HTML

Mikor? Melyiket?

"– Hé! Te! Nem ismersz meg? – Nem. – Hát nem emlékszel? Hát együtt lőttük a pártházat! – Mikor? Melyiket? – Mikor melyiket!" /Hofi/

Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Fácse

Címkék

1848 (1) 1956 (9) 4k! (2) adó (1) afrika (3) akkordok (1) alföldi róbert (1) alkotmány (10) amerika (10) angela merkel (1) antiszemita (2) arab (7) asszociáció (3) ázsia (2) bajnai gordon (2) balog zoltán (4) baloldali (7) bartók béla (2) bayer zsolt (1) benjamin netanjahu (1) bicikli (3) bíróság (2) bkv (1) bokros lajos (1) bolsevizmus (1) bosznia (1) brit (2) budapest (40) bűncselekmény (14) ceu (1) cigány (12) civil (2) család (1) cseh tamás (3) dán (2) demokrácia (19) demszky gábor (1) deutsch tamás (2) dk (3) donald trump (3) egyiptom (1) együttélés (24) együtt 2014 (4) emmanuel macron (1) engels (1) erdély (3) esztergom (1) európa (9) európai unió (10) eurovízió (11) eu elnökség (5) facebook (1) felsőoktatás (5) felszabadulás (3) ferencváros (3) fidesz (67) film (17) foci (11) fordítás (3) francia (3) fürjes balázs (1) gazdaság (3) gender (1) görög (1) grúz (1) gulyás gergely (3) gyerek (1) gyöngyöspata (4) gyurcsány ferenc (6) háború (5) hahá (3) hajléktalan (1) halál (2) határon túli (10) hír tv (1) hódmezővásárhely (1) hoffmann rózsa (4) hoffmann tamás (1) holokauszt (5) horthy (8) humor (1) indiai (1) interjú (1) internet (1) ír (1) irodalom (10) iszlám (3) iványi gábor (1) izlandi (1) izrael (12) jeszenszky géza (1) jobbik (39) jog (3) józsefváros (2) józsef attila (4) jútyúb (11) kábítószer (2) kádár (2) karácsony gergely (6) károlyi mihály (2) karsay dorottya (1) katasztrófa (1) kdnp (10) képzőművészet (2) keresztény (1) kettős állampolgárság (4) kft (1) kiscsillag (1) kocsis máté (3) konzervatív (3) korea (2) kormány (20) koronavírus (6) korrupció (1) kósa lajos (1) kossuth lajos (3) kovács zoltán (1) kövér lászló (2) közbiztonság (8) közel-kelet (3) közlekedés (2) közmédia (3) köztársaság (5) köztársasági elnök (1) külpol (12) kultúra (32) kunhalmi ágnes (2) lázár jános (2) lenin (2) lévai katalin (1) liberális (5) líbia (1) liszt ferenc (1) lmbtq (2) lmp (24) lovasi andrás (2) macedón (1) magyar gárda (5) magyar hírlap (1) márki-zay péter (2) marx (2) matolcsy györgy (2) mdf (4) médiatörvény (3) meggyes tamás (1) meleg (9) menekült (2) mesterházy attila (5) migráns (3) milla (3) mindszenty (1) miniszterelnök (3) mi hazánk (1) moldova györgy (2) moma (1) momentum (4) mszp (37) mtk (1) náci (8) nagy feró (1) nagy imre (2) nav (1) német (16) németh szilárd (1) nemzeti együttműködés (8) nemzeti identitás (1) nemzeti színház (2) niedermüller péter (2) női jogok (8) norvég (2) nyilas (2) nyugdíj (4) olasz (2) olimpia (3) önkormányzat (5) orbán viktor (36) orosz (3) országgyűlés (23) összefogás (8) osztrák (2) parlament (11) pénz (2) pintér sándor (2) pm (2) portugál (2) puzsér róbert (1) rajz (1) reklám (2) rendőr (2) román (5) ságvári endre (1) sajtó (1) schiffer andrás (5) schmidt mária (1) schmitt pál (3) simicska lajos (1) soltész miklós (1) sör (1) soros györgy (2) spanyol (1) sport (14) stágel bence (2) szabó ervin (1) szabó tímea (1) szalai annamária (2) szdsz (4) szélsőjobb (5) szex (3) szijjártó péter (2) színház (7) szlovák (6) szocdem (1) szociális (1) szolidaritás (1) szombathely (1) sztrájk (1) tarlós istván (10) teleki pál (1) tétényi éva (2) török (1) történelem (22) tóth gabi (1) trianon (7) trill zsolt (1) trombitás kristóf (1) trump (2) tudomány (3) tüntetés (10) újbuda (1) ukrán (4) ungváry rudolf (1) ungváry tamás (1) ünnep (2) vágó gábor (1) választás (31) vallás (3) városliget (1) videó (17) vona gábor (3) vörös iszap (1) zene (33) zöld (6) zöld baloldal (2) zsidó (18) Címkefelhő

