HTML

Mikor? Melyiket?

"– Hé! Te! Nem ismersz meg? – Nem. – Hát nem emlékszel? Hát együtt lőttük a pártházat! – Mikor? Melyiket? – Mikor melyiket!" /Hofi/

Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Fácse

Címkék

1848 (1) 1956 (9) 4k! (2) adó (1) afrika (3) akkordok (1) alföldi róbert (1) alkotmány (10) amerika (10) angela merkel (1) antiszemita (2) arab (7) asszociáció (3) ázsia (2) bajnai gordon (2) balog zoltán (4) baloldali (7) bartók béla (2) bayer zsolt (1) benjamin netanjahu (1) bicikli (3) bíróság (2) bkv (1) bokros lajos (1) bolsevizmus (1) bosznia (1) brit (2) budapest (40) bűncselekmény (14) ceu (1) cigány (12) civil (2) család (1) cseh tamás (3) dán (2) demokrácia (19) demszky gábor (1) deutsch tamás (2) dk (3) donald trump (3) egyiptom (1) együttélés (24) együtt 2014 (4) emmanuel macron (1) engels (1) erdély (3) esztergom (1) európa (9) európai unió (10) eurovízió (11) eu elnökség (5) facebook (1) felsőoktatás (5) felszabadulás (3) ferencváros (3) fidesz (67) film (17) foci (11) fordítás (3) francia (3) fürjes balázs (1) gazdaság (3) gender (1) görög (1) grúz (1) gulyás gergely (3) gyerek (1) gyöngyöspata (4) gyurcsány ferenc (6) háború (5) hahá (3) hajléktalan (1) halál (2) határon túli (10) hír tv (1) hódmezővásárhely (1) hoffmann rózsa (4) hoffmann tamás (1) holokauszt (5) horthy (8) humor (1) indiai (1) interjú (1) internet (1) ír (1) irodalom (10) iszlám (3) iványi gábor (1) izlandi (1) izrael (12) jeszenszky géza (1) jobbik (39) jog (3) józsefváros (2) józsef attila (4) jútyúb (11) kábítószer (2) kádár (2) karácsony gergely (6) károlyi mihály (2) karsay dorottya (1) katasztrófa (1) kdnp (10) képzőművészet (2) keresztény (1) kettős állampolgárság (4) kft (1) kiscsillag (1) kocsis máté (3) konzervatív (3) korea (2) kormány (20) koronavírus (6) korrupció (1) kósa lajos (1) kossuth lajos (3) kovács zoltán (1) kövér lászló (2) közbiztonság (8) közel-kelet (3) közlekedés (2) közmédia (3) köztársaság (5) köztársasági elnök (1) külpol (12) kultúra (32) kunhalmi ágnes (2) lázár jános (2) lenin (2) lévai katalin (1) liberális (5) líbia (1) liszt ferenc (1) lmbtq (2) lmp (24) lovasi andrás (2) macedón (1) magyar gárda (5) magyar hírlap (1) márki-zay péter (2) marx (2) matolcsy györgy (2) mdf (4) médiatörvény (3) meggyes tamás (1) meleg (9) menekült (2) mesterházy attila (5) migráns (3) milla (3) mindszenty (1) miniszterelnök (3) mi hazánk (1) moldova györgy (2) moma (1) momentum (4) mszp (37) mtk (1) náci (8) nagy feró (1) nagy imre (2) nav (1) német (16) németh szilárd (1) nemzeti együttműködés (8) nemzeti identitás (1) nemzeti színház (2) niedermüller péter (2) női jogok (8) norvég (2) nyilas (2) nyugdíj (4) olasz (2) olimpia (3) önkormányzat (5) orbán viktor (36) orosz (3) országgyűlés (23) összefogás (8) osztrák (2) parlament (11) pénz (2) pintér sándor (2) pm (2) portugál (2) puzsér róbert (1) rajz (1) reklám (2) rendőr (2) román (5) ságvári endre (1) sajtó (1) schiffer andrás (5) schmidt mária (1) schmitt pál (3) simicska lajos (1) soltész miklós (1) sör (1) soros györgy (2) spanyol (1) sport (14) stágel bence (2) szabó ervin (1) szabó tímea (1) szalai annamária (2) szdsz (4) szélsőjobb (5) szex (3) szijjártó péter (2) színház (7) szlovák (6) szocdem (1) szociális (1) szolidaritás (1) szombathely (1) sztrájk (1) tarlós istván (10) teleki pál (1) tétényi éva (2) török (1) történelem (22) tóth gabi (1) trianon (7) trill zsolt (1) trombitás kristóf (1) trump (2) tudomány (3) tüntetés (10) újbuda (1) ukrán (4) ungváry rudolf (1) ungváry tamás (1) ünnep (2) vágó gábor (1) választás (31) vallás (3) városliget (1) videó (17) vona gábor (3) vörös iszap (1) zene (33) zöld (6) zöld baloldal (2) zsidó (18) Címkefelhő

Nemzetközi helyzet

free counters

Tehát megjelent a kerékpársáv a Nagykörúton meg az Üllőin, és természetesen előjöttek azok a büszke autósok, akik szerint ez az egész hülyeség, ezek az utak nem alkalmasak a biciklizésre, meg általában az egész város nem alkalmas rá, de aki biciklizni akar, menjen a járdára, vagy a mellékutcákba, de leginkább csinálja a négy fal között. Aztán meg jön az, hogy a dugók a bringásoktól vannak (nem ám a kelleténél több autótól), ráadásul a bűzt is ők okozzák, mert az autóknak miattuk kell lassan menniük. Remélem, nem kell külön részletezni, hogy ezek az áldozathibáztató és mártíromkodó szövegek mekkora kamuflázsok, és csak egyvalamire jók: annak az előadására, hogy ahogy eddig volt, az a lehető legnagyobb rendben van, aki pedig ezt a nagyszerű rendet meg akarja bontani, az a közösség, és leginkább önmaga ellensége. Szóval a bringásnak is az az érdeke, hogy ne bringázzon, és hogy az autók annyi sávban pöfögjék és zúgják tele a várost, amennyiben csak akarják.

