HTML

Mikor? Melyiket?

"– Hé! Te! Nem ismersz meg? – Nem. – Hát nem emlékszel? Hát együtt lőttük a pártházat! – Mikor? Melyiket? – Mikor melyiket!" /Hofi/

Friss topikok

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Fácse

Címkék

1848 (2) 1956 (9) 4k! (2) adó (2) afrika (4) akkordok (1) alföldi róbert (1) alkotmány (10) amerika (11) angela merkel (3) antifa (1) antiszemita (4) arab (11) asszociáció (3) atv (1) ázsia (2) bajnai gordon (2) balog zoltán (5) baloldali (10) bartók béla (2) bayer zsolt (1) benjamin netanjahu (1) bicikli (3) bíróság (2) bkv (1) bokros lajos (2) bolsevizmus (1) bosznia (1) brit (5) budapest (45) bűncselekmény (18) ceu (1) cigány (13) civil (4) család (1) cseh tamás (3) dán (2) demokrácia (23) demszky gábor (1) deutsch tamás (2) dk (6) donald trump (3) egyiptom (1) együttélés (30) együtt 2014 (8) emmanuel macron (1) engels (1) erdély (3) erőszak (1) esztergom (1) európa (15) európai unió (16) eurovízió (13) eu elnökség (5) facebook (2) felsőoktatás (5) felszabadulás (3) ferencváros (3) fidesz (78) film (23) foci (16) fordítás (6) francia (6) fürjes balázs (1) g.fodor gábor (1) gazdaság (3) gender (1) görög (1) grúz (1) gulyás gergely (3) gyász (2) gyerek (2) gyöngyöspata (4) gyurcsány ferenc (6) háború (8) hahá (3) hajdu lászló (1) hajléktalan (1) halál (4) határon túli (13) hír tv (1) hódmezővásárhely (1) hoffmann rózsa (4) hoffmann tamás (1) holokauszt (10) horthy (9) humor (1) indiai (1) interjú (2) internet (3) ír (2) irodalom (12) iszlám (5) iványi gábor (1) izlandi (1) izrael (19) jeszenszky géza (1) jobbik (43) jog (5) józsefváros (2) józsef attila (4) jútyúb (12) kábítószer (2) kádár (2) karácsony gergely (6) károlyi mihály (2) karsay dorottya (1) katasztrófa (1) kdnp (11) képzőművészet (2) keresztény (1) kettős állampolgárság (5) kft (1) kiscsillag (1) kocsis máté (3) konzervatív (5) korea (2) kormány (25) környezet (1) koronavírus (6) korrupció (2) kósa lajos (1) kossuth lajos (3) kovács zoltán (1) kövér lászló (3) közbiztonság (9) közel-kelet (7) közlekedés (2) közmédia (4) köztársaság (6) köztársasági elnök (2) külpol (25) kultúra (41) kunhalmi ágnes (2) lázár jános (3) lenin (2) lévai katalin (1) liberális (6) líbia (1) liszt ferenc (1) lmbtq (3) lmp (25) lovasi andrás (2) macedón (1) magyar gárda (5) magyar hírlap (1) márki-zay péter (2) marx (2) matolcsy györgy (2) mdf (4) médiatörvény (3) meggyes tamás (1) meleg (10) menekült (3) mesterházy attila (5) migráns (3) milla (3) mindszenty (1) miniszterelnök (5) mi hazánk (1) moldova györgy (2) moma (1) momentum (4) mszp (46) mtk (1) náci (11) nagy feró (1) nagy imre (2) nato (1) nav (1) navracsics tibor (1) német (22) németh szilárd (2) nemzeti együttműködés (9) nemzeti identitás (1) nemzeti színház (2) niedermüller péter (2) női jogok (12) norvég (2) nyilas (2) nyugdíj (4) oktatás (2) olasz (2) olimpia (3) önkormányzat (6) orbán viktor (48) örmény (1) orosz (7) országgyűlés (23) összefogás (10) osztrák (2) parlament (13) pénz (2) pintér sándor (3) pm (2) pócs jános (1) portugál (2) pszichológia (1) puzsér róbert (1) rajz (1) reklám (2) rendőr (4) rétvári bence (1) román (5) ságvári endre (2) sajtó (2) schiffer andrás (6) schmidt mária (1) schmitt pál (3) semjén zsolt (2) simicska lajos (1) skót (2) soltész miklós (1) sör (1) soros györgy (3) spanyol (1) sport (19) stágel bence (2) svéd (2) szabó ervin (1) szabó tímea (1) szalai annamária (2) szanyi tibor (1) szdsz (4) szélsőjobb (8) szex (3) szigetvári viktor (1) szijjártó péter (2) színház (8) szlovák (6) szocdem (1) szociális (1) szolidaritás (1) szombathely (1) sztrájk (1) tarlós istván (10) teleki pál (1) terror (3) tétényi éva (2) tóbiás józsef (1) török (1) történelem (29) tóth gabi (1) trianon (8) trill zsolt (1) trombitás kristóf (1) trump (2) tudomány (3) tüntetés (15) újbuda (1) ukrán (7) ungváry rudolf (1) ungváry tamás (1) ünnep (6) uralkodó (1) vágó gábor (1) választás (42) vallás (3) városliget (2) videó (18) vona gábor (3) vörös iszap (1) zene (37) zöld (7) zöld baloldal (2) zsidó (27) Címkefelhő

Nemzetközi helyzet

free counters

A Jobbik legújabb ötlete szerint szűntessük meg az évi kétszerenkénti óraátállítást és legyen egyész évben csak nyári. Ez az ötlet persze nem új, már korábban is fölmerült itt-ott mint komolyan vehetetlen Facebook-bejegyzés, és tán nem is véletlen, hogy melyik oldalról került be most a magyar pártpolitikába. Ha a jobbikosokat zavarja, hogy télen túl hamar lesz sötét, inkább azt kellett volna bedobniuk, hogy legyen a munkakezdés, és azzal együtt az ébresztő és a takarodó országosan egy órával előbb, de persze egy "Keljen egy órával korábban télen is!" kampány nem lenne túl népszerű. Változtassuk meg inkább a komplett időszámítást, és akkor hátha nem fog feltűnni senkinek, kiváltképp a Jobbik szavazóinak. A történelemből tudjuk, hogy a háborúba küldést is sokkal könnyebb eladni akkor, ha kerítünk mögé valami hangzatos és hazaffyas ideológiát, hát még a korán kelést.


A baj csupán azzal van - mint ahogy erre már az Index is rámutatott - hogy a téli időszámítás az alap, és erre jön külön a nyári, energiatakarékossági okokból. Hiszen olyankor hamarabb világosodik, már hajnalban is világos van, esténként viszont egy órával rövidebb ideig égetjük a villanyokat. Ér ez is annyit, mint a rezsicsökkentés. Tehát a NYISZ megszüntetése gyakorlatilag azt jelentené, hogy Magyarország a közép-európai időzónából az eggyel arrébb eső, kelet-európai időzónába kerülne, ami egyrészt így kissé lükén nézne ki térképen, másrészt nem csak Erdély van ebben, hanem Tel Aviv is, sőt egész Izrael, plusz az arab országok jelentős része. Szóval a Jobbikban valószínűleg megint nem nézték meg rendesen, hova is akarnak csatlakozni, hiába kerülnénk Moszkvához is ennyivel közelebb.

(Nota bene: az eredetileg kelet-európai időzónába tartozó Fehéroroszország 2011-ben csatlakozott a tőle eggyel arrébb eső moszkvai időhöz, ezzel is kifejezve lojalitását bolsoj bátyuska felé. Lehet, nekünk is egyből ezt kéne. "Ezért jobb a Szovjetunióban: ott már reggel hétkor kilenc óra van." - mondotta Hofi annak idején, a reggeli alkoholvásárlási tilalom kapcsán. Most aktuálisabb.)

