HTML

Mikor? Melyiket?

"– Hé! Te! Nem ismersz meg? – Nem. – Hát nem emlékszel? Hát együtt lőttük a pártházat! – Mikor? Melyiket? – Mikor melyiket!" /Hofi/

Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Fácse

Címkék

1848 (1) 1956 (9) 4k! (2) adó (1) afrika (3) akkordok (1) alföldi róbert (1) alkotmány (10) amerika (10) angela merkel (1) antiszemita (2) arab (7) asszociáció (3) ázsia (2) bajnai gordon (2) balog zoltán (4) baloldali (7) bartók béla (2) bayer zsolt (1) benjamin netanjahu (1) bicikli (3) bíróság (2) bkv (1) bokros lajos (1) bolsevizmus (1) bosznia (1) brit (2) budapest (40) bűncselekmény (14) ceu (1) cigány (12) civil (2) család (1) cseh tamás (3) dán (2) demokrácia (19) demszky gábor (1) deutsch tamás (2) dk (3) donald trump (3) egyiptom (1) együttélés (24) együtt 2014 (4) emmanuel macron (1) engels (1) erdély (3) esztergom (1) európa (9) európai unió (10) eurovízió (11) eu elnökség (5) facebook (1) felsőoktatás (5) felszabadulás (3) ferencváros (3) fidesz (67) film (17) foci (11) fordítás (3) francia (3) fürjes balázs (1) gazdaság (3) gender (1) görög (1) grúz (1) gulyás gergely (3) gyerek (1) gyöngyöspata (4) gyurcsány ferenc (6) háború (5) hahá (3) hajléktalan (1) halál (2) határon túli (10) hír tv (1) hódmezővásárhely (1) hoffmann rózsa (4) hoffmann tamás (1) holokauszt (5) horthy (8) humor (1) indiai (1) interjú (1) internet (1) ír (1) irodalom (10) iszlám (3) iványi gábor (1) izlandi (1) izrael (12) jeszenszky géza (1) jobbik (39) jog (3) józsefváros (2) józsef attila (4) jútyúb (11) kábítószer (2) kádár (2) karácsony gergely (6) károlyi mihály (2) karsay dorottya (1) katasztrófa (1) kdnp (10) képzőművészet (2) keresztény (1) kettős állampolgárság (4) kft (1) kiscsillag (1) kocsis máté (3) konzervatív (3) korea (2) kormány (20) koronavírus (6) korrupció (1) kósa lajos (1) kossuth lajos (3) kovács zoltán (1) kövér lászló (2) közbiztonság (8) közel-kelet (3) közlekedés (2) közmédia (3) köztársaság (5) köztársasági elnök (1) külpol (12) kultúra (32) kunhalmi ágnes (2) lázár jános (2) lenin (2) lévai katalin (1) liberális (5) líbia (1) liszt ferenc (1) lmbtq (2) lmp (24) lovasi andrás (2) macedón (1) magyar gárda (5) magyar hírlap (1) márki-zay péter (2) marx (2) matolcsy györgy (2) mdf (4) médiatörvény (3) meggyes tamás (1) meleg (9) menekült (2) mesterházy attila (5) migráns (3) milla (3) mindszenty (1) miniszterelnök (3) mi hazánk (1) moldova györgy (2) moma (1) momentum (4) mszp (37) mtk (1) náci (8) nagy feró (1) nagy imre (2) nav (1) német (16) németh szilárd (1) nemzeti együttműködés (8) nemzeti identitás (1) nemzeti színház (2) niedermüller péter (2) női jogok (8) norvég (2) nyilas (2) nyugdíj (4) olasz (2) olimpia (3) önkormányzat (5) orbán viktor (36) orosz (3) országgyűlés (23) összefogás (8) osztrák (2) parlament (11) pénz (2) pintér sándor (2) pm (2) portugál (2) puzsér róbert (1) rajz (1) reklám (2) rendőr (2) román (5) ságvári endre (1) sajtó (1) schiffer andrás (5) schmidt mária (1) schmitt pál (3) simicska lajos (1) soltész miklós (1) sör (1) soros györgy (2) spanyol (1) sport (14) stágel bence (2) szabó ervin (1) szabó tímea (1) szalai annamária (2) szdsz (4) szélsőjobb (5) szex (3) szijjártó péter (2) színház (7) szlovák (6) szocdem (1) szociális (1) szolidaritás (1) szombathely (1) sztrájk (1) tarlós istván (10) teleki pál (1) tétényi éva (2) török (1) történelem (22) tóth gabi (1) trianon (7) trill zsolt (1) trombitás kristóf (1) trump (2) tudomány (3) tüntetés (10) újbuda (1) ukrán (4) ungváry rudolf (1) ungváry tamás (1) ünnep (2) vágó gábor (1) választás (31) vallás (3) városliget (1) videó (17) vona gábor (3) vörös iszap (1) zene (33) zöld (6) zöld baloldal (2) zsidó (18) Címkefelhő

Nemzetközi helyzet

free counters

Örömmel jelenthetem: A Mikor? Melyiket? blog mostantól megújul: nem csak szökőévenként fog egy-egy cikk kikerülni, az is kilométeres terjedelemben, hanem gyakrabban és röviden, tömören, összefoglalóan - végülis a blogolás műfaja is pont erről szól.

Most viszont jöjjön még valami hosszabb: a Vasárnapi Hírek legutóbbi száma színes-szagos összeállítást közöl a 2014-es ellenzéki összefogás lehetőségeiről, implicite sugallva, hogy azt kéne. Pedig sajnos rossz hírem van: nem lesz összefogás. Egyszerűen nem éri meg senkinek se. Persze továbbra is az minden ellenzéki párt leghőbb vágya, hogy az Orbán-kormányt leváltsa, de ez 2014-ben alighanem még nem fog összejönni, és ezen az összefogás sem feltétlen segítene.

vh12.08.19.png

A Vasárnapi Hírek remek illusztrációja

Az új választási törvénybe éppen csak azt nem foglalták bele, hogy mostantól mindent csak a Fidesz nyerhet meg. És hiába mondják, hogy nem az új rendszer nem feltétlen a Fidesznek kedvez, hanem annak, aki győzni tud, mert az visz mindent - Budapesten és a nagyvárosokon kívül az MSZP csak éppen, hogy létezik, az LMP még annyira se, a DK-ról ne is beszéljünk, és még a Jobbik is csak ott sikeres, ahol a szociális feszültségeket könnyen lehet etnikaivá átalakítani. Legutóbbi különben sem illeszthető bele semmilyen demokratikus összefogási elméletbe, és erről szerencsére a párt is tud. Ám még mindig visz el annyit, hogy a demokratikus ellenzéki pártok még nehezebben szerezzék meg a parlamenti helyek minimum felét.