Ezek a posztfeudalista, fasisztoid diskurzusok elég régi keletűek, amik egy-egy csoport régóta fennálló uralmát valamiféle megváltoztathatatlan, isteni elrendeltetésnek veszik. Aki pedig mégis a változtatásra vetemedik, az magára vessen, ha szembetalálkozik az (egyébként is túlerőben lévő) elnyomók hatalommegtartási igényeivel. A paraszt csak ne lázadozzon a kizsákmányoló földesura ellen, mert még kerékbe törik; az asszony maga tehet róla, ha az ura elveri; a zsidó csak magának gerjeszti az antiszemitizmust, ha érvényesülni akar; a biciklis meg hülye, ha pont ott teker, ahol az autósok épp szétszennyezik a város levegőjét - sőt kifejezetten ő a hibás azért is. A lényeg, hogy mindenki találja meg a helyét: az úr maradjon úr, a szolga meg maradjon szolga, annak minden privilégiumával és terhével.

Aztán az ilyenek néznek nagyokat, amikor egyszer csak a paraszt kiegyenesíti a kaszáját, az asszony összepakolja a cuccait, a nácit felakasztják, a bringás meg kiharcolja magának azt az egy darab sávot a Nagykörúton.

(Ha nem működik az időzítés, akkor 22:07)

Címkék: budapest közlekedés bicikli

64 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mikor-melyiket.blog.hu/api/trackback/id/tr4515691070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Billy Hill 2020.06.04. 14:53:22

Wow! "Posztfeudalista", "fasisztoid"! De hol marad a többi szitokszó úgymint poszt-kolonialista, szandinista, népi demokratikus, maoista, titóista, rasszista, luddita, jakobinus, farizeus, sovoniszta, artista és a többi? Szárnyaljon már a fantázia! :-)

nemecsekerno_007 2020.06.04. 15:47:16

Tegyük élhetőbbé Budapestet. Aha. Az isten pénze nem lenne rá elég és csak még többen költöznének oda. Aztán még több pénz kéne és a kör újraindul.
Költözz el egy vidéki városba. Tiszta a levegő, csiripelnek a madarak, lehet biciklizni mert minden kihalt, meló nem nagyon van, mivel Budapestre költöztek a fiatalok. Érted már a problémát?!

csúti csüngőhasú tolvaj 2020.06.04. 15:53:13

Mint köztudott a kerékpárosok nem az értelem példaképei, de neked sikerült olyan mélyre süllyedned a tömény agyhalottság mocsarában amit ismét évekig nem fog egy agyatlan kerekes cigány sem túlszárnyalni. Pedig van rá jelentkező, heti szinten.
Gratulálok, ritka nagy állatságokat hordtál össze, pontosan te vagy az amitől még a toleranciára hajlamos autósoknál is nyílik a bicska és leszarja ha sérül a festés az autón ha barom voltál.

Hakuho 2020.06.04. 16:17:52

Legyen a biciklisekbek biciklisáv. És legyenek egyenrangúak az autósokkal. De előbb:
- tartsák be a KRESZ-t, sőt vizsgázzanak is belőle
- legyenek azonosíthatóak, és ezzel büntethetőek
- járuljanak hozzá az úthasználathoz (számolja ki valaki, egy autós hányféleképpen fizet azért, mert autója van)
- kössenek kötelező biztosítást (tud ő is kárt okozni)

illaim 2020.06.04. 16:39:48

Ahogy létezik hülye agresszív BMW-s ugyan úgy van bunkó kerékpáros is! Aztán van a törvénytisztelő mindkét oldalon! A gond ott van, amikor a bunkók többletjogokat követelnek! Csak optimistán várom, mikor jön el az idő, amikor a józan többség megálljt parancsol a bunkóknak! LOL

viricsi 2020.06.04. 17:14:34

Nem nagyon szoktam kommentelni, de ilyenkor tényleg nyílik a bicska. :-(
Már a kezdet is hamis, nem megjelelent a kerékpársáv, hanem elvettek egy forgalmi sávot az autósoktól a kerékpárosoknak.
Azután jössz azzal hogy:
"...Remélem, nem kell külön részletezni, hogy ezek az áldozathibáztató és mártíromkodó szövegek mekkora kamuflázsok..."
Majd fogod magad és eljátszod a mártírt és kárhoztatotd az autósokat.
A bringás meg nem kiharcolt magának egy sávot, hanem egy ostoba, átgondolatlan intézkedésnek köszönhetően ajándékba kapott egyet, amit elloptak azoktól, akiknek a pénzéből építették.

Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel 2020.06.04. 17:15:06

Jézusom :DDD

posztfeudalista, fasisztoid, náci

van itt minden, grat, komoly érvrendszer!!!

kéki béla 2020.06.04. 17:17:47

Te pont olyan idióta vagy, mint a posztban emlegetett autósok.

kéki béla 2020.06.04. 17:19:09

@csúti csüngőhasú tolvaj: na, te meg a másik fele, a közveszélyes autós, a potenciális (?) gyilkos.

kéki béla 2020.06.04. 17:20:03

@Hakuho: a szokásos autóbuzi mantra...

RHalacska 2020.06.04. 17:39:29

Ezt valószínűleg az a magát forradalmárnak gondoló, egyébként csak simán egy önző szabálytalan kerékpáros, aki átmegy a piroson, a zebrát kerépárútnak gondolja.

Alick 2020.06.04. 18:53:06

@Hakuho:
- igen és a gyalogosok is... ált. isk. végén legyen KRESZ vizsga,
- rendszámot a gyalogosokra is!
- gyalogos is járuljon hozzá a járdahasználathoz,
- arányosan minden közlekedőnek szükséges lenne a biztosítás (gyalogos is tud kárt okozni!)