A Fidesz részéről az lenne az adekvát válszlépés, ha erre rálicitálnának a "magyar idővel", ami pont félúton lenne a közép-európai és a kelet-európai idő között, vagyis a londonihoz képest másfél órával állna előbbre (UTC +1:30). A Magyar Időknek külön csemege lenne, ha ezt az ötletet ők hozhatnák le először. Így is van már néhány ország, ami a saját határain belül önálló időzónát hozott létre, például Irán, Afganisztán, India, Nepál, vagy éppen Venezuela. Ezzel egyrészt a korai sötétedés problematikája is részben megoldódna, másrészt megint meg lehetne mutatni, hogy nem fogunk mi a nyugat által ránk oktrojált időzónák rabságában vergődni, és ebben is lehetünk unortodoxok. Mondjuk lehetne erre egy hangzatos kampányszlogen is, mint például "Cselekedjünk IDŐBEN!"

Esetleg a komplett időszámítást is meg lehetne változtatni. Persze megtartanánk a keresztény-európai, JK születésétől számított csíziót is, de emellett lehetne alkotni egy belső használatú időszámítást, ami 2010-től, a NER győzelmétől, illetve a Jobbik Parlamentbe kerülésétől számolná az éveket. Vagy esetleg 1963-tól, Orbán Viktor születési évétől, mint ahogy Észak-Koreában már megcsinálták Kim-Ir Szen 1912-jétől kezdve. De rám szóltak már, hogy ne adjam az ötleteket, így inkább a sziporkagyárban mára zárórát hirdetek, minden időzóna szerint.

 

Címkék: fidesz jobbik nemzeti együttműködés

25 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mikor-melyiket.blog.hu/api/trackback/id/tr9111817681

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.10.23. 09:31:07

Jó ötlet. Véget kell vetni az órátállító terrornak.

2016.10.24. 09:55:26

Valóban jobb élni egy időzóna nyugati végén, mint a keletin. Simán átállhatnánk, csak annyit kellene megtenni, hogy 9-kor kezdődjön az iskola és a munka is.

régifilmnéző 2016.10.24. 10:23:34

Kár ebbe a politikát így belekeverni. A lényeg, hogy sokkal jobb lenne nyári időszámítás szerint élni, és ez egyáltalán nem függ össze azzal, hogy ide tartozik Moszkva vagy Tel Aviv is. Lényeg, hogy ne kelljen évente kétszer órát állítgatni, és télen ne sötétedjen ránk már délután négy óra előtt.

Birkesz 2016.10.24. 10:44:08

@régifilmnéző: Annyi igazság van a dologban, hogy jelenleg mi az időzóna keleti végén vagyunk, csillagászatilag már közelebb az UTC+2 -höz.
A nyári-téli időszámítás közötti állítgatást viszont nem úsznánk meg, már csak abból a praktikus okból sem, hogy körülöttünk minden szomszédunknál érvényben van (Románia, Ukrajna)
Vagyis csak MO-nak lenne az év felében egy saját külön időzónája, ami legközelebb Moszkváéval egyezne meg.

Vipera01 2016.10.24. 11:04:20

Ezzel a dologgal pártállástól függetlenül egyet lehet érteni.
Amúgy tényleg úgy lenne a jó, ha egész Európában eltörölnék.

Lucifer Morningstar 2016.10.24. 11:09:47

Vicces, vagy inkább szánalmas ez az állandó rinyálás az időzónával. Redvás nácik ugyanolyan agybetegek mint a narancskomcsik a vasárnapi bezárással.

teotwawki 2016.10.24. 11:13:47

vagy inkább erősítsünk két gigantikus tolórakétát a bolygó forgástengelyére merőlegesen az északi és déli pólusokhoz, és állítsuk pont 90 fokra a forgástengely és a keringési sík közötti szöget,
nem lenne többé gond az évszakokkal, meg a korai sötétedéssel

Labasmaz 2016.10.24. 11:27:27

@roli101: A munka már most 9-kor kezdődik a legtöbb helyen. Azután este hazaesel - bevásárlással, utazással együtt - a fél 5-5 órás meló vége után mondjuk 6-kor. Vacsora még egy óra, mire megcsinálod és megeszed. Így este 7-kor már neki is kezdhetsz "kikapcsolódni", miután talpon vagy aznap már kb. 12 órája (de akkor még semmi házimunkát nem csináltál meg). Tényleg ez kell...

zorromeister 2016.10.24. 11:27:36

Ennek a kérdésnek semmi köze nem kéne, hogy legyen a politikához. Én üdvözölném a kelet-európai időt. Szívesen lemondanék arról, hogy télen hónapokon keresztül sötétben érek haza ötkor munkából, nyáron pedig hónapokon keresztül világosban alszom hajnalban.

konrada 2016.10.24. 11:32:58

Az tény, hogy a mi időzónánk is alapja a kultúrális különbségeinknek: Franciáknál reggel fél8-kor még csend van, este 8-9-kor meg élnek, míg nálunk zakatol már minden reggel 7-kor, de egy magyar kisvárosban 6-7 órakor már kihalt minden.
S mindennek az oka valóban az, hogy ennyivel vagyunk korábban, a magyarok az utolsó 200 évben erre szocialzálódtak az eltérő világos miatt.

De!: A magyarok ettől még nem fognak átállni más kultúra által kialakított napi rendre, viszont mi átkerülünk egy olyan keleti zónába, ahová nem is akatunk tartozni soha. (És ezt sikerült elkerülni akkor is, mikor a szovjet megszállók ezt szerették volna, nem most kéne ezt meglépni....)

Girhes Joe 2016.10.24. 12:20:18

"Ha a jobbikosokat zavarja, hogy télen túl hamar lesz sötét, inkább azt kellett volna bedobniuk, hogy legyen a munkakezdés, és azzal együtt az ébresztő és a takarodó országosan egy órával előbb"

Na most ez lehet, hogy röhejesen hangzik, de magának a nyári időszámításnak is pont ez a lényege, hogy látszólag ne a munkakezdést hozzuk előre, csak az órát - pedig valójában semmi más nem történik, mint hogy a nap járásához képest nyáron mindent egy órával korábban csinálunk.

Girhes Joe 2016.10.24. 12:28:38

Amúgy meg ha már a minél radikálisabb javaslatoknál tartunk, miért nem használ az egész világ egységesen UTC-t? Hisz az időadat az csak egy számérték, és oly tökmindegy, hogy a földgolyó egyik részén UTC 3 órától UTC 15 óráig van világos, a másik részén meg mondjuk UTC 21 órától UTC 9-ig! Nuilván akkor az előbbi helyen a munkakezdés UTC 4-kor lesz, a másik helyen meg UTC 22-kor.

gyongyi70 2016.10.24. 12:32:42

@régifilmnéző: igazad van
utálom én is, ha du 4-kor sötét van
reggel meg tök mindegy, úgyis álmos az ember

2016.10.24. 12:37:55

@Labasmaz: Nem tudom, hogy te az ország melyik részén élsz, de feltételezem Budapesten. Nos máshol 8-kor kezdenek. A 9 órás kezdés lényege, hogy ne kelljen hajnalban kelni, a gyerekekkel rohanni az iskolába, amit úgyis kilenckor akarnak kezdeni és beérni a dugón keresztül a munkahelyre. Viszont délután egyébként sem kell haza sietni kapálni, állatokat etetni és egyéb ház körüli munkákat végezni, tehát a délután ráérősebb. Mivel Bretagne-ban a nap is később kell fel, mint Szabolcsban, így ez sokkal nyugodtabb életet tenne lehetővé. Mi lennénk Kelet-Európa Bretagne, ha átállnánk, hiszen ők is belelógnak greenwichi időbe. Persze amíg az ország nagy része 3 műszakban dolgozik egy összeszerelő üzemben, addig ez az életmód csak egy álom.

gabest1 2016.10.24. 13:06:27

Semmi se gátolja meg őket, hogy abban az időzónában éljenek. Csak mindent akkor át kell majd számolniuk. Mint nekünk kéne, ha mi is csatlakoznánk.

Serrin 2016.10.24. 13:24:21

Akár a +2-es időzónát, akár a +1:30-as állandó időt támogatnám. Utálom a téli korai sötétséget, közben meg reggel betűz ablakon a nap, aminek éppen akkor semmi hasznát nem veszem.

A fentebb lévő UTC világszinten törtévő alkalmazása sem lenne rossz, főleg nemzetközi munka esetén. Jelenleg mindig számolgatni kell, hogy mi, mennyi, merre éppen hány óra.

nem várt fordulat 2016.10.24. 13:54:49

@gyongyi70: hát, azért ez nem egészen így van, én nyáron utálom, hogy már hatkor a pofámba süt a nap, ha egyszer ott megébredsz a visszaalvásnak az esélye kb. zéró.

gyongyi70 2016.10.24. 14:02:41

@nem várt fordulat: nálunk zsalugáter van, setétet csinálok, oszt jónapot. Viszont sajna napfényt nem tudok varázsolni decemberben. :-(

ubu1a 2016.10.24. 14:09:13

Nagyon demagóg a cikk. Hiába a Jobbik terjeszti elő, teljes mértékben támogatható. Az óraállítgatás egy nagy baromság, ha többet vagyunk ébren, mint amennyit világos van. A kérdés csak az, hogy reggel vagy délután akarunk télen lámpát kapcsolni. A CET időzónának annyira a keleti végén vagyunk, hogy Nyíregyháza már át is lóg EET-be földrajzilag.

De ha mindenképpen bele akarjuk keverni a politikát, akkor adok én is egy érvet: Az emberek többsége délelőtt kezdi meg a munkát. Tehát ha ugyanolyan napállás mellett többet mutat az óra télen, akkor többet égeti a villanyt a munkahelyén (reggel) és kevesebbet otthon (délután). Vagyis adódik a gonosz multik megadóztatása és az otthoni rezsicsökkentés.

ubu1a 2016.10.24. 14:22:17

Azt hiszem, ez egy olyan kérdés, amiről tényleg jó lenne népszavazást vagy legalább nemzeti konzultációt indítani. De nem a szokásos agyatlan "szavazz IGENnel/NEMmel" módon, ahol nem is kell érteni a jelentést. (A Brexit szavazásnál is STAY és LEAVE volt a két opció.) Meg kell kérdezni, hogy a szavazó milyen opciót szeretne egységesen pozitív megközelítésben: keljen a nap korábban vagy menjen le később. A kettőt együtt nem lehet, ezt talán mindenki megérti.
Alternatíva lehetne egy széleskörű reprezentatív felmérés (amit nem a századvég csinál) arról, hogy a baglyok és pacsirták milyen arányban vannak a társadalomban. Aztán maradjon UTC+1, ha a pacsirták nyernek; és legyen UTC+2, ha a baglyok. De a DST-t felejtsük el, mert óriási baromság.

gyongyi70 2016.10.24. 14:51:57

@ubu1a: hát, pedig én azt választanám, hogy keljen korábban és menjen le később :-) Oldják meg, mindegy, hogyan, ők a vezetők. :D :D

gyongyi70 2016.10.24. 14:54:15

@ubu1a: uppsz, a végéhez: sajna az állam ellenérdekelt, mert ott a sok állami munkahely, meg iskola, ovi, bölcsi, kórház stb. Ezt a részt jobb, ha hanyagoljuk.

ubu1a 2016.10.24. 15:16:48

@gyongyi70: Hát, ha Chuck Norris azt mondja, akkor tegyen így a nap. És kicsoda egy Chuck Norris egy ovihoz képest!? Úgyhogy ez végül is legyen csak éjjel-nappal világos. De szerintem inkább csinálni kellene egy Magyarország méretű mesterséges szigetet valahol a déli félgömbön az óceán közepére és minden ősszel-tavasszal költözzön az egész ország.

Egy modern kommunista rendszerben szerintem ingyen van minden, amit állami vállalatok szolgáltatnak. Plusz épp most jelentették be a közszféra további leépítését, tehát az ellenérdekeltség csökken. És különben is: mit számít némi energia megtakarítás a szabadságharc nemes eszméivel szemben!?

Reszelő Aladár 2016.10.24. 20:01:58

Ez most komoly? De legalább nem fütyülsz.
süti beállítások módosítása