HTML

Mikor? Melyiket?

"– Hé! Te! Nem ismersz meg? – Nem. – Hát nem emlékszel? Hát együtt lőttük a pártházat! – Mikor? Melyiket? – Mikor melyiket!" /Hofi/

Friss topikok

  • Androsz: Eegen, ami menni szokott ezen a fesztiválon, abból esélyes, hogy most az Ukránok győznek, szegény ... (2022.05.15. 16:10) Eurovízió 2022
  • MEDVE1978: @midnight coder: Alapvetően nem a DK a gond, hanem Gyurcsány. Ferencünk konkrétan egy fizikai blo... (2022.05.12. 16:12) Választás után
  • Éhes ló: Nem értelek benneteket. Nincs olyan ordas bukásotok, amiből képesek lennétek bármit is tanulni. M... (2022.04.04. 08:49) A Jobbikról
  • kvp: @rabelais: Uran van akar itthon is es a vilagban sok helyen, kompatibilis futoelemeket pedig gyart... (2022.04.03. 14:35) A magyar katonai és egyéb szerepvállalásról
  • Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: @Éhes ló: látom te is előkerültél. (2022.02.23. 21:45) Üzenet az ajtóban üvöltöző NAV-osnak

Naptár

február 2023
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28

Fácse

Címkék

1848 (2) 1956 (10) 4k! (2) adó (2) afrika (5) akkordok (1) alföldi róbert (2) alkotmány (10) amerika (11) angela merkel (3) antifa (1) antiszemita (4) arab (11) asszociáció (3) atv (1) ázsia (3) bajnai gordon (3) bakondi györgy (1) balog zoltán (4) baloldali (10) bartók béla (2) bayer zsolt (1) benjamin netanjahu (1) bicikli (4) bíróság (3) bkv (1) bokros lajos (2) bolsevizmus (1) bosznia (1) brit (7) budapest (47) bűncselekmény (19) ceu (1) cigány (14) civil (4) család (1) cseh tamás (4) dán (2) demokrácia (24) demszky gábor (1) deutsch tamás (2) dk (6) donald trump (3) egyiptom (1) együttélés (31) együtt 2014 (10) emmanuel macron (1) engels (1) erdély (3) esztergom (1) európa (15) európai unió (18) eurovízió (12) eu elnökség (5) facebook (2) felsőoktatás (5) felszabadulás (3) ferencváros (4) fidesz (82) film (23) foci (17) fordítás (6) francia (6) fürjes balázs (1) g.fodor gábor (1) gazdaság (3) gender (1) görög (1) grúz (1) gulyás gergely (3) gyász (3) gyerek (3) gyöngyöspata (4) gyurcsány ferenc (7) háború (8) hahá (5) hajdu lászló (1) hajléktalan (1) halál (5) határon túli (13) hír tv (1) (1) hódmezővásárhely (1) hoffmann rózsa (6) hoffmann tamás (1) holokauszt (11) horn gyula (1) horthy (9) humor (1) indiai (1) interjú (1) internet (3) ír (2) irodalom (12) iszlám (5) iványi gábor (1) izlandi (1) izrael (19) jeszenszky géza (1) jobbik (45) jog (4) józsefváros (2) józsef attila (4) jútyúb (13) kábítószer (2) kádár (2) kálmán olga (1) karácsony gergely (5) károlyi mihály (2) karsay dorottya (1) katasztrófa (3) kdnp (13) képzőművészet (2) keresztény (1) kettős állampolgárság (5) kft (1) kiscsillag (1) kocsis máté (3) konzervatív (5) korea (2) kormány (29) környezet (2) koronavírus (6) korrupció (2) kósa lajos (1) kossuth lajos (3) kovács zoltán (1) kövér lászló (4) közbiztonság (9) közel-kelet (7) közlekedés (4) közmédia (4) köztársaság (6) köztársasági elnök (2) külpol (25) kultúra (46) kunhalmi ágnes (2) lázár jános (3) lenin (2) lévai katalin (1) liberális (6) líbia (1) liszt ferenc (1) lmbtq (3) lmp (26) lovasi andrás (2) macedón (1) magyar gárda (5) magyar hírlap (1) márki-zay péter (2) marx (2) matolcsy györgy (3) mdf (4) médiatörvény (3) meggyes tamás (1) meleg (10) menekült (3) mesterházy attila (6) migráns (3) milla (3) mindszenty (1) miniszterelnök (7) mi hazánk (1) moldova györgy (2) moma (1) momentum (4) mszp (52) mtk (1) náci (13) nagy feró (1) nagy imre (2) nato (2) nav (1) navracsics tibor (1) német (23) németh szilárd (2) nemzeti együttműködés (11) nemzeti identitás (2) nemzeti színház (2) niedermüller péter (2) női jogok (13) norvég (2) nyilas (2) nyugdíj (4) oktatás (1) olasz (2) olimpia (3) önkormányzat (6) orbán viktor (54) örmény (1) orosz (7) országgyűlés (23) összefogás (10) osztrák (2) parlament (13) pénz (2) pintér sándor (3) pm (2) portugál (2) pszichológia (1) puzsér róbert (1) rajz (1) reklám (2) rendőr (4) rétvári bence (2) román (5) ságvári endre (2) sajtó (2) schiffer andrás (6) schmidt mária (1) schmitt pál (3) semjén zsolt (2) simicska lajos (1) skót (2) soltész miklós (2) sör (1) soros györgy (3) spanyol (1) sport (20) stágel bence (2) svéd (2) szabó ervin (1) szabó tímea (1) szalai annamária (2) szanyi tibor (2) szdsz (4) szélsőjobb (8) szex (5) szigetvári viktor (1) szijjártó péter (2) színház (11) szlovák (6) szocdem (1) szociális (2) szolidaritás (1) szombathely (1) sztrájk (1) tarlós istván (9) teleki pál (1) terror (3) tétényi éva (2) tóbiás józsef (1) török (1) történelem (31) trianon (8) trombitás kristóf (1) trump (2) tudomány (3) tüntetés (15) újbuda (1) ukrán (6) ungváry krisztián (1) ungváry rudolf (1) ungváry tamás (1) ünnep (6) uralkodó (2) vágó gábor (1) választás (44) vallás (3) városliget (2) videó (19) vona gábor (3) vörös iszap (1) zene (41) zöld (7) zöld baloldal (2) zsidó (28) Címkefelhő