A többieknek pedig a fő feladatuk megtalálni a saját útjukat, és azt megmutatni a választók - és egymás - felé. Ehhez pedig a 2014-es választási kampányig nem lesz lehetőségük. Előbb egyénileg kell megméressék magukat és sikert mutassanak fel, hogy aztán legyen mire alapozni egy ellenzéki összefogást. És az is csak akkor érné meg, ha majdnem biztosra vehető lenne a győzelem, és utána a választóknak lehetne igazolni, hogy igenis megérte valamennyit feladni az önállóságból és az egyéni arcból. Ám erre az esély jelenleg elég kicsi, és még többen fordulnának el tőlük, mint 2010 után.

Az MSZP dolga tehát, hogy bebizonyítsa: új párttá alakult, új arcokkal, új politikával, ami markánsabban baloldali és hitelesen tudja képviselni a szociális integrációt - és mellesleg ő a legerősebb ellenzéki párt. Ám ez csakis sikeres kommunikáció, azaz konkrét ügyek tematizálásával és figyelemfelkeltő megmozdulásokkal érhető el, ami egyelőre annyira még nem jellemző. Az LMP baja éppen fordított: remekül tudnak akciózni és témákat bedobni, ám ez nem elég arra, hogy egy országot is el tudjanak vezetni. Nekik egyrészt azt kell megmutatni, hogy a kedves, aranyos fiatalok imidzsétől tovább tudtak lépni, másrészt pedig hogy Parlamentbe kerülésükkel nem veszítették el kritikai szemléletüket és nem tagozódtak be a rendszerbe, amit éppen megváltoztatni akarnak. A DK-nak azt kell megmutatnia, hogy nem csupán Gyurcsány Ferenc one-man-show-ja. Ám hiába szerepel tőlük egyre többet inkább Molnár Csaba és Vadai Ágnes, ez még mindig kevés ahhoz, hogy a közvélemény ne Gyurcsány-pártként és/vagy MSZP 2-ként gondoljon. Viszont a jelenlegi két-három százalékos népszerűségük remek alap egy 2014-es meglepetéshez is (ami a Parlamentbe való bekerülést jelentené), és ezt a lehetőséget nem dobnák el maguktól.

Hiába sok a bizonytalan, legtöbben úgyis elmennek szavazni. Az előregisztrációból valószínűleg semmi sem lesz, hiszen ezzel a Fidesz is jó sok szavazatot vesztene. Ha viszont mégis, és a lakosság jó része a választás napján döbben rá, hogy ki lett zárva - majd a Fidesz a szavazatok húsz százalékával megszerzi a parlamenti helyek négyötödét, ami egy újabb társadalmi ébredéshez vezet - akkor ebből olyan lakossági ellenállás kerekedik, amilyen itt '89 óta nem volt. Hiába a teljhatalom, pár hónapon belül új választást kell kiírni, és addigra a polgárok is tudják már, hogy melyik ellenzéki párt hányadán áll. Talán még különösebb összefogásra se lenne szükség, de ha mégis, akkor is már lenne azt mire alapozni.

Címkék: választás mszp fidesz parlament jobbik összefogás országgyűlés dk lmp

57 komment · 4 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://mikor-melyiket.blog.hu/api/trackback/id/tr894730869

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hová bújik Orbán Viktor a magyarok elől október 23-án? 2012.08.25. 23:18:41

Orbán retteg. Nem jelenik meg az állami ünnepségeken, nem mond beszédeket nyilvános helyen, nem konzultál, hanem értesít, és kordonnal vetette körbe a miniszterelnöki villát. Retteg attól, hogy megint kifütyülik, hogy megint lebuzizzák, retteg, hogy me...

Trackback: Ráuntak az LMP-re a választók 2012.08.25. 23:15:40

Nagyot zuhant a párt népszerűsége a biztos pártválasztók között. Két hónap alatt elveszítették biztos választóik 50 százalékát a Szonda Ipsos friss felmérése szerint. Augusztus közepére csaknem annyira népszerűtlenek lettek, mint a Gyurcsány Ferenc vez...

Trackback: Egyikre pártra sem. Legyen az is egy érvényes szavazat! 2012.08.25. 23:10:19

Mik is a legnagyobb és alapvető fő gondok hazánkban? Már régebben felsoroltam és most a szavazási feliratkozás mizéria miatt talán elgondolkoznak rajta egyesek. Mert nem csak én, hanem egyre többen ebben, vagy hasonló változásokban látják a kiút egyik ...

Trackback: Egyikre pártra sem. Legyen az is egy érvényes szavazat! 2012.08.25. 23:10:14

Mik is a legnagyobb és alapvető fő gondok hazánkban? Már régebben felsoroltam és most a szavazási feliratkozás mizéria miatt talán elgondolkoznak rajta egyesek. Mert nem csak én, hanem egyre többen ebben, vagy hasonló változásokban látják a kiút egyik ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kvadrillio 2012.08.25. 20:23:42

Engem..., személy szerint..., jelenleg 2012. augusztusában..., a rohadt nagy meleg foglalkoztat..., továbbá az, hogy jön-e az enyhülés, és egyáltalán nem érdekel, hogy ki nyer majd 2014-ben.
Továbbá, foglalkoztat még, hogy a kapzsi fideszes díjbeszedő és hőszolgáltatók MEDDIG MERIK MÉG EMELNI A TARIFÁKAT, MERT MÁR ÍGY IS A MARS BOLYGÓIG ÉR !!!
MIKOR FOGOK BEPÖCCENI EZEN ÚGY, HOGY VALAMI OLYAT TESZEK, AMIT SOHA TÖBBÉ NEM FOGOK MEGBÁNNI !

bion...bion....ez foglalkoztat...engem...

Unionist (törölt) 2012.08.25. 20:26:05

nyilván lesz valamilyen ellenzéki összefogás, de az legfeljebb egy szűk többséghez lehet elég. vagy ahhoz sem. viszont könnyen lehet, hogy a kormányoldal sem tud a szélsőjobb nélkül hatalmon maradni. jelen állás szerint borítékolható a patthelyzet.

nekem az a tippem, hogy bajnai ügyvezető kormányt fog alakítani. rövid úton megbukik. ebben a helyzetben a németek fognak rámutatni valakire, akit ma még nem nagyon ismerünk. és ő lesz a következő 20-25 év meghatározó politikusa. de ez csak egy tipp. nem kell túl komolyan venni.

kvadrillio 2012.08.25. 20:34:04

...jahhh..és a LEGFONTOSABBAT KIHAGYTAM: FOGLALKOZTAT MÉG AZ IS, DE NAGYON ERŐSEN, HOGY A VILÁGMAFFIA MIKOR FOG LÉPNI EBBEN A VÁLSÁGBAN OLY MÓDON, HOGY LIKVIDÁLJON EGY PÁR PÉNZÜGYI GURUT, MEGAKADÁLYOZVA EZZEL AZT A FOLYAMATOT, AMIT A PÉNZVILÁG KAPZSI SPEKULÁNSAI MŰVELNEK A GAZDASÁGI-PÉNZÜGYI VILÁGVÁLSÁG HOSSZÁNAK MESTERSÉGES NYÚJTÁSÁVAL, KITERJESZTÉSÉVEL, CSAKIS A MAGUK HASZNÁRA !

