HTML

Mikor? Melyiket?

"– Hé! Te! Nem ismersz meg? – Nem. – Hát nem emlékszel? Hát együtt lőttük a pártházat! – Mikor? Melyiket? – Mikor melyiket!" /Hofi/

Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Fácse

Címkék

1848 (1) 1956 (9) 4k! (2) adó (1) afrika (3) akkordok (1) alföldi róbert (1) alkotmány (10) amerika (10) angela merkel (1) antiszemita (2) arab (7) asszociáció (3) ázsia (2) bajnai gordon (2) balog zoltán (4) baloldali (7) bartók béla (2) bayer zsolt (1) benjamin netanjahu (1) bicikli (3) bíróság (2) bkv (1) bokros lajos (1) bolsevizmus (1) bosznia (1) brit (2) budapest (40) bűncselekmény (14) ceu (1) cigány (12) civil (2) család (1) cseh tamás (3) dán (2) demokrácia (19) demszky gábor (1) deutsch tamás (2) dk (3) donald trump (3) egyiptom (1) együttélés (24) együtt 2014 (4) emmanuel macron (1) engels (1) erdély (3) esztergom (1) európa (9) európai unió (10) eurovízió (11) eu elnökség (5) facebook (1) felsőoktatás (5) felszabadulás (3) ferencváros (3) fidesz (67) film (17) foci (11) fordítás (3) francia (3) fürjes balázs (1) gazdaság (3) gender (1) görög (1) grúz (1) gulyás gergely (3) gyerek (1) gyöngyöspata (4) gyurcsány ferenc (6) háború (5) hahá (3) hajléktalan (1) halál (2) határon túli (10) hír tv (1) hódmezővásárhely (1) hoffmann rózsa (4) hoffmann tamás (1) holokauszt (5) horthy (8) humor (1) indiai (1) interjú (1) internet (1) ír (1) irodalom (10) iszlám (3) iványi gábor (1) izlandi (1) izrael (12) jeszenszky géza (1) jobbik (39) jog (3) józsefváros (2) józsef attila (4) jútyúb (11) kábítószer (2) kádár (2) karácsony gergely (6) károlyi mihály (2) karsay dorottya (1) katasztrófa (1) kdnp (10) képzőművészet (2) keresztény (1) kettős állampolgárság (4) kft (1) kiscsillag (1) kocsis máté (3) konzervatív (3) korea (2) kormány (20) koronavírus (6) korrupció (1) kósa lajos (1) kossuth lajos (3) kovács zoltán (1) kövér lászló (2) közbiztonság (8) közel-kelet (3) közlekedés (2) közmédia (3) köztársaság (5) köztársasági elnök (1) külpol (12) kultúra (32) kunhalmi ágnes (2) lázár jános (2) lenin (2) lévai katalin (1) liberális (5) líbia (1) liszt ferenc (1) lmbtq (2) lmp (24) lovasi andrás (2) macedón (1) magyar gárda (5) magyar hírlap (1) márki-zay péter (2) marx (2) matolcsy györgy (2) mdf (4) médiatörvény (3) meggyes tamás (1) meleg (9) menekült (2) mesterházy attila (5) migráns (3) milla (3) mindszenty (1) miniszterelnök (3) mi hazánk (1) moldova györgy (2) moma (1) momentum (4) mszp (37) mtk (1) náci (8) nagy feró (1) nagy imre (2) nav (1) német (16) németh szilárd (1) nemzeti együttműködés (8) nemzeti identitás (1) nemzeti színház (2) niedermüller péter (2) női jogok (8) norvég (2) nyilas (2) nyugdíj (4) olasz (2) olimpia (3) önkormányzat (5) orbán viktor (36) orosz (3) országgyűlés (23) összefogás (8) osztrák (2) parlament (11) pénz (2) pintér sándor (2) pm (2) portugál (2) puzsér róbert (1) rajz (1) reklám (2) rendőr (2) román (5) ságvári endre (1) sajtó (1) schiffer andrás (5) schmidt mária (1) schmitt pál (3) simicska lajos (1) soltész miklós (1) sör (1) soros györgy (2) spanyol (1) sport (14) stágel bence (2) szabó ervin (1) szabó tímea (1) szalai annamária (2) szdsz (4) szélsőjobb (5) szex (3) szijjártó péter (2) színház (7) szlovák (6) szocdem (1) szociális (1) szolidaritás (1) szombathely (1) sztrájk (1) tarlós istván (10) teleki pál (1) tétényi éva (2) török (1) történelem (22) tóth gabi (1) trianon (7) trill zsolt (1) trombitás kristóf (1) trump (2) tudomány (3) tüntetés (10) újbuda (1) ukrán (4) ungváry rudolf (1) ungváry tamás (1) ünnep (2) vágó gábor (1) választás (31) vallás (3) városliget (1) videó (17) vona gábor (3) vörös iszap (1) zene (33) zöld (6) zöld baloldal (2) zsidó (18) Címkefelhő

