HTML

Mikor? Melyiket?

"– Hé! Te! Nem ismersz meg? – Nem. – Hát nem emlékszel? Hát együtt lőttük a pártházat! – Mikor? Melyiket? – Mikor melyiket!" /Hofi/

Friss topikok

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Fácse

Címkék

1848 (2) 1956 (9) 4k! (2) adó (2) afrika (4) akkordok (1) alföldi róbert (1) alkotmány (10) amerika (11) angela merkel (3) antifa (1) antiszemita (4) arab (11) asszociáció (3) atv (1) ázsia (2) bajnai gordon (2) balog zoltán (5) baloldali (10) bartók béla (2) bayer zsolt (1) benjamin netanjahu (1) bicikli (3) bíróság (2) bkv (1) bokros lajos (2) bolsevizmus (1) bosznia (1) brit (5) budapest (45) bűncselekmény (18) ceu (1) cigány (13) civil (4) család (1) cseh tamás (3) dán (2) demokrácia (23) demszky gábor (1) deutsch tamás (2) dk (6) donald trump (3) egyiptom (1) együttélés (30) együtt 2014 (8) emmanuel macron (1) engels (1) erdély (3) erőszak (1) esztergom (1) európa (15) európai unió (16) eurovízió (13) eu elnökség (5) facebook (2) felsőoktatás (5) felszabadulás (3) ferencváros (3) fidesz (78) film (23) foci (16) fordítás (6) francia (6) fürjes balázs (1) g.fodor gábor (1) gazdaság (3) gender (1) görög (1) grúz (1) gulyás gergely (3) gyász (2) gyerek (2) gyöngyöspata (4) gyurcsány ferenc (6) háború (8) hahá (3) hajdu lászló (1) hajléktalan (1) halál (4) határon túli (13) hír tv (1) hódmezővásárhely (1) hoffmann rózsa (4) hoffmann tamás (1) holokauszt (10) horthy (9) humor (1) indiai (1) interjú (2) internet (3) ír (2) irodalom (12) iszlám (5) iványi gábor (1) izlandi (1) izrael (19) jeszenszky géza (1) jobbik (43) jog (5) józsefváros (2) józsef attila (4) jútyúb (12) kábítószer (2) kádár (2) karácsony gergely (6) károlyi mihály (2) karsay dorottya (1) katasztrófa (1) kdnp (11) képzőművészet (2) keresztény (1) kettős állampolgárság (5) kft (1) kiscsillag (1) kocsis máté (3) konzervatív (5) korea (2) kormány (25) környezet (1) koronavírus (6) korrupció (2) kósa lajos (1) kossuth lajos (3) kovács zoltán (1) kövér lászló (3) közbiztonság (9) közel-kelet (7) közlekedés (2) közmédia (4) köztársaság (6) köztársasági elnök (2) külpol (25) kultúra (41) kunhalmi ágnes (2) lázár jános (3) lenin (2) lévai katalin (1) liberális (6) líbia (1) liszt ferenc (1) lmbtq (3) lmp (25) lovasi andrás (2) macedón (1) magyar gárda (5) magyar hírlap (1) márki-zay péter (2) marx (2) matolcsy györgy (2) mdf (4) médiatörvény (3) meggyes tamás (1) meleg (10) menekült (3) mesterházy attila (5) migráns (3) milla (3) mindszenty (1) miniszterelnök (5) mi hazánk (1) moldova györgy (2) moma (1) momentum (4) mszp (46) mtk (1) náci (11) nagy feró (1) nagy imre (2) nato (1) nav (1) navracsics tibor (1) német (22) németh szilárd (2) nemzeti együttműködés (9) nemzeti identitás (1) nemzeti színház (2) niedermüller péter (2) női jogok (12) norvég (2) nyilas (2) nyugdíj (4) oktatás (2) olasz (2) olimpia (3) önkormányzat (6) orbán viktor (48) örmény (1) orosz (7) országgyűlés (23) összefogás (10) osztrák (2) parlament (13) pénz (2) pintér sándor (3) pm (2) pócs jános (1) portugál (2) pszichológia (1) puzsér róbert (1) rajz (1) reklám (2) rendőr (4) rétvári bence (1) román (5) ságvári endre (2) sajtó (2) schiffer andrás (6) schmidt mária (1) schmitt pál (3) semjén zsolt (2) simicska lajos (1) skót (2) soltész miklós (1) sör (1) soros györgy (3) spanyol (1) sport (19) stágel bence (2) svéd (2) szabó ervin (1) szabó tímea (1) szalai annamária (2) szanyi tibor (1) szdsz (4) szélsőjobb (8) szex (3) szigetvári viktor (1) szijjártó péter (2) színház (8) szlovák (6) szocdem (1) szociális (1) szolidaritás (1) szombathely (1) sztrájk (1) tarlós istván (10) teleki pál (1) terror (3) tétényi éva (2) tóbiás józsef (1) török (1) történelem (29) tóth gabi (1) trianon (8) trill zsolt (1) trombitás kristóf (1) trump (2) tudomány (3) tüntetés (15) újbuda (1) ukrán (7) ungváry rudolf (1) ungváry tamás (1) ünnep (6) uralkodó (1) vágó gábor (1) választás (42) vallás (3) városliget (2) videó (18) vona gábor (3) vörös iszap (1) zene (37) zöld (7) zöld baloldal (2) zsidó (27) Címkefelhő

Nemzetközi helyzet

free counters

Amikor emberek összejönnek, akár személyesen (illegalitásba burkolózva, vagy megtalálva a kiskapukat), akár virtuálisan, előbb-utóbb szóba kerül a vírushelyzet. Azon belül is a korlátozások, hogy ki miről mit tud, mi a legfrissebb verzió, és vajon a hozott intézkedéseknek mi lehet a célja? Mindig van, akinek újat lehet mondani, és ez nem feltétlen az illető hibája: egyfolytában egymásnak ellentmondó információk jönnek ki, teljesen random időpontokban és emberektől: Operettív Stáb, tisztiorvos, kormányszóvivő, vagy Gulyás Gergely, aki valamilyen mindenügyi általános miniszter, mint az egyik Csurka-drámában az "általános szaft".

Itt van ez a jelenlegi kérdés, hogy miért pont május 3-án tetőzik a járvány? És ha így van, miért pont akkor kell lazításokat bevezetni - ha ez egyáltalán az? Mi ebben a logika? Eddig bírta a gazdaság a pangást? És ezért kellett felszabadítani harmincezer kórházi ágyat, hogyha a nagy lazaságban bedurranna a vírus, akkor legyen a temérdek új fertőzöttet hová rakni? Ezek a lehetőségek úgy állnak össze, hogy a fentebb említett, összejövő emberek a közösbe bedobált információ-morzsákból ezt dagasztják ki. De ezek csak találgatások. És itt jön a fő kérdés.

Konkrétan az, hogy miért nem tud valaki kiállni, és elmagyarázni kerek perec, hogy mi miért történik? Melyik döntést ki hozta meg és milyen szempontok alapján? Miért nekünk kell találgatni? Persze a legtöbb esetben az látszik, hogy nincs semmi tervük, csak vaktában lövöldöznek: mondanak valamit reggel, majd annak az ellenkezőjét délután, másnaptól meg a kettő egyszerre van érvényben. A Fidesz szavazótáborát ez már a járvány előtt sem zavarta, de bennünket többieket azért két legyintés között még néha érdekelni szokott, hogy akkor most mi is az objektív valóság? Ha hoznak ilyen egyértelmű döntéseket, mint a kijárási korlátozás, megyehatár-átlépési tilalom, vagy ágykiürítés, akkor annak csak van valami előzménye, illetve várt következménye. Ezekről mi miért nem tudunk semmi konkrétat?

Sajnos ez a hatalom már túlságosan hozzászokott a saját lefelé építkező, piramisszerű, parancsuralmi rendszeréhez: odafönt döntenek valahogy valamiért, az utasítást pedig megy lefelé a chain of command-ban, kérdés nélkül, csak pontos végrehajtással, már ha ilyen információviharban lehet olyat. Ennek meg az a következménye, hogy senki nem tud semmit, csak megy a feje után. Miközben ami valós védekezés történik, az mind az önkormányzatok érdeme. Maszkokat is ők osztanak a lakosságnak, bár ebben is teljesen változó minden település és minden kerület: ki mennyi maszkot tudott szerezni ama bizonyos kínai szállítmányból, persze nem ingyen. Pedig ezt például simán meg lehetett volna szervezni a kormány és az önkormányzatok között - igaz, ez rögtön szétrombolná a Fidesz szexepiljét: a nyers erőt, amivel szavazóbázisa jó részét is szerzi. Az együttműködés a gyengék szokása. Aki igazán erősnek akar látszani, az nem kér, hanem parancsol; nem tárgyal, hanem utasít; nem kérdez, hanem közöl. 

Persze ezekből azonnal meglátszik a kompenzálási szándék, történetesen az, hogy az illető (hatalom) agyban nagyon nincs a topon, ezért izommal akar érvényt szerezni a saját hatalmának. Ez aztán vagy sikerül, vagy nem. Jelenleg az látszik, hogy minden tilalom ellenére megy mindenki mindenfelé - legfeljebb csak egy-egy esetben csípnek el túlbuzgó őrmesterek valami lúzert, aki nem tudta magát rendesen kimagyarázni. A politikai játszmák, amikkel a kormányzat Karácsony Gergelyt akarják lejáratni és ellehetetleníteni (Pesti út, ingyenes parkolás) legfeljebb a saját támogatói keménymagjuk feltüzelésére jók, az ellenzéki tábort csak még jobban feldühítik. A Fidesznek eddig is a feszültségek gerjesztése volt az egyetlen, amit jól és sikeresen művelt, ám ez most már lassan-lassan vissza fog ütni. Ha vége lesz a járványnak, és a belpolitika visszatér a korábbi medrébe, mindenki mérleget fog vonni a járvány ellen védekezés eredményeiből, és hát a NER szénája eddig nem áll valami jól.

Címkék: fidesz gulyás gergely koronavírus

183 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mikor-melyiket.blog.hu/api/trackback/id/tr8015658372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nemecsekerno_007 2020.05.04. 10:48:48

Hogy miért?! Mert akkor minden nap, reggel 8-tól délután 2-ig tartana a sajtótájékoztató. Tudjuk be ezt az írást a karantén pszichózis hatásának.