Nemzetközi helyzet

free counters

A Mikor? Melyiket? blog, teljesítve permanens kultúrmisszióját, idén is számba veszi az Eurovíziós Dalverseny indulóit, és maga is elkészíti saját slágerlistáját. Az idei felhozatal a tavalyinál mindenképpen erősebb. Egyre többen próbálnak eltávolodni az átlagos pop-takonytól, és kísérelnek meg hangszereken ún. zenét előállítani. Olyannyira, hogy még közülük is lehetett szelektálni, így a montenegrói vagy a ciprusi produkció végül föl sem került a listánkra.

Magyarországról is indulhatott volna valami eredeti és igényes, mint Petruska Andris, a Mushu vagy a Parno Graszt - ehelyett ismét sikerült valami semmilyen, silány fost kiválasztani. Jó hír viszont, hogy az Eurovízión ez eddig se volt akadálya a győzelemnek. Így Freddie úttörődalához sok sikert kívánunk, de a Mikor? Melyiket? listáját ő sajnos messze elkerüli. (Ha viszont esetleg mégis megnyerné, akkor mi is együtt örülünk a magyar sikernek, és nem kezdjük az ilyen-olyan származását firtatni, csak hogy letagadhassuk a győzelemmel járó, óriási szégyent.) Alant lássuk viszont a felhozatal említésre érdemleges hányadát:

  

1 point goes for: 

Nagy-Britannia: Joe & Jake - You're Not Alone
Vannak számok, amiknek az egyszerűségük az erősségük. sokszor elég csak egyetlen jó témát egymás után számtalanszor eljátszani, és már az is kellően fülbemászó és emlékezetes marad. Még akkor is, ha az a téma kissé sablonos, vagy már mintha mászott volna a fülünkbe korábban is. Az automatikusan a döntőben kezdő "Big Five" országai közül idén csak ez a két brit srác ütötte meg a Mikor? Melyiket? blog ingerküszöbét, így kezdődjék velük a sor.

 

2 points go for: 

Bosznia-Hercegovina: Dalal & Deen - Ljubav je
Jó kis energikus, dallamos nóta ez, kis balkáni és komolyzenei beütéssel (villanycselló büntet). Bár az éneklő szőrös görögdinnye kissé riasztó, és csellistával üvöltöző favágó is nélkülözhető lett volna - de maga a dal egyértelműen a mezőny elejéhez tartozik. A klip helyszínéül szolgáló épület pedig nem zsinagóga (mint ahogy arra elsőre én is tippeltem), hanem a szarajevói központi könyvtár. (A görögdinnye amúgy már volt Eurovízión, 2004-ben, de akkor még máshol hordta a fején a szőrt.)

 

3 points go for:

Szerbia: Sanja Vučić és a ZAA - Goodbye (Shelter)
A lány hangja rendben van, és bár az állandó rángatózása kicsit idegesítő, a dal meg van úgy csinálva, hogy felkívánkozzon a tízes listánkra. 