Csák Norisz kettévágott egy fotont. 2020.06.04. 19:27:31

Rohadt kerekparosok nem fizetnek adot,
nincs rencamuk,
es athajtanak a piroson.

Environmenta 2020.06.04. 19:56:01

"Harag és elfogultság nélkül":

1. Számoljuk ki, hogy egy óra alatt hány ember haladt el autóval azon a bizonyos forgalmi sávon!
2. Aztán számoljuk ki, hogy most mennyi bringás megy el egy óra alatt ugyanott!

Amelyik a nagyobb szám lesz, azé a sáv!:-)

Az út arra való, hogy minél több ember juthasson el rajta minél zavartalanabbul, nem pedig arra, hogy bárki (akár autósok, akár bringások, akár vadevezősök) kiéljék ott a mániájukat.

Ezen túl: ha a bringa vadiúj találmány lenne és most valaki azt kezdené el forszírozni, hogy ezt a nulla személyvédelmet biztosító, ám akár több 10 km-es sebességre is képes, a forgalomban sok szituációban gyakorlatilag vizuálisan érzékelhetetlen járművet engedjük egybe az autókkal, akkor az illető valószínűleg az őrültek házában végezné. (Hasonlóan egyébként a motorkerékpárokkal.)

Egyébként meg: ha a városvezetés akkora nagy demokrata, akkor írjon ki egy népszavazást! Aztán tartsa be az eredményt!

vwxyz 2020.06.04. 20:25:22

@Environmenta: Aztán azt is számold ki, hányan hallgatják, szagolják, kerülgetik azokat az autókat, és hány embernek vesz el éveket az életéből az autók környezetszennyezése!

@nemecsekerno_007: Nem, nem értem a problémádat. Miért fáj neked, ha élhetőbb lesz a város?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.04. 20:33:17

Normális ember nem biciklizik nagyvárosban. Aki mégis ezt teszi, az kezelni kell.

A biciklisávok betiltása a közeljövő egyik feladata.

Tardigrada. 2020.06.04. 20:38:32

Az Erzsébet körúton lakom, van autóm és élvezem, hogy biztonságosabban biciklizhetem, már nagyon vártam.

nemecsekerno_007 2020.06.04. 21:40:48

@vwxyz: Azt látom, hogy nem érted.

Environmenta 2020.06.04. 21:53:27

@vwxyz: A városi utak célja a közlekedés biztosítása - mint írtam, minél több embernek, minél gyorsabban - és nem a környezeti ártalmak csökkentése.

Ez utóbbira más technológiák szolgálnak: pl. az utakon közlekedő autók emmissziós értékeinek csökkentése. (Itt kell megjegyeznem, hogy a kerékpáros közelkedés emmissziója, környezeti terhelése sem "nulla": egyfelől ott vannak a gyártással és szervizeléssel kapcsolatos terhelések, másfelől - bár nevetségesen hangzik , de igaz - magának a bringásnak is van hajtás közben az autóban ülőkhöz képest jelentősen megnövekvő szén-dioxid-emissziója. Egy teljes hatásvizsgálatnál bizony ezt is számítjuk!) Ha a jelenleg autókkal lebonyolított forgalmat szeretnéd bringákra átterhelni, akkor Budapesten milliós számban lenne szükség kerékpárokra.

Ami pedig az autók kerülgetését illeti: arra ott a zebra és az aluljáró!

kéki béla 2020.06.04. 22:12:12

@MAXVAL bircaman közíró: még jó, hogy itt egy tetves bulgár birka, aki beleugathat.

kéki béla 2020.06.04. 22:14:27

@Environmenta: senki sem kötelezi a dagadt seggű, hájfejű fajtádat, hogy a budira is autóval járjatok. Tessék tömegközlekedni, akkor lehet pofázni! Addig meg kussolj és örülj, hogy egyáltalán behajthatsz a belvárosba!

Environmenta 2020.06.05. 04:16:02

@kéki béla: 171 cm vagyok és 66 kg (nő) - ha szerited ez "dagad", akkor lehet egy kis baj az arányérzékeddel.

Nem te határozod meg, hogy hová hajthatok be autóval: a közterület nevében is benne van, hogy a közé; azt sem politikusok,sem önjelölt közlekedésszakértők és -szabáloyzók nem korlátozhatják legitim módon. Egyalaki korlátozhatja: maga a köz - ha erre vonatkozó akaratát egy népszavazással kinyilvánította.

kéki béla 2020.06.05. 05:18:13

@Environmenta: eszed is pont annyi, amennyi egy dagadt seggfejű autóbuzitól elvárható.

kéki béla 2020.06.05. 05:21:23

@Environmenta: mondd seggfej, ismered azt a kerek táblát, aminek fehér a belseje és piros keret van a szélén? Na mutass ebből egy olyat, amit népszavazással raktak ki! Mert az egy dolog, hogy ti autóbuzik ezt leszarjátok, de oda tilos bemenni és nem "a köz" tiltja...

Environmenta 2020.06.05. 09:41:27

@kéki béla: Mindenek előtt: nagyon elegáns és érvelő a vitastílusod; biztosan nagyon sikeres ember lehetsz a való életben!:-)

Ami a közterület-használat feletti rendelkezés jogát illeti, bizonnyal hallottál már a népszuverenitás elvéről és gyakorlatáról. Az (lenne) a minimum, hogy választott képviselőink és vezetőink egy közterület-használati kérdésben legalább is konzultálnak az érintett lakosokkal (mint teszik azt pl. Hollandiában, Svédországban) - és e konzultációk eredményeképpen születik meg a döntés.