Kivlov 2020.05.04. 11:00:57

"Konkrétan az, hogy miért nem tud valaki kiállni, és elmagyarázni kerek perec, hogy mi miért történik?"

Ilyet ebben az országban az elmúlt 30 évben csak Bajnai csinált.
Amúgy meg el kellene végre fogadni, hogy itt ez a vírus és kész. Megpróbálni visszatérni a normálishoz közeli élethez. Ezek a korlátozó intézkedések csak rövid távú megoldások. Ha még évekig nem lesz vakcina, hosszú távon így nem tud működni egy egész bolygó gazdasági-társadalmi élete.

haXXor 2020.05.04. 11:01:05

De most őszintén? Miért is kéne elmagyarázni mindent? Az ország nagy része buta, de még az értelmesebb réteg SEM ÉRT a járványtanhoz meg a többi szarhoz ami itt kell. Igazából azt sem kéne tudnunk, hogy hány beteg van, hányan halnak meg, stb... mert egyszerűen nem rendelkezünk tudással az értelmezéséhez. Ahhoz pedig, hogy megértsük akkora ismeret kéne mint a szakembereké. De ha érdekel, olvass utána mivel mostanában sok anyag jött ki a témával kapcsolatban.

Indriq 2020.05.04. 11:18:49

a kérdésedre a válasz: figyeld meg, hogy innentől kezdve hányszor fogja az operatív törzs elmondani, hogy túl vagyunk a csúcson, innen csak kevesebb halott/fertőzött lesz.
(pénzben mernék fogadni, hogy egy hétig úgy fognak qssolni a május 3as csúcsról mint a kisangyal)
az országban az emlúlt 10 évben maszatolás, hazudozás és másra hárítás ment. Hát mit gondol a kedves posztoló, miért lenne ez kivétel? :)

tireless treehugger 2020.05.04. 11:19:43

Mert akkor nem tudnák utólag megmagyarázni. A sikerpolitika azon alapszik hogy utólag magyaráznak, mintha minden jó tervezett lenne és a rossz pedig az ellefél/ellenség munkája.

A tényleges siker/sikertelenség aránya kb 30/70. Ebből az utólagos magyarázatokkal és agresszív propagandával kihoznak 70/30 arányt.

Aki széles körűen és naprakészen tájékozott azt nem lehet megvezetni.

A vírusügyben már eddig is nagyon sok súlyos hazugság derült ki pedig még csak 2 hónapja tart.

Viszont a rendszer kezd beletanulni a járványkezelésbe, az egetverően nagy hibák csökkennek. Ebben semmi meglepő nincs, a nemzetiszocializmus nehéz út de járható/megtanulható. Egymásra vagytok utalva, nem menne orbán nélkül de neki sem menne nélkületek. Nemcsak orbánnak van népe hanem a népnek van orbánja. Vagy együtt mentek az ismert jövő felé vagy külön buktok el. Ebben a rendszerben szabadságról és önálló gondolatról és önálló cselekvésről ne is álmodjatok, ez nem erről szól.

Szóval csak annyit akartam mondani, hogy jó az hogyha nincs válasz, úgysem tudnátok mit kezdeni az igazsággal.

ps: aki válaszokat szeretne jobban jár ha keres magának másik országot, magyarország a következő időkben biztos hogy nem őket fogja kiszolgálni.

MACISAJT 2020.05.04. 11:21:33

Ez itt a manifeszt elmebetegek tombolása:
nepszava.hu/3072132_a-visszaszamlalas-kezdete

nepszava.hu/3071843_virus-viktor

Ez itt pedig konkrétan szándékos rémhír terjesztés, amire jogosan kérhető börtönbüntetés:
www.bama.hu/kozelet/helyi-kozelet/mohacson-is-van-mar-koronavirus-beteg-szaz-emberrel-kerult-kapcsolatba-2355318/

Ami pedig a főpolgármestert illeti, őt aztán már nincs hova lejáratni.Dühönghetnek a hívei napestig, no meg a 41 fős tanácsadói stábja, gáljézoltánostól, kálmánolgástól, sem a BKV járatritkitást, sem a Pesti úti állapotokat, sem a harminc kilométeres sebességhatárt sem lehet megmagyarázni.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.05.04. 11:22:38

@Indriq: allitotta valaki hogy kevesebb halott/fertozott lesz? link jo lesz, kosz.

Indriq 2020.05.04. 11:24:43

@droid_: nálad mit jelent a csúcs?
nálam azt, hogy utána csökkenő számú eset/egyed/bármi következik

hordalek 2020.05.04. 11:25:01

Hogy miért lehet a tetőzéskor lazítani? Mert az egész folamatnak van egy tehetetlenésge. Mert utána leszállóágban van a fertőzés terjedése. Az emberek pedig nem fognak egyik pillanatról a másikra ugyan úgy viselkedni, mint a járvány előtt. Kevesebbet fognak utazni, nem fognak kezet, maszkot viselnek és úgy általában óvatosabbak lesznek.
Amúgy meg azt veszem észre, hogy ez emberek rég leszarják ez egészet! A város, az utak a boltok tele emberrel. A boltban leszarják a távolságot a kasszánál, ugyan úgy a nyakamra állnak, mint két hónappal ezelőtt. Vagy a kormány kezelte a helyzetet jól, vagy az egésznek nagyobb a füstje, mint a lángja. Az érettségin is nem értem miért kellett ennyit pörögni. 2 hónapja elméletileg mindenkinek "maradjotthon" van, aki meg is betegedett, már rég kigyógyult, vagy meghalt.

porthosz 2020.05.04. 11:26:23

" Ahhoz pedig, hogy megértsük akkora ismeret kéne mint a szakembereké. "

Hm...
Ezek azok a szakemberek akik szerint az Aldiban ahol négyzetméterenként 3 ember liheg egymás nyakába nem fertőz a vírus, sőt mi több 1-2 hete még maszk sem volt kötelező, bezzeg az 1000 hektáros parkokban minden bokor alján ott tenyészik, ezért azokat le kell zárni a népek elől?

Meg akik szerint a pesti fertőz vidéken, a vidéki nem fertőz pesten?
Vagy a magasabb fertőzöttségi rátával (0.07%) bíró fejér megyei lakos szabadon oda mászkál ahová akar, de bezzeg a 0.06%-os pesti az nem mehet sehová sem?

Vagy a strandokon nem fertőz, csak a vidéki nyaralódban. De csak ha pesti vagy.

Esetleg:
a dolgozó embereket kikerüli.
a politikusokat is
gyerekeket nem fertőz, csak és kizárólag a gyermekotthonok lakóit, ők még a gyermekotthon udvarán is elkapják, ezért nem léphetnek ki még oda sem.

Nagyjából ezek a tanácsok hangzottak el eddig, valóban, elég kevesen vannak akik "akkora" ismerettel bírnak hogy ezt megértik és kibírják a padlón fekve röhögés nélkül...

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.05.04. 11:28:44

@Indriq: szoval nem mondta senki/nem tudod mondta-e valaki?

nekem azt jelenti, bar ez nem tudom hogy jon ide, hogy nem novekszik tovabb. jelen esetben azt jelenti, hogy a halottak/fertozottek szamanak felfutasanak realis eselye megszunt. gondolom te is lattal ilyen "platositott" haranggorbeket, amiket orrba szajba mutogatott minden ujsag mint a korlatozasok altal elerendo celt.

ps teljesen jol mukodik a matyiszurom, oldalt a legutolso kommentek kozott latom a nevet es az elso par szot, de a kommentszekcioban megszunt minden jele a letezesenek :)

hordalek 2020.05.04. 11:29:55

@tireless treehugger:
"Egymásra vagytok utalva, nem menne orbán nélkül de neki sem menne nélkületek. Nemcsak orbánnak van népe hanem a népnek van orbánja. Vagy együtt mentek az ismert jövő felé vagy külön buktok el. Ebben a rendszerben szabadságról és önálló gondolatról és önálló cselekvésről ne is álmodjatok, ez nem erről szól"
Pff...túlgondolod ezt barátom. Én azt veszem észre, hogy ti vagytok akik a nap 24 órájában Orbánra gerjedtek, mindenről ő jut az eszetekbe. Vergődtök, agonizáltok, gyűlölködtök 0/24. Az emberek döntöt többsége meg éli az életét, dolgozik, gyereket nevel, megoldja a problémáit anélkül, hogy Orbán az eszébe jutna.

hordalek 2020.05.04. 11:31:53

@porthosz:
"bezzeg az 1000 hektáros parkokban minden bokor alján ott tenyészik, ezért azokat le kell zárni a népek elől?"
Enni kell. 1000 hektáros parkba járni nem.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.05.04. 11:32:04

@porthosz: es neked ki mondta hogy nem fertoz a virus a fenti esetekben? link jo lesz.

tireless treehugger 2020.05.04. 11:43:36

@hordalek:

>>Az emberek döntöt többsége meg éli az életét,
>>dolgozik, gyereket nevel, megoldja a
>>problémáit anélkül, hogy Orbán az eszébe jutna.

Az ember nem önmagában(családként) létezik hanem aktív része kell hogy legyen a társadalomnak.

Aki kivonul a társadalomi folyamatokból az => ÉLŐSKÖDŐ.

Ha nem érted és nem tudod átgondolni, akkor további magyarázat sem segít.

bölcsbagoly 2020.05.04. 11:44:21

Olyan vagy mint az a hülye gyerek a tv-reklámban! Miért? Miért? Miért?........

Indriq 2020.05.04. 11:48:09

@droid_: hehehe.... minden tiszteletem a tiéd, hős vagy, hogy próbálod a szart visszalapátolni a lóba......

mára már megdolgoztál a pénzedért

tireless treehugger 2020.05.04. 11:56:10

@bölcsbagoly:

>>Olyan vagy mint az a hülye gyerek a tv-reklámban!
>>Miért? Miért? Miért?........

Nem. Nem vagy bölcs. Ugyanis az életet a kiváncsiság, a miért miért miért viszi előre. Ezért tanítjuk a gyereket arra hogy kérdezzen, hogy ne fogadja el a kész válaszokat, hogy még a saját válaszait is vonja kérdőre. Az egész világunk a "miért"-re épül.

