniszterelnök (3) mi hazánk (1) moldova györgy (2) moma (1) momentum (4) mszp (37) mtk (1) náci (8) nagy feró (1) nagy imre (2) nav (1) német (16) németh szilárd (1) nemzeti együttműködés (8) nemzeti identitás (1) nemzeti színház (2) niedermüller péter (2) női jogok (8) norvég (2) nyilas (2) nyugdíj (4) olasz (2) olimpia (3) önkormányzat (5) orbán viktor (36) orosz (3) országgyűlés (23) összefogás (8) osztrák (2) parlament (11) pénz (2) pintér sándor (2) pm (2) portugál (2) puzsér róbert (1) rajz (1) reklám (2) rendőr (2) román (5) ságvári endre (1) sajtó (1) schiffer andrás (5) schmidt mária (1) schmitt pál (3) simicska lajos (1) soltész miklós (1) sör (1) soros györgy (2) spanyol (1) sport (14) stágel bence (2) szabó ervin (1) szabó tímea (1) szalai annamária (2) szdsz (4) szélsőjobb (5) szex (3) szijjártó péter (2) színház (7) szlovák (6) szocdem (1) szociális (1) szolidaritás (1) szombathely (1) sztrájk (1) tarlós istván (10) teleki pál (1) tétényi éva (2) török (1) történelem (22) tóth gabi (1) trianon (7) trill zsolt (1) trombitás kristóf (1) trump (2) tudomány (3) tüntetés (10) újbuda (1) ukrán (4) ungváry rudolf (1) ungváry tamás (1) ünnep (2) vágó gábor (1) választás (31) vallás (3) városliget (1) videó (17) vona gábor (3) vörös iszap (1) zene (33) zöld (6) zöld baloldal (2) zsidó (18) Címkefelhő

Nemzetközi helyzet

free counters

Fél évtizede egészen pozitívan fogadtuk blogilag, hogy Magyarország kormánya június 4-ét, Gyurcsány Ferenc születésnapját a trianoni béke aláírásának az évfordulóját a nemzeti összetartozás napjának nyilvánította. Akkor úgy tűnt, hogy túllépett a búsulós gyásznapon, és ezt a valóban nem túl fényes évfordulót valamilyen pozitív tartalommal megtölteni. Abból sajnos csak az "Álmodtam egy barackfáról" kezdetű tingli-tangli valósult meg, aztán megint sokáig semmi. Mostanra pedig visszatértünk az országcsonkítás, nemzetrontás, önsajnáltatás, magyarellenes világösszeesküvés köreihez, meg persze hogy magyar (Magyar) az, akinek fáj Trianon. Csak ilyenkor mi van azokkal, akiknek mégsem annyira fáj Trianon, pontosabban akiknek Trianonban leginkább nem Trianon fáj?

Azt már itt is kifejtettük többször, hogy a történelmi Magyarország összetartása hiú ábránd volt mindenki részéről, még a "keleti Svájc" ötletét bedobó Károlyi Mihály-Jászi Oszkár pároséról is. Még kevésbé azokéról, akik a magyar hegemónia vég nélküli fenntartását vizionálták, amin persze a vesztes világháború sem segített. De Magyarország feldarabolása akkor sem a magyarokkal való alapos kiszúrásról szólt (még ha ezt is illik hinni), hanem a nagyjából egy tömbben élő nemzetiségek önrendelkezésének az érvényesítéséről. A régenvolt "Történelmi Magyarország" újraélesztése tehát egy minden pontján feszülő, polgárháborús hangulatú, legfeljebb csak kemény önkényuralommal egyben tartható formációt eredményezne, ahol a magyarok kisebbségben lennének. Azt persze most is remekül látjuk, hogy mindig elegen vannak, akik imádnak diktatúrában élni - vagy azért, mert meggyőződésük szerint ők mindig az ököl irányában fognak állni, vagy mert tényleg annyira igénylik a feltétlen tekintélyt, hogy az se baj, ha ők is állandóan a bot rossz végére kerülnek. Tán épp azt tudnák a legkevésbé megszokni, ha ez egyszer nem így lenne. De abban azért, remélem, megállapodhatunk, hogy nem ez a normális létezés.

A trianoni békeszerződés érvénybe lépését tehát nyugodtan tarthatnánk a kiteljesedett nemzeti önállóság és önrendelkezés örömünnepének. Ám nem tudjuk, és joggal nem. Ugyanis mindenki egyéni vagy kollektív joga addig tart, amíg mások jogait nem korlátozza, márpedig ez Trianon után nem így lett. Az újonnan létrejött, vagy kibővült országok magyarjaival az új államhatalmak nem bántak kesztyűs kézzel. A saját korábbi, kisebbségi, jogfosztott létüket, az ezeréves magyar elnyomást sokszor a területükre került magyar kisebbségeken bosszulták meg. A szigorúan őrzött államhatárok sokszor családokat, barátokat, közösségeket szakítottak szét és tettek tönkre. A magyar határokon belül megtelepedő Horthy-rendszer is egy súlyosan igazságtalan, szociálisan érzéketlen, antidemokratikus, elnyomó hatalom volt, de az új, szomszédos államokban kábé ugyanehhez még hozzájött a magyarság intézményes diszkriminációja, a nyelv és a kultúra elsorvasztásának a kísérlete, meg általában a szintén elbukott, beolvasztási törekvések. (A kivétel talán Csehszlovákia volt: ott a kor egyik leginkább demokratikus és szociális állama jött létre, ingyenes oktatással és egészségüggyel, a parlamentben pedig magyar pártokkal és képviselőkkel.)

És a határon túli magyarság hátrányos helyzete, a megalázó szituációk, a nyelvhasználat korlátozása, az erőszakos asszimiláció, az etnikai alapú kitelepítések, a falu- és városrombolások - meg egyáltalán a határon túli magyarság léte - is Trianonnak köszönhető. Mindezt pedig a jövőbeli okulás kedvéért sem szabad elfeledni, még ha a XXI. században véglegesült nyugati orientáció és uniós tagság lényegében megoldotta is a kérdést. Szóval a visszamenőleges szolidaritás mellett valóban örülhetünk a határon túli magyarság rendezett helyzetének, a szabad nyelvhasználatnak, a magyarság képviseletének helyi és országos szinteken, és természetesen a lebontott államhatároknak, ami szintén nem mindegy az anyaországgal való kapcsolatban.

Éppen ezért a mostani populista-szélsőjobbos reneszánsz - amiben sajnos Magyarország elég régóta élen jár - éppen nem a Kárpát-medencei békés együttélés ügyét segíti, és a határon túli magyarság helyzetét is csak nehezebbé teszi. Nem csak mert az erőpolitika mindig a gyengéket találja meg, amiben a kisebbségek rendszerint a rövidebbet húzzák, hanem mert a jelenlegi a soviniszta, állammániás, központosító erőpolitika szintén nem a szülőföldön való boldogulást és védelmet szolgálja. Az áldozati szerep túltolt, ezért fals hangoztatása helyett pedig jó lenne végre meglévő szerepükhöz alkalmazkodni Európán belül. Mert egészséges nemzettudat, olyan van, csak nem sikerült még megtalálnunk.

Címkék: trianon

177 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://mikor-melyiket.blog.hu/api/trackback/id/tr714023906

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nagy Ausztria matrica 2018.06.24. 14:26:30

Nagy Ausztria matrica. Mert nemzeti érzelmű emberek mindenhol vannak. Még a törököknél és a tatároknál is. Az a helyzet, hogy a kiegyezéssel mi is egy elnyomó hatalommá váltunk az akkori Magyarország területén élt más népek számár...

Trackback: A haza védelme a Don-kanyarban 2018.06.24. 14:25:52

"A haza védelme minden férfi kötelessége."Elmebeteg egy idézet és elmebeteg egy elképzelés, hogy a hazát 1500-2000 km távolságban a  Don-kanyarban lehet a legjobban megvédeni. Akkor védték volna a hazát a valóságban, ha akkor nem mennek el onnét más ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

chrisred 2018.06.24. 16:40:32

@abcdefghijklmm: Lengyelországnak nem ígértek semmit, mégis kaptak területeket Németországból.

tziganos 2018.06.24. 16:47:03

@TanNé: ja, de nem Árpádékkal, hanem a kiegyezés után.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.24. 16:48:11

@de let e ...:

A magyar kisebbségpolitika ideális volt valójában. Mind egy kisebbsegellenesebb politika, mind a nagyobb engedékenység is csak gyorsította volna Trianont.

Nem magával Trianonnal volt a gond, ez elkerülhetetlen volt a magyar függetlenség elérése esetében, hanem a módjával.

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2018.06.24. 16:50:13

@tziganos:
de már Árpád utódaival, mert állítólag Árpád már nem is jött be a mai Magyarország területére, mert előbb meghalt. Árpád számos felesége közül az egyik kazár volt a magyar-kazár törzsszövetség biztosításául. kb 6-8 % kazár vonult velünk hon-foglalni.

Drago Brutic1 2018.06.24. 16:50:40

Sajnos a Trianonról szóló közbeszéd még mindig a kommentek többségének szintjén (lóf..sz, libsi, stb) van. De maga a poszt is nagyon történelmietlen. "az ezeréves magyar elnyomást". Ha valaki kicsit is ismeri a középkor etnikumainak (nem létező) identitását, ilyet le sem ír.
Jó lenne végre a tényekről beszélni. Pld, hogy a területek többségét Magyarország nem Trianonnal veszítette el, hanem a 18 őszi eseményekkel (a katasztrofális hadihelyzet és az új nemzetállamok kikiáltása. )
Egy 1919-es térkép.
www.themaparchive.com/central-europe-1919.html

Már ez a térkép is kifejezi a nemzetiségi megoszlást (az elszakadt részeken a magyar etnikum már kisebbségbe került a történelem során)

Ehhez képest a békeszerződés csak szentesítette a kialakuló határokat.

Az, hogy a nemzetiségek miért nem kívántak tovább a dualizmus keretei között élni, az meg már egy teljesen más kérdés, nemcsak magyar kérdés.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.24. 16:51:57

@C. Lee Boss:

Fordítva.

István politikája hibás volt, s hála Istennek, a gyakorlatban sose érvényesült.

Amint - kényszerből - bejött az istváni modell, ez a XVII. sz. eleje, s az ország elvesztette homogenitását, ebből kész is lett a későbbi Trianon.

A soknemzetiségű ország gyenge, ez csak akkor nincs így, ha sikerül erős birodalmat építeni, ami nem sikerülhetett a magyarok esetében.

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2018.06.24. 16:53:44

@maxval balcán bircaman:

Ja ebben igazad van, de mint én és sokan írták már nem a vesztesek fújják a passzát szelet. Egyedül annyi volt a szerencsénk, hogy nem lettünk teljesen felosztva, hogy ismerték a magyar történelmet. Túlságosan harcos nép voltunk ahhoz, hogy nagyobb veszteséget elviseltünk volna fegyveres szabadságharc nélkül.

chrisred 2018.06.24. 16:55:28

@maxval balcán bircaman: Ha még az első világháború kitörése előtt felbomlik a dualista állam, nem került volna sor Trianonra.

chrisred 2018.06.24. 16:58:04

@maxval balcán bircaman: "A soknemzetiségű ország gyenge"

Lásd Egyesült Államok.

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2018.06.24. 16:59:13

@maxval balcán bircaman:

Azt se felejtsd el, hogy I. véreskezű István idejében is vesztettünk területeket nagyon jelentős mennyiségben. A Feldunai Gyepüt. Ami mai szóhasználattal korrupciós juttatás volt. Akkor ezt nászajándéknak álcázták.

Feldunai gyepű nászajándékba

I. István és Gizella érdekházassága drága mulatság volt Magyarországnak. Nem nagyon tanítják tankönyvekben, hogy mai több megyényi terület volt a nászajándék, ja meg a "kenőpénz" a későbbi államalakulatot megváltoztató puccshoz. Mesés rajzfilmes feldolgozásban még azért fellelhető.

erkolcstan.blog.hu/2017/11/17/feldunai_gyepu_naszajandekba

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.24. 16:59:55

@TanNé:

Teljes felosztás abszurd lett volna.

Az tény, hogy lehetett volna rosszabb is.

Románia az egész Tiszántúlt akarta. Csehszlovákia Miskolcig a határt, plusz 40 km széles sávot Burgenland mellett. A jugoszlávok Pécset.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.24. 17:00:31

@chrisred:

Ami egynemzetiségű álam volt sokáig. Ma már nem, ebből a gondok.

Visceroid 2018.06.24. 17:00:36

Az egyébként senkit nem zavar, hogy egy Trianon, egy elvesztett II. VH, 40 év szocializmus, majd brutális privatizáció után még zsidózunk agyba-főbe és megválasztunk egy minidúcsét? Eddig minden ilyen próbálkozásunknak csúfos kudarc lett a vége, most sem lesz másként, az euró árfolyamán már látszik! Remélem minden kommentelő külfödlről osztja az észt, mert ha beüt egy 2008-as szintű válság, akkor itten csúnya világ lesz!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.24. 17:01:47

@Visceroid:

Ha válság lesz, az a nyugat pozíciót fogja leginkább gyengíteni.

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2018.06.24. 17:02:36

@TanNé:

Ez gyakorlatilag a mai fél Ausztria volt. Az Ens folyóig.

chrisred 2018.06.24. 17:03:12

@maxval balcán bircaman: Milyen gondok? Legutóbb talán angol gyarmatként volt egynemzetiségű.

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2018.06.24. 17:08:31

@Visceroid:

Gödöllőről írok az egykori Grassalkovits kastélytól nem messze távolságban. Miért érdekes ez? Mert röhejes a kastélyt királyinak nevezni, hiszen Szamuely Tibor is többet volt benne, mint Ferenc Jóska. Hortyról nem is beszélve akinek nyári rezidenciája volt.

Amúgy engem is zavar a zsidózás, hiszen az helyesen kazározás lenne. De tény, hogy Szamuely Tibor ott szerepel több történelmileg hiteles képen is Lenin elvtárssal, akik azért a metéltek társaságát szaporították, akármilyen néven.

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2018.06.24. 17:20:04

@Visceroid:

Ja és nem sokon múlt, hogy nem lettem Román.
Apám Zajtán született- ősi magyar törzsvezér névből ered-
Nos Zajtát tévedésből a trianoni szerződés után Romániához csatolták. Egyik ősöm vette észre, hogy ez egy rossz térkép-értelmezési és földmérési hiba miatt történt. Vissza csatolták Magyarországhoz.

Vik% 2018.06.24. 17:24:44

@tziganos: Kár volt, valóban! Egészen döbbenetes, hogy még mindig születnek ilyen posztok!

Tenkes Kapitánya 2018.06.24. 17:51:38

@TanNé: Rokonaim egy részét elcsatolták, és nem lettek románok vagy szlovákok, csak azért, mert az állampolgárságuk az lett! Ma is magyarok!

chrisred 2018.06.24. 17:58:06

@TanNé: Mert Ferenc József Erzsébetnek ajándékozta, aki azért elég sok időt töltött itt, és ő is a királyi család tagja volt.

Tenkes Kapitánya 2018.06.24. 18:02:04

@TanNé: A Feldunai Gyepű nem tartozott Magyarországhoz, nem népesítették be magyarok. Nem volt mit elajándékozni.

kvadrillio 2018.06.24. 18:19:13

..hmmm......legalább ne ilyen nyílvánosan szalámizná fel magát a Jobbik, erősen elősegítve ezzel Orbán 2030-ig történő bebetonozását ! :O))) ennél aljasabb politikusok nemigen fordultak meg a történelem alatt a madzsar parla...mentben.....

kvadrillio 2018.06.24. 18:20:09

...és punkt ezért lesz egy erős párt, amely leváltja majd ORBÁNT !!! :))))))))))))))))))))))))))))))

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2018.06.24. 18:22:59

@chrisred:
Akkor királynői kastélynak kellene elnevezni, vagy a lejáratott és agyonhajszolt Sissi kastélynak. Nos ő meg Korfun is többet volt mint itt. Horty kb két évtizeden át itt volt majdnem minden évben 3-4-5 hónapot.

@Tenkes Kapitánya:
Horvátországban sem voltak magyarok és a Horváth királyság, amit leigáztunk emlékeim szerint még régebbi is mint a magyar. A Feldunai csepű Magyarország része volt és túl sok okirat tanúsítja a véreskezű I. István Király katonai hatalomátvételi miatti sikeres puccs- kisérlet miatti átadását. (Túl az óperencián túl az Enst folyón - túl a határainkon mondaként és mesénként sokak emlékképében még fennmaradt)

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2018.06.24. 18:27:55

Igazából mi is császárság voltunk és nem királyság.

Magyarország középcímere 1915-től, amikor Bosznia címere is belekerül. A magyar középcímer, benne középen Magyarország, jobb felül Dalmácia, bal felül Horvátország, bal alul Erdély, jobb alul Szlavónia, lent Fiume és Bosznia címere.

magyarcimerek.hu/3312-magyarorszag

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2018.06.24. 18:30:23

Magyarország 1849-es nagycímere, benne középen az úgynevezett "Kossuth-címer", a nemzetiszínű szalag mentén jobb fentről lefelé haladva: Dalmácia, Horvátország, Szlavónia, Galícia, Lodoméria, Rácország, Szerbia, Kunország, Bulgária és Erdély címere.

magyarcimerek.hu/3308-magyarorszag

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2018.06.24. 18:50:06

@Tenkes Kapitánya:

Apán fél rokonsága Romániában maradt, hiszen az ő szülői háza 500 m-re volt / van a jelenlegi Román határtól. Sokat jártunk hozzájuk gyerek koromban és hát nem maradtak csak egy darabig magyarok. Miért? mert a románokkal házasodtak, román iskolába jártak és román nyelvet beszéltek. Nagyon sokan eleve régi magyarlakta területekről is átköltöztek régi román lakta területekre. Tehát számos olyan Romániában lakott rokonom volt, akiknek már a gyerekeivel beszélni sem tudtam, mert nem is tudtak már magyarul.

chrisred 2018.06.24. 18:54:42

@TanNé: Mitől lett volna császárság? Egy király vagy királyi szintű méltóság nem volt a magyar korona alá rendelve. A perszonálunió teljesen más tészta.

chrisred 2018.06.24. 18:56:44

@maxval balcán bircaman: Az amerikai nemzetiség: az indiánok. Amerikai nemzet: amerikai polgárok azonos alkotmányos jogokkal, függetlenül a származásuktól.

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2018.06.24. 18:58:37

@chrisred:

Olvasd el a császárság szó lexikális jelentését és nézd meg mondjuk Mátyás Király címerében lévő királyságokat.

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2018.06.24. 19:01:21

@chrisred:

A római császárok sem az általuk elfoglalt és uralt királyságok saját királyait hagyták meg vezetőnek, hanem saját vezetőt neveztek ki. A magyar királyok(császárok) a sokkal korábbi 6-7 századtól már létező Horvát királyságot kinevezett bánokkal kormányozták.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.24. 19:07:10

@chrisred:

Nem, amerikai nemzetiség volt sokáig, ez egy új nemzet, olvasztótégely. Amióta az olvasztótégely nem működik, kezdődnek Amerikai bajai.

pizo 2018.06.24. 19:25:01

@szepipiktor: "Az Osztrák–Magyar Monarchia 621 538 km2-es területével[5] Európa második legnagyobb méretű állama Oroszország után, 51 milliós népességét tekintve[6] pedig Európa harmadik legnépesebb állama volt az Orosz Birodalom és a Német Császárság után.

Ausztria-Magyarország 1910-től Franciaországot megelőzve a világ negyedik legnagyobb gépgyártójává és gépipari exportőrévé vált az Egyesült Államok, Németország és az Egyesült Királyság után.[7] Elektrotechnikai és villamosipari termékek (elektromos háztartási eszközök, gyáripari elektromos eszközök, valamint generátorok gőzturbinák transzformátorok) piacán pedig a világ harmadik legnagyobb gyártója és exportőre volt, az Egyesült Államok és Németország után.[8][9]"

Forrás: Wikipedia

Becslések szerint 1925-re egyes ipari termékek tekintetében a világ második legnagyobb gyártójává lépett volna elő. Ez fájt a franciáknak, de nagyon. Kb. örökre leírtak minket, de a környező népeket is.

Zoli

Pesti 2018.06.24. 19:37:37

Csehszlovákia, Jugoszlávia felbomlott,volt valaki aki fogadni mert volna rá? Koszovó rajta van a térképen az utódállamok el sem ismerik, vajon miért nem? Románia végnélküli ajánlatokat tesz Moldova felé,lenne következménye? Minden ott történik Magyarország környezetében, emberek a mában vagyunk...

Pesti 2018.06.24. 19:41:14

@pizo: Azt is illik észrevenni, hogy Németország egyesülése Bismark alatt a gyarmatosítás törvényei szerint halálos fenyegetés volt Anglia és Franciaország számára. Elbuknak egy háborút, úszík a hatalom,a birodalom és máris egy közepes jelentéktelen ország lettek volna.

Tenkes Kapitánya 2018.06.24. 20:04:49

@TanNé: Nem igáztuk le a Horvátországot. A magyar király lett a horvát király is, akit a bán képviselt. Horvátország ügyeibe nem avatkoztunk be.
Ne feledd, 1100-ban Berlin, Magdeburg, Lipcse még szláv falvak voltak. A leigázás azt jelenti, amit a németek tettek a szlávokkal és a poroszokkal, kiirtották őket.

Tenkes Kapitánya 2018.06.24. 20:11:39

@TanNé: Nekem meg dédnagypapám rokonsága maradt a Felvidéken, a két testvér közül az egyik, és nem tótosodtak el. A szlovákot mint idegen nyelvet beszélik, de mondjuk eszükbe nem jutna egy magyar-szlovák meccsen a szlovákoknak szurkolni.

chrisred 2018.06.24. 20:19:44

@vilagnezet.blog.hu: Nem a magyar címerről, hanem a magyar koronáról beszéltem. A magyar korona országainak nem volt önálló állámisága.

chrisred 2018.06.24. 20:21:44

@maxval balcán bircaman: Megínt kevered a nemzetiség fogalmát. A nemzetiség vérségi, a modern nemzetfogalom pedig területi alapú.

chrisred 2018.06.24. 20:25:49

@vilagnezet.blog.hu: Nincs is sok köze a római cézárhoz, azon kívül, hogy egyes nyelvekben a szó erre a kifejezésre vezethető vissza.

lüke 2018.06.24. 20:52:13

na má mér,nem az?
minden OK

anyadmajma 2018.06.24. 21:25:35

@Tenkes Kapitánya: mondjuk akkor annó 1848 körül miért is ellenünk harcolt egy bizonyos Jelasics nevű ember? Már ha a Horvátok is olyan rózsaszínben látták a magyar uralkodást.

haXXXor 2018.06.24. 21:33:32

Mennyi szomorú, boldogtalan, az életben lófaszt elért ember van itt :( Senkik vagytok

Tenkes Kapitánya 2018.06.24. 21:34:57

@anyadmajma: Mert Jellasics császárhű volt neveltetése miatt. Nemcsak Magyarországot támadta meg, hanem a bécsi császárellenes forradalmat is.

Tenkes Kapitánya 2018.06.24. 21:43:43

@anyadmajma: Tehát ha Horvátország német típusú leigázása lett volna, akkor ma nem élnének horvátok a földön.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.24. 22:10:15

@chrisred:

Ez tévedés.

A nemzetiség alapvetően identitás alapú, bár nyilván az identitás átadása elsősorbna vérségi alapon megy.

A nemzet pedig csak a liberális elképzelés szerint területi. A valóságban ez még a lgeliberálisabb nyugati államokra se igaz.

anyadmajma 2018.06.24. 22:23:10

@Tenkes Kapitánya: nem, csak nem volt ám a horvátok szerint annyira jópofa az magyar iga.

anyadmajma 2018.06.24. 22:24:56

@maxval balcán bircaman: a tévedés te vagy, te hazaáruló bolsevik geci.
Ha Isten létezne, már rég kijavította volna eme tévedését. De hát te vagy rá a bizonyíték, hogy nem létezik.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.24. 22:27:20

@anyadmajma:

Isten nem avatkozik be ilyesmibe, édes majmom...

Jó volt a ma esti pedofil buli? Soros gazda küldött pénzt?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.24. 22:29:42

@Tenkes Kapitánya:

A horvát törtélemtudatban 2 értelmezés van: az egyik szerint a magyarok rosszat tettek velük, a másik szerint nem annyira. Kb. fele-fele a két irányzat népszerűsége.

Ez kb. ugyanaz a vita, mint ami a magyaroknál a labanc és a kuruc álláspont állandó vitája.

anyadmajma 2018.06.24. 22:31:09

@maxval balcán bircaman: nem tudom, te hazaáruló bolsevik geci, a pedofilok közöttetek vannak, mint ahogy a Kisfőnök, Fecó pápa is megmondta, a SOROSGYÖRGY meg ugye a te gazdádat fizeti:)

Tenkes Kapitánya 2018.06.24. 22:41:36

@maxval balcán bircaman: Nem tudom, miről beszélsz, de abszolút nincs így. A horvát történelemértelmezés egészében pozitív a magyar-horvát kapcsolat megítélése. Egyedül a 19. századi kiegyezésről írnak kritikákat.

is 2018.06.25. 00:16:48

Teruletileg majdnem igaz lenne, de:
- Nagyvarad, Arad, Kassa mind 20 km-en belul szinmagyar nagyvaros volt, es vagy 1 millio ember.
- Csallokoz, szinmagyar, es ezt meg Trianonban is tudtak
- es kifejezetten vasutvonalakat vagtak el a hatarral, hogy szetszedjek gazdasagilag az orszagot

Trianonbol ketto van:
- a teny, hogy nem lehetett egyben tartani
- a merteke, hogy hol is sikerult meghuzni a hatart

Az elso nem feltetlen igaztalan, a masodik igen.

martineden 2018.06.25. 01:13:12

@maxval balcán bircaman: ,,Jó volt a ma esti pedofil buli?"...te irsz ilyeneket masokrol, mikor szamtalanszor vedted a pedofilokat, es aradoztal rola , h a barataid kozt is vannak es egyebkent milyen jo emberek.Biztos jo sok csuhas baratod van, mert lassuk be,koztuk talalhato a legtobb pedofil, a szamaranyukhoz merve.Szoval zoldfulu szamar nem mindenki felejti el, h miket irkaltal par eve.

Arslab 2018.06.25. 01:34:47

@chrisred: Az Osztrák-Magyar Monarchiától való elszakadást ad absurdum először Német-Ausztria deklarálta. És nem az OMM Osztrák Császárság területét tekintette alapnak. Az az Ausztria, amit te alapnak veszel területe 100%-át veszítette el :)

bao 2018.06.25. 01:37:57

Félanalfabéta, kényszeres, névtelen blogolók, kérem NE!!! Egyszerűen nem értem miért kell felkészületlenül, tudatlanul, érzékeny témákban, hályogkovácsolni?

Vegyünk néhány abszurd, a hozzáértés teljes hiányáról árulkodó zupasta állítást!

1. "Magyarország feldarabolása akkor sem a magyarokkal való alapos kiszúrásról szólt "

Az igaz, hogy nem a magyarokkal való kiszúrásról szólt. Ahogy egy rablógyilkos sem azért öli meg az áldozatát, hogy kiszúrjon vele, hanem az anyagi javaiért. A szomszédok a magyarok erőforrásait akarták megszerezni, a franciák és a britek pedig támogatták őket ebben, mert a németektől rettegve gond nélkül odadobtak egy népet a biztonságuk vélt, csekély növelése érdekében.

2. "Trianon a nagyjából egy tömbben élő nemzetiségek önrendelkezésének az érvényesítéséről szólt...
A trianoni békeszerződés érvénybe lépését tehát nyugodtan tarthatnánk a kiteljesedett nemzeti önállóság és önrendelkezés örömünnepének. "

Hahaha! Itt kedves zupasta, Ön átvette az elkövetők narratíváját, és a bűnösök igazolásába, mentegetésébe, és a jól ismert áldozathibáztatásba, a sérelmeik bagatellizálásába kezdett.

Egyfelöl Trianonnak csak az egyik, talán legkevésbé erős motorja volt a nemzeti önrendelkezés. Ha a háború utáni, Európa szerte feltámadó társadalmi elégedetlenségtől eltekintünk, akkor egy valóban demokratikus népszavazás esetén igen kérdéses lett volna, hogy a nemzetiségek el akarnak-e szakadni. Az elszakadást a környező országok imperialista elitjei kényszerítették ki, az ország megszállásával. Pl. a roppant "kultúrált és demokratikus" Csehország elitje, egy olyan "Nagy-Csehországról álmodozott, amelynek csak a 40% lett volna cseh. A többieket természetesen majd ők asszimilálták volna.

Másfelöl Trianon nemhogy nem az önrendelkezés örömünnepe volt, kedves zupata, hanem egyenesen az arculcsapása. Tegyük fel ugyanis, hogy szemben a fentiekkel, a hazai románok, szlovákok és szerbek egy emberként el akartak volna szakadni, a többiek pedig nem. A fenti nemzetiségek száma kb. 5.3 millió, ami Mo. lakosainak a 28%-a volt. Ezzel szemben az ország területének 68%-át, lakosainak 56%-át elvitte a menni akaró 28%. A maradék 72%-nyi lakossal pedig az történt, amit nem akart. Vagyis megfosztották őket az önrendelkezéstől. Tessék egy jót ünnepelni zupasta úr!

3. "A saját korábbi, kisebbségi, jogfosztott létüket, az ezeréves magyar elnyomást sokszor a területükre került magyar kisebbségeken bosszulták meg. "

Megint erőn felül tetszett nyelni az ellenséges propagandát! A rabló elmesélte, hogy ő nagyon el volt nyomva, ezért kellett rabolnia, Őn pedig rögtön kőbe is véste. Nézzük már meg ezt a legendát, az ezeréves magyar elnyomásról.
Ahogy egy történész leírta, a nemzetiségi elnyomásmak 5 fokozata van.
1. Népírtás.
2. Kitelepítés.
3. Többségiek betelepítése.
4. Adminisztratív, intézményi nyomásgyakorlás. pl. jogok korlátozása.
5. Informális nyomásgyakorlás. Pl. ellenséges közhangulattal.

A magyarság ezer év alatt egyszer sem alklmazta egyik kisebbségével szemben sem az első hármat (a legsúlyosabbakat). Szemben a szomszédainkkal, akik 100 év alatt ezt már megtették. A két legenyhébbet, pedig valamilyen mértékben 40-50 évig igen akkor, amikor a nemzeti viaskodás kölcsönösen napirenden volt. Mellesleg ezt a repressziót a kor vezető demokráciái is alkalmazták.

4. "... a XXI. században véglegesült nyugati orientáció és uniós tagság lényegében megoldotta is a kérdést. "

Mi sem áll ennél távolabb a valóságtól, kedves, jó zupata! Ugyan lépje már át a határt, és nézze már meg pl. a nyelv használat helyzetét pl. a komáromi vasút állomáson, a nagyváradi utca név táblákon, a vásárhelyi orvosegyetemen, stb.

5. "Éppen ezért a mostani populista-szélsőjobbos reneszánsz - amiben sajnos Magyarország elég régóta élen jár - éppen nem a Kárpát-medencei békés együttélés ügyét segíti, és a határon túli magyarság helyzetét is csak nehezebbé teszi. "

Megint a régi ballib lemezt tetszett feltenni. Csak ne sértsük a rablógyilkosságból nemzeti ünnepet fabrikáló szomszédok érzékenységét, mert ez a békés együttélést veszélyezteti, meg az ottani magyaroknak lesz rosszabb. Ez azért elég szánalmas, nem?
Sajnos az a rossz hírem van, hogy a valódi megoldásokhoz, a konfliktusok felvállalásán keresztül vezet az út.

Arslab 2018.06.25. 01:39:10

@is: Nem tény, hogy nem lehetett egyben tartani. Mert 1918-ig lehetett? A győztes nagyhatalmak döntöttek a feldarabolásról, nem vmi determináció. Nem volt hadsereg, ez volt a döntő, ami miatt Trianon megtörténhetett. Az I. vh milliós hadseregeihez képest nevetséges létszámú csapatok szállták meg az országot. A magyar állam a később elcsatolt területek jó részét önként, fegyveres ellenállás nélkül adta fel...

Tenkes Kapitánya 2018.06.25. 01:40:50

@maxval balcán bircaman: Az istváni modell egyáltalán nem a soknemzetiségű állam volt. Ez egy népszerű félreértelmezése az Intelmeknek. Mindössze annyit ír István, hogy fontosak a diplomáciai kapcsolatok, a királyi udvar lássa vendégül a külföldi követeket. Egyáltalán nem más etnikumok betelepítését szorgalmmazza és nem állítja, hogy soknemzetiségű ország az jó lenne.

Arslab 2018.06.25. 01:49:53

@TanNé: Nem a magyarok igázták le Horvátországot, hanem Szent László és Könyves Kálmán hódítottak meg területeket és Kálmán horvát király lett (érdekes módon Biograd na Moruban (Tengerfehérvár), ahol megkoronázták mai nap is van Kálmán király utca :)Apropó Szlavónia Magyarország része volt, a középkorban magyar lakossággal, aztán a török után lett csak Horvátországhoz csatolva. Horvátország észak felé terjeszkedett

bao 2018.06.25. 01:54:12

@vakapad: Kedves vakapad! Úgy látom sem a történelem, sem a matek nem az erőssége.

1. Az ország területének 68%-át vitte el, az állítólag menni akaró 28%. Tehát az ország legalább 40%-ával vittek el többet, nem 15-tel.

2. Ki robbantotta ki az I VH-t? =D Kérem, nézzen már utána, de ezúttal ne a szovjet tankönyvekből!

bao 2018.06.25. 02:10:38

@de let e ...: Azt hiszem rekordot tetszett dönteni. Egy mondatban ennyi baromságot...

chrisred 2018.06.25. 04:56:31

@maxval balcán bircaman: De, a legliberálisabb nyugati országban (USA) igaz.

chrisred 2018.06.25. 05:04:13

@Arslab: Szépen felmondtad Ausztriára vonatkoztatva azt a szlovák elméletet, amivel Trianon jogosságát igazolják. Szerintük a történelmi Magyar Királyság (Uhorsko) felbomlott, és a helyén új országok jöttek létre, például Magyarország (Madarsko). Amelyik korábbi területekre nem hivatkozhat, hiszen 1918 előtt ugyanúgy nem létezett, ahogy Csehszlovákia vagy Románia sem. Valójában a dualista államot két ország alkotta, és Ausztriát ugyanúgy felosztották, ahogy Magyarországot.

chrisred 2018.06.25. 05:07:16

@Arslab: A kiegyezéskor Magyarország feladta az önálló hadsereghez való jogot.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.25. 06:19:40

@Tenkes Kapitánya:

Nézz ennek jobban utána.

Sokan árulásnak tekintik, hogy a horvát nemesség zöme átadta a magyaroknak a horvát trónt a XI. sz. végén.

Sütemény1975 2018.06.25. 06:19:50

szét kellett szabdalni at országot, mert ha talpra áll túl erős lett volna. ez szúrta a nyugat és szovjetek szemét is.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.25. 06:20:54

@martineden:

Mindig megvédem a beteg embereket, mi ebben a gond?

De egy dolog a betegek védelme, más dolog betegségük éljenzése.

Sütemény1975 2018.06.25. 06:24:13

@szepipiktor: Bizony. Az ország amelyik 2 vilagháborút robbantott ki, szépen visszakapta a keleti felét és él mint Marcika hevesen. A Francia meg Román a 2 leggerinctelenebb nep Europában.

chrisred 2018.06.25. 07:33:24

@Sütemény1975: Kivéve, amit nem, például azt, amit Lengyelország kapott meg, na meg Elzász-Lotharingiát, meg az összes gyarmatát.

pragmatika2 2018.06.25. 08:07:08

@chrisred:

"Szerintük a történelmi Magyar Királyság (Uhorsko) felbomlott, és a helyén új országok jöttek létre, például Magyarország (Madarsko). Amelyik korábbi területekre nem hivatkozhat, hiszen 1918 előtt ugyanúgy nem létezett, ahogy Csehszlovákia vagy Románia sem."

Ja, ehhez képest jól odab.sztak nekünk, mint nem létező háborús bűnös országnak, egy kiadós jóvátételi kötelezettséget.
Csak szólok, ez azért történhetett meg anno, mert hagytuk. Mert volt egy überbalf.sz kormányunk 1918 őszén, ami mindent feladott, a legelején a katonai potenciálunkkal (Milyen politikai vonulathoz is tartozott az a kormány?).

chrisred 2018.06.25. 08:15:04

@Voznyák Pista: Polgári demokratikus kormány volt, mindenféle támogatás és tekintély nélkül. Semmiféle katonai potenciállal nem rendelkezett. Azok a bolsik voltak, akik már a hadifogolytáborokban kezdték szervezni a hadseregüket, és az államosításokkal, földosztással maguk mellé állították a Monarchia volt seregéből hazaérkező embereket. Akiknek se Károlyi, se Horthy nem mert fegyvert adni a kezébe.

chrisred 2018.06.25. 08:22:38

@Voznyák Pista: Igen, mert a fent hangoztatott elmélettel szemben Magyarországot és Ausztriát a Monarchia jogutódjának tekintették az első világháború utáni békeszerződésekben.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.25. 08:58:53

@Sütemény1975:

Nem kapták vissza. Ma is Lengyelországé a volt keleti német rész. Sőt, egy kisebb rész Oroszországé.

chrisred 2018.06.25. 09:04:15

@maxval balcán bircaman: Nem, az az asszimilálás, és feltételez egy olyan uralkodó etnikumot, amibe a többi beleolvad. Az olvasztótégely nem etnikai, hanem társadalmi eggyéolvadást jelent.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.25. 09:07:40

@chrisred:

Minden olvasztótégely etnizálódik, majd a későbbi bevándorlók már idegen maradnak. Lásd az USA-t.

chrisred 2018.06.25. 09:09:44

@maxval balcán bircaman: Látom, és pont ezért írom, hogy ez nem igaz.

chrisred 2018.06.25. 09:27:03

@maxval balcán bircaman: Probléma mindig van. A problémamentes társadalom a halott társadalom, mint példáulaz indiai kasztrendszer. A mobilis társadalmak különbözőrétegeinek egymással szembeni érdekérvényesítési folyamatai (vagyis a "problémák") a közösség működésének természetes részei.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.25. 09:49:53

@chrisred:

Ez apróság.

Inkább a friss latinokra gondolok, akik immmár nem lesznek amerikaivá.

chrisred 2018.06.25. 10:03:12

@maxval balcán bircaman: Azokra gondolsz, akiknek az ősei valóban Amerikában éltek, ellentétben az európai bevándorlókkal, akik igazi amerikaiaknak tartják magukat? A legkevésbé sem etnikai kérdés, hanem színtiszta társadalmi probléma. A bevándorlók leszármazottainak lecsúszott, képzetlen rétegei a jelenlegi "indiánok", akiknek a megélhetését, életmódját veszélyezteti az olcsóbb külföldi munkaerő.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.25. 10:06:44

@chrisred:

Nem. Hanem arra, hogy kialakult az amerikai nemzetiség, amihez képes a múlt század 70-esévei óta az új bejövők jelentős része már idegen marad.

chrisred 2018.06.25. 10:23:28

@maxval balcán bircaman: Ez csak egy állítás a semmiben, amit bizonyítani is kellene. Pont azért említettem a Ku-Klux-Klant, hogy jelezzem, ezek az általad etnikainak vélt társadalmi problémák egyidősek az USA nemzetté válásával.

martineden 2018.06.25. 11:12:43

@maxval balcán bircaman: ,,Mindig megvédem a beteg embereket, mi ebben a gond?"..nem baratom, te nem beteg emberkent vedted a pedofiliat, hanem arrol hadovaltal, h atkellenne gondolni mi is az.Megint ferditesz, szokasodhoz hiven.

Arslab 2018.06.25. 18:40:03

@chrisred: Német-Ausztria nem tekintette magát az Osztrák Császárság jogutódjának. A nemzetközi jogban volt csak, hogy legyen aki elvigye a balhét. Magyarország ellenben soha nem mondta ki elszakadását a Magyar Királyságtól :)
A szlovák érvelés már ott bukik, hogy Ausztriaát 1918 előtt és után is ugyanúgy nevezi Rakusko csak Mo-t nem.

chrisred 2018.06.25. 21:01:03

@Arslab: A szlovák érvelés Magyarországra vonatkozik, és én is írtam, hogy több ponton is sántít.

Attól függetlenül Ausztria is aláírta a békeszerződést. Magyarország kimondta a Habsburg ház trónfosztását.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.07.04. 19:10:42

Én arra lettem volna elképesztően kíváncsi, hogy ha pl. Magyarország győztes oldalon végzett volna, szemben mondjuk Romániával, és/vagy szovjetekkel, a balkáni népséggel és mondjuk északon is a határos országokkal; akkor azokból mekkora területet kapott volna adott esetben az antattól, meg a mindenhatótól?
Gyanítom, hogy kb lófaszt se semmit, esetleg némi anyagi jóvátételt...
Mert hogy a magyar politikusnál balfaszabb jó eséllyel akkor se létezett.
A román, szlovák, stb vezetők mind-mind élelmesebbek voltak már akkor is, főleg ha a magyarok kárára kellett valamit "elintézni", sajnos.
Amúgy meg ott lett elbaszva a dolog, hogy a török uralom végén, meg a Rákóczi-szabadságharc után be lettek engedve mindenféle nyomorult népek, rácok
tótok, bunyevácok, stb és azok szépen teleszülték a rendelkezésre álló területeket.Ezért kerültünk végül is összességében kisebbségbe.
Én a Trianon hatására elkerült népeket (rácok, tótok, stb) egy pillanatig se sajnálom, ellenben a területekkel, amit ezek a mocskos rohadékok elvettek...
És igen is, sosem szabad feladni, meg elfelejteni, aki igazi magyar, az mindig remél, hogy ezek a területek vissza fognak egyszer térni.A török uralom is q hosszú volt, aki az elején élt, annak max az unokája láthatta a "kivonulást"; a szovjetek is 40-50 év után szintén csak kivonultak, egyszer majd a Felvidék, meg Erdély is újra magyar lesz...
Más kérdés, hogy manapság, ha Magyarország visszakapna bármit is, kábé belerokkanna az anyagi teherbe, amit a területek felfejlesztése okozna.
A széngazdag Eneszká is erősen megsínylette az osszik által okozott terheket, pedig az egy nagy és gazdag ország volt akkor.
Ameddig élünk, addig remélünk, már aki valóban magyar...!
süti beállítások módosítása