Nemzetközi helyzet

free counters

Nem, még a nevét sem fogom leírni az ismert üdítőital-gyártó vállalatnak. Egyrészt a világszerte hirdetésekre költött csilliókból én egy fillért nem láttam, így bármennyire is szimpatikus (volt) a legutóbbi reklámkampánya, nem fogok neki szívességből hírverést csinálni, és szerintem szüksége sincs rá.

Másrészt az LMBTQ emberek egyenjogúságáról készült plakátjai maximálisan elérték céljukat. Szinte minden köz- vagy magánszereplő, politikus, művész, köznáci, vagy egyszerű járókelő rakott ki magáról kólás szelfit. Vagy támogatólag fogyasztva, vagy tökösen kiöntve a földre. De főleg az az állampárti képviselő tett érte sokat - akit szintén nem fogok bereklámozni - aki nagy felháborodásában meghirdette az országos bojkottot. Őnélküle sokunknak valószínűleg az egész reklám föl se tűnik. (Sőt miután fb-n meghirdette a homofóbb ötletét, az azon felháborodó kommentelőknek mivel jöt elő? Természetesen az elfogadással és a toleranciával. Azért a bizttonság kedvéért érvként megpendítette az erőfölényt, majd az ilyenkor szokásos gyermekvédelmes sablonnal zárt. Nota bene: ugyanő volt az, aki két hónapja be akarta tiltani a Pride-ot, illetve szorgalmazta, hogy a rádiók több szkinhedmetált játsszanak. És igen, ő ma egy egyéni körzetből megválasztott oszággyűlési képviselő.)

A lényeg, hogy az üdítőital-gyártó cég nem csak sikeresen csinált emberekből élő hirdetőtáblát, hanem pár napra a közéletet is tematizálta, ezzel pedig sikeresen tört be egy eddig tőle idegen termékpiacra is. 

Related image
(Egy kevésbé jól sikerült alkotás: sokan a gazdáik gyerekét szoptató rabszolganőkre asszociáltak, így ezt a reklámot később le kellett venni.)

Ilyenkor azok is sokan vannak, akik furfangosan átlátnak a szitán: hoppácska, a vállalat ezt nem csak egyszeri jófejségből meg felebaráti szeretetből csinálja, hanem kemény üzleti érdekekből! Tán csak nem a saját nyereségét akarja ezzel is növelni? Bohzasztó! Hallatlan! Hát bizony, egy piacgazdaságban ezzel is meg kell barátkozni, hogy a különböző cégek reklámokkal akarják a keresletet a termékeik iránt fölkelteni. Ennek pedig egyik ismert típusa, amikor a reklám valamilyen értéket közvetít, és apellál az azt osztók rokonszenvére. Talán emlékszünk még a Benettonra és Oliviero Toscanini munkásságára, illetve a sokszínűséget, toleranciát, elfogadást hirdető, valamint a világ borzalmait megörökítő sajtófotókra, amiken csak egy kis zöld címke emlkeztetett, hogy itt valaki tulajdonképpen pulóvereket árul.