Miért nélkül nem lenne társadalom, nem lenne fejlődés, nem lenne lehetőséged hogy buta tv reklámból építs világképet.

Miért is nem érted?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.05.04. 11:57:03

@Indriq: jol van, ugy veszem hogy az ertelmes erveid elfogytak (ha voltak).

Indriq 2020.05.04. 12:03:48

@droid_: tudod... lenne értelmes érv, de az hogy nálad a csúcs nem azt jelenti amit jelent, magában hordozza, hogy egy csinovnyik seggnyaló vagy, veled nem kell és nem érdemes vitázni.

Okana 2020.05.04. 12:05:38

Van a valóság, amelyet mindenki teljesen sajátosan lát. Ha saját helyezte, egzisztenciális állapota, valsi, vagy politikai beállítottsága, érzelmi és idegi érzékenysége és legfőképpen a dolgok értelmezésére való fogékonysága, amely a műveltség, az informálódás, és tanultság alapjain nyugszik, kritériumain.
Egy dolog biztos: A hatalom olyan édes, mint 12 kamionnyi csokis perec. Aki ebbe egyszer belekóstol az nem adja. Hazudik, átver, erkölcstelen, megbízhatatlan,szemét? Teljesen mindegy.A hatalmat bíráló, ellenző emberek hangja soha de soha nem jut fel a hatalom füléig.Ennyire azért ne legyünk már naívak. Orbán Viktor soha de soha nem hallotta meg a bírálatokat.Tavaly sem, most sem, és jövőre sem. Nem azért mert baj lenne fülével.Azért mert az ŐT körülvevő slep csak annyi információt juta el hozzá amennyit és amilyet akar.Ő nem olvas ellenzéki lapokat, nem néz ellenzéki médiát SŐT a fidesz munkálatait idegesítően éljenző és hurrázó médiákat sem.De nem ám. Ő csak bóklászik a saját kis aurájában a saját kis világában és ott nagyon de nagyon jól érzi magát.Van egyetlen egy de egyetlen egy dolog ami kivédhetetlen.Ami megmagyarázhatatlan, és ami egyértelművé teszi az elmúlt hónapok, és elkövetkezendő hónapok évek kritikáját.Mi az?2022 szeptember és októbere. magyarázkodhatnak a fideszben ahogy akarnak, szitkozódhatnak amennyit csak jólesik az ellenzékben...a döntés ott és akkor születik meg a NÉP AKARATÁBÓL kivéve ha meg nem hamisítják illetve úgy szabályozzák,irányítják, hogy a kocka mindig hatos legyen nekik.Ha tudják.Szerintem 2018-ban ez már megtőrtént , tuti, hogy nem nyerte volna meg a fidesz annyira más pontszámmal, ha az ellenzék rájön a turpisságra de nem jött rá.
Egyszóval 2022-ben októberben kiderül, kinek volt igaza.Ott és akkor mindennek egyértelművé kellene válnia.
Azt ígérte Orbán Viktor , hogy együtt működik az önkormányzatokkal a polgármesterekkel.Nem tette.Azt ígérte, ezt ígérte, stb.Semmi nem lett belőle. A Liget projekt amelyet a budapestiak elleneztek vissza ált szépen oda ahol Karácsony gergely előtt volt.
Hogy fejeződtek be a mesék a Fidesz hatalomra jutása előtt? Aki nem hiszi, járjon utána. És ma? Aki nem hiszi annak utánajárunk.
Ennyit erről Hölgyeim és uraim.

konrada 2020.05.04. 12:10:41

Ezt a kérdést már feltették akkor is, amikor kitalálták a "miért május 3."-át, és a válasz ugyanaz:
Egyre jobb az idő, egyre többet tudunk meg a vírusról, egyre nehezebben bírják az emberek a bezártságot, és fokozatosan gyorsulva romlik a bezárással a gazdasági helyzet.
Azaz valamikor lazítani kell.

És miért pont május 4-étől lazítanak?
Mert előtte ott van még 2 db tömegeket megmozgató ünnep, Május 1. és Anyák Napja (sőt még a ballagási időszak is.)
Ha ezeken túl van az ország, nincs olyan tavaszi ünnep, amely nagy tömegeket vonzana, azaz jobban betartható utána a megmaradt távolságtartó, elkülönítő intézkedések.

...és hogy ezt miért nem kommunikálják?
Mert akinek egy csöpp esze van, az tudja, aki meg hülye, vagy azon küzd hogy lehet mindent kiforgatni, az keressen magának magyarázatot, muníciót nem adnak nekik!;))

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.05.04. 12:16:36

@Indriq: akkor ird le a tobbi olvaso kedveert, ha nem titok. en majd valaszolok, mintegy mellekesen. a tragarkodasod es szemelyeskedes teged minosit.

addig is: covid19.healthdata.org/hungary
biztos a patasmaffia penzeli oket.

birkamenet 2020.05.04. 12:29:28

MüllNER Cecília és az Orbanitív törzs nyilván csak azt mondhatja, amit a rogántóni agitpropaganda osztály enegedélyez nekik.

Hogy miért május 3-an tetőzik a járvány? Hát mert az egyik fideSS-es sámán ezt vizionálta, orbánék meg beszopták. Most már nem tudnak kitáncolni belöle.

És hogy miért kellene a kisembernek több felvilágosítás? Hülyék vagytok, rögtön forradalom lenne, ha naponta jönnének a munkanélküli számok, a mindennapi elkúrások az egészségügyben, az állami szervek aktuális nem törődömségéből származó emberi katasztrófa esetek, stb.

Majd hülye lenne a fideSS erről plakátokat gyártani és nem a Sorosról.

birkamenet 2020.05.04. 12:36:36

@droid_:

ezt már olvastad?

Koronavírus: Magyarország megdöntött egy szomorú világrekordot

Magyarországon vasárnapig összesen 340-en haltak meg az új koronavírussal összefüggésben, miközben 2 eset híján 3000 diagnosztizált fertőzöttet regisztráltak. Mindebből világrekord adódik: ilyen magas kumulált halálozási számot ilyen alacsony esetszám mellett egy országban sem regisztráltak.

Hazánkban eddig összesen 340-en hunytak el a koronavírus miatt, az 1 millió lakosra jutó halálozás 35 fő, miközben közel 3000 a diagnosztizált fertőzöttek száma.

A nemzetközi adatok alapján az első szakaszt úgy zártuk, hogy az összesített halálozási szám 340 fő, amellyel a 33. legtöbb halálos áldozatot követelte náluk a járvány világszerte, a diagnosztizált esetszem 2998 fő, amellyel a 60. helyre kerültünk az összes eset tekintetében,
miközben a koronavírus 187 országban/területen jelent meg.

Szemmel látható, hogy a két mutatószám által elfoglalt helyezésünk között van némi inkonzisztencia. Az összes halálozási szám alapján (340 fő) elmondhatjuk, hogy nincs még egy olyan ország a világon, ahol ennyien haltak meg ilyen alacsony diagnosztizált esetszám mellett!

A 300 körüli halálozási szám 6000-18000 diagnosztizált esetszám mellett valósul meg a legtöbb országban. Megfordítva, nagyságrendileg 3000 diagnosztizált eset mellett 80-150 elhunytat láthatunk a legtöbb országban.

A 340 elhunyt és a közel 3000 diagnosztizált eset 11% feletti nyers halálozási arányt jelent, ilyen magas rátát leginkább a túlterhelt egészségügyi rendszerű országokban láthatunk.

apro_marosan_petergabor 2020.05.04. 12:38:24

Minden nap van tájékoztató, van weboldal, s a virussal kapcsolatos rendeletek is elérhetőek.
A tiszti főorvos elmondta több járvány-statisztikus csapat dolgozik a járvány alakulásának becslésén(Becslésén), amellet a reprodukciós ráta 1 alatt van, bőven - s a határon tú vannak minták, amelyekre erősen figyelünk (pl. Ausztria).
A gazdaságnak gyorsulnia kell - az egészségügy is felkészült - nem úgy mint Svédországban - ahol ezt a folyamatot fordítva játsszák.
Mindebből s egyéb gyakorlati megfontolásokból ez jött ki. Nem gondolom, hogy mindig mindent le kell vezetni, illetve szájba kell rágni - a tájékoztatottság mértéke megfelelő. Az információk egy jó részét az átlegemberek, amúgy sem jól értik (se a matek, se a kémia-fizika sokaknak nem megy, már az érettségin sem...), az újságírókkal együtt. Fontos viszont, hogy az emberek együttműködők, ezért csökkent le a reprodukciós ráta is.
Ha 1 fölé nő, fékezés lesz, ismét.

BrianZ 2020.05.04. 12:41:44

@Kivlov: Hülyeséget írtál, mert ha lenne itthon normális gazdaság, akkor működne, mert lám, a nyugati világ még így is működik, nem omlik össze az EU, hiába várja Orbán! Sőt a németek-franciák-britek még erősebbek lesznek a válság után, mint előtte. Igenis egy normális világ válságban is tud működni, de egy illiberális fos, ami itthon van, az régen se működött, most meg pláne nem tud, mert nem jönnek az EU-s pénzek. Egyébként is: ha olyan k.rva jó a magyar gazdaság, akkor miért az EU-tól vár konkrét pénzt? Az EU megengedte, hogy elszálljon a büdzsé, megengedte, hogy a lekötött (stadion és turisztika) pénzeket a vírus ellen használjuk. Erről van szó: a magyar csak a lopáshoz ért, a gazdaság nem megy. Ezért nincs tájékoztatás, mert akkor ez kiderülne a fityisz hívek számára is.

Fikalnyik Eugén 2020.05.04. 12:46:35

@hordalek:
"Én azt veszem észre, hogy ti vagytok akik a nap 24 órájában Orbánra gerjedtek, mindenről ő jut az eszetekbe. Vergődtök, agonizáltok, gyűlölködtök 0/24. Az emberek döntöt többsége meg éli az életét, dolgozik, gyereket nevel, megoldja a problémáit anélkül, hogy Orbán az eszébe jutna. "

azonnali.hu/attachment/0015/14952_copy_1_mdegyei_lapok_karacsony.jpg
broáf...