Nemzetközi helyzet

free counters

szofia-3b.jpg
szofia-3b.jpg
A szovjet hősi emlékmű és a "hatékonyan" eltávolított sarló-kalapács Szófiában.

Három éve volt szerencsém eljutni Szófiába. Aranyos hely, bár pompájában és látványosságaiban nem mérhető Budapesthez. Az 1878-ban elnyert bolgár függetlenség után tették meg fővárossá, majd ezután tervezték és építették át valóban annak. Így készült is egy szép belvárosi része, parlamenttel, hivatali negyeddel, operaházzal, egyetemmel, múzeummal, mauzóleummal, közparkkal, majd ezt bővítették az évtizedek során központi pártszékházzal, meg egy ma is álló, monumentális szovjet hősi emlékművel. (Különösen aranyos, ahogy a Sztálin-barokk stílusú, egykori pártszékházról a rendszerváltáskor leverték az óriási sarló-kalapácsot. Így annak a helyén most egy óriási, sarló-kalapács alakú folt díszeleg, ami mindjárt mennyivel más.) Ez az egész körülbelül egy óra alatt körbe is járható. A lényeg, hogy az egész városról ordít a precíz megtervezettség steril és illúzióromboló érzése. 

Vele szemben Budapest egy több évszázados szerves fejlődés során lett Magyarország és a Kárpát-medence fővárosa. Eleve Pest, Buda és Óbuda történelmi korokon átívelő szimbiózisa mindig megadta az irányt az egyszerre külön és együtt történő fejlődésnek, ami a szükségszerű, 1873-as egyesüléshez vezetett. A budai oldalon először a vár épült meg a tatárjárás után, majd az ezután köré épült település lett az új Buda, az addigi Buda meg kapta az Óbuda nevet. Pest akkor még egy kis halászfalu volt, a későbbi növekedése során pedig a városfala mentén építették meg a mai Kiskörutat. Az Országház és Nagykörút már gondos tervezés eredményeként épültek, ám akkor már gondosan figyeltek, hogy illeszkedjenek a már eleve meglévő városszerkezetbe. Ez Budapest nagy előnye, hogy nem minden egy tömbbe van beba52va a város közepébe, hanem az ember bármerre megy, mindig talál érdekességet, látnivalót, múzeumot, színházat, látképet. (Na jó, a Nagykörút bizonyos szakaszain azért nem árt vigyázni, különben a gyanútlan turista seperc alatt a Szigony-Práter sarkán találhatja magát.) Röviden ezért teljesen hülyeség ezt az imidzset és városképet lerombolni, hogy mindent egy helyre csuszpájzoljunk be, pláne a főváros legnagyobb közparkjába. Inkább örülni kéne, hogy Budapesten ennek az ellenkezője az adott. 

Az is a történelem szerves fejlődésének a része, hogy az egykori úri világ, a feudalizmus jelképének számító ahisztokhata kastélyok, sőt maga a Budai vár ma már nem a helyi hatalmasságokat szolgálják ki, hanem a népet, vagy modernebb nevén: a közt. A vidéki nemesi kastélyokban ma legtöbbször iskolák, kollégiumok, öregotthonok, nevelőintézetek, vagy más szociális intézmények működnek, a várban pedig múzeum, galéria, könyvtár, levéltár, kirándulóhely. A Magyar Nemzeti Galériának direkt előnye, hogy a lehető legjobb helyről hirdetheti az aktuális kiállítását, ezzel egyidőben hirdetve a magyar kulturális élet jelenlegi állását is.