  

4 points go for:

Grúzia: Nika Kocharov & Young Georgian Lolitaz - Midnight Gold
Az idei verseny legnagyobb kihagyott ziccere a grúz szám. Nagyjából olyan, mint amikor a csatár egyedül tör előre, mindenkit kicselez, majd amikor a tök üres kapu elé ér, elfelejti, miért is ment oda. Ez a dal is az első pillanattól magával ragad, dinamikusan épül, majd amikor jönne a frappáns, ütős refrén, az egyszeri zenefogyasztó rájön, hogy olyan itt nincs. Pedig odáig még elnézné, hogy az énekes hangterjedelme csak három hangot fog át, az angol szövegíró alapfokú nyelvtudással dolgozik, egy normális hangszeres szólót meg mikrofonzajjal bekkelik ki. A kiteljesedés tehát elmarad, ez így meg csak egy félkész valami. Nagyon nagy kár érte. 

 

Versenyen kívül:

Ukrajna: Jamala - 1944
Franciaország: Amir - J'ai cherché
Mindig vannak produkciók, ahol maga a dal nem túl magas színvonalú, de a politikai mondanivaló van olyan erős, hogy föl kelljen rá figyelni. Ukrajna részéről egyértelmű jelzés, hogy egy krími tatár lányt küldenek, hogy senki el ne felejtse a félsziget valós hovatartozását. A klip meg a második világháborús szovjet invázió (pontosabban felszabadítás-visszafoglalás) és a krími tatárok deportálásának a képeit pörgeti újra, már-már szájbarágós aktualitással.

Franciaországnak pedig a Charlie Hebdo és a Bacatlan után szintén nincs másra szüksége, mint békére és egységre. Azt meg ki testesíthetné meg jobban kifelé, mint olyasvalaki, aki francia, zsidó és arab egyszerre? Riszpekt a francia közönség döntéséért.

    

 

5 points go for:

Fehéroroszország: Ivan - Help You Fly
Ez az a dal, amit állítólag majd odakint élő farkasokkal fog előadni. Bár farkasokat repülni tanítani nem éppen egy állatbarát hobbi, de majdcsak sikerül. Egyébként meg a zúzós máz mögül hamar előbújik a nagyon is popos lényeg, de az a jobbik fajtából. Kár, hogy ennek a kis nyüzüge szöszinek nincs hozzá hangja. Meg szerintem máshoz se. A dal jó, a produkció kevés.

 

6 points go for:

Albánia: Eneda Tarifa - Perralë
A szkipetárok mindig valami naggyal próbálnak végre betörni, de sajnos soha nem értékelik őket eléggé. Ez a mostani, reméljük, már csak félig lesz ilyen. Igaz, kicsit hajaz a Led Zeppelin Kashmir-jára, ami nem baj, csak talán a refrénből hiányzik egy plusz akkord. De az igazi élőzenés előadás, ideértve a vonószenekart is, ott van a helyén. Megsüvegelendő, hogy itt még komolyan veszik az "emberek játszanak hangszereken" elvet. (Sajnálatos módon Stockholmban angolul fog elhangzani, de mi az eredeti nyelvű előadásokat jobban szeretjük.)

 

7 points go for: 

Belgium: Laura Tesoro - What's the Pressure?
Jó kis funky-szám, az előadó tinilány pedig már a személyes kisugárzásával lehengerli komplett Európát. Igaz, még nagyon kislányos, a mozgása is még túlságosan betanult, a hangjának meg még sokat kell érnie, hogy ne énekelje le bármelyik vokalistája.

  

Versenyen kívül:

Izrael: Nofar Salman - Made of Stars
Ebben az országban valahogy sikerült elérni, hogy a helyi döntőben ugyanaz a dal kétszer szerepeljen, két különböző előadótól: egy nyálgép pophuszártól, valamint egy tehetséges énekeslánytól, aki a hangjával remekül ötvözi a közel-keleti népzenei hagyományokat a popzenés alapokkal. Ha kettejük közül ő nyert volna, akkor simán fölkerül a slágerlistánkra, de így sem hagyhatjuk, hogy említés nélkül maradjon. Ofra Haza újra él.

(Valami olyasmi történt, hogy a végén a négy döntős három dalból választhatott, így elkerülhetetlen volt, hogy az egyik dal minimum két embernek jusson. Ezek szerint itt a dalok az előadóktól külön indulnak, és esély sincs saját dallal indulni. Szóval nem lesz már több Push the Button. :( )

 

8 points go for: 

Szlovénia: ManuElla - Blue and Red
Így a csúcs felé haladva már lényegében bármelyik induló megérdemelné a győzelmet. A női szólószámok közül például kétségtelenül ő a legjobb produkció. Energikus, muzikális, technikás, kellően karakteres énekeslánnyal. Nem bonyolít túl, ellenben kellően elmés a dallam, szöveg és színpadi kivitelezés egysége. Jár a dobogó.