BrianZ 2020.05.04. 12:48:20

@apro_marosan_petergabor: Ez a gazdaság gyorsulást te el is hiszed? mert a fityisz hívek lassan már tényleg vallási fanatikusok. A gazdaság nem teljesen hitből működik, eléggé a számokon alapul. Azok az országok jobban legyűrték a válságot, ahol a tájékoztatás pontos volt (Németo. Dél-Korea), mert ott megfékezték a terjedést a konkrét (nem becsült - mi ez a becsült, te talán jóshoz jársz, hogy megbecsüld a fizut?) adatokra alapozták a védelmet. És az a duma, hogy most csinálunk itthon nyájimmunitást, eléggé kudarcos: index.hu/techtud/2020/05/01/nemet_vezeto_kutatok_nyajimmunitas_fail/

porthosz 2020.05.04. 12:48:51

" Ha 1 fölé nő, fékezés lesz, ismét. "

Mikor volt 1 fölött Magyarországon utoljára, hogy eddig fékeztünk?

Tényleg érdekelne, tudniillik, az elmúlt 3 hónap alatt összesen 3000 fertőzöttet találtak, ennek mondjuk a harmada lehet aktív (lévén aki pl. februárban lett pozitív, az is benne van ebben 3000-es számban, ellenben már rég meggyógyult).
Mindezt 10 millió lakosra.

Valami 30 ezer ágyat szabadítottak fel, úgy hogy összesen pár száz ember van koronával kórházban, ez alapján brutálisan gyorsítani kellene a járvány terjedését, hisz folyamatosan azt hangsúlyozzák hogy a cél az lenne hogy úgy menjen át rajtunk a járvány hogy az eü még elbírja.

Szóval folyamatosan 80-90% körül kéne pörögni az eü-nek, ehhez képest a kórházak konganak az ürességtől, a rákosak meg nem kapnak kezelést...

hordalek 2020.05.04. 12:49:03

@BrianZ: Ki mondta, hogy a magyar gazdaság összeomlik?

apro_marosan_petergabor 2020.05.04. 12:50:01

@birkamenet:
- A 100e vagy 1M ra jutó halálozási mutatók lehetnek az összehasonlítás alapjai (ezek az adataink jók, szemben pl. a nyugati országok jelentős részével), a többi szubjektív
- Sokat rontott a halálozási statisztikán az idősotthonok rossz kezelése
- A meghaltak gyakorlatilag mind krónikus betegségekben szenvedtek

Szalay Miklós 2020.05.04. 12:52:39

Egy igen alapos és pártatlan elemzése a koronahelyzetnek és a közállapotoknak:

www.egyvilag.hu/index.shtml#uzenet

Exploiter 2020.05.04. 12:54:30

@haXXor:

A legjobb lenne ha senki nem tudna semmit, mert akkor mindenki hallgathatja az okos hatalomra, ami mindig jobban tudja.

Nem tesz semmit, hogy a szakemberek is össze vissza vagdalkoznak világszerte és igazából még egy hivatalos tipp vagy előrejelzés se jött be sehol a bolygón, de a lényeg, hogy az emberek ne ugassanak bele a saját életük irányításába.

Mindig lenyűgöz a tekintélyelvű vakhit.

BrianZ 2020.05.04. 12:56:59

@hordalek: baszki, már hogyne gerjednék Orbánra? Már versem is van róla, olyan fantasztikus ember, aki évszázadonként egyszer van és én a kortársa vagyok!

Ím egy részlet:

A Kormányzó

Sötét a falu, fekete egét
Csupán a Tejút festi ezüsttel.
A falu felett, mint néma őr,
Hatalmas kastély emelkedik.
Legfelső ablakában fény pislákol,
Onnan néz le egy ember,
Csendben, vigyázón.

Ki ez a magányos férfiú?
Ki őrzi e kicsiny falut?
Nem más, mint a Kormányzó.

Megnyerő arcán fáradtság honol,
Széles homlokába a Gond
És a Bölcsesség
Vésett helyenként mély árkokat.
Tömzsi felsőtestén törtfehér inget visel,
Rövid lábain a vászonnadrág
Sok ráncban fut alább.
Csak aki jobban ismeri őt,
Az tudja, hogy egyszerű ruhája alatt,
Mily nagyság és szellem lakik.

A Kormányzó áll az ablakban,
Nézi faluját, mely oly sok jót
Köszönhet Neki.

apro_marosan_petergabor 2020.05.04. 12:57:28

@BrianZ:
- Zöldségeket beszélsz. Nem tűzték ki idehaza a nyájimmunitást célnak, várjuk a vakcínát, mer az lehet a jó megoldás csak
- Bármily furcsa, a járványt statisztikai módszerekkel "kezelik", ez pedig mindig becslés, valamilyen hibával
- Világosan megmondták, a járvány szintentartása, csökkentése a cél - eddig megtörtént
- A gazdaság intenzításának növelése tervezhető, az eddig megfojtott ágak újra indulhatnak, ez visszahat a járványhelyzetre is, romolhat, ezért kellet az egészségügynek felkészülni

Etniez 2020.05.04. 12:58:46

@MACISAJT: a pesti úti intézményben semmi különleges nem történt.

Hiába makogjátok folyamatosan, 50 IQ felett mindenki pontosan tudja, mi történik.

Uncsi.

Exploiter 2020.05.04. 13:00:15

@porthosz:

Mindenhol ezt játsszák.
Az eredeti mondás az volt, hogy addig kell lassítani, ameddig a terhelés az egészségügyi rendszer kapacitása alá esik.

Namost ennek a közelébe se kerültünk soha, de most már nem ez a mondás, most már addig kell belepofázni az emberek életébe, ameddig... ameddig van és fertőzött ember is, vagy mi?
Hát így mondjuk tényleg száz év lesz, mire túljutunk rajta, de sebaj.
Majd ha tényleg tízezer ember van kórházban, akkor lehet gondolkozni azon, hogy ideje bevezetni korlátozásokat.
De ilyen nem lesz úgyse őszig. Akkor most mi van?
Nem csak az a kérdés, hogy mit csinálnak és mi alapján, hanem mi a cél?

Etniez 2020.05.04. 13:02:24

@hordalek: azért, mert bemegy egy beteg gyerek, átadja a többinek, a gyerekek pedig nem egyedül laknak, hanem idősebb emberekkel. Ezeket az embereket általában a szüleikneknek nevezzük és általában 40-50 év körüli, a veszély zónához közel. Ha esetleg a nagyszülő is ott lakik..

Akkor hiába tartotta be az egész család az előírásokat, a kormány szépen bejutattja a vírust közéjük.

Örülök, hogy ma is tanultál valamit.

Etniez 2020.05.04. 13:03:15

@nemecsekerno_007: és? Karanténban a legtöbb dolog amivel rendelkezel az idő.

Ne terelj már ilyen szánalmasan.

Etniez 2020.05.04. 13:06:08

@tireless treehugger: nem kell különösebben komolyan venni, ő is fidesztálib, egész nap Orbánra porcosodik neki, itt meg adja a hóhemet.

Exploiter 2020.05.04. 13:08:05

@apro_marosan_petergabor:

Ezen a vakcina dolgon lassan azért ideje lesz elgondolkozni.
Nem csak az a kérdés hogy lesz-e és mikor lesz az elérhető pl itthon, hanem hogy ki lesz az első aki bevállalja, hogy egy olyan cuccot nyom bele a lakosság nagy részébe, aminek egyébként a hosszú távú hatásairól nem lehet tudni semmit, mert az egyébként évekig tartó tesztelés nem poénból van és természetéből fakadóan nem lehet letudni pár hónap alatt.

Nem igazán értem ezt a csodavárást.

Etniez 2020.05.04. 13:20:39

@droid_: akkor esetleg definiálod a járvány-csúcs szó jelentését?

Etniez 2020.05.04. 13:24:59

@droid_: Itt Angliában pedig a csúcs azt jelenti, hogy csökken a halottak száma, a kórházban fekvők száma és az új betegek száma.

Látod, mi itt nem bonyolítjuk ennyire túl a dolgokat.

Tegnap mondták a tvben. Boris és a többi szakértő.

Ja igen, voltam kamionsofőr és 2.5 éve ápoló vagyok, mielőtt megint leírod.

Magyarországon mit jelent a csúcs?

bölcsbagoly 2020.05.04. 13:27:02

@tireless treehugger: persze, libsi aggyal ez így működik!
Csak hát a hülye gyerek mindenre rákérdez, "de miért?", de mivel nem is érdekli a válasz, csak élvezi, hogy bosszantja a válaszolókat!
Igen, a tudományt, a technikát, a kíváncsiság hajtja előre, de nem csak kérdezni kell tudni, hanem válaszokat adni is!
Ez pont olyan mint a jog és kötelesség viszonya, nem megy egyik a másik nélkül!Csak hát nálatok csak a jog létezik, a kötelesség az mindig másokra hárulna szerintetek.

bölcsbagoly 2020.05.04. 13:28:22

@Etniez: a görbe ellaposodása! Miféle ápoló vagy te, ha ezt sem tudod?

SzénAtom 2020.05.04. 13:29:09

Ezt kár volt megírnod, főleg úgy, hogy a címben feltett kérdésre picit sem próbálsz válaszolni, vagy legalább elgondolkodni rajta. Megy a alsópolcos fideszezés, de érdekes volna tényleg megtudni, hogy miért lazítanak Európa szerte a szigoron, pedig a járvány még bőven tart? Már majdnem biztosra mondják, hogy lesz még egy-két hullám, mégis lazítanak mindenhol. Lehet, hogy a gazdaság teljes letérdelése, vagy a hómoffiszozók agybomlása, vagy valami fontosabb érv lehet amellett, hogy úgy csináljunk, mintha nem is lenne már járvány. Ez lenne inkább a kérdés, mert szerintem a hazai totalitárius törekvéseknek ehhez most nem sok közük van. (persze jól jön:))

bölcsbagoly 2020.05.04. 13:31:43

@Etniez: Hány beteg (koronavírussal fertőzött) gyermekről vannak tényleges adatok Mo-on? De akár az egész golyóbison?
Még az érettségiző korú fiatalokról is alig, pedig nem kevés köztük sem a krónikus betegségben szenvedő, nemde?
Átcsaptatok rémhírterjesztőnek?