Demokrácia, kultúra, kirándulás, zöld: ezek nem mindenki számára jelentenek értéket. Ami még nem feltétlen baj, de attól még nem kéne tönkretenni mindent, ami az elmúlt hetven, százötven, ezer évben fölépült, csak mert az aktuális hatalom nagyúri passziója úgy tartja. Volt már hasonló kor, amikor hozzá nem értő káderértelmiségiek vették kezükbe a város(sz)építést, azzal a meggyőződéssel, hogy ők az elképzelhető legtökéletesebb rendszer letéteményesei, és az ideológiai meggyőződés automatikusan pótol minden más szakmai és elméleti tudást. Nem baj, ha fittyet hánynak a helyi hagyományokra, sutba vágnak minden esztétikai érzéket, és szétverik a városképet. Ma is láthatóak ilyen szörnyszülöttek Budapesten. A két legocsmányabb talán a lánchídi alagútnál álló OTP-toronyház, illetve a Bazilikával szembeni azbesztkocka. Meg az a szintén betonból tervezett politikai rendszer, amit hasonló meggyőződéssel tartottak fenn negyven évig, még ha időközben olykor finomítottak is rajta. (És akkor már azt is meg lehet nézni, hogy a Horthy-korszakban milyen tervek készültek Budapest átépítésére. A háború befejeztével Budapest nem csak az amerikai bombázóktól menekült meg.)

bp-bazilika-1.png  bp-otp-haz-1.png

 Fertelmek, ha zengenek: a Bazilika és az Alagút környezetének elcsúfítói. (fotó: Google Maps)

Aztán azon lehet agyalni, hogy ezeket az építészeti borzalmakat, és velük ezeket az idejétmúlt, destruktív berögződéseket miért nem sikerült húsz év alatt sem eltakarítani - de most már mindegy. Ismét itt vannak, akik nem bírják elviselni, ha valami nélkülük is jól működik, és nem az ő nevüket dicséri. Az egyén, közösség és társadalom életébe csak szükség esetén és a szükséges mértékben beavatkozó, liberális állam a múlté. A büszke illiberális államnak be kell nyomulnia minden zugba, a vezetőinek meg feltétlen ott kell hagyniuk a kéznyomukat mindenhol: akár egy műemlék elbontásánál, akár egy park beépítésénél, akár egy váll eltörésénél. A lényeg, hogy ilyenkor mindent mentesít a magasabb, sőt mindenek felett álló cél. (Még akkor is, ha éppen a főváros szétverését kell mentegetni, akár 2006-ról, akár 2016-ról van szó.) Aki pedig a magasztos céllal szemben kritikával él, az ellenség, idegen ügynök, és megérdemli az eltiprást. Eltiprói munkakörre úgyis mindig borítékolható a túljelentkezés.

nemz-gal.jpg

A leendő új Nemzeti Galéria. Állítólag pont ez kell a Városligetbe. forrás: MNO

Persze amellett is lehet érvelni, hogy a beépítés csak három épületet jelent, azt is korábbi épületek helyére, tehát zöldterületből csak annyival lesz kevesebb, mint amennyivel az új épületek nagyobbak, de egyébként az egész qrrva jól fog utána kinézni. A jelenlegi terveket nézve akár még ez is védhető érv, ízlésen meg kár vitatkozni. (A tiltakozóknak sem az épületek esztétikai minőségével van gondjuk, hanem a tervezett helyükkel és méretükkel.) De a módszer, ahogy ezt a hatalom keresztülviszi, állatias fairtással, a lakosság emberszámba se vételével, nyílt politikai és fizikai erőszakot alkalmazva - mindez teljességgel elfogadhatatlan, és nem legitimálhatja semmilyen művészeti érték. És arra sincs semmi biztosíték, hogy tényleg az és úgy épül meg, mint ahogy azt belengették. Nem beszélve arról, hogy ugyanennek a projektnek a másik fele Orbán Viktor gusztustalan várba költözése, ami - a foci mellett - egy újabb szimbólum: az ő hosszú távra tervezett egyeduralmáé. (Nota bene: a 2002-re felújított Sándor-palota eredetileg is Orbán Viktor miniszterelnöki rezidenciája lett volna, csak mire bebútorozhatott volna, addigra már Medgyessy Péter lett az új kormányfő. Ő meg inkább múzeumot szeretett volna belőle csinálni, ám mivel ez ismét csak óriási kiadásokat jelentett volna, inkább jött a konszenzusos ötlet, hogy inkább a köztársasági elnök lakjon benne.)