Tudom, hogy a magyar etatista-uralmi mentalitás nem így működik, ám nem hiszem, hogy a magyar gyakorlat a jó megoldás közügyek elintézésére. Pl. a nagyon demokrata és liberális Karácsony főpolgármester sem kérdezte meg a kutyát sem arról, hogy akarják-e kerékpárosítani Budapest egyik legfontosabb útvonalának felét? Ezzel a lépésével - az e mögött felsejlő nemdemokrata vénával - el is veszítette az én szavazatomat és sok-sok hozzám haosnlóét. Nem hiszem, hogy a legközelebbi választás nélkülünk sikeres lehet neki!

kéki béla 2020.06.05. 10:29:36

@Environmenta: ezzel a sötétséggel nincs mit kezdeni. És ilyennek még jogosítványt is adnak...

kéki béla 2020.06.05. 10:31:37

@Environmenta: ja, az meg külön poén, hogy meg akartam említeni, hogy ennyire primitív csak egy fideSSes barom lebet, de nem akartam politikát vinni a hülyeségedbe. De most igazoltad is.

vwxyz 2020.06.05. 10:50:50

@Environmenta: Azt a XX. századi szemléletmódot képviseled, amely az autós közlekedést állítja a városszervezés középpontjába, és nem az embert. Nem vagy egyedül, a magyar társadalom szélsőségesen maradi szemléletmódja ebben a kérdésben is visszaköszön. De az időt nem lehet megállítani, pár évtizedes késéssel Budapesten is megjelent az élhető város iránti igény, és ezt a folyamatot a Covid felgyorsította - ahogy más elmaradások pótlását is katalizálta.
Kádár népe még mindig azt a tévhitet hurcolja magával, hogy a saját autó az önértékeléshez és önmegvalósításhoz járul hozzá, és fel sem fogja, hogy a mániáig túltolt autófüggésével valójában rombolja a saját életminőségét.
Hogy a maradiak és a megújulni képesek aránya épp hol tart, átbillent-e már az emberközpontúak felé, ezt te sem tudod, és én sem. Személy szerint remélem, hogy a karanténnal kapott, rövid betekintési lehetőség egy kisebb forgalom-, zaj- és légszennyezés-csökkenésű világba segít tovább lépni a retrográdoknak is.
Én nem biciklizek a városban, de örülni tudok minden egyes autósnak, aki a kéttonás vasdarabja mellett/helyett kerékpáron is képes közlekedni, és ezzel hozzájárul az én életkörülményeim javításához is.

RHalacska 2020.06.05. 11:17:01

@vwxyz: Semmi bajom nem lenne az egésszel, ha mint máshol, lett volna előtte egyeztetés, előkészítés, hatástanulmány. Átszervezték volna, mint pl. New Yorkban a környező részek forgalmát is. Ott leze 3 évig dolgoztak azon, hogy, hogyan lehet ezt jól megoldani. De itt semmi nem történik, csak ad hoc módon lezárnak részeket, és a politikus elégedetten hátradőlnek, hogy milyen ügyesek voltak. Arról nem beszélek, hogy az új városvezetés pont olyan stílusban kommunikál, és intéz dolgokat, ami viselkedés módot az előző vezetésen, és a kormányon számonkértek. Ezért fogja elveszíteni az emberek bizalmát, és szavazatát

vwxyz 2020.06.05. 12:56:51

Ez azért így hárításszagú. Semmi bajod, csak hát az egyeztetés?
Tologassuk még egy kicsit az aktákat, elvtársak, azzal bármilyen ügyet el lehet fektetni. Nehogy már reagáljunk egy krízishelyzetre, alkalmazkodjunk a drasztikusan megváltozott körülményekhez.
Átlátszó.

RHalacska 2020.06.05. 13:08:57

@vwxyz: Hát ha ez volt a reakció, akkor elég szánalmas. De utána is lehet ám egyeztetni, Nem aktát kell tologatni, hanem dolgozni, csak úgy látszik a polgármesteri hivatalokban nem szokás.

Environmenta 2020.06.05. 13:52:06

@vwxyz: Talán elkerülte a figyelmedet, hogy én nem autósdiktatúrát követeltem, hanem szakmai, lakossági egyeztetést, éspedig valós adatok alapján.

Ezt KariGeriék nem tették meg: a legrosszabb XX. századi diktatúratempóban döntöttek egy alapvető fontosságú városi közterület sorsáról. Orbánék is ezt csinálják - be is ugrik ilyenkor a Tanú-beli "Egy brancs maguk!"-szöveg.:) És ebben az a legszomorúbb, hogy közben a "demokrata oldal" észre sem veszi, hogy nem is demokrata.

Egy város élhetősége komplex dolog: nem csak attól függ, hány autó közlekedik benne, hanem attól is, miféle utakon, milyen eljutási időkkel, mekkora és milyen összetételű emisszióval (ebben pl. a zaj is benne van, nem csak az anyagkibocsátás). De élhetőségi elem pl. az utazáskomfort is - az pedig a legjobb indulattal sem állítható, hogy a közép-európai klímán az év nagy részében a kerékpáros közlekedés a legkomfortosabb. (Pl. a "legkerékpárosabb" Hollandiában épp most, a koronavírus kapcsán kezdik kutatni azt, hogy a kerékpáros közlekedés a nem éppen langymeleg óceáni éghajlaton mennyire járul hozzá a járványok terjedéséhez, ill. hogy ez mekkora munakidő-kieséssel jár éves szinten. De vizsgálják azt is, hogy a holland munkaszokások, hogy t. i. kisebb betegségekkel simán bejárnak dolgozni, iskolába, stb., mennyivel járulnak hozzá a megbetegedésszámhoz.)

Ezen túl a városi élhetőség-érzetnek vannak szubjektív-történelmi komponensei is: mit szeretnek, mit szoktak meg az ott élők? És: ha ezen valaki valamiért jónak látja változtatni, akkor mit kell az elvonni kívánt régi komfort helyett nyújtania, hogy az meberek elfogaják a változást.

Olyasmibe meg bele se megyek, hogy sokkal növeli az élhetőséget az is, ha jobb autók jó minőségű utakon kevesebb zajjal és kevesebb megállással (dugókkal), nagyobb sebességgel futhatnak. (A sebességoptimum körüli károsanyag-emisszió ui. a legalacsonyabb.) Ezen kívül az intelligens és gyors, kevés "keringéssel" járó parkolás megoldása is élhetőségnövelő hatású.

...Folytassam még?:)

Az a megérzésem, hogy "városatyáinknak és -anyáinknak" kvázi fingjuk sincs ezekről a ténye(ző)kről - még az agyonfavorizált Vitézy Dávid is csak a közösségi közlekedésre van ráfeszülve!

Én viszont azt tanultam a delfti és az eindhoveni egyetemeken (igen ott végeztem környezeti mérnökként és az utóbbin PhD-zom éppen!), hogy minél komplexebben szemlélkük a városi életet, annál kevésbé leszünk "monomániások" és annál inkább sikerül élhetőséget fejlesztenünk. (A Hollandiában a kerékpáros közlekedéssel kapcsolatos kutatásokat éppen csak karcoltam itt most - az külön téma.)

Environmenta 2020.06.05. 13:54:28

@kéki béla: Kérlek, fusd át, amit az imént vwxyz-nek válaszoltam!

Talán némileg árnyalja a benned velem kapcsolatban élő képet.

Environmenta 2020.06.05. 14:01:45

@vwxyz: Még valami: a delfti egyetemen - együttműködésben a német pforzheimi design-főiskolával (ami Európa vezető ipari és közlekedési formatervezőképző intézménye) éppen most indulnak olyan kutatások és majdan közös fejlesztések is, hogy miképpen lehet "21. századiasítani" a kerékpárt, pl. zárt(abb) kabinnal és elektromos meghajtással.

vwxyz 2020.06.05. 16:51:11

@Environmenta: Több okból sem kedvelem Karácsonyt, de ebben az ügyben egy korábban elnyomott, de ettől még létező és megalapozott lakossági igénynek enged teret. Hiába diktátorozod őt, a valóságban te állsz szemben a többséggel. Te akarsz jogokat mások kárára, és mikor egy nagyon kicsit vissza kellene venned az igényeidből, akkor hamisan antidemokratikusnak próbálod beállítani az intézkedéseket.

Segítek: a világot nem egy autó szélvédőjén keresztül fogod megismerni. A budapesti utazásokon belül a közösségi közlekedés aránya még úgy sem bír 60% alá csökkenni, hogy a kormányzati és önkormányzati intézkedések mindent megtettek ezért. És még úgy sem, hogy békeidőben naponta 400 000 autó özönlik az 1,8 milliós lakosságú városba az agglomerációból, egy önmagának ellentmondó és fenntarthatatlan modellben. Ugye érted, hogy a város az autós terhelés nagy részét olyanoktól kell, hogy elszenvedje, akik nem is itt élnek. A főváros lakosainak zöme nem autóban üldögél reggel-délben-este. És egy budapesti főpolgi feladata, sőt kötelessége a budapesti többség érdekeinek a védelme. Akkor is, ha te ezt még nem tudtad megemészteni.

RHalacska 2020.06.05. 17:01:24

@vwxyz: Csakhogy ez Ferencváros, és nem Budapest.

RHalacska 2020.06.05. 17:05:22

@vwxyz: Na az agglomerációs közlekedésről meg ne beszéljünk, mert az balkáni szinten van

Environmenta 2020.06.05. 17:42:43

@vwxyz: Elkezded a kommentedet azzal, hogy Karácsony a korábban elnyomott bringásoknak kedvezett a nagykörúti autóssáv-elvétellel. Igen: az autósoktól elvett - tehát az sem igaz, hogy "jogokat akarok mások kárára" - hiszen eddig az én jogom volt azon a sávon közlekedni (persze mehettek ott bringások is), most viszont be nem tehetem oda a kerekeimet! tehát: nem én akarok (többlet?-)jogokat, hanem egy ősrégi jogomtól fosztottak meg, éspedig önhatalmúlag.

Ráadásul azt állítod, hogy én, az autós állok szemben a többséggel - holott nyilvánvaló, te is tudod, hogy valójában mi, autósok vagyunk nagy többségben a bringásokkal szemben! De már írtam: ha annyira biztosak abban akár Karácsonyák, akár te, hogy ti vagytok a többség, akkor miért nem volt erről helyi népszavazás? Hát persze: azért, mert a többség nem akarta volna ezt a bringasávosítást!

De érzed te is nyilván, hogy cinkes ez a mennyiségi arány - met egy elegáns testcsellel, tipukus Csubakka-védelemmel elkezdesz arról beszélni, hogy a közösségi közlekedők alkotják a budapesti közlekedők többségét - holott eddig egyáltalán nem a tömegközlekedést és az autós közlekedést arányítottuk egymáshoz, hanem a bringásokat az autósokhoz! Szó sem esett a közösségi közlekedésről - mivel az a sávot nem a közösségieknek vették el, hanem a bringásoknak!

Az meg megint egy tök más probléma, hogy több százezer ingázó többek között autóval is érkezik naponta Budapestre. (Egyébként nem igaz a 400.000-es autószám, ennek kb. a fele-kétharmada az igazság - hacsak hozzá nem számolod az M0-ás forgalmát is, teljesen értelmetlenül.) Ezek az autósok egyszerűen azért érkeznek Budapestre autóval, mert időmenedzsment és komfortérzet-optilamizálásképpen ez jön ki nekik a legkevésvé rossz megoldásnak. A vonat és a busz felejtős, ráadásul onnan még el kellene jutniuk tömegközivel a valódi céljaikhoz. Ráadásul sokan az ingázók közül gyerekkel ingáznak, Budapestre járatják a gyerekeiket oviba, iskolába, főként a valamivel jobb minőségű oktatás miatt. Így egyszerűen időben képtelenség lenne az agglomerációs tömegközlekedés + városi tömegközlekedés kombóval naponta oda-vissza mindent elérni elfogadható időben. (Tudom, mit beszélek: egy időben Gödöllőről ingáztam Budatéténybe. Volt vonat + metro + másik vonat-kombó és volt az M0-ás. Még az őrületesen rosszul szervezett M0-ás felújításokkal együtt is bő egy óra volt autóval a napi időnyereségem. Azt pedig egyszerűen nem lehet tőlem elvárni, hogy a kedvedért hajnali fél 6-kor induljak otthonról, hogy aztán este fél 9-re érjek haza. Vagy te tudsz jobb opciót egy ilyen esetre?

kéki béla 2020.06.05. 18:43:31

@Environmenta: milyen ősrégi, te nagyon egyszerű? Húsz éve még akkora volt a forgalom a körúton, bogy simán elfértek az autók egy sávon, csak akkor még volt 12-es busz is, ha jól emlékszem.
Ostoba zsirsegg...

RHalacska 2020.06.05. 20:58:16

@kéki béla: Ezt mikor álmodtad meg? 1992 óta a napi munkám volt szállítani a városban, a körúton soha nem fértek el az autók 1 sávon, még az 1980-as években sem. a 12-es buszt 1990 körül szüntették meg, mert pont a 4-6-os villamossal párhuzamosan ment. Ebben a városban mindig volt dugó, de láttam a terveken 50.000 férőhelynyi P+R parkolót, de nem valósult meg mert a plázák fontosabbak voltak. a 4-es metronak is kellene mennie Budaörsig az eredeti tervek szerint, meg a Bosnyák térig, csak nem épült meg. a 4-es Metro költségének 1/10-éből meg lehetett volna építeni villamossal.

Environmenta 2020.06.05. 21:09:07

@kéki béla: 20 éve, azaz 2000-ben Budapesten 559.100 gépjármű volt regisztzrálva. 2019-ben ez a szám 684.197 volt - ez 22%-os növekedés.
(Forrás: www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_ode006b.html )

Kizárt, hogy ez a növekmény akkora különbséget okozhatott volna a főváros közlekedésében, mint ahogy te állítod!

eßemfaßom meg áll 2020.06.07. 19:11:55

@Environmenta: Te azt feltételezd a Béláról, hogy képes 10-nél nagyobb számokat értelmezni. Tévedés :)

kéki béla 2020.06.07. 19:48:20

@eßemfaßom meg áll: eszed továbbra sincs, a faszod csak szeretnéd, ha állna, a ß karakter még mindig hosszú sz (SS), szóval inkább kussolj náci pöcsöl!

kéki béla 2020.06.07. 19:51:26

@Environmenta: abba nem gondolsz bele te buta liba, hogy húsz éve sok ember csak alkalmanként ült autóba, ma meg a többség olyan hájas seggű autóbuzi, mint te is, hogy a budira sem képes autó nélkül.

vwxyz 2020.06.08. 09:17:24

@RHalacska: Jól látod, ez Ferencváros. És mit akartál ezzel mondani? Gondolod, hogy az Üllői út másik oldalán teljesen más az emberek igénye, preferenciái, elvárásai?
Ezeket az embereket megkérdezték, és világosan megmondták, hogy mit akarnak. Nem akarnak dugóban élni, nem akarják zajban, szennyezett környezetben felnevelni a gyermekeiket, nem akarnak vasdarabokat kerülgetni az utcán, ehelyett normális életet szeretnének.
Ez egy teljesen egyértelmű, indokolt és teljesíthető igény. Egy nyilvánvaló társadalmi igény. Akkor is, ha te semmibe akarod venni az akaratukat, és nem hiszed el, hogy véget ért a XX. század.

vwxyz 2020.06.08. 11:30:42

@Environmenta: Téged annyira elvakít a biciklisek elleni gyűlölet, hogy észre sem veszed: én nem a bringásokról beszélek, hanem az élhető várost akarókról. Annak örülök, hogy az autójából kiszállni nem bíró kisebbség mellett végre az élhető várost akaró többség érdekeit is figyelembe veszik egyes, erre felhatalmazott politikusok.
Az autós közlekedés Covid előtti formája fenntarthatatlan, az a terhelés megfojtja, tönkreteszi a várost, az ott élő emberek életét. A forgalom szabályozására három módszer létezik:
- Költségoldali szabályozás, pl. dugódíj. Ennek Magyarországon nincs társadalmi támogatottsága, a szocializmusban nevelkedettek zöme nem fogadja el, hogy érdemben fizessen államtól igénybe vett szolgáltatásokért. Ezzel persze saját magát lövi lábon, de ez a helyzeten nem változtat.
- Kapacitáscsökkentés, pl. az autós közlekedésnek biztosított sávok számának csökkentése, erre láttunk most néhány példát. Autós oldalról teljesen mindegy, hogy a felszabadult területet virágládákkal tesszük szebbé, vagy városi életteret, például teraszokat építünk rájuk, vagy mint jelenleg, a krízishelyzetben a legcélszerűbb, egyénileg közlekedni akaró, de a környezetet nem szennyező lakosoknak engedjük át.
- Az alternatív közlekedési lehetőségek fejlesztése: a tömegközlekedés fejlesztése nagyon jól hangzik, de a pénzügyileg kivéreztetett fővárosban nem realitás, a kormányzati értékrend a metróhálózat fejlesztésénél a „belgrádi vasutat” tartja fontosabbnak. De ugyanide tartozik a kerékpárút gerinchálózatának kiépítése is.
De, mások kárára szeretnél jogokat, a puszta kényelmed érdekében akarod rongálni, tönkretenni mások egészségét. Egy normális jogrendszerben (és elvi szinten a magyarban is), az egészséghez fűződő jog alapjog, a te komfortod pedig nem.
Ősrégi jogodtól fosztottak meg? Nem, sosem járt neked a korlátlan, városi autós infrastruktúra a városlakók életterének rovására, lefeljebb megkaptad, és jelentős részben még mindig kapod. De ettől még nincs ilyen előjogod, és barátkozz a gondolattal, hogy egyre kevésbé fogod.
Az autósok lennének többségben? Nem, hiszen hiába ismételgeted, nemcsak a biciklisek vannak a mérleg másik serpenyőjében, hanem a város összes lakója. Nyilván sok olyan autós van, aki akár a saját egészségénél is fontosabb a (vélt) kényelme, de egy progresszív (vagy akár csak Tarlósnál kevésbé maradi) önkormányzati vezetőnek nem az a feladata, hogy az ő maradi látásmódjukat erőltess rá másokra.
A városra az agglomerációból zúduló autóáradat mértéke: amíg mért adat nem áll rendelkezésre, addig komolyabbnak tekintem közlekedésmérnök barátom szakmai becslését, mint az általad benyögött „kb. a fele-kétharmada” szöveget. De számháború helyett: azt azért felfogod, hogy mit jelent ez a többletterhelés a városnak?
„időmenedzsment és komfortérzet-optilamizálásképpen ez jön ki nekik a legkevésvé rossz megoldásnak”: Értem, tehát a komfortérzeted kedvéért szenvedjen más.
„Budapestre járatják a gyerekeiket oviba, iskolába, főként a valamivel jobb minőségű oktatás miatt.” Nem akarod, hogy a gyereked ott járjon oviba, ahol élsz. Megható érv.
„egy időben Gödöllőről ingáztam Budatéténybe” Furcsa perverzióid vannak, de hadd ne kelljen már másoknak rosszabb életet élnie emiatt.

RHalacska 2020.06.08. 11:42:52

@vwxyz: Azt akartam mondani, hogy azért elég nagy a különbség egy mellékutca, és egy főút lezárása között. Ahol élek kitaláltuk, hogy lezárjuk az egyetlen főutat ami átvezet több településre, mert mi sem szeretnénk zajban élni. A többiek meg fogadják el, hogy véget ért a jólét, meg az áthaladunk. Repüljenek. Oldják meg ahogy akarják.

vwxyz 2020.06.08. 14:55:43

@RHalacska: Jelentős különbség van a forgalom korlátozása és az általad említett tiltás között. Emellett nyilván nem csak a fővárosban probléma a forgalom mértéke és összetétele, településtől függetlenül elavult koncepció lakóövezeteken és élettereken át vezetni gépjárműforgalmat.

Ha egy politikus az élhető és egészséges környezetre vonatkozó tömeges lakossági igényt semmibe veszi, az alkalmatlan, és pártpreferenciától függetlenül el kell zavarni, ahogy azt Budapest tette Tarlóssal.

kéki béla 2020.06.08. 15:16:19

@vwxyz: tarlóst nem kéne idekeverni. Ő(? az?

vwxyz 2020.06.08. 19:07:02

@kéki béla: Miért nem? Egy évtizedet pocsékolt el a város életéből.

kéki béla 2020.06.08. 19:30:03

@vwxyz: írtam: azért, mert ő a pártállása, nem a károkozásai miatt lett seggberúgva. Ha ellenzéki, akkor jó eséllyel maradt volna, akármekkora barom.

eßemfaßom meg áll 2020.06.08. 20:21:20

@vwxyz: "A városra az agglomerációból zúduló autóáradat "
Esetleg az autósok direkt szopatása helyett szólni kéne a cégeknek meg hivataloknak, hogy ne minden is Bp közepén legyen és akkor nem akarna a sok bunkó odamenni azzal a közlekedési eszközzel ami neki megfelel.

Fel kellene fogni ésszel, hogy kb senki nem szórakozásból indul neki reggel Bp ucáinak hanem azért, mert ott van dolga.

vwxyz 2020.06.09. 09:00:48

@kéki béla: Az bizony nagy baj, ha bárkinek az alkalmasságát nem a teljesítménye alapján ítéljük meg, hanem a pártállását, nemzetiségét, mellméretét... vesszük figyelembe.

vwxyz 2020.06.09. 09:05:06

@eßemfaßom meg áll: Ez csak hárítás, a felelősség nem vállalása.
Nem a cégek döntik el, hogy milyen messze költözöl a munkahelyedtől, és milyen messze vállalsz munkát a lakásodtól. Mint ahogy azt sem ők döntik el, hogy milyen közlekedési eszközzel jársz be a munkahelyedre. Ez mind a te döntésed.

kéki béla 2020.06.09. 09:05:49

@vwxyz: baj vagy sem, ez van... Ez egy ilyen világ.

Environmenta 2020.06.10. 15:05:03

@vwxyz: Amikor „a városban lakókról” írsz, így, általánosságban, akkor máris terelsz: nem mindenkit terhel a városban az autóforgalom. Velük egyből nem számolhatsz mint feltétlen támogatóiddal.
A Covid egy tranziens jelenség (amúgy egy felesleges tömeghiszti volt, mint kiderült…). Utána minden visszaáll ugyanúgy, mint március elejéig volt – ne reménykedj!:)
Ami a forgalomszabályozást illeti: jó kommunista módjára mindenki „tilalomban” és az állampolgárok birka módjára való terelésében gondolkodik. Hadd döntsük el mi, polgárok, hogy a többségünk mit akar – és a többség, legalább is a politikailag aktív többség AUTÓZNI akar! Jobb, ha ezt tudomásul veszed, te is, a haverjaid is, meg a politikusok is. Utóbbiak közül azokat, akik ezzel szembe mennek, egyszerűen elkergetjük, mert alkalmatlanok demokratának: diktálni akarnak.
Mások egészsége: tudomásul kell venned, hogy az egészég is pénzbe kerül. Akinek van pénze, az meg tudja vásárolni ezt magának – aki meg szegény, az nem. Álszent dolog „ingyen” követelni akármit is, aminek pedig jól számítható költségei vannak. Sokkal jobban működnek a szabadpiaci alapú társadalmak, mint az agyonszabályozottak, ahol el vannak térítve az értékarányok. (Nézd csak meg, mint mondott az Eldorádóban Sanyi bácsi arról, ha az arany elveszíti az értékét, mi történik olyankor!)
Amikor azt feszegeted, hogy vajon az autósok vannak-e többségeb, vagy a város lakói, akkor finoman csúsztatsz, ui. a városlakók többségének van autója. És: a demokráciában sosem „a (számszerű) többség” dönti el a dolgokat, hanem az aktív többség, vagy ha úgy érthetőbb: a legnagyobb kisebbség.
Ami az agglomerációban lakók gyerekeinek iskoláztatását illeti: vannak, akik kényszerből hordják őket Budapestre – mert mondjuk nem szeretnék, hogy a gyerekük a lakóhelyük esetleg egyedüli egyházi intézményébe járjon. Egyébként pedig minden normális szülő alehető legjobb iskolába akarja járatni a gyerekét és ehhez joga is van!
Ami meg a munkahelyi ingázásomat illeti: talán röhögni fogsz, de éppen azért ingáztam, mert ez eu-s levegőtisztasági projektet csináltam (környezetmérnökként) és ha már itt tartunk: ebben a minőségemben jól tudom (hisz a magyar helyzetet én vizsgáltam!), hogy a városi levelő minőségét nem az autóközlekedés cseszi el, hanem a szilárd tüzelőanyagok és a tömegközlekedés.

vwxyz 2020.06.10. 16:59:10

@Environmenta: „nem mindenkit terhel a városban az autóforgalom” – Mesélj, kit nem terhel a légszennyezettség Budapesten?

„A Covid egy tranziens jelenség (amúgy egy felesleges tömeghiszti volt, mint kiderült…). Utána minden visszaáll ugyanúgy, mint március elejéig volt – ne reménykedj!:)” – Ha a jövőbe látsz, akkor lottózz, tőzsdézz, jósolj vásárokban! Ha viszont nincs ilyen szuperképességed, akkor ez puszta találgatás.

„Ami a forgalomszabályozást illeti: jó kommunista módjára mindenki „tilalomban” és az állampolgárok birka módjára való terelésében gondolkodik.” – Nem, a kerékpársávok például semmit nem tiltanak, viszont választási lehetőséget adnak.

„a többség, legalább is a politikailag aktív többség AUTÓZNI akar!” – Bármilyen tény, ami ezen állításodat alátámasztja?

Mások egészsége: tudomásul kell venned, hogy az egészég is pénzbe kerül. Akinek van pénze, az meg tudja vásárolni ezt magának – aki meg szegény, az nem. Álszent dolog „ingyen” követelni akármit is, aminek pedig jól számítható költségei vannak. – Akik a természettől kapott egészségüket szeretnék megőrizni, és nem akarják, hogy máshol lakók rombolják azt, azok fizessenek váltságdíjat? Ezt hogy hangolod össze a demokráciáról papolásoddal?

„A városlakók többségének van autója.” – Érted a különbséget a tulajdonlás, és a naponta kétszer a csúcsforgalomban járatás között?

„Ami az agglomerációban lakók gyerekeinek iskoláztatását illeti: vannak, akik kényszerből hordják őket Budapestre” – Nincsenek, senkit nem kényszerítenek, ez mind a saját döntésük.

„nem szeretnék, hogy a gyerekük a lakóhelyük esetleg egyedüli egyházi intézményébe járjon” – Meséltél arról, hogy el fogod kergetni azokat a politikusokat, akik diktálni akarnak. Hát tessék, kezdheted.

„Ami meg a munkahelyi ingázásomat illeti: talán röhögni fogsz, de éppen azért ingáztam, mert ez eu-s levegőtisztasági projektet csináltam (környezetmérnökként) és ha már itt tartunk: ebben a minőségemben jól tudom (hisz a magyar helyzetet én vizsgáltam!), hogy a városi levelő minőségét nem az autóközlekedés cseszi el, hanem a szilárd tüzelőanyagok és a tömegközlekedés.” – Hú, ha _valóban_ környezetmérnök vagy, akkor az egyetemre nézve is kínos, hogy csak ennyit értettél meg a környezetszennyezésről.

eßemfaßom meg áll 2020.06.17. 16:39:41

@vwxyz: A cégek döntik el hol lesz az iroda/telephely/akármi. A cégek veszik fel az alkalmazottat.

Ha 1millió munkahely van egy 500ezer alkalmas munkavállalót tartalmazó területen akkor elkerülhetetlen, hogy a 500ezer munkavállaló máshonnan járjon oda dolgozni.

vwxyz 2020.06.17. 22:40:30

@eßemfaßom meg áll:
- Én nem ismerek olyan céget, amelyik a munkatársait arra kötelezné, hogy más településre költözzenek, mint ahol dolgoznak. És te?
- Én nem ismerek olyan céget, amelyik csak más települések lakóit lenne hajlandó alkalmazni, mint ahol a telephelye van. És te?
- Én nem ismerek olyan céget, amelyik előírná, hogy a vidéken lakó dolgozói nem ingázhatnak közösségi közlekedéssel vagy biciklivel, csak és kizárólag autóval. És te?

Ha mindhárom kérdésre igen a válaszod, akkor igazad van. Ellenkező esetben ez csak hárítás, mellébeszélés.
süti beállítások módosítása