Etniez 2020.05.04. 13:34:16

@apro_marosan_petergabor: "A meghaltak gyakorlatilag mind krónikus betegségekben szenvedtek"

Mivel én is covidos betegeket ápolók ezért nem követem a híreket naprakészen, de ez egyértelműen nem igaz. Egy esetet pedig konkrétan tudok.

Ne magyarázd már meg nekem, hogy a vírus Magyarországon mutálodott... Nagyrészt krónikus betegek embereknek adja meg a végső lökést, de ez nem 100%.

Egészséges embert is megöl, ha nem teszik gépre sokszor.

Az elmélet szerint a belélegzett vírusszám is számít, ezért hal meg sok kórházi dolgozó, hiába van védőfelszerelése. Itt Barnetben is 4 kolléga halt meg.

Etniez 2020.05.04. 13:35:03

@bölcsbagoly: hol van a rémhír a hozzászólásomban?

bölcsbagoly 2020.05.04. 13:38:03

@Exploiter: a cél pont az, hogy ne ezrek legyenek kórházban! Nem mintha másként nem lehetnének, hiszen egy -egy évben Mo-on az elhunytak (végelgyengülésben, betegségben, balesetben, stb) száma meghaladja a 100.000-ret , ergo havonta kb. 10.000, mig a mostani járvány ehhez csak 300-at adott hozzá két hónap alatt!
DE mivel az ápolási/kezelési lehetőségek végletesek, ezt nem lehet megkockáztatni. Ahogy a járvány tömegesé válását sem.

Etniez 2020.05.04. 13:39:01

@Exploiter: Mi itt Londonban 3 hétig nagy szarban voltunk.

Nem volt elég ffp3 maszk az elején. Csomó kolléga kiesett a rendszerből, az 50 év felettieket és a krónikus betegeket kihúzták a frontvonalból.
Volt olyan műszakom, amikor a 10 helyett 3-an voltunk.

Most már minden ok, de ehhez az kellett, hogy 80 órákat dolgozzak hetente.

Otthon nem volt ilyen gond?

Indriq 2020.05.04. 13:40:32

@SzénAtom: ott lazítanak, ahol az adatok csökkenő tendenciát mutatnak, és nem ott ahol megjósolja valaki a csúcsot és utána be kell tartani, mert a megmondóember tévedhetetlen.....

Exploiter 2020.05.04. 13:40:40

@Etniez:

"Az elmélet szerint a belélegzett vírusszám is számít, ezért hal meg sok kórházi dolgozó, hiába van védőfelszerelése."

Ez valószínűleg igaz, az orvosokat védeni kell.

"Egészséges embert is megöl, ha nem teszik gépre sokszor."

Ez meg nem igaz, legalább is a "sokszor"-t kell definiálni.

Volt egy Theodore Roosevelt nevű kis hajó, rajta 5000 emberrel. Abból megfertőződött 1000, a többi valamiért nem.
Abból kórházba került 3.
Abból meghalt 1.

Izalndon bizonyítottan megfertőződött ~1500 60 év alatti ember. Abból meghalt egy, de nem biztosak benne, hogy volt köze mindehhez. A kórházba került emberek életkor szerinti megoszlására nem találtam adatot.

Etniez 2020.05.04. 13:41:12

@bölcsbagoly: nem ezt jelenti a csúcs.
A csúcs a növekvő szakasz véget, a csökkenő szakasz kezdetét jelenti.

Az ellaposodás még lehet felfelé ívelő...

bölcsbagoly 2020.05.04. 13:41:23

@Etniez: az aki belehal a fertőzésbe, az csak látszólag egészséges! Ugyanis nincs meg a természetes védekezési képessége, az immunitás! Ergo, belehalna egy influenzába vagy más fertőző betegségbe is.
Ezzel a szakmai tudással amivel rendelkezel, nem szívesen lennék az ápoltad!

bölcsbagoly 2020.05.04. 13:46:53

@Indriq: okoska, szerinted tenyérből jósolta, vagy konzultált előtte szakemberekkel? Hülyébbek vagytok mint tegnap, pedig az sem volt semmi!

új felhasználó 2020.05.04. 13:47:34

Ebből a posztból ugyanaz a vergődés jön le, ami lehetetlenné teszi, hogy Budapesten valaha is normális döntések szülessenek. Mit miért hogyan és miként? Miért igen amit nemigen?

Egy külön-külön is döntésképtelen csapat összefog hogy együtt még döntésképtelenebb legyen. Aztán jöhetnek a kommunikátorok jól megmagyarázni. Majd Gál J Zoltán megirja a gépén a helyes válaszokat

bölcsbagoly 2020.05.04. 13:49:52

@Exploiter: a "cuccot" előzőleg önkéntesen tesztelik, nemde? A hosszú táv éveket jelentene, de te felvállalnád hogy addig hagynád tombolni a járványt és rettegésben tartani a jónépet?

Indriq 2020.05.04. 13:50:59

@bölcsbagoly: "Ugyanis nincs meg a természetes védekezési képessége, az immunitás! Ergo, belehalna egy influenzába vagy más fertőző betegségbe is."

Remélem ez komoly, mert viccnek durva :)
Tehát szerinted aki belehalna a maláriába az belehalna az influenzába is?
Megnyerdet a nap mondatát pedig még csak du 2 van :)

Etniez 2020.05.04. 13:52:00

@Exploiter: én az itteni állapotokról tudok beszélni.
Sajnos én nem vagyok karanténban, hogy a világ összes adatát nyomon kövessem, dolgozom.

Boris is meghalt volna oxigén nélkül. Orbán is, ha elkapta volna.
Itt Barnetben nagyon sok 30-40 körüli raktunk gépre, ennyit biztosan tudok.
Meg annyit, hogy a Sars-2 Covid-19 - nek nincs magyar mutációja.

Elvileg a D-vitamin hiány is növeli a kockázatot, ezért halt meg ilyen sok mediterrán, brit és fekete. Nekik napsütés nélkül hiány alakul ki. Kelet-Európában sokkal jobbak a számok, ez is lehet az oka.

Sem a hírekben, sem az adatokban nem bízok, mindenhol hazudnak. Itt is volt már példa rá, otthon mi lehetett...

yourmomtits 2020.05.04. 13:52:12

@birkamenet: te ökör, ez pont azt bizonyítja, h jól végzik a dolgukat a magyar szakemberek.

Indriq 2020.05.04. 13:53:38

@bölcsbagoly: "okoska, szerinted tenyérből jósolta, vagy konzultált előtte szakemberekkel?"
akkor beviszem a kegyelemdöfést:
Müller "új fázisba lépünk" Cecília válasza egy retek klubos kérdésre (valszeg kitalálható a kérdés):
"A következő két hét bizonyítja visszamenőleg, hogy most történt-e meg valóban a tetőzés."

Tehát ő se tudja.....

új felhasználó 2020.05.04. 13:53:47

@Etniez:
Amióta a rabszolgatörvény van Magyarországon, mindenki heti 100 óra felett dolgozik. Még szerencse, hogy az ellenzék tiltakozott, mert akkor nem volna ritka a 200 órás munkahét se. Hasházi lukas zoknija nélkül pedig 300 óra felett volna a heti munkaidő

Etniez 2020.05.04. 13:55:52

@bölcsbagoly: "az aki belehal a fertőzésbe, az csak látszólag egészséges"

Ezen a mondatodon egy picit gondolkozz el, azt javaslom.

Ha valaki vírusfertőzésbe belehal, nem jelenti hogy "életképtelen", esetleg gyenge az immunrendszere.

Szeretnél próbát tenni a HIV, ebola, stb vírusokkal? Ugye, hogy nem...

Légyszíves, ne beszélj már ilyen ostobaságokat.

Etniez 2020.05.04. 13:56:45

@bölcsbagoly: de te az ellaposodást definiáltad, ami nyilvánvalóan helytelen.

Most mit akarsz végül mondani?

új felhasználó 2020.05.04. 13:58:15

@Indriq:
Még az a szerencse, hogy az Orvosi Kamara Gyurcsány volt államtitkárának a vezetésével meg tudta jósolni a járványgörbe lefolyását. Az első hét után lesz 8 ezer fertőzött, két hét után 50 ezer felett, utána pedig a csillagos ég. Ilyen egy szakszerű, a pánik elkerülését szolgáló tájékoztatás

Exploiter 2020.05.04. 14:01:46

@bölcsbagoly:

Hát ez az.

Egyébként nem hagynám rettegni az embereket, mivel minden adatból teljesen egyértelmű, hogy nagyon korosztályfüggő a veszélyeztetettség ezért a jó stratégia a 60 alatti korosztálynak hagyni, hogy éljen, a többieket védeni ahogy tudod.
Ezzel minimális halálesetszám és működő gazdaság mellett megoldhatod ugyanazt, amit a vakcinával akarnál, csak gyorsabban.
Ha pedig tényleg lesz oltás, akkor azt attól még be lehet adni az idős embereknek, nekik valószínűleg kevesebb kockázatot hordoz, mint a fertőzés, főleg, mert a hosszú távon jelentkező mellékhatások nem olyan fontosak.
A többiek meg eldönthetik, hogy melyik rizikót vállalják: a nagyjából becsülhető kockázatú vírust, vagy a teljesen ismeretlen kockázatú oltást.

Újfent csak: ha lesz.

Exploiter 2020.05.04. 14:07:09

@Etniez:

Ezt elhiszem, látszik, hogy vannak veszélyei fiatalabb korban is.
De találtam az UK-ból egy jelentést a kórházi állapotokról:

"To characterize the clinical features of patients with severe COVID-19 in the UK."

"The median age was 72 years [IQR 57, 82; range 0, 104]"
" Of those receiving mechanical
ventilation, 20% were discharged alive, 53% died and 27% remained in hospital."
"Severe SARS-CoV-2 infections are rare in
those under 18 years of age, comprising only 1.4% of those admitted to hospital. Only 0.8%
of those in our study were under 5 years of age."