Mindazonáltal lehet, hogy egyik-másik falusi főteret még egy ipari giccs szökőkút is feldob, de Budapest nem ez a kategória. Itt nincs szükség erőltetett múzeumi negyedre, hatalmaskodó nagyurak által elfoglalt várra, eldózerolt zöldterületekre, sem letérkövezett Kossuth térre, sem adópénzekből remekül élő, baráti vállalkozókra, sem államilag alkalmazott kopasz verőemberekre, sem őket és közös gazdáikat védő fakabátokra, sem megbízatásukat félreértelmező politikusokra, akiknek fogalmuk nincs, miről szól a demokrácia, Európa, az európai Magyarország és az európai magyar Budapest.

 

Címkék: budapest városliget

44 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mikor-melyiket.blog.hu/api/trackback/id/tr158853410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fuszujka 2016.06.30. 00:29:49

Hogy mi a legnagyobb baj a Liget-projekttel?
A liget szó jelentése: ritkás erdő, amelyben tágas, füves tisztások vannak.
A Városliget most egy liget. De miután ez az elmebeteg terv megvalósul, már nem lesz az.

Aranyi Gábor 2016.06.30. 00:49:03

Hogy mi a legnagyobb baj a büdöszsidóknak a Liget-projekttel? Az, hogy nem a vóteszdéeSSes rajklacika tervezi, és dembinszkáj főpolgi fogja átadni. Háromszor, mint Döbrögi s.ggének a verést a Lúdas... Nem is értem az illebánusz zsideszprobékekekt, mikor a 10 holotúlélő megjelenik a Múzeumnál balhézni, miért nem baccák bele a legelső vagonba az egész elmebeteg bagázst? Ja, hogy az múzeumi tárgy... Mé', a cionbérencek nem azok??? ÉN aszittem...

Kuruttya 2016.06.30. 01:28:42

"az egész városról ordít a precíz megtervezettség steril és illúzióromboló érzése. Vele szemben Budapest egy több évszázados szerves fejlődés során lett Magyarország és a Kárpát-medence fővárosa."

A tágabb értelemben vett pesti belváros szinte teljes egészében egy 50 éves időszakban épült fel. A régi városfalon belüli területen is alig pár ház maradt a kiegyezés előtti időkből, a középkor (a Nagyboldogasszony templom barokkal eltorzított gótikáját kivéve) pedig csak az utcaszerkezetben maradt fent. A Várnegyedben is csak elvétve van egy-egy középkori maradvány, javarészt a háború után újjáépített 18. századi házakból áll.

"Az Országház és Nagykörút már gondos tervezés eredményeként épültek, ám akkor már gondosan figyeltek, hogy illeszkedjenek a már eleve meglévő városszerkezetbe."

Amennyiben a gondos odafigyelés és az illeszkedés azt jelenti, hogy mindent ledózeroltak, ami előtte ott állt, és az aktuálisan legdivatosabb eklektikus, historizáló stílusban építettek a helyükre teljesen más léptékű épületeket, egy teljesen más városszerkezetbe.

"Röviden ezért teljesen hülyeség ezt az imidzset és városképet lerombolni, hogy mindent egy helyre csuszpájzoljunk be, pláne a főváros legnagyobb közparkjába"

Hogy rombolja a meglévő városképet az, ha felépítünk két múzeumot egymás mellé egy parkban? Nem állok a terv mellett, de ennek az érvelésnek se füle, se farka.

"Az is a történelem szerves fejlődésének a része, hogy az egykori úri világ, a feudalizmus jelképének számító ahisztokhata kastélyok, sőt maga a Budai vár ma már nem a helyi hatalmasságokat szolgálják ki, hanem a népet, vagy modernebb nevén: a közt"

A Hoffburg, meg a Schönbrunn nem a közt szolgálja azzal, hogy eredeti formájában megmaradva múzeumként funkcionál? Az egykori királyi palota miért épp könyvtárnak, meg galériának a legalkalmasabb? Miért biztos, hogy ez a legjobb funkció oda? Praktikus egyáltalán könyvtárnak egy ilyen épület, ezen a helyen? Az nem indok, hogy a szerves fejlődés során így alakult, mert ennyi erővel a szerves fejlődés következő lépcsőfoka az, hogy ezek az intézmények kiköltöznek onnan, és a palota (19. század végi) eredeti formájában rekonstruálva lesz turistalátványosság.

Az pedig, hogy kormányzati intézmények a várba költöznek tulajdonképpen a vári hagyományok újjáélesztése, hiszen történelmileg is itt volt a kormányzás, és a 2. világháború előtt is a vár volt a kormányzati negyed. Építettek is sok, a vár léptékéből, stílusából totálisan kilógó, illeszkedni már csak dacból sem akaró épületet emiatt.

"Volt már hasonló kor, amikor hozzá nem értő káderértelmiségiek vették kezükbe a város(sz)építést, azzal a meggyőződéssel, hogy ők az elképzelhető legtökéletesebb rendszer letéteményesei, és az ideológiai meggyőződés automatikusan pótol minden más szakmai és elméleti tudást."

Volt, úgy hívták: Horty korszak.

"Ma is láthatóak ilyen szörnyszülöttek Budapesten. A két legocsmányabb talán a lánchídi alagútnál álló OTP-toronyház, illetve a Bazilikával szembeni azbesztkocka."

Hatalmas félreértésben vagy. A 60-as, 70-es évek későmodern épületei, amiket példaként felhozol a nyugati trendeket követték, bármelyik nyugati nagyvárosban találsz hasonlókat, szemben az 50-es évek felülről az építészetre erőszakolt szocreáljával. Tehát nem hogy a rendszer ideológiájából következtek, vagy az elnyomás szimbólumai lennének, pont ellenkezőleg.

Ezek az épületek a diktatúra enyhülését, az építészet szabadságát jelképezik.

Az pedig, hogy neked személy szerint nem tetszik nem indok rá, hogy a nyugati világ építészetének egy jelentős korszakát semmibe vedd.

"sem letérkövezett Kossuth térre"

Hogyhogy nincs szükség letérkövezett Kossuth térre?? Aszfaltot szeretnél inkább? Az egész nem lehet park, egy erdő közepén nem tudna érvényesülni Budapest egyik leglátványosabb épülete.

Viszont a mindenkit leszaró, erőből keresztültolt tervek védhetetlenek, ez így van.

Pukka Pad 2016.06.30. 01:59:47

Mi értelme ennek a csúsztatásokkal, szamárságokkal, valótlanságokkal teletűzdelt írásnak? Szakmai szempontból értékelhetetlen, tisztán hangulatkeltő, politikai célzatú írás. Semmi köze sem a ligethez, sem a projekthez. Olcsó kis Orbánozás. Ráadásul a bevezetőben bemutatott terv meg sem épül.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.06.30. 05:56:33

Alapvetően balliba műbotránynak tűnik az ügy, szóval bukás lesz belőle a ballibák számára. A magyar ember fejlődéspárti.

2016.06.30. 06:02:14

"Lehet, hogy egyik-másik falusi főteret még egy ipari giccs szökőkút is feldob, de Budapest nem ez a kategória.."

Te tudod milyen kategória vagy? Egy gondolkodásmentes Nyomorult.

Jetty 2016.06.30. 06:13:18

45-50 drogos ballibsi bohóckodik és közben diktatúrát kiabálnak.
Egy diktatúrában már vernék őket egy alagsorban.

Végülis tök mindegy, ha az MSZP csinálná, akkor 50 jobbikos ágálna ott, hogy azokat a fákat Árpád és Horthy együtt ültették.

Hülyék voltak, vannak, lesznek.

DonTintoretto 2016.06.30. 06:15:25

Itt nincs szükség semmire! Ne épüljön semmi! A város is csak úgy jó, ha szétrohad!

pánpéter 2016.06.30. 06:16:40

A sivalodás egyetlen oka, hogy a project még ebben a ciklusban megvalósul.
A szemét fidesz mármegin épít valamit.ert ugye nem kell a nada banda erről van szó.
Ti azért sivalkodto, mert a, épül valami b, nem épül valami. Ez a sivalkodás legfőbb oka.
Van egy ross hírem: ez meg fog épülni.

röf 2016.06.30. 06:18:04

Azt hittem, ez a megélhetési halálraítélt, minden pártba vastag pofabőrrel beülő, minden szarkavarásnál az első sorban tolongó, önállóan már járni sem tudó M. Imre lenyugodott végre az aggok házában... de nem, ide is kivitette magát...

Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta 2016.06.30. 06:54:47

Nem bírom ahogy a Kossuth címert használják azok akiket Kossuth ostorral verne szarrá bármikor bárhol a hazafiatlanságuk, ostobaságuk miatt..
Nagyon remélem hogy egy munkagép széttapos néhány naplopó, munkanélküli, lusta liberális faszkalapot..

Richie21061 · http://www.zeneszbazis.hu/profile/RakoczaRichard 2016.06.30. 07:04:07

Ha mondjuk akkori tiltakoztak volna a vároaliget "reformja" ellen amikor Rákosiék Sztálin szobrot és tribünt építettek, a tiltakozókat ugyan így elvitték volna, igaz nem a pszichiátriára, hanem a szomszédos Andrássy út 60-ba.

Húsz éve ha jól emlékszem Orbán Viktort a Batthyány örökmécses elől vitték el társaival együtt.

Mi különnözteti meg ma Orbán Viktort Rákosi Mátyástól vagy a rogyadozó Kádár-rendszer állambiztonsági vezetőitől? Hát szerintem nem sok.

Szevaszkukac 2016.06.30. 07:13:16

"Az is a történelem szerves fejlődésének a része, hogy az egykori úri világ, a feudalizmus jelképének számító ahisztokhata kastélyok, sőt maga a Budai vár ma már nem a helyi hatalmasságokat szolgálják ki, hanem a népet, vagy modernebb nevén: a közt. "
Ezt melyik szemináhiumon hallottad, komcsi?

bloghuss 2016.06.30. 08:02:52

Néhány száz belpesti pattog, hisztériázik, le kell őket szarni magasról. A liget megújul, világszínvonalú lesz, olyan, amire büszkék lehetünk. Persze az Orbán-fóbiásoknak marad továbbra is az irigy, féltékeny, sértődött hiszti. :)

Editor Bob 2016.06.30. 08:19:41

Bloggerkém, ez gyenge írás lett. Eddig az volt a mantra, hogy a faírtás rossz, ezért kell tiltakozni. Most, hogy itt ebbe nem tudtok belekötni, ideológiai baromságokkal próbáljátok védeni a hülyeségeteket. Remélem egyszer elborul egy securitys agya, és jól megagyalja az egyik tiltakozót, aztán talán elmegy a hippik kedve attól, hogy a fejlődést akadályozzák.

DFK 2016.06.30. 08:27:44

A libsik a lerohadó várost szeretik á la Demszky. A belvárosi beltenyészet vinnyogását meg le kell szarni.

videki gyerek 2016.06.30. 08:33:18

Semmi baj a ligettel, ez is csak a libsik szokasos orbanfobiaja. Akarmi van, ha az Orban mondja, az rossz.
Ha az Orban holnap azt mondna, "emberek kerlek ne fekudjetek a villamos ele, mert az veszelyes".
Masnap az egesz libsi tabor visitva uvoltene, hogy a fasiszta,naci,diktator megtiltotta az emberek szabad velemeny nyilvanitasat. Es mindenkit felszolitananak, hogy FEKUDJENEK A VILLAMOSOK ELE.
Ennyire hiteles az ellenzek barmilyen megnyilatkozasa.

meggyes alfonz 2016.06.30. 08:39:03

Az a baj vele, hogy teljesen be fog állni az M3 bevezető, tehát mindenki, aki Vác vagy Gödöllő felöl érkezik nem fog tudni bejönni a városba. Naponta kb. 100.000 emberről beszélünk!
Jó lenne, ha elgondolkodnának az okosok hogyan lehetne korrektül kiváltani a Kós Károly sétány forgalmát.

contractor 2016.06.30. 08:51:11

A Városliget most is egy fásított autóparkoló. Èrdekes ezzel senkinek nincs semmi baja. Majd nagyobb autóparkoló lesz ezután legfeljebb.

Trackers 2016.06.30. 09:04:33

A ballibek nem igazán szeretik, ha a FIdesz fejleszt épít valamit, mert ők hagyták lerohadni Budapestet.

Nagyjából ennyi a sztori dióhéjban.

dukeekud 2016.06.30. 09:04:46

" nyílt politikai és fizikai erőszakot alkalmazva - mindez teljességgel elfogadhatatlan, "

Elkapeszto, hogy a 2006-os sortuzek es verfurdo utan a libsik most eroszakrol mereszelnek beszelni.

sas70 2016.06.30. 09:23:44

@Trackers: Sok minden mást is építhetne a fidesz és lehet, azzal jó sokan egyet is értenének. Pl. szükség lenne P+R parkolókra, jó tömegközlekedési kapcsolattal, hogy ne jöjjön be autóval a paraszt a városba. Aki meg bejön, azoknak parkolóházakat és ez csak egy kiragadott példa.

sas70 2016.06.30. 09:25:08

@meggyes alfonz: Na az sokba kerülne és nem lenne annyira látványos, így nincs 'píár értéke.

iparterves 2016.06.30. 09:29:32

@Aranyi Gábor:

Téged innen is kitíltani kéne, te baromállat.

fidesz maszop dk együtt egykutya 2016.06.30. 09:45:24

Nagyon helyes hogy barátaink megakadályozták az építkezést !

Semmit nem hagyunk felépíteni a Fidesznek, akárhogy is akarják, és szeretnénk.

Amíg GYurcsány nem jön vissza, addig odaláncoljuk magunkat, ha kell minden téglához és fához.
Itt semmit nem hagyunk épülni amíg a liberális Európai szemlélet nem győzedelmeskedik.

A jobboldaliakat meg börtönbe dugjuk majd, mert megérdemlik.

MAjd mi befejezzük a Városliget projektet, majdnem ugyanígy, meg Paks 2-őt is, de nem haggyuk, hogy a jobboldal csinálja meg ezeket semmiképpen.

Ezt jobb ha megjegyzitek !
Gyurcsány kell ide, Orbánt meg börtönbe !

bloghuss 2016.06.30. 09:52:08

@sas70: "Sok minden mást is építhetne a fidesz"

Épített, és épít, és felújít is "sok minden mást" a Fidesz kormány.
De nektek, -ütődött Orbánfóboknak- teljesen mindegy, legyen az a Millenáris Park, a Nemzeti Színház, a Mária Valéria híd, a Kossuth tér, árvíz-és vöröszipkárosultaknak új falvak, sportpályák, uszodák, sportcsarnokok, gátak, egyetemek, kórházak, sorolhatnám hosszasan, nektek semmi sem jó, csak a fikazabálás megy a monitor előtt, miközben kedvenceitek szart nem csináltak, csak adósságot.

Egyallampolgar 2016.06.30. 09:55:29

Zupasta, elég jól összeszedted a lényeget de valami még hiányzik. Meg kellett volna említeni a beruházás alapját. Az pedig nem más mint a tönkretett magyar politika. Az itteni kommentekből is látszik, senkit nem érdekel a Liget ügye. Senkit nem érdekel az írás tartalma.
"Orbán, Putyin nyaló vagyok: aki őket kritizálja az nem érdekel, az csak libsi-buzi-cionista óbégatás."

A társadalom módszeresen lett lehúzva ide. Belegondolni ideológia nélkül egy ügy részleteibe az fáradtság. S még le is dőlhet a világkép. A hatalomnak nem kell indokolni. Nézzük meg az ügyek politikai pártját hányan támogatják és hányan az ideológiákat.

Alick 2016.06.30. 10:00:20

@Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta: Nem szerencsés Kossuthtal példálózni, a trónfosztással nagyobb elquró volt, mint Fletó. Amikor pedig vereség lett belőle, szépen lelépett.

Jetty 2016.06.30. 10:38:53

@bloghuss: És csak a stadionokat látják. Ostobák.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2016.06.30. 11:23:49

@bloghuss: Igaz, hogy épített pár dolgot az előző Orbán kormány (Nemzeti Szinház, Millenáris Park, bár az utóbbi már rohad le rendesen), de azért a Gecit nem kell isteníteni. Mert a stadionok, gátak(?) építése nehogy már akkora eredmény legyen. Azt meg mond már meg légyszíves, hogy hol és mikor épült a Geci alatt kórház, és hol vannak azok az egyetemek. Most ne a Kusza Szem által alapítványokba síbolt pénzről beszéljünk, hanem a ténylegesen megvalósult beruházásokról. A közszolgálati egyetemről megint ne beszélj, mert az csak egy kormányzati pénzeltüntetőhely. A vörösiszap károsultjairól meg csak annyit, hogy a MAGYAR EMBEREK által összedobott másfél milliárd forint szőrén-szálán eltünt.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2016.06.30. 11:27:56

@DFK: A főváros és a kerületek által beszedett parkolási díjakból nem lehetett volna az emútthatév alatt P+R parkolók tucatjait létrehozni a Metró végállomások környékén (Örs vezér tér, Újpest központ, Árpád híd, Köbánya-Kispest...) egyedül Kelenföldön készült el egy kisebb P+R parkoló.

nemecsekerno_007 2016.06.30. 11:44:49

@fidesz maszop dk együtt egykutya:

Basszus, itt csapódik le, hogy bezárták a Lipótmezőt?!!!!

damogran_ 2016.06.30. 12:20:32

@fuszujka: teljesen mindegy minek hívják, ez egy épített közpark, amiben 100 éve épületek állnak, méghozzá kiállítási céllal. Semmi sem fog változni, hacsak az nem, hogy fel lesz újítva, és nem poshadó betontóból, kiégett fűből, kutyaszarból meg elvadult növényzetből fog állni.

damogran_ 2016.06.30. 12:24:01

Kedves blogíró, állatias fairtás, nyílt fizikai erőszak? Ugye az ilyen ostobaságokat te sem gondolod komolyan? Annak a tervnek pedig hogy Orbán a vár valamelyik épületébe akar költözni, mégis áruld már el, mi köze van a Liget rendbetételéhez? Semmi. Vicc.

Veronika Müller 2016.06.30. 12:29:54

Én messze nem vagyok jobboldali, sőt, a miniszterelnöktől is kiráz a hideg, de a Városliget rendbetételével a messzemenőkig egyetértek. Azt is elmondhatom hogy valamicskét értek a kertészethez, ennek ellenére néhány fa kivágását nem gondolom katasztrófának. Ez egy ültetett közpark, rendbe kell tartani. Az pedig hogy a romok és a parkoló helyén értelmes kulturális épületek épülnek, hát hurrá! Méginkább érdemes lesz kilátogatnom a kisfiammal.

sas70 2016.06.30. 14:48:49

@bloghuss: Amiket felsoroltál a tipikus látványberuházások, akire lehet hivatkozni, miközben 3-4 hónap várakozási idő van egy ortopéd vizsgálatra, de legalább van új kórház! Nincs hol parkolni Budapesten, de ahol lehet ott a parkolótársaságok nyúlnak le, teljesen kusza és érthetetlen szabályok szerint. A járdán pofára esel a gödörben, a kocsidnak kitörik a kereke a kátyúkon, miközben lesed a fidesz építkezéseit, amiket szinte kizárólag Eu-s pénzekből építenek és egy csomó olyan fölösleges, mint a felcsúti kisvasút!
Bármilyen épületet fel lehet építeni, szinte csak pénz kérdése, de mennyi idő alatt nő meg egy fa?
Persze a zöldterület még nőni is fog, akár az égig, mert lesz szép ződ gyöp!

Hajdú Peter 2016.06.30. 20:38:49

Aljas libsi vircsaft. Pont ugy mint barmikor az elmult 6 evben. Eloszor botranyoznak naciznak diktaturaznak, vilagvege meg orbandiktatura, vegul ugyis abszolut profeszionalis lesz, aminek az egesz vilag a csodajara jar majd.
Mindenki tiltakozott a kerites ellen, vagy kirohogte a magyar csapatot, aztan egyik masik is elsopro siker, lett, mint minden amibe Orban belefogott.(rezsicsokkentes, bankado, devizahitel mentes)

Balt 2016.07.18. 12:14:25

A beépítés lényegében csak a kommunista katonai parádék és a május 1-i felvonulások részére kisajátított (ma romparkoló) egykori felvonulási teret érinti. A vaskefével meg az időkerékkel nem volt baj?

Mindazonáltal én is a 2. sorra szavaznék.

Balt 2016.07.18. 12:29:13

@meggyes alfonz: Ez végre jogos kifogás, ha ugyan ez is a Liget koncepció része. (Az. De már Demszky idejében szánt szándékkal próbálták az autókat kiszorítani: 1 sávosra szűkítve a sétányt.) Azt gondolom, hogy az Andrássy és az M3 kapcsolata nem nélkülözheő, még a lassan (remélem végleg) elvetett dugódíj mellett sem. Nem véletlen, hogy pont itt tesztelték az ehhez szükséges kamerarendszert.

Tehát: ha a Koós K. sétány kiesik, muszáj lesz altetnatívát keresni (kínálni). Alagút, vasút menti összeköttetés? Valamelyikre szükség lesz.

Balt 2016.07.18. 12:57:01

@dukeekud: Ráadásul szinte egy mondatban, arcpír nélkül.

@nemecsekerno_007: Azt hittem, irónia, de lehet, hogy tényleg komoly tőle. :)

@Veronika Müller: +1 bár én voltaképpen pont fordítva gondolom (ellépve a pártpolitikától): a Városliget még így-úgy rendben van, de innen alig párszáz méterre, a Rákosrendező egy igazi barna övezet (voltaképpen a Nyugatitól), adta volna magát ezt felhasználni.
süti beállítások módosítása