  

10 points go for:

Ronia: Ovidiu Anton - Moment of Silence
Ha az Eurovízió úgy gondolja, hogy Románia mégsem vehet részt a versenyen, akkor szóljanak jó előre, vagy tolják át 2017-re. De hogy egy fellépő művésszel megtegyék, hogy csak hetekkel a fellépés előtt zárják ki, ráadásul önhibáján kívül, ez teljességgel méltatlan és elfogadhatatlan. Ráadásul ez egy nagyon jó kis metálkeringő (ezért is lett nálunk ezüstérmes), ami megmutatja, hogy a műfaj nem a kakofon zúzásról szól, hanem igenis meg lehet adni neki a kellő méltóságot. Nagy kár, hogy Stockholmban nem fog elhangzani, de itt akkor is igen.

  

12 points go for:

Hollandia: Houwe Bob - Slow Down
Na végre valami, amiben vannak rendes hangszerek, akkordok, zenészek, kizárva minden fölösleges gépzajt. Jó kis country-szám ez, szimpatikus, szívmelengető. Amszterdam idén sem okozott csalódást.

||: Hm E A Adim7 Hm E A :|| A7
C Em C Em C Em A D
||: G Em C D-G :|| 

Apdét: Az első elődöntőben kétségkívül ennek a színpadképe volt a legmenőbb, plusz csináltak egy olyan, 360 fokos(!) videót is (mozgatni kell közben), amin a svéd tengerparton adják elő unplugged. Na EZ az, amit csak igazi zenével és zenészekkel lehet, és amire gépre tátogó, popipari embertermékeknek esélyük sincs.

Címkék: zene kultúra eurovízió

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mikor-melyiket.blog.hu/api/trackback/id/tr648406868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csillagkutya seven 2016.05.12. 10:06:16

Nem mondom, hogy a magyar dalért oda vagyok, de hogy fos lenne az azért túlzás...Petruska mitől is volt eredeti? Meg bármelyik dal...2016-ot írunk, nehéz már itt eredetiséget felhozni, esetleg csak sokkolni lehet a népet, mint a pali, aki nőnek öltözött és szőrös volt...

Sztyepy 2016.05.12. 20:31:31

Javasolt több Eurovision nézése a cikk írójának, és mielőtt fikáz egy-két tehetséges énekest, tanuljon meg cikket írni, feltételezem az énekléshez is hülye.
Attól nem lesz jobb egy cikk, hogy vagánykodunk, közbe meg totál nincs képbe.

Másik akit dicsért be se jutott, akit lehúzz meg a döntőbe van, ennyit a hozzáértésről... ha valamihez nem ért ne írjon inkább!

zupasta · http://mikor-melyiket.blog.hu/ 2016.05.13. 16:04:27

@Sztyepy: A cikkíró célja nem az volt, hogy megtippelje, ki fog nyerni, hanem hogy a saját egyéni ízlése és preferenciái alapján összeállítsa a saját listáját. A cikkírónak van saját, szükséges mértékben megindokolt véleménye, az pedig független a verseny eredményétől vagy az Eurovízió átlagközönségének az ízlésétől - amikkel szintén nem köteles egyetérteni. A cikkíró mindenesetre fenntartja magának a jogot, hogy a saját véleményét a saját véleményblogján leközölje.

A cikkíró nem fogja részletezni a saját több évtizedes zenei előképzettségét és zenészi múltját, mert egyrészt nem akar felvágni, másrészt nem megy bele személyeskedésekbe. Mindenesetre van fogalma a zenéről, jobban szereti a hangszeres produkciókat a szintipopnál, és meg tudja különböztetni az akkordokat egymástól. (Nem nagyképűsködésből, de a holland dal akkordjait is hallás alapján vette le.)

Arra viszont kíváncsi lenne, hogy a kedves kommentelő kire gondol mint tehetséges énekesre, akit állítólag a cikkíró lehúzott. (A cikkben két énekes hangjára történik megjegyzés, közölük az egyik valóban ki is esett, pedig amúgy a dal és a produkció - a cikkíró szerint - továbbra sem volt rossz.)

A cikkíró továbbá 1994 - az első magyar szereplés - óta szinte az összes Eurovíziós Dalversenyt nyomon követi, főleg mióta a Youtube is létezik. Ezt a cikket is kb. másfél hónappal a verseny előtt kezdte írni, a saját listája pedig már hetekkel korábban készen volt. Az elődöntők eredménye után némileg könnyű eltalálni, kik lesznek a döntő fellépői, a cikkírónak is biztos sikerülne. Ha akarná.
süti beállítások módosítása