Indriq 2020.05.04. 14:07:23

@új felhasználó: nem úgy van, hogy a hatalom birtokosa a felelős a hiteles információkért/cselekményekért?
Találok olyan embert aki meg lesz győződve, hogy a reptiliánok ezzel a vírussal akarják kipusztítani a bolygót.... ééééés?

qrva szarul véditek a nemzetvezetőt...... ti lesztek a bizonyíték, hogy a vírus hat az agyra is.... 0-ról minuszra ment az IQ-tok...

zupasta · http://mikor-melyiket.blog.hu/ 2020.05.04. 14:07:49

Bocsánat az elgépelésekért és nyelvtani hibákért, hajnal háromkor már be-becsúszik egy-kettő. A nap folyamán javítok. Köszönöm a türelmet.

Exploiter 2020.05.04. 14:10:58

@Etniez:

"Elvileg a D-vitamin hiány is növeli a kockázatot, ezért halt meg ilyen sok mediterrán, brit és fekete. Nekik napsütés nélkül hiány alakul ki. Kelet-Európában sokkal jobbak a számok, ez is lehet az oka"

Ezt több helyen hallottam már, érdekes teória.

ursus artos 2020.05.04. 14:15:56

Tudom, hogy nincs bizonyítva, alátámasztva, azt is, hogy Orbán eltitkol vagy százezer meghalt fiatalt, de a TBC átoltottságnak csak köszönhetünk valamit. A most indult statisztikai tesztelés, erre is választ adhat.
De ez csak az én saját járványszekértői véleményem...

Etniez 2020.05.04. 14:20:34

@Exploiter: nekem nincs bajom ezzel a modellel, de akkor ki kell mondani és nem csűrni és csavarni.
Mert az okos tud alkalmazkodni a saját elképzelése szerint.
Én például nem engedem ki a szüleimet és a feleségem szüleit sem az utcára, 3-an nagyon veszélyeztetettek. Tesco viszi a kaját, én küldöm a maszkot és kesztyűt, megoldjuk.

Nem szeretném, ha az utcán kobórolnának, mert Viktor szerint mehetnek.
A baj az, hogy van a háztartásban egy gyerek, ha nyit az iskola ő hazahozhatja a vírust és akkor nagyon nagy baj lesz.

Viszont az sem járható, hogy marad a lezárás, egyrészt összeomlik a gazdaság, másrészt sok beteg belehal az elmaradt operációba, dialízisbe, stb.

Szerintem tesztelni kellene, ahogy az elejétől fogva mondtuk (szemben az operatív törzsben). Minden iskolában, minden munkahelyen, minden egészségügyi intézményben nap-nap után. Erre kellene ráállni..

új felhasználó 2020.05.04. 14:20:49

@Indriq:
Az Orvosi Kamara köztestület, számos hatalmi jogkörrel felruházva. A Fővárosi Közgyűlés és a Főpolgármester önkormányzati hatalommal rendelkezik. Ne tegyél már úgy, mintha még nem is hallottál volna semmit a hatalommegosztásról! Nap mint nap láthatod, hogy az önkormányzatok, leginkább a fővárosi, annak nevében Karácsony Gergely rendeleteket hoznak utak lezárásáról, sebességkorlátozásokról meg minden egyéb. Csak nem illik a kisded játékotokba erről blogolni

Minden felelősség Orbáné! (Tóth Bertalan MSZP elnök).
Semmi hatalmat Orbánnak! (ugyanaz a személy pár nappal később)

bölcsbagoly 2020.05.04. 14:21:30

@Etniez: okoska, az anatómia és az élettan a szakmám! Igaz, nem kamionosként kezdtem-:). Ergo, tudom, hogy mi van az egészséges fogalom mögött.

porthosz 2020.05.04. 14:24:12

@Etniez:

Az hogy te mit látsz a kórházban nem igazán mérvadó.

Ez olyan mintha bemennél például egy Volkswagen szervízbe, ahol közölné a szervízes hogy kérem szépen az össze VW autó kalap sz@r kortól függetlenül, mert ide minden autó amit behoznak az elromlott, függetlenül attól hány éves...

Az olaszoknál a halottak átlagéletkora 80 év (79.5). Ez tény.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.05.04. 14:25:16

@Indriq: @Etniez: tehat a felreertesek elkerules vegett. orban nem megigerte, hogy majus 3-tol csokkenni fog akarmi, hanem azt kozolte, hogy akkorra fut fel csucsra a jarvany a szakertok szerint. nyugodtan hozzatok olyan linket, ami az ellenkezojet bizonyitja. nem egyszemelyben a muller cecilia szerint, hanem altalaban a szakertoknek ez volt a becslese.

pl. covid19.healthdata.org/hungary

Etniez 2020.05.04. 14:26:09

@Exploiter: és ezért laposodik a görbe mindenhol, mert kisütött a nap. És ezért beszélnek a második hullámról, mint lehetőségről.

Egyébként bocsi a sok elütésért, mobilról nyomom, napozom a kertben, szabinapos vagyok.

bölcsbagoly 2020.05.04. 14:27:00

@Etniez: a gyerek akkor hozza haza, ha fertőződik, de mivel a korosztálya immunis rá, nem fog az lenni! Mivel az immunitása legyőzi a vírust, az nem fog benne elszaporodni (tudod, hogy történik ez?), ergo nem lesz mit a nyálcseppjeivel, orrváladékával és más testi nedveivel szétszórjon a családja/ismerősei körében sem!

bölcsbagoly 2020.05.04. 14:29:24

@Indriq: saccolta, mivel ő sem jós sem időutazó, nemde? Viszont ma 4-ike van s lám a görbe ellaposodott!

Etniez 2020.05.04. 14:30:00

@droid_: akkörül várható, valószínűleg ezen a héten, nagy jelentősége nincs.

Szerencsére nem sokan haltak meg, napi 10 nem rossz.

Nekem alapvetően nem a járványkezeléssel van gondom, hanem a felhatalmazási törvénnyel, meg a maszkos hülyítéssel az elején.
Meg a liget törvény és a felesleges Pesti úti mocskolódás sem tetszik.

Etniez 2020.05.04. 14:33:48

@bölcsbagoly: csak nem azt jósolták meg, de ezt már fentebb leírtuk.

új felhasználó 2020.05.04. 14:34:11

@Etniez:
"Szerintem tesztelni kellene"

És ezt elmondtad már odahaza Angliában is? Mert a millió lakosra jutó tesztek számát tekintve a sereghajtók között járnak, a fertőzött esetszám arányosan pedig a béka fenek alatt, messze lemaradva Magyarországtól

www.statista.com/statistics/1104645/covid19-testing-rate-select-countries-worldwide/

bölcsbagoly 2020.05.04. 14:36:16

@Etniez: tehát te kintről pofázol, ugyebár? Oszd ott az észt - amiből te is hiányt szenvedsz - ahol vagy, ha egyáltalán kíváncsiak rád!

Indriq 2020.05.04. 14:37:38

@droid_: @bölcsbagoly: ez qrva vérszegény....próbáltok lovagoló a szavakon. Nézzétek meg a videóját és utána ugrálhattok...

"mivel ő sem jós sem időutazó, nemde? Viszont ma 4-ike van s lám a görbe ellaposodott!"
egyetlen értékből azt mondod, hogy máris laposodik? te aztán tudsz :) vagy lehet, hogy te időutazó vagy :)

srácok... borzasztó... cseréljetek nicket....

@új felhasználó:
"Az Orvosi Kamara köztestület, számos hatalmi jogkörrel felruházva. A Fővárosi Közgyűlés és a Főpolgármester önkormányzati hatalommal rendelkezik. Ne tegyél már úgy, mintha még nem is hallottál volna semmit a hatalommegosztásról! Nap mint nap láthatod, hogy az önkormányzatok, leginkább a fővárosi, annak nevében Karácsony Gergely rendeleteket hoznak utak lezárásáról, sebességkorlátozásokról meg minden egyéb. Csak nem illik a kisded játékotokba erről blogolni"
Kezed a szivedre, amikor az orvosi kamara elnöke mond valamit, és az operatív törzs valami mást, akkor te ott fogsz állni órákon át és gondolkodni kinek van igaza?
(én rühellem ezt a kormányt, de mégis megcselekszem amit a kormányrendelet hoz és nem amit XY...)

"Minden felelősség Orbáné! (Tóth Bertalan MSZP elnök).
Semmi hatalmat Orbánnak! (ugyanaz a személy pár nappal később)"
Na most ezzel mi a gond???? minden felelősség a patkányé, mert ő a miniszterelnök, de semmi hatalmat nem szabadna neki adni.... ezen két mondat között még csak ok okozati összefüggés sincs....

Etniez 2020.05.04. 14:38:07

@porthosz: Angliában pedig alhunytak 20%-a 60 alatti, jellemzően 40-60 ez is tény.
Az autószerelős példád meg nettó hülyeség, már ne haragudj.

Etniez 2020.05.04. 14:38:47

@bölcsbagoly: ne haragudj, de hozzászólásaid alapján én ezt nem hiszem el.

Etniez 2020.05.04. 14:40:34

@bölcsbagoly: fiatalok is megbetegedhetnek, sőt ők az igazi szuperterjesztők, egyrészt tünetmentesek, másrészt higiénia szokásaik fejlődés alatt állnak.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.05.04. 14:41:44

@Etniez: annyiban azert igen nagy jelentosege van, hogy amikorra elorelathatolag eleri a csucsot, addigra kell felkeszulni leginkabb az egeszsegugynek. ha a becsles bizonytalan, es hogy is lehetne biztos, akkor a legkorabbi varhato idopontra kell keszen allni. pont ebben a kontextusban hangzott el a kifejezes, amibe sokan a nekik tetszo ostobasagokat igyekeznek belemagyarazni. ezek szerint te ezt nem teszed, csak @Indriq: talalta ezt jo alkalomnak.

n3spr3ss0 2020.05.04. 14:43:12

@hordalek: Pl.Gulyás G. Ő mondta államcsőd jönne a további szigorítással.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.05.04. 14:44:21

@Indriq: hozzad a linket, amin igerget, koma. es vess egy pillantast a linkre, amit en hoztam neked. aztan eldonheted, hogy az usaban ugy ugralnak ahogy az orban futyul, vagy az orban vette figyelembe, amit az usaban is szamolgatnak.

bölcsbagoly 2020.05.04. 14:46:35

@Etniez: te honnan tájékozódsz? A CNN-ből, a Quardianból?
- a kormány felhatalmazása a járváyn végig tart. Ez mitől nem időhatár? Mi a fene érdeke lenne a kormánynak a gazdasági tevékenység korlátozása, ha ez csökkenti a bevételeket? Márpedig ha a járvány lejár, de a korlátozások fennmaradnak, abból ez következik. Néha gondolkodni is kellene. Mikor sürgős intézkedéseket kell hozni, akkor nem lehet heteket, napokat várni a felhatalmazás meghoszabbitására, hanem tenni kell! Miért nem lehet ezt megérteni?
- ja, maradjon meg a liget a csöveseknek, meg a drogosoknak, nemde?
- a Pesti úti idősotthon gócponttá vált Karácsonyék jóvoltából, dicsérni kellene érte őket?
-

bölcsbagoly 2020.05.04. 14:49:02

@Etniez: s az kit érdekel,szerinted, hogy te mit hiszel vagy sem?

konrada 2020.05.04. 14:59:52

@Etniez:
A csúcs attól lesz csúcs, hogy mennyien halnak meg, mennyien vannak kórházban a kórtól.
...és ez - persze csak a ha hiszünk a statisztikának - nagyjából már 1 hete a tetőzésnél jár, nem emelkedik.