Az tehát egyáltalán nem mindegy, hogy valaki, még ha üzleti megfontolásból is, de milyen értékeket közvetít. Mert van olyan is, hogy vállalatok társadalmi szerepvállalása, amit egy üzleti kampánnyal is remekül össze lehet kötni, de attól még nem lesz kevésbé igaz. A nálunk szóban forgó cég másik kampánya - egy másik itallal társítva - a bullying és a rosszindulatú lehurrogás ellen foglal állást, ami szintén üdvözlendő. 

Mégsem fogom leírni a gyártó cég nevét, mivel - harmadrészt - nem gondolom, hogy ezzel mentesülnek attól a bűntől, hogy a világot elárasztják a cukros-festékes szódavízükkel, vagy ahogy egy ismerősöm fogalmazott: a "szemétbe csomagolt szemetükkel". Mert lehet egy reklámkampány bármennyire szimpatikus és haladó: ha maga a termék egyáltalán nem az, sőt káros természetre és egészségre egyaránt, akkor nem fogom azt hirdetni, hogy igyatok ilyet, mert jó.

Negyedrészt meg a konkurens világcég cukros-festékes szódáit jobban szeretem, így meg pláne nem fogok olyasmit tolni, aminél még ezen a silány piacon is van jobb.

Címkék: reklám lmbtq

21 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mikor-melyiket.blog.hu/api/trackback/id/tr7115005490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szekertabor · provo.blog.hu 2019.08.15. 10:02:35

A homofóbia félelem, idegenkedés a homoszexualitástól, illetve a homoszexuálisoktól. Tágabb értelemben a homoszexuálisokkal szembeni ellenérzések, hátrányos megkülönböztetés általános megnevezése. (Wikipédia)

Még ennél is tágabb értelemben, mely már az értelmetlenséggel határos, és amit ez a poszt is alkalmaz: a homoszexuális PROPAGANDÁVAL szembeni ellenérzések, kifogások, érvek általános megnevezése.

És persze van a toleranciasajtóban egy még ennél is tágabb értelemben vett szóhasználat, amely szerint mindenki homofób, aki nem homoszexuális, vagy legalább nem vesz részt a homoszexuális propagandában, és-vagy Fidesz szimpatizáns.

zupasta · http://mikor-melyiket.blog.hu/ 2019.08.15. 22:15:27

@szekertabor: Jómagam is szerencsétlennek tartom a "homofóbia" elnevezést, hiszen ez valóban nem félelem, inkább csak a fasisztoid gondolkodás egy hétköznapi megnyilvánulása. Vagy ahogy Morgan Freeman fogalmazott: "Don't call it homophobia. You're not afraid of anything, you're just an asshole."

Mondjuk az ellenérzés a propagandázásból is remekül átjön. Ha a kólacég plakátjai heteró párokat ábrázoltak volna, akkor a hivatásos erkölcscsőszöknek semmi bajuk nem lett volna vele, és senki nem kiabált volna heteró propagandát. Pont ez az a hátrányos megkülönböztetés, amiről az általad a Wikiből kicévézett mondat is szól.

Egyébként meg nem mindenki homofób, akit leírtál. De a Fidesz politikájának a homofóbia egyre inkább szerves része, tehát aki fideszes, az igen, jó eséllyel homofób is. De mindenképp egy olyan politikai erőt támogat, ami Auschwitz után 75 évvel is emberek származásán, vallásán, vagy szexuális orientációján alapuló, kollektív elítélését hirdeti.

Hungryhorse 2019.08.16. 11:13:19

@zupasta: ha szerencsétlennek tartod, miért büfögöd fel sorozatban?
888.hu/pszicho/homofobia-nem-letezik-ahogy-homofobok-sincsenek-4196663/

#acsaládazcsalád

Sir Galahad 2019.08.16. 16:19:45

@zupasta: Nem, ez nem fóbia, nem is fasisztoid gondolkodás. Egyszerűen egy vélemény, ami belefér a szólásszabadság kereteibe. Hogy nem mindenkinek tetszik? Na és?

DFK 2019.08.16. 17:09:53

Úgy látszik, ma már az is homofób, aki nem tapsol hangosan a homóknak. Aztán azok kerülnek megcímkézésre, akik nem tapsolnak elég hangosan. Aztán hamarosan meg a heteróság is elítélendő lesz. Így fokozódik az LMBTQ terror.

DFK 2019.08.16. 17:12:10

@szekertabor: pont így van. Kiegészítve azzal, hogy még náci/fasiszta az, aki nem hangosan homofil.

DFK 2019.08.16. 17:15:57

@zupasta: na igen, rögtön Auschwitznál tartunk. Nagyon kínos ez az állandósult fasisztákolás ha más véleménnyel találkoztok (ugye a sokszínűségbe csak ti fértek bele).

szdan 2019.08.16. 18:29:02

Nincs ezzel gond, a ratyikólát arra kell használni amire való, wc-pucolásra!

Cycmen 2019.08.16. 20:28:34

NE BASZOGASS, NEM VAGYOK TOLERÁNS!

élhetetlen 2019.08.16. 20:42:13

@DFK: Az első két kommentedre csak annyit lehet írni, hogy hülye vagy. Homofóbnak csak azt tartják, aki képes hörögve tiltakozni egy másik ember olyan életformája ellen, ami őt nem is érinti. Az agymenésed meg kezeltesd: soha, egyetlen homó sem támadta a hetero életfomát.
A harmadik. “Nagyon kínos ez az állandósult fasisztákolás ha más véleménnyel találkoztok (ugye a sokszínűségbe csak ti fértek bele).”. B..meg, ha beérték volna azzal az szellemi elődeid, hogy csak pofáznak a zsidók, és az alább felsorolt csoportok ellen, az beleférhetett volna a sokszínűségbe. Az nem kínos, hogy nem csak pofáztak, de gyilkoltak is?
Más csoportok elleni atrocitások
3.1Szlávok
• 3.2Romák
• 3.3Homoszexuálisok
• 3.4Fogyatékosok
• 3.5Jehova Tanúi
• 3.6Szabadkőművesek
Mondhatnám, hogy gondold át, amit írtam, de erre biztos, hogy képtelen vagy.

élhetetlen 2019.08.16. 21:05:44

@zupasta: Ez szép volt. “nem gondolom, hogy ezzel mentesülnek attól a bűntől, hogy a világot elárasztják a cukros-festékes szódavízükkel, vagy ahogy egy ismerősöm fogalmazott: a "szemétbe csomagolt szemetükkel". “a konkurens világcég cukros-festékes szódáit jobban szeretem, így meg pláne nem fogok olyasmit tolni, aminél még ezen a silány piacon is van jobb.”. Mert az nem szemétbe csomagolt szemét, ugye? És csak a kóla ízlésedtől függ az erkölcsi ítéleted? Gratulálok.

midnight coder 2019.08.16. 21:53:03

Mindenesetre a régi szlogenjüknek lõttek. Pedig anno egy ország tudta, hogy a jéghideg coca-cola az igazi...

DFK 2019.08.16. 23:18:57

@élhetetlen: nem, homofóbnak mondják azt is, aki nem kér a képébe tolt homárpropagandából, aki csak nyugiban régimódian szeretne élni. Tudod vannak olyan jellemzően multi cégek, ahol ajánlott a Pride-on való részvétel, illetve a felvételnél a szakmai kompetenciát felülírja, hogy mennyire szivárványos az illető. És ez bizony a nem homofilek hátrányos megkülönböztetése. Ami amúgy törvénysértő.
Ja, a nácikok (és tesóik a komcsik) meg valójában a ti példaképeitek; gondolkozz el miért.
És tessék gyakorolni a toleranciát: tanuljatok meg együttélni a konzervatív gondolkodásúakkal is.

DFK 2019.08.16. 23:23:48

@élhetetlen: ja és a kommenteddel pontosan bizonyítod az igazam. A fröcsögő, gyűlölködő hangnemű kommenteddel. De közben elfogadásról, toleranciáról beszélsz.

élhetetlen 2019.08.17. 15:20:55

@DFK: „nem, homofóbnak mondják azt is, aki nem kér a képébe tolt homárpropagandából, aki csak nyugiban régimódian szeretne élni.”. Nem. Amig nem csinál nyilvános cirkuszt egy plakát ellen, addig azt gondol, amit akar, és senki nem nevezi semminek. Tudod, sokan nem szeretik az operát. Képzeld el, hogy közülük sokan felháborodnának, ha kiraknak egy opera plakátot, mert mit nem akarnak lenyomni még a torkunkon! Ez kb. annyira lenne “jogos”, mint a te mostani felháborodásod. És mi van azokkal, akiknek nem tetszett a Soros plakátozás, mégis a képükbe tolták, pedig csak nyugiban régimódian szeretnek élni. Ja, az más.
“Tudod vannak olyan jellemzően multi cégek, ahol ajánlott a Pride-on való részvétel”. Volt olyan is, hogy a CBA dolgozóknak volt ajánlott elmenni…”, ja az más. ” illetve a felvételnél a szakmai kompetenciát felülírja, hogy mennyire szivárványos az illető.”. Ezt tudod, vagy annyi az alapja, mint annak, hogy a homók támadják a heterókat, aminek semmi alapja nincs.
“Ja, a nácikok (és tesóik a komcsik) meg valójában a ti példaképeitek”. Én egy személy vagyok, nem része egy olyan közösségnek, mint pl. te, ahol kineveztek egy csoportot elítélendőnek. Nem vagyok sem náci, sem komcsi imádó. Az egyszerű elvem az, hogy nem kell bántani senkit azért, amiről nem tehet, ha ezzel nem árt senkinek. És az nem igaz, hogy akár a pride, akár ez a reklám árt bárkinek.
„A fröcsögő, gyűlölködő hangnemű kommenteddel.”. Képtelenségeket írtál, erre azt írtam, hogy hülye vagy, pl. “Aztán hamarosan meg a heteróság is elítélendő lesz. Így fokozódik az LMBTQ terror. “ Hű, de gyűlölködő részemről, és fröcsögő is. Az is durva részemről biztosan, hogy, ha csak pofáznátok, (ez nem a homók ellen), az még elmenne, de a belövök az ablakon az alvó családra, az már nem az, amivel meg kéne tanulnom együtt élni. És nagy az átfedés, úgy tűnik, hogy aki a cigányok ellen van, az a homók ellen is, mert ő a tökéletes ember. (Számadataim nincsenek). Ennyit arról, hogy mennyit gyűlölködtem.
A buszsofőr. „Szóval ő az LMBTQ terror áldozata.”. Ő csak a saját hülyeségének az áldozata. Hogyan képzeled? Sofőrök, arra szerződve, hogy buszt vezetnek. Az egyik nem hajlandó vezetni, mert szivárványos a busz, a másik nem vezet zöld buszt, mert az iszlámra emlékezteti, a harmadik nem vezet kéket, mert az a zsidók színe, a negyedik nem vezet pirosat, mert az a szocikra emlékezteti, a sokadik meg nem indul el mert van egy fekete a buszon, és ő utálja őket, vagy valamelyik utas arca nem tetszik? Ez lenne a sofőrök szabadsága? Mert, ha ezt a jogot nem kapják meg, az a terror?

DFK 2019.08.18. 06:13:43

@élhetetlen: megint összemosol dolgokat és hazudsz. Megint összekötöd a rasszizmust, a gyilkolást azzal, ha valaki helyteleníti a homo propagandát.
A sofőrös esetre szándékosan rossz példákat hozol. Ugyanis itt nem arról van szó, hogy egy alapból szivárványos jelzésű busz vezetése a feladat, hanem, hogy a pride-hoz kötödően egy időszakosan szivárványosítottat kell vezetni. Ez olyan, mintha egy zsidó sofőrnek horogkeresztes buszt kéne vezetnie. Csak ugye szerinted vannak érzékenységek, amikre figyelmmel kell lenni és vannak, amire nem szabad.

élhetetlen 2019.08.18. 19:07:10

@DFK: Ez nagyon megy nektek! “hazudsz”. Mit is hazudtam? A párhuzamba állítás pedig nem összemosás. Csak azt akartam érzékeltetni, hogy a véleménynyilvánítás, és a tettlegesség között van egy kis különbség. Írhattam volna azt is, hogy egy falunapon megvertek egy nőt, mert szivárványos táskája volt, de szerinted ez is csak véleménynyilvánítás, amivel meg kéne tanulnunk együtt élni. Most még ragozd, egyre zazább! “itt nem arról van szó, hogy egy alapból szivárványos jelzésű busz vezetése a feladat”. Egyetlen sofőr sem kap olyan munkaköri leírást, hogy milyen színű busz vezetésére szerződött, legfeljebb úgy adódik, hogy, ha iskolabuszra szerződött, akkor az sárga. De, ha a gyerekek teleragasztják húsvét előtt nyúlmatricákkal, az nem indok, hogy akkor nem vezetem, mert utálom a nyulakat. És akkor, amit nem értesz még mindig. Ha egy zsidó sofőr nem vezet horogkeresztes buszt egy náci összejövetelre, mert a szüleit, nagyszüleit, ismerőseit a nácik kiírtották, annak az érzékenységnek oka van, személyes kárt szenvedett. A homofób sofőr érzékenysége meg a semmire alapozott ilyen szempontból, az őt ért sérelmek csak az agyában léteznek, mert őt a homók nem bántották, a családját sem. “Csak ugye szerinted vannak érzékenységek, amikre figyelmmel kell lenni és vannak, amire nem szabad„. Aha. Mert szerinted meg az érzékenység az érzékenység, a pasas megverte a nőt, mert érzékeny volt a szivárványos táskára, nincs semmi gond, a pasas érzékenységére is figyelemmel kell lenni. Nos amíg nem érted a különbségeket, addig nincs miről tovább beszélni, márpedig soha nem fogod érteni, hát befejeztem.

szekertabor · provo.blog.hu 2019.08.21. 10:41:33

@zupasta: "Jómagam is szerencsétlennek tartom a "homofóbia" elnevezést, hiszen ez valóban nem félelem, inkább csak a fasisztoid gondolkodás egy hétköznapi megnyilvánulása. "

Akkor miért használod egy olyan szövegkörnyezetben, ahol szó sincsen fasisztoid gondolkodásról? Amit te homofób jelzővel illetsz a posztodban, az a CC toleranciapropagandája miatt egy bojkott felhívás. Nem tetszik a CC szerepvállalása a toleranciapropagandában, tehát bojkottáljuk a termékét. Mi ebben a fasisztoid? Egy multicégről van szó! Senki sem választotta meg, hogy bármilyen színű kisebbség, vagy liberális értékek érdekében prédikáljon! Igya nyugodtan a löttyét, akinek ez tetszik. A bojkott viszont egy teljesen demokratikus eszköz a cégekkel szembeni fellépésre. Tehát egyáltalán nem fasisztoid, hacsak önkényesen nem sajátítod ki a szó használatát.
süti beállítások módosítása