NO, EZT A LÉPÉST NAGYON VÁROM !

...bár lehet, hogy ők is benne vannak a buliban...

AZÉRT MÉGIS EZT VÁROM, DE NAGYON ! :)

... nagyon-nagyon.

légügyi megfigyelő 2012.08.25. 21:57:58

kell és lesz összefogás, különben az országnak annyi. A jelenlegi ennyinél ez lényegesen rosszabb. Ha nincsenek megfelelő politikusaink, akkor menekülni, előre, külföldre, égjen fel magában ez a tarló.
De ezt nem hihetem és nem akarom hinni.

Subika 2012.08.25. 22:02:55

"Hiába a teljhatalom, pár hónapon belül új választást kell kiírni,..."

ha bejön az általad jósolt 4/5, akkor itt a fentebb idézett demokratikus teendőre már többet nem lesz szükség... a király nem a plebs választja...

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2012.08.25. 22:03:22

A cikk hogy-hogy figyelmen kívül hagyja a további fővárosi erőket? Csak mert a DK szintjét ők is megütik véleményem szerint.

Balt 2012.08.25. 22:14:40

Összefosás, elvtársak, összefosás!

wladiszlaw 2012.08.25. 22:18:24

Miért kell állandóan hazaáruló, tolvaj "baloldali" vezetése legyen ennek az országnak? Nem volt elég a kommunizmusból???
Itt egy idézet :

Mikor Isten megteremtette a nemzeteket, minden népnek két-két tulajdonságot adott.
Sok lett a nép, elhúzódott a munka, a magyarokra késő este került sor.
Amikor a Mindenható megteremtett bennünket, így szólt:
- A magyaroknak az okosságot, meg a becsületet adom és azt, hogy a kommunistákra kell szavazniuk.
- Elnézést Uram! - szólt ekkor Gábriel arkangyal.
- Ha jól számolom, a magyaroknak három tulajdonságot adtál.
- Ejnye! - mondta az Úr.
- Ezt aztán jól elnéztem, de most már vissza nem vonhatom. Hát most mit csináljunk?
Rövid tanakodás után úgy döntött az Úr, hogy a magyaroknak adott három tulajdonság közül egy emberre csak kettő lehet igaz, a harmadik nem, s maguknak kell választaniuk az alábbiak szerint:
- Ha egy magyar okos, és a kommunistákra szavaz- mondá az Úr -, akkor nem lehet becsületes.
- Ha becsületes és a kommunistákra szavaz, akkor nem lehet okos.
- Ha pedig okos és becsületes, akkor nem szavazhat a kommunistákra!

alte trottel 2012.08.25. 22:50:00

@wladiszlaw:
Látom nagyon fiatal vagy és nemhogy nem olvastad, nem is hallottál még Lenin:Állam és forradalom c. könyvéről, de ami szomorúbb, a kádári demokratikus centralizmusról sem!
Tetszik-nem tetszik jelenleg egyetlen tipikus bolsevik (ezen belül is sztálinista) típusú párt van Magyarországon. Egyszemélyi vezére és kancellárja, ducéja és conducatora bálványod, Csaba királyfi reinkarnációja.

És most ordibálhatod, pár percig, hogy "de nem! De nem! DE NEM!" attól még úgy marad.

laci_52 2012.08.25. 22:55:17

'14 már túl közel van, ez a hajó elment, '18-ra kellene egy olyan erőnek szerveződnie, amely Orbánt leválthatná.

Persze ehhez kell egy jó program, amit a többség el is hisz, valamint egy karizmatikus vezető, akit sokan el is fogadnak...

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.08.25. 22:55:26

@wladiszlaw:
"- Ha pedig okos és becsületes, akkor nem szavazhat a kommunistákra!"

Akkor hogyan lett a fidesznek 2/3-a?

No_Fidesz_No_Problem 2012.08.25. 23:49:31

Remek illusztráció?

De hiszen a kis zöld EXIT figura semmihez nincs odaláncolva!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.26. 02:38:15

Ha orbán veszít, akkor megint csatatérré teszi a mindennapokat és a tereket.

Ha marad, akkor 18-ban akkorát fog bukni, hogy onnan már nem fog tudni felkelni.

Remélem 18-ig nem lesz még ideje háborút kirobbantani.

(Mindennapi tornaóra, sorozás, behívás polgári szolgálatra, revizionista retorika, állampolgárság, szavazati jog a határon túlra, háborús tematika)

Nekrofil Sírásó Phd. (törölt) 2012.08.26. 07:26:07

Az MSZP? Muhaha!
Mutass egy egy építő, nem csak minden kormányintézkedést gyökerestül elutasító reakciót az MSZP-től, gyerünk...
Már azért megérte a fülkeforradalom, mert kárpótolták a 2006-os és a tűzijátékos áldozatokat például, melyeket a roppant szakértői kormány okozott, élén teszem azt Lamperth Mónikával... de visszakívánhatjuk a csodálatos Nyakót is, aki épp a minap jelentette ki, hogy a 2*16 milla, amit költségtérítésként vett fel a feleségével nem is annyira arcátlanság. Poharazhatna tovább Szekeres, mondhatna okosakat Drazsé...és így tovább. Ja igen és Mesterházi elmesélhetné ismét, hogy Wallenberg a vagonok tetején ugrálva tömködte a zsidó menleveleket a résekbe, miközben a csendőrök sortüzet zúdítottak rá (tényleg ezt mesélte).

Tehát ha választanom kell egy javarészt buta gazember alkoholistákból álló párt és egy sima gazemberekkel fémjelzett között, akkor maradjon Viktor. Bár én jobbikos vagyok.

légügyi megfigyelő 2012.08.26. 07:43:51

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Fel se merüljön 2018, addigra OV-nek valami távoli napos szigeten kellene morzsolni napjait, a pénzt már megszerezte hozzá.
Legkésőbb 2014-ben kell legyőzni, és ehhez összefogás kellene, hamar. Hamar, mert miért is ne lehetne időközi választás? Ki a tökömre szavazhatunk, ha időközit irat ki ez a mi országvezetőnk?

És van még opció: addig baszkurálják a gárdista és cigány népeket, hogy delejes felfordulás lesz az eredménye. Mi lesz a sokmilliónyi mélyszegénységben élővel? Mi lesz, ha egyszerre pl. éhséglázadással kell szembenézni? Borzalmas baj lenne mindannyiunknak.

legifelvetel.blogspot.hu/2012/08/a-valsag-valsaga-elott.html

piefke 2012.08.26. 08:05:22

„...olyan lakossági ellenállás kerekedik, amilyen itt '89 óta nem volt. Hiába a teljhatalom, pár hónapon belül új választást kell kiírni, és addigra a polgárok is tudják már, hogy melyik ellenzéki párt hányadán áll. Talán még különösebb összefogásra se lenne szükség, de ha mégis, akkor is már lenne azt mire alapozni.”

’89-ben nem volt semmiféle lakossági ellenállás. Nem a lakosság buktatta meg/alakított át a rendszert, hanem a Szovjetunió elerőtlenedése. (a fegyverkezési verseny, amelyet az USA kényszerített rá, különösen a Reagan-doktrínával, felőrölte összes erőforrását.) Ha megnézed, hogy 1989 előtt konkrétan hány főt tett ki a komplett ellenzék Magyarországon, meglepődsz: talán néhány százat! Valójában az történt, hogy – jobb híján – az MSZMP „odaadta” nekik az ország irányítását...

Ami pedig azt illeti, hogy 2014-ben egy, a lakosság 20%-a által támogatott Fideszé lesz a teljhatalom és ez „lakossági ellenállást” fog generálni... Nos, ez is illúzió. Ma a teljes választókorú lakosság körében 20% alatti a Fidesz támogatottsága és 90%-os azok részaránya, akik szerint az országban rossz irányba mennek a dolgok. Amit te mint ellenállást kiváltó helyzetet írsz le a posztodban, az már ma is itt van – oszt mégsesincsen „ellenállás”! Posztodnak az „Illúzióromboló...” címet adtad, de a végén te is csak illúzióktól várod a megoldást.

A magyar nép nem polgári mentalitású, ami ebben az esetben és ebből a szempontból azt jelenti, hogy nem képes önmagát „felszabadítani”, mert ehhez nincs meg benne a kellő (ön-)szervezőkészség. A Fidesz ereje sem a támogatói önszervező erejében rejlik, hanem abban, hogy egy nagyon céltudatos „központ” megszervezte őket és létezésével lehetőséget adott a magukat „nemzeti-jobbos-keresztény”-eknek érzők (valójában: a kivételezést óhajtók) táborának. Ha valóban le akarjuk váltani a Fideszt (2014-ben, vagy akármikor), akkor létre kell hozni egy hasonló erőközpontot, amely a Fidesz-elleneseknek biztosít „kristályosodási pontot” és ennek a központnak kell országosan megszervezni a támogatóit.

Minden más elképzelésben hinni: illúzió!

piefke 2012.08.26. 08:14:38

@wladiszlaw:

Tipikus módszeretek úgy felosztani a politikai mezőt, hogy „mi vagy a kommunisták” – pedig ez nem így van! Nem mindenki „komcsi”, akinek nem kell a Fidesz, vagy az a valami, amit „magyar jobboldal(iság)ként” szokás megnevezni.
Ti azért igyekeztek ezt a felosztást sulykolni, mert szükségetek van rá. Éspedig azért, hogy lehetőleg mindenkit magatok mellé állíthassatok, akiben valamiféle félelem él a „kommunizmussal” szemben... Csakhogy:
- Először is, nincs definiálva, mi is az a „kommunizmus”, amitől rettegtetitek a jónépet. Mert azt ti sem gondolhatjátok komolyan, hogy az MSZP a termelőeszközök állami tulajdonba vételére törne (ui. ez a kommunizmus) – egyébként pedig a Fidesz sokkal inkább etatista, mint a szocik.
- Másodszor, amikor ti azt mondjátok, hogy „a kommunisták”, akkor valójában az jár a fejetekben, hogy „azok, akik helyettünk uralkodhatnak a mi országunkban”, hiszen ti úgy érzitek, hogy Magyarország – ki tudja miféle „jogon” – csakis a ti uralmatok alatt állhat.

...De ha nem értesz velem egyet, akkor szavazz csak az okos és becsületes Simicskára!:-)))

légügyi megfigyelő 2012.08.26. 08:31:10

@piefke: Egyetértek, én csak sürgetném az antiorbán, vagy dezorbanizáló összefogás kialakulását.

is 2012.08.26. 08:51:58

@Nekrofil Sírásó Phd.: "Tehát ha választanom kell egy javarészt buta gazember alkoholistákból álló párt és egy sima gazemberekkel fémjelzett között"

Te is tényleg elég buta lehetsz. Neked Pálffy István neve semmit nem mond? Ő borszakértőnek hívja megát, mi meg alkoholistának. KDNP-s konkrétan okos nem lehet, ez ugye evidencia. És ő csak egy példa. Nagyon bírom az erőlködést, amivel itt többen próbálokznak, hogy bármi különbséget kimutassanak emberanyagban az MSZP meg a FIDESZ között (akik ezen erőlködnek, azok persze a társadalompolitikáról, gazdaságról egy árva szót nem tudnak mondani), de sajnos nem megy, mindig kilóg a lóláb.

is 2012.08.26. 08:52:48

@wladiszlaw: Ctrl+R: komcsi -> FIDESZes. ennek a viccnek kb. ennyi relevanciája van.

is 2012.08.26. 08:56:48

@piefke: +1. a komcsi az maga az ördög. senki sem látta (na persze Biszku Béla), de minden rossz tulajdonsága megvan, és ha holnap kitalálunk egy újabb negatív jelzőt, akkor az is meglesz neki. hogy kiről is mondjuk konkrétan, arról senkinek semmi fogalma nincs. a komcsi az a kulák, meg a feketéző mai megfelelője. koncepciós alapon persze rá lehet mutatni bárkire, és lehet, hogy ha szükséges, lesz is még ilyen gyűleletkétperc.

lavór 2012.08.26. 09:05:34

Tökéletes meglátás: nem lesz összefogás. Magyartalan is és genetikailag lehetetlen lenne. Mi is lenne ebből az országból az önzés, irigység, gyűlölet, lenézés... nélkül. Hová is vezetne az. Ugyan!

Casaba 2012.08.26. 09:12:43

javaslom bevezetni a következő törvényt Magyarországon:
a legkisebb, még empirikus módszerekkel kimutatható agyvelővel rendelkező, hazaárulózó, kommunistázó, libsiző kommentelőknek 20 percig farkasszemet kelljen nézniük Matolcsy "tündérvilág" Gyurival!

béla a görög (törölt) 2012.08.26. 09:17:31

Bajnai, Bokros - mi a közös ezekben az emberekben? Nem voltak párttagok aktiv szerepvállalásuk idején és csinálták a dolgukat.

Mi a közös nevező a lakosság jó részének és az ellenzéki pártoknak?
El akarja takaritani a jelenlegi hatalmat.

Mi az ami miatt a lakosság nagy része a leginkább rühelli a pártokat?
A hatalmi arrogancia.

Ezeket összeadva adódik egy lehetőség.

A magam részéről nem vagyok finnyás szavazok én pártra is de ha valószinűbb a kormányváltás lehetősége az első esetben akkor a dolog adott.

Nekem az is opció ha nem lehet kormányt alakitani - attól még a gazdaság megy tovább. (már ha marad még valami addigra)

Egy dolog mindenképp fontos: ez az okádék falusi parasztjogász a látomásaival együtt húzzon a véresbe. Kezdjen el füvet nyirni felcsúton mint forrest gump

Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.08.26. 10:02:23

2014ben még a fidesz fog maradni. retek mszp is 8 évig volt, most kicsit mi is örülünk 8 évig, meg eltakarítjuk a fost amit a tetves maszop hagyott maga után.

contractor 2012.08.26. 10:18:04

Ma már nem élet halál kérdése, hogy ki vezeti a magyar tartományát az EU-nak. Majd átköltözünk legfeljebb a német, osztrák, holland, cseh vagy lengyel tartományba. Nem több mintha Nógrádból a Jászságba költöznék.

profilo 2012.08.26. 10:18:05

Béla bakker!

Ezek szerint a görögök azért vannak szarban,mert mind olyanok mint te.
Álmodoznak,megrögzött idealisták és nem veszik észre a realitásokat.

Bele kell törődnöd,hogy Viktor marad 2014 után is.Ez van polgártárs!

És most jöhet az,amit amúgy nem igazán értek,de minden baloldali?,balliberális?,liberális?,demokrata?....mi van még,mit hagytam ki???....hozzászólásban látok,hallok,megtalálok.Azaz a világvége hangulat,az "Itt halunk meg mind!" érzés,az el innen de messzire opció.
Vagyis a rinya,az önsajnálat.

Még mindig nem vagytok elég tökösek,hogy Viktor birkanyáját a saját karámotokba tereljétek.Még a kis vicsorgó pulijától is féltek.
Ahogy egy hozzászóló fentebb jól összegezte:
-Összefosás elvtársak,összefosás!!

légügyi megfigyelő 2012.08.26. 10:47:16

@contractor: kicsivel több. más szabályok, más nyelv, más szabályok. Mosogatni persze tízszavas nyelvismerettel is lehet, de pl. a diplomás pályák jelentős része nem ilyen. De nem ilyen a hivatalnoki munka sem. Szted meg tud írni egy magyar hivatalnok németül egy hivatalos levelet, mert teszem azt áttelepül a Jászság helyett pl Baden-Würtembergbe egy kisvárosba?
Tanárok? Óvónők? stb...

Vagyis célszerű lenne itt megoldani a gondjainkat, mert számkivetettnek lenni nem pálya. (Az legyen azoké, akik a bajt csinálták/csinálják)

hörgőszelep (törölt) 2012.08.26. 10:47:25

@Disintegrator Rising: Bizonyára maradnak még egy ideig, pedig én sem bánnám, ha eltűnnének, ugyanúgy, mint a komcsik! Azonban sajnos a FIDESZ - vagy faszesz?- nem takarít el sajnos semmit, sőt csak szétkeni a szart az országon és még nagyobb káoszt alkot, mint azok s tetű korábbiak. Legalább is az eddigi tevékenységük nagy része erre utal, ja, és megpróbálják ködös horthysta álmokkal elringatni az országot.(Nem kell velem egyetérteni!)

redriot77 2012.08.26. 10:48:45

@wladiszlaw: Kurvára elegem van abból hogy a fideszesek kommunistáznak! Ti vagytok a kommunisták:

1 Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke — volt egyetemi és gimnáziumi KISZ-titkár;

2 Matolcsy György, nemzetgazdasági miniszter — volt MSZMP-tag, III/2-es ügynök

3 Varga Mihály, a Miniszterelnökség vezetője — volt KISZ-titkár

4 Martonyi János, külügyminiszter — volt MSZMP-tag

5 Pintér Sándor, belügyminiszter — volt párttitkár

6 Kövér László, parlamenti házelnök — volt KISZ-titkár, az MSZMP Központi Bizottsága alá tartozó Társadalompolitikai Intézet munkatársa

7 Deutsch Tamás, a Fidesz EP-képviselője — volt KISZ-titkár

8 Stumpf István, alkotmánybíró, az első Fidesz-kormány minisztere — volt MSZMP-tag, a Hazafias Népfront egykori alelnöke

9 Orbán Győző, Orbán Viktor apja — volt párttitkár

10 Pozsgai Imre, a Fidesz Orbán Viktor által vezetett Nemzeti Konzultációs Testületének tagja — az MSZMP Központi Bizottságának egykori tagja

11 Járai Zsigmond, az első Fidesz-kormány pénzügyminisztere — az utolsó kommunista kormány államtitkára, volt MSZMP-tag

12 Mikola István, az első Fidesz-kormány egészségügy-minisztere — a Hazafias Népfront volt alelnöke

13 Chikán Attila, az első Fidesz-kormány gazdasági minisztere — volt MSZMP-tag

14 Fónagy János, az első Fidesz-kormány közlekedési és vízügyi minisztere — volt MSZMP-tag

15 Vonza András, az első Fidesz-kormány mezőgazdasági és vidékfejlesztési minisztere — volt MSZMP-tag

16 Ligetvári Ferenc, az első Fidesz-kormány környezetvédelmi minisztere —volt MSZMP-tag

17 Szabadi Béla, az első Fidesz-kormány mezőgazdasági államtitkára — volt MSZMP-tag, volt munkásőr

Kilóg a pufajka az öltöny alól néhány narancshuszárnál.

Az a gátlástalan hatalomkoncentráció amit a megválasztásuk óta művelnek sem éppen a nemzeti konzervatív pártokra jellemző, hanem klasszikus bolsevik módszer.

Ne hazudjátok magatokat európainak és jobboldalinak, Orbán félázsiai bolesvista hívei!

Vu, de ja vu 2012.08.26. 10:49:10

@Disintegrator Rising: Abban még igazat is adhatnék, hogy ha annak "járt" a 8 év, akkor emennek is "jár"...

De sajnos nem takarításra használják, hanem arra, hogy ők is kiszarják magukat:-(((

Ráadásul sokkal jobban csinálják, lassan 'köert adnak' az "elmútt nyóc év"-nek...

...mindezt a MI zsebünkbe, MI udvarunkra, a MI kontónkra:-(((

Észre kellene venni, hogy akinek teli a bugyra a Fidesszel, annak egy jelentős része a libsi-bolsiktól pártolt át a 2/3-hoz, vagyis akik kritikusak Gyurcsányhoz és a többi eddigi politikai párthoz is!

Éppen az okozza a dilemmát, hogy a 80 % mást akar... de nincs alternatíva, egyenlőre:-(((

2014-ben egyenlőre csak valakik ELLEN lehet szavazni, mellette - okos ember - nemigen tud:-(

béla a görög (törölt) 2012.08.26. 10:59:44

@profilo: csak szar provokátor vagy nem foglalkozom veled.

zupasta · http://mikor-melyiket.blog.hu/ 2012.08.26. 11:11:16

Köszönöm a kommenteket mindenkinek!

@piefke, Subika: Azért '89-ben már hetente voltak tüntetések, és lehet, hogy a lakosságnak csak egy kis hányada vonult ott, azért nem lehetett figyelmen kívül hagyni az országos elégedetlenséget, ami '79-től kezdve egyre növekedett. Az MSZMP-nek is teljhatalma volt, és simán megtehette volna, hogy az emberek közé lövet, mint a román állampárt, vagy szimplán két kézzel ragaszkodik a hatalomhoz, mint a keletnémet. De inkább szembenézett a realitásokkal és előrefelé menekült. Lehet, hogy valóban illúzió, de egy ponton túl a hatalom ilyetén birtoklása már a fideszesek jó részének is ciki lenne, és csak belátnák, hogy nincs más hátra, mint előre. Ráadásul olyan erős és lojális fegyveres szerveket sem tudnak felmutatni, amelyek végső esetben is garantálnák az ő hatalmon maradásukat.

@Member: Kikre gondolsz? Ha a Szolidaritásra vagy a 4K!-ra, akkor ők már nem önálló entitások, hanem az LMP holdudvara.

panelburzsuj 2012.08.26. 11:12:27

@piefke:

Valóságtagadókból túlkínálat van, szerintem nem érdemes ezen a piacon erőlködnöd. (Ld: fanyar bor ...)

"Ma a teljes választókorú lakosság körében 20% alatti a Fidesz támogatottsága és 90%-os azok részaránya, akik szerint az országban rossz irányba mennek a dolgok."

Bizonyos jelekből arra következtetek, hogy ezek a "szimpátiamutatók" másfél év múlva se fognak jobban állni. És ha azt is föltételezem - veled összhangban - hogy a magyar választók tömegükben semmivel sem "polgáribb" mentalitásúak, mint 20-40 éve, akkor milyen "előrejelző" mutatónk marad? Az általad is belegetett "alattvalói elégedettség".

1. Nincsenek számaim 89-90-ből, és lusta vagyok a 2010-es grafikonokat előkotorászni. De arra azért fejből is merek alapozni, hogy a "négyigenes népszavazás", de még a "fülkeforradalom" idején is látványosan nagyobbak voltak az ország "bizalomtartalékai", mint amekkorra batyuval a 2014-nek nekimegyünk. 2014-ben Orbán már a hívei tömegének sem nem perspektíva, csak alternatíva. "Lelki tartalékban" tuti szegényebbek vagyunk minden korábbinál.

2. Tényleges anyagai szűkölködés, szegénység, nyomor és kilátástalanság. Mekkora volt huszonéve - mekkora most?

Szóval nem állítom, hogy forradalmi hangulat lenne - de azt igen, hogy igény, az lenne rá... :) (Meg indok is, bőséggel.)

Szóval én nem írnám le olyan könnyen azt a variációt, hogy minden olyan megoldás "nyerő", ami a biztosan megutált fideszest egy bizonytaln bármire cseréli.

És ehhez nem kell új párt, elég a "technikai koalíció": Orbán vagy Nemorbán?

panelburzsuj 2012.08.26. 11:29:30

@piefke:

Abban viszont egyetértünk, hogy egy újraválasztott Orbán-2/II kormány ellen nem fog "vekkerlázadás" támadni. Az utolsó jelentős "illúziócsomagot" ugyanis épp maga Orbán ette föl a vekkerizmusával...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.26. 11:42:17

@légügyi megfigyelő:

"Fel se merüljön 2018,"
- OK. De 14-ben ki az alternatíva? A kapolyi és mesterházi féle mszp? A sok kérdésben hiteltelen lmp? A dk, ahol eddig GyF-en kívül nem látni értelmes embert, vele meg nem lehet nyerni.

"Legkésőbb 2014-ben kell legyőzni, és ehhez összefogás kellene, hamar."
- A jelenlegi ellenzék képtelen összefogni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.26. 11:51:32

@zupasta:

Azért '89-ben már hetente voltak tüntetések,
- Hol?

a fideszesek ... csak belátnák, hogy nincs más hátra, mint előre.
- Ezt mondom, ha 18-ban bukik, addigra a saját pártja buktatja meg, a saját szavazói ábrándulnak ki belőle.

Ráadásul olyan erős és lojális fegyveres szerveket sem tudnak felmutatni, amelyek végső esetben is garantálnák az ő hatalmon maradásukat.
- TEK.

légügyi megfigyelő 2012.08.26. 11:52:36

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Engem is idegesít a töketlenkedés, ami az ellenzéki pártok házatáján folyik. De nem tehetem meg, hogy ezt így tudomásul vegyem. A fentiekben hivatkoztam két blogbejegyzést, ajánlom figyelmedbe. Meg van ott még az LMP-ről is. Az ott írtakkal annyiban feltétlen egyetértek, hogy félre kell dobni az összefogás lehetőségéhez az ideológiai különbségeket, félre kell tenni azokat. Egy ideológia kell egy totalitárius hajlamú rendszer lebontásához: az antitotalitárius összefogás. Ha újra biztosak a szabályok, lehet megint narmális politizálásban gondolkodni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.26. 12:09:53

@légügyi megfigyelő:

Nem egy barátom van, aki azt mondja, hogy nem érdemes tenni semmit, mert úgysem lehet vele célt érni.

Ez az apátia kedvez az orbáni rendszernek, hisz neki az az érdeke, hogy csak az övéi menjenek szavazni. 2010-ben erre még simán bazírozhatott, most már regisztrációs hajcihővel próbálja meg az apátiát növelni, miközben a sajátjait ha kell, a TEK korbáccsal és kaláccsal is elhajtja választani.

Fel kell rázni az embereket az apátiából, és ezt csak úgy lehet, ha elmondom, elmondod, elmondjuk nekik, hogy igenis érdemes kiállni az elveikért, ha más eredménye a dolognak nem is lesz, de legalább nyugodtan nézhetnek a tükörbe, mert egy gerinces embert látnak ott, és nem egy megalkuvó férget.

Ettől függetlenül nem látom még azt a kritikus tömeget, ami 14-ben billenteni képes.

Ha 14-ben legyőzik ov-t, és nincs meg a kétharmad, akkor a bebetonozott emberei miatt, nem lehet érdemben kormányozni, mert a 9 éves posztokon szétszórt emberei által mindent meg fog akadályozni, mindennaposak lesznek az utcai dzsemborik (rendőrterror), és ezt nagyon jól fogja tudni kommunikálni a HírTV-n és egyéb csatornákon keresztül.

Ha marad 18-ig, akkor igaz, a károkozásának a mértéke hatványozódik, és a fél ország beledöglik, de legalább addigra a szavazói is kiábrándulnak belőle, a meghízott apparátusi és funkciónáriusi köre pedig vagy megbuktatja belülről, vagy osztódik a pártja, miközben a vele szembeni elégedetlenség olyan mértékű lesz, hogy még a Győzike effektus is megtörténhet, aki kevesebb szavazatot kapott, mint ahány rokona volt.

viktor jelenleg is be van szarva iszonyatosan. Ez a biztonsági intézkedéseken mérhető le ragyogóan. 18-ig a paranoiája és beteges félelme olyan mértékben megerősödik, hogy az azzal kapcsolatos intézkedések sokkal jobban fel fogják kelteni a külföld érdeklődését, mint ma.

Ma még senkit nem érdekel, hogy köteles lacinak is van privát hadserege, amit házőrségnek hívnak.
Magyarázza meg valaki, a házőrségnek miért kell joga legyen átkutatni a lakásomat?

Majd 18 előtt, mikorra már az unortodoxiai megoldások tarthatatlanok lesznek, és elindul a fidesznél a leszámolás (Addigra nem lesznek látható külső ellenfelek, és a retorika, a hívek mozgásban tartása igényli az ellenségképet) a belső ellenfelekkel.

Ezért gondolom azt, hogy 18-ban tudna akkorát bukni, hogy már ne tudjon többet felkelni. 18-ban lehet akkora aránnyal nyerni, hogy a sok kétharmados szart eltakarítsuk, TEK-estül, házőrségestül, handótündéstül, matolcsizmustul.

De ha 18-ban nincs meg a kétharmad a viktor ellen, akkor is a bebebtonozott emberei már csak egy évig ülnek ott.

És ha 18-ra elkezdik a fideszesek egymással a leszámolást, akkor ellenzékből már nem lesz erős a hangjuk.

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2012.08.26. 12:17:13

@zupasta: Nem hittem volna, hogy már LMP holdudvar is létezik. Korábban élesen elhatárolódtak és a rosszmájúak inkább MSZP közeledésről számoltak be. Most szerencsére ezt csak a Szoli esetében érzem, ott is csak vezetői oldalról.

légügyi megfigyelő 2012.08.26. 12:22:31

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Kedves Karl Friedrich, nagyjából-egészéből egyetértek Veled, egyedül a 2018-ra nem vagyok hajlandó gondolni, addigra túl kell lenni az egész orbáni rémálmon.
Egyébiránt az emberek legnagyobb baja - még a tenni képes értő embereké is -, hogy nem látják: gátlástalan hatalommal szemben nem lehet a szokásos, normális eszközökkel felvenni a harcot. Tisztességesen kell küzdeni, de közösen, félretéve a megosztó gondolatokat, ideológiákat, ellenszenveket.

Orbán meg lehet, saját pártjában sem lesz elfogadható, lehet, hogy belülről váltják, majd, de az már sztem ma is látszik, hogy még az általa pozícióba helyezett emberek sem alkusznak a szakmai tisztességük csorbulása miatt, talán mert van már, aki az Orbánon túli időben gondolkodik.

Beszélni kell az emberekkel, lelket tartani és meg kell győzni az ellenzéki politikusokat az összefogásról, ha esetleg nem tudnák, mivel jojóznak.

Üdv.: LmF

panelburzsuj 2012.08.26. 12:58:19

@légügyi megfigyelő:

"Tisztességesen kell küzdeni, de közösen, félretéve a megosztó gondolatokat, ideológiákat, ellenszenveket."

EZ biztosan nem fog menni.

Praktikus, körülhatárolt taktikai egyezségekkel Orbánt megverni: az összejöhet.

És egy ilyen "praktikus" kompániába bőven belefér egy piefke-féle kapitalizmus-párt is. Föltéve persze, hogy egyáltalán megszületeik, és legalább egy 4K!-láthatóságig felnevelkedik...

légügyi megfigyelő 2012.08.26. 13:04:32

@panelburzsuj:
Nem hinném, hogy sikerülne egy új pártot nullából fidesztaroló szintig növeszteni. Szerintem csak válszatási párt, pártszövetség formájában alkalmas erre.

zupasta · http://mikor-melyiket.blog.hu/ 2012.08.26. 13:07:56

@ Légügyi, Karl Friedrich: Ha jól értem, a fő vita közöttetek arról szól, hogy megéri-e várni '18-ig, hogy az ellenzék sikere biztos és átütő legyen, vagy inkább az ország érdekében a lehető leggyorsabban el kell küldeni a Fideszt? Mindkét álláspontnak van jogosultsága és rációja, a kérdés csupán, hogy a gyors elzavarás is elég tartós lenne-e, és ha az új kormány azzal kezdené, hogy helyreállítja a demokráciát, azzal szerezne-e a közvéleményben bármilyen elismerést, vagy csupán tőlük is csak a tejjel-mézzel folyó Kánaán egy csapásra történő elhozását várnák?

panelburzsuj 2012.08.26. 13:47:19

@légügyi megfigyelő:

Mást mondtam?

Megfigyelted már, hogy milyen vérlázító/elkeserítő érzés tud lenni, amikor magukat okosnak, körültekintőnek; közéleti posztolásra alkalmasnak látó figurák az általános iskolás "értő olvasás" műveletre is képtelennek bizonyulnak?

panelburzsuj 2012.08.26. 13:55:16

@zupasta:

Mintha glédában állnának a sublótban a hadosztályok, és csak úri jókedv kérdése lenne, hogy mikor söpörjük el vele Orbániát ...

Érdemes elmélyedni a Hetényi-kör blogján kialakult Róna vs többiek vitában: a magyar társadalom romlottsága kívánt-e egy Orbánt a csúcsra - vagy Orbán/(Gyurcsány stb.) rontotta-e meg a szűzi magyar társadalmat?

zupasta · http://mikor-melyiket.blog.hu/ 2012.08.26. 14:20:41

@panelburzsuj: Erre alapvetően Bibó István adta meg a választ, idestova hetven éve. Egyszerűen arról van szó, hogy míg nyugaton a politikai-gazdasági-társadalmi változások azért következtek be, mert az ottani szerves fejlődési vonal alapján egymásból következtek, addig mi ezeket a fejlettségi szinteket soha nem értük el, csak importáltuk a nyugati társadalmi vívmányokat. Például míg nyugaton a kapitalizmus megjelenése az arisztokratikus úri világ eltűnését hozta, addig nálunk az éppen a feudalizmus átmentését és továbbélését segítette.

Szerintem valahogy így vagyunk a demokráciával is: nyugaton több évszázados társadalmi fejlődés és öntudatra ébredés kellett ahhoz, hogy demokrácia kialakuljon és azt az emberek tudják is használni. Ezzel szemben nálunk az csak úgy hirtelen lett, és nem tudunk vele mit kezdeni. A rendszerváltás után sokáig némileg közmegegyezés uralkodott a politikai elitben: nincs visszaút, és ehhez a lakosságot is hozzá kell szoktatni, még ha nehéz is. Csak 2002 után jött Orbán Viktor azzal, hogy válasszuk inkább a könnyebb utat, ő például önként jelentkezne diktátornak, aki majd megmondja, merre van az előre, és többé nem kell bizonytalankodni, sem pedig gondolkodni az élet kérdéseiről, ő mindenre választ ad, még mielőtt megkérdezhetnénk. 2010-ben a választók (sokan már csak jobb híján) elfogadták az ő ajánlatát, és most itt tartunk.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.26. 14:28:07

@légügyi megfigyelő: Hidd el, 18 helyett én is jobban örültem volna 98-nak.

Ha akkor nem nyer, akkor mára sokkal előrébb tartanánk. Akkor nem lenne felárkolva a közélet, nem restaurálnánk kormányszinten a fasizmust, nem grasszálnának nyilasok a belvárosban, de mindenek elött külföldön nem kellene "Magyar vagyok, nem orbánista" pólót felvennem lassan.

panelburzsuj 2012.08.26. 14:35:36

@zupasta:

Te a felszínen kaparászol.

Mihályiék - (meg az egész "magyar progresszió", valahonnan tán már Széchenyitől kezdve...) - ilyesmi dumákékkal vívták és vívják kia tömeges gyűlöletet. És ezeken a gyűlölethullámokon lovagol - talán már Kossuthtól - a "magyar érzelmű" politikai demagógia:

"A növekedés gyorsításának többféle – nem könnyen vállalható – társadalmi ára van. De társadalmi ára van a felzárkózási kudarcnak is. Először "fejben" kell megváltozni. A magyar társadalom többsége nem érti, hogy önmagában a termelés ténye, a jó szándék, a szorgalom nem képvisel értéket. Ha valamire a fogyasztók nem tartanak igényt – legyen az a drágán előállított magyar tej, a mellékvonalakon üresen közlekedő vonat vagy hallgató nélkül maradt vidéki főiskola –, akkor azt tovább termelni hagyni vagy működtetni az élőmunkával való súlyos pazarlás, amiért az árat végső fokon azzal fizetjük meg, hogy nem tudunk felzárkózni az előttünk járókhoz. A közvéleménynek is, meg az ország politikai elitjének is be kell látnia, hogy nincs olyan társadalompolitikai cél, amiért érdemes feláldozni a termelékenység növekedését."

"önmagában a termelés ténye, a jó szándék, a szorgalom nem képvisel értéket" - ezt etesd meg a mai magyar közvéleménnyel!

zupasta · http://mikor-melyiket.blog.hu/ 2012.08.26. 15:37:17

@panelburzsuj: Nem tudom, ezt ki mondta, de ezt egyszerűbben úgy lehetne megfogalmazni: a két kezünk mellett az eszünket is használjuk néha, különben nem fog működni semmi.

(Sokáig Kína volt a vasgyártásban a világelső: legyártottak évente többmillió-csillió tonna szart vasból, ami senkinek nem kellett, de legalább elmondhatták, hogy megcsinálták. Aztán azokat beolvasztották, majd ugyanabból csinálták a következő évi szarokat.)

De ez már egy másik kérdés. A Fidesz nem egy új államszocializmust akar építeni, ahol legalább úgy csinálnak, mintha lenne munka, és a mások által megtermelt jövedelemből tartanak fenn veszteséges gyárakat és fizetnek embereket. Ennél még az is olcsóbb lenne, ha az illető munkás inkább be se menne dolgozni, csak kapná meg otthonra a pénzt, munkanélküli segély formájában. De most még csak ne is ez van. Hanem egy új késő-feudalizmus építése, pontosan annak a kornak az újjáélesztése, amikor az önmagát túlélő feudalizmus és arisztokrácia (még csak nem is a burzsoázia) birtokolta a piacgazdasági termelés eszközeit. Például a nagy kormányzati Horthy-nosztalgia is ezért van most.

panelburzsuj 2012.08.26. 16:04:36

@zupasta:

Úgy nem lehet mondani, mert mást mondasz. De az legyen a te bajod.

A poszt tárgya szempontjából tökmindegy, hogy Orbán milyen nemkapitalista, nemversenyző, nempolgári társadalmat akar építeni: a lényeg az, hogy mennyi magyar választó vágyakozik egy efféle verseny- és teljesítménymentes társadalom után.

Mivel jelenleg négy parlamenti pártunk van, és egyik sem a "vér-veríték-könnyek" témával házal, azt gyanítom, hogy igen jelentős, sőt döntő az a választói szegmens, ami valamiképpen szeretné megúszni életteljesítménye "objektív" megmérettetését. És innentől már csak az a kérdés, hogy milyen "veleszületett" tulajdonságoknak ígérjenek a pártok megvédést, kivételezést, plustámogatást, azaz az éles és pártatlan verseny alóli felmentést.

Öregeknek? Gyerekeseknek? Szegényeknek?Környezetkímélőknek? Vérmagyaroknak? Kerszthányóknak? Konformista talpnyalóknak? Bandatagoknak?

alte trottel 2012.08.26. 19:08:23

Nekem eddig se voltak illúzióim. Ha lettek volna, akkor is már csak a felégetett romjai volnának. Itt százakárhány párt, irányzat, civil(nek hazudott) izé maszturbál kölcsönösen egy vessző avagy pontosvesszőn, ehhez képest a homousion-homoiusion maga volt a mennyei harmónia és egyetértés. Egy nálam sokkal okosabb ember mondta valamikor ezernyolcszáznagyonrégen pitvarmeszeléskor, hogy Európa szerencsésebb felén, ha fölmerül egy probléma, akkor az emberek összedugják a fejüket és megoldást kersnek. Nálunk viszont másodperceken belül tizenhuszonezer különféle okot vezetnek elő egymással versenyezve, hogy miért is _NEM LEHET_ megoldani azt a problémát, de ha lehetne is, akkor se volna érdemes.
Émberek! A szocik impotens faszok harácsolásból kipottyant és ezért nyafogó gyülekezete? IGEN! A DK egy impotens fasz (ráadásul alapból nem túl rokonszenves és sikeresen démonizált) nem túl perspektivikus hobbiakármije? IGEN! A LMP impotens BELVÁROSI bőőőőccsészfaszok köldöknézve, sajtreszelővel maszturbáló nyafogó gittegylete? IGEN! A Dzsobbik Loctite doppingtól húdekőkemény díszfaszok (pont olyannak látszik mint az igazi, csak épp qrásra nem alkalmas) recsegve templombafingó, kölcsönösen egymásnak kiverő gyülekezete? IGEN!

NA UND?

Együtt és külön-külön is bármelyik, bármelyikkel bármilyen variációjú, bármilyen szintű együttműködése is nagyságrendekkel jobb, mint A Nemzet Faszagánya újabb négy éve! És tessék már tudomásul venni, hogy az Országgyűlés bármilyen ügyben, egy fős többséggel kiírhat népszavazást! És amennyiben a nép megszavazza, hogy _IGEN_ azonnali hatállyal el kell törölni az összes fidesztörvényt, akkor mit ér, hogy Polcpetyát 849 htározott évre nevezték ki főügyésznek? Eltocsi elvtit 4697 évre MNB elnöknek?

Csak egy analógia:
Churchill és Roosevelt nem igazán voltak oda Negyedik Zsugás Viliért. De képesek voltak együttműködni vele Herr Kefebajusz eltakarításáért.

légügyi megfigyelő 2012.08.26. 19:12:30

@panelburzsuj:
Értetlenül olvaslak.

Fájdalmas, ha emberek olyasmin akadnak ki, ami nem történik meg, vagy nem lényeges, vagy két szóval tisztázható. Olyankor az ember belülről könnyezik, sír, mint Krisztus Jeruzsálem felett.

panelburzsuj 2012.08.27. 13:23:02

@légügyi megfigyelő:

Szerintem annyian érzünk így, hogy Jeruzsálemet el fogja sodorni a könnyár.
süti beállítások módosítása