...az esetszám meg legfeljebb azt mutatja, mekkora arányban vannak letesztelve az emberek.
Ahol több a teszt, több az eset.
...és mivel most már van teszt, van kiépült kapacitás rá, ez még biztosan emelkedni fog Magyarországon is, de ezért szép dolog a statisztika!

...hiszen pl. ma is 56 esetre 5 gyógyult(meg 11 halott:( jutott, viszont: már több mint 3 hete napi átlag 70 megbetegedés volt, így lehet majd azt a görbét is laposítani, ha ezeket végre kiveszik az aktív esetek közül így 3-4 hét után....

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.05.04. 15:06:32

@yourmomtits: Mi van a részecskefizikai felfedezéseddel, a "bozont"-al? :-))

Etniez 2020.05.04. 15:27:30

@Etniez: AZ autószerelős példád pedig azért hülyeség, mert én nem azt állítottam, hogy csak a VW autói romalanak el, hanem azt, hogy:

a fiatal járgányok is lerohadhatnak, nem csak az régiek.

Így helyes az analógiád.

Etniez 2020.05.04. 15:28:27

@bölcsbagoly: Az ilyen hozzászólásaiddal tolod át magad az értelmes vitapartner kategóriából az ingorálandó fidesztálibba.

S. Baldrick 2020.05.04. 15:34:32

@bölcsbagoly: "okoska, az anatómia és az élettan a szakmám! Igaz, nem kamionosként kezdtem-:)."

Sajnáljuk, hogy a szakmád ellenére egy kis felszopófiú lettél a Karmelita-kolostorban.

Kivlov 2020.05.04. 15:50:53

@BrianZ:
Igen. Ezért lett az első 3 havi USA GDP is -4,8%, mert olyan jól megy NY-on. Mesélj még... :D

Exploiter 2020.05.04. 16:11:34

@Etniez:
Egyetértek.

Most abban a helyzetben vagyunk, hogy hamar léptünk és egyébként is szerencsések vagyunk az időzítéssel, de ezt a helyzeti előnyt mintha nem igen tudnánk kihasználni.

Exploiter 2020.05.04. 16:14:25

@Etniez:

És ezzel is egyetértek.
Mondjuk én arra tippeltem, hogy egy levegőben / felületeken terjedő szar annyira nem szereti az uv sugárzást, ami most kezd felfutni.

Bár mindenhol azt nyomatta a WHO is, hogy semmi bizonyíték nincs a szezonális viselkedésre, de azért a józan ész itt is kezd nyerni, mint a maszkok esetében, meg sok más helyen, pl. az újrafertőződés kapcsán.

De azért csodálkozik mindenki, hogy nem veszi komolyan már senki a szakértői véleményeket.

illaim 2020.05.04. 16:35:04

A fideSS SA csürhéje minden blogon megjelenik, hogy a fideSS aljas hazugságait terjessze!Kádár népe még nem halt ki, vagy a NER zsellérek gondoskodnak az utánpótlásról! Sivalkodni majd csak akkor kezdenek, ha már rajtuk is csattan az ostor! Elvtelen, önző,antiszociális alja nép!

új felhasználó 2020.05.04. 16:45:54

@Indriq:
Ugyanolyan vagy mint a többi libsi. Amig a logika téged igazol, addig hajlandó vagy elfogadni (még ha megérteni nem is tudod) de amikor ellened fordul akkor már nem számit

Az Orvosi Kamara jóslata a csillagászati fertőzött számról nem jött be, amikor elhangzott már akkor sejthető volt hogy kamu. Mostanra már sokszorosan meg kellene haladnia a teljes lakosság számot

Marad a kérdés, miért eresztették el mégis? A Kamara jelenlegi vezetői a Gyurcsány-féle hatalomhoz kötődnek, élükön Kincses Gyula volt államtitkárral. Innentől bárki találgathat jó eséllyel

bölcsbagoly 2020.05.04. 17:05:20

@S. Baldrick: nem lehet mindenki Soros-csicska s Fletó fan!

bölcsbagoly 2020.05.04. 17:06:23

@illaim: ja, csak a ballibsi banda jelenhet meg minden blogon, nemde?

bölcsbagoly 2020.05.04. 17:08:34

@Etniez: ti mindent ignoráltok ami nem passzol a marhaságaitok közé! Csak hát nem mindenki olyan hülye, bigott neomarxista idióta mint ti!

nemecsekerno_007 2020.05.04. 17:18:14

@új felhasználó: Csak a ballibek lehetnek függetlenek, ez nem kérdés :)))
Bár leginkább a valóságtól függetlenek :))))))))

yourmomtits 2020.05.04. 17:45:21

@illaim: húúú, SS, SA, Kádár, ez igen!! gondolom böfögtél is miközben ezt leírtad

Ad Dio 2020.05.04. 18:10:58

Az, hogy most van~e a tetőződés, vagy csupán egy tetőződés van most, én nem tudom. De a napi halálozások beálltak 10 körülre, amit már jópár napja tartanak. A nem növekedés azt jelent(het)i, hogy csucson van a járvány első menete. Ha így van, akkor lehet lazítani. Miért? Mert mire tetőz a halálozás, addigra a fertőzési csucspont már nagyon sok ideje elmult (2~3 hét a lappangás, további 2~3 hét a betegség belobbanása, így van a rendszerben egy 4~6 hetes késés a fertőzési és a halálozási csucspont között. A további (teljes) zárkózás már felesleges pazarlás, mert ~ igen ~ a gazdaság nagyon nagyon megsínyli a zárást. Tulajdonképpen a halálozási csucs előtt is lehetne már nyitni, de ameddig a tudományosan is megbízható jóslást ki nem fejlesztik :), addig nem tudjuk előbb elindítani az életet, mint a beálló holtponton. Feltéve, hogy tényleg most vagyunk a holtponton és nem csak egy átmeneti nem növekvős szakasz van a halálozásokban.

Ad Dio 2020.05.04. 18:17:31

@birkamenet:

"A 340 elhunyt és a közel 3000 diagnosztizált eset 11% feletti nyers halálozási arányt jelent, ilyen magas rátát leginkább a túlterhelt egészségügyi rendszerű országokban láthatunk."

Nem tesztelünk eleget. A valós fertőzöttek száma minden országban kb. egy nagyságrenddel nagyobb mint a regisztráltaké. Ez egy ilyen betegség. A fertőzöttek zöme tünetmentes. Magyarországon még ehhez képest is nagyon alacsony a felderítettség. Kb. minden felderített esetre 30~40 felderítetlen jut. Szvsz.

Etniez 2020.05.04. 18:23:30

@Ad Dio: A betegség átlagos lappangási ideje 5 nap.
Aki belehal, az általában 3-7 nap alatt teszi.

Legalább is itt az UK-ban.

Ad Dio 2020.05.04. 18:32:29

@Etniez:

Baromira sokféle adat van. A WHO 5~10 napot mond, a kínaiak 10~16ot, de van aki szerint ennél is több. A tünetek eleinte szinte mindenkinél 5~10 napon át enyhék, utána jöhet a gyógyulás, vagy a kritikus szakasz, ami viszont ha halálhoz vezet, akkor rövid: 2~5 nap. De aki nem hal bele ezen rövid idő alatt, az még akár 2 hetet is lehet gépen. Így jön össze a 4, maximum 6 hét.

A 3~7 nap az UKban is gy áll össze, hogy mire bekerül a kórházba az illető, addigra már tul van az enyhe szakaszon.

Reding Roli 2020.05.04. 20:00:52

Az egyik legzavaróbb a transzparencia hiánya, amely valószínű, hogy a kezdeti irányítási - szervezèsi problèmák, a tanácstalanság elpalástolását, a szolgálta ...Kásler Miklós ès Müller Cecília alkalmas vezetők a járvány kezelèsère?
Ezt csak utólag fogjuk megtudni, de a rendkívül alacsony felderítettsègi arány aggodalomra ad okot ...
Hamarabb kellett volna konzekvens intèzkedèsekt bevezetni , különösen a beutazások megállítàsa kèsett, ès kezdetben nem volt csak rèszleges körű...A reptèri hőmèrsèklet -mèrès tehetetlensèg , a nèpet megnyugtató pótcselekvès volt...
A szlovákok vagy szlovènek egy hatèkonyabb járványstratègiat dolgoztak ki, amivel sikerült a megfogni a járványt a jelentős felfutás előtt, nekünk ez nem sikerült...

birkamenet 2020.05.04. 20:52:19

@bölcsbagoly: "nem lehet mindenki Soros-csicska s Fletó fan!"

De nem ám, így ti fideSSnácik Putyin csicskái vagytok.

És vagytok akkora idióták, hogy erre még büszkék is vagytok!

Exploiter 2020.05.04. 21:09:38

@Reding Roli:

Nem akarom megzavarni a gondolatmenetet, de itt is megfogták a felfutás előtt.

Minden számítás szerint itt is sokezer halott felett kellene hogy járjunk.

bölcsbagoly 2020.05.04. 21:12:31

@birkamenet: Érdekes, mikor a szemlőhegyi elbitorolt lakban fogadta Fletótok Putyint akkor nem putyincsicskáztatok, sőt tapsoltatok annak, hogy ikonotok egy kiskutyát adott a "cárnak"!

birkamenet 2020.05.04. 21:26:09

@bölcsbagoly:

kishülye köcsög fidelitaSS-os, mind a gyurcsányod, mind az orbánod leszopta Putyint. A különbség csak annyi, hogy az orbánod tövig és rendszeresen!

bölcsbagoly 2020.05.04. 21:29:38

@birkamenet: mikor látott egy pszichiáter? Gumiszobád van?

birkamenet 2020.05.04. 21:52:44

@bölcsbagoly:

mi van kisköcsög fideSSbolsi, nincs központi útmutató takonyárpitól, hogy mi van nem jön be a gyurcsányozás????

öreg baka nem rakéta 2020.05.04. 22:09:24

@Okana: Tökéletes leírása Orbán hatalmának, és hataloméhségének.

kvadrillio 2020.05.04. 22:15:21

2020.ápr.21.
Írta: JoeLaszlo
Az eddigi globalizációnak vége

mcdonalds_hongkong.jpg

A világgazdaságban 4-5 évtizede az a némileg fanyar bonmot terjedt, hogy ha Amerika tüsszög, a világnak tüdőgyulladása lesz. Mára ez (is) megváltozott, manapság ha Kína ágynak esik, akkor a világgazdaság infarktust kap, vagy hogy a koronavírus okozta válság miatt stílusos legyek, kétoldali tüdőgyulladásban kezd haldokolni.

Nos, a vírusjárvány miatt a vártnál nagyobb mértékben, 6,8 százalékkal csökkent a kínai gazdaság teljesítménye az első negyedévben, - jelentette be Pekingben a kínai statisztikai hivatal.

A kínai bruttó hazai termék (GDP) az idei év első három hónapjában első alkalommal zsugorodott azóta, hogy 1992 első negyedévében elkezdték jelenteni Kínában a hivatalos negyedéves GDP-adatokat.

Hogy ez mit jelent a világnak? Nos, a Kínai Népköztársaság ma az összes áru közel 30% -át, rozsdamentes acél felét, és az összes okostelefon és laptop gyártásához szükséges áramköri lapok 80% -át gyártja.

Európa részesedése a globális értékláncokban csökkent, és Kína kulcsszerepet játszik a globális ellátási láncokban. Németország, Franciaország, Olaszország és Nagy-Britannia ma már rendkívüli módon függ a kínai szállítóktól, mind az alkatrészek, mind az alapanyagok szempontjából.

A függőség olyan messzire megy, hogy ezek az európai országok szinte teljesen elveszítették nemzeti szuverenitásukat egyes stratégiai és létfontosságú ágazatokban.

A globális gazdaságra gyakorolt hatásokat nehéz számszerűsíteni, a Nemzetközi Valutaalap (IMF) ebben az évben már 3,3 százalékos negatív "növekedést" vár.

Más szóval, a globális gazdaság zsugorodni fog.

Az OECD előrejelzése valamivel optimistább: a 2020 márciusában közzétett időközi jelentés szerint 1,5 és 2,4 százalék közötti pozitív növekedést vár 2020-ra, szemben a 2019-es 2,9 százalékkal, - hogy ez az optimizmus mennyiben indokolt, még nehéz eldönteni, hiszen már az őszre tervezett rendezvényeket halasztják el, például Németországban az Oktoberfestet, és a szociális távolságtartás biztosan sokáig megmarad, és ez befolyásolja az idegenforgalmat, a polgári repülést, a szórakoztatóipart és sok egyéb szolgáltatást.

A probléma nagyságára itt van a gyógyszeripar jelenleg sokat és okkal vitatott példája. Európa évek óta áthelyezte termelését külföldre, így a hatóanyagok 80% -át Kínából és Indiából importálják, ideértve az alapvető gyógyszerek, például az antibiotikumok, a rák elleni gyógyszerek és az oltások molekuláit. Harminc évvel ezelőtt a hatóanyagoknak csak 20% -át importálták.

Az európai országok Kína ipari képességeire támaszkodtak a védőmaszkok gyártásában, ahelyett, hogy nemzeti szinten előállítanák őket. Olaszországnak, Franciaországnak és Spanyolországnak jelenleg sürgősen szüksége van sebészeti maszkokra és légzőkészülékekre, valamint védőszemüvegre, kézfertőtlenítőkre és sok más termékre, amelyeknek már régen abbahagyták a gyártását, és inkább Kínából importálták azokat.

A vírus terjedésével az orvostechnikai termékek, például kézi fertőtlenítők és védőmaszkok iránti globális kereslet gyorsan növekedett. A kínai gyárakat azonban, ahol ezeket a termékeket évek óta tömegesen gyártják, bezárták. Egyes országokban az orvosi berendezések hiánya a szállítási lánc zavara miatt végzetes.

A válság autóipart is keményen sújtotta. Egy autó körülbelül 20 000 alkatrészből áll, amelyeket átlagosan több mint 30 országban gyártanak, beleértve Kínát is. Ezenkívül a „just-in-time” termelés elterjedt gyakorlata azt jelenti, hogy a készletek korlátozottak.

Amikor a kínai gyárak januárban hirtelen bezártak, egyértelmű volt, hogy érvényesül a dominóhatás, és így megszakad a szállítás. A kínai export összeomlott. Néhány héten belül több európai gyártónál elfogyott a termékek végső összeszereléséhez szükséges alkatrészek, és kénytelenek voltak leállítani a gyártást. Az autógyártók, például a Fiat, a BMW és a Jaguar Land Rover voltak az elsők, akik abbahagyták a termelést az európai gyáraikban.

...

kvadrillio 2020.05.04. 22:22:31

...Manapság a kínai gyárak fokozatosan megnyílnak, ám a globális ellátási láncok továbbra is veszélyben vannak. A határok lezárása az európai országokban, valamint a légi árufuvarozás korlátozásai kihívást jelentenek a termékek szállítása szempontjából. Ezen túlmenően az Egyesült Államokban most súlyosbodik az egészségügyi válság, ami további nyomást gyakorol az ellátási láncokra. A zavarok most nyugatra tolódnak, mivel az európai árukat nehéz átszállítani az amerikai kontinensre. A korona-világjárvány két hónap alatt újraosztotta a globalizációs kártyákat. Megmutatta, hogy a globális termelési rendszer mennyire sebezhető, mennyire függenek gazdaságaink a szétszórt termelési láncoktól, milyen messzire kell haladni egy terméknek a gyártás helyétől, és hogy az egyes láncszemek hogyan tudják teljesen leállítani a gyártást.A nemzetközi munkamegosztás, amely évtizedek óta uralja a globális gazdaságot, eddigi formájában már nem fenntartható, mert nagy bizonytalanság forrása lett. A világjárvány pedig lehetőséget kínál Európa számára, hogy visszanyerje szuverenitását olyan kulcsfontosságú iparágak felett, mint például az orvosi műszer és gyógyszergyártás.Mindent összevetve azonban a világjárvány pozitív fordulópont lehet, mert az ellátási láncok rövidítését  hozta előtérbe. Ahelyett, hogy költségalapú döntéseket hoznának, amelyek arra késztették a vállalatokat, hogy termelésüket az alacsony bérekkel rendelkező országokba helyezzék át, Európának kiegyensúlyozottabb forráselosztást kell bevezetnie, és a fogyasztóhoz közelebb álló termelési eszközöket kell kialakítania. Ez korlátozná az ellátási kockázatokat és a hiányt válság esetén, és ugyanakkor csökkentené a logisztikai költségeket.A termékek Kínából Európába történő szállítása négy-öt hétig tart. Ha közelebb gyártanánk a fogyasztási helyhez, akkor rugalmasabbak lennénk és hatékonyabban alkalmazkodnánk a változó piacokhoz és eseményekhez. Az európai gyártóknak fel kell mérniük a kockázati kitettségüket és diverzifikálniuk kell ellátási láncaikat. Már nem vásárolhat alkatrészeket csak egyetlen szállítótól, egy helyen.Az Egyesült Államok és Kína kereskedelmi háborúja miatt a vállalatok már megkezdték kínálati láncuk átszervezését Kínán kívül. Ez a lépés felgyorsulhat a válság vége után. Ilyen bizonytalan geopolitikai környezetben az alapszolgáltatások biztosítása fontosabb, mint valaha, - az Európai Unió külvilágtól való függőségének csökkentése érdekében.Emmanuel Macron, a francia elnök nemrégiben bejelentette, hogy év végéig teljes önállóságot akar elérni Franciaország számára a védőmaszkok gyártása során. Ez az első lépés. De az EU-nak valós stratégiát kell elfogadnia az orvostechnikai eszközök szállítói láncaival kapcsolatban. Ez a nyersanyagok beszerzésével kezdődik, és kiterjed az európai területen található gyártóberendezések gyártására, összeszerelésére, csomagolására és értékesítésére is.Az európai munkaerő viszonylag drága, ám az automatizált és a kézi munka kombinált folyamatának lehetővé kell tennie a vállalatok számára, hogy a termelést visszahozhassák Európába. A robotizáció hozzájárulhat az elektronika iparágának versenyképessé tételéhez, a kínai gyártósorok pedig már teljesen robotizálva vannak.Egy dolog biztos: az új idő újratervezett globális ellátási láncmodellt igényel, mert a globalizáció, ahogy eddig ismertük, véget ért.(Camille Rustici, a DirectIndustry főszerkesztőjének cikke alapján LJ)Kép: Wikipédia

...AVAGY,,,,A GLOBALIZÁCIÓT A KORONAVÍRUS BESZARATTTTA !!!!! ENNYIT IS ÉRT !!!

kvadrillio 2020.05.04. 22:29:34

...ésakkkkor....eszünkbejuttt....hol van az iparunk....nehéz-. könnyűiparunk...., textiliparunk, feldolgozóiparunk, mezőgzdaságunk, orvosiműszergyártó iparunk...stb...stb..... jahhh és a 12 cukorgyárunk !!!...és MIJAFASZNAK IS VÓTT ITTEN RENDSZARVÁLTÁS ????? AMIKOR MAGYARORSZÁG ÖNELLÁTÓ VOLT SOKMINDENBEN ??? HE ????? JHOGY PÁR SZAREMBER ELADJA A HAZÁT ÉS MEGGAZDAGODJON RAJTA ???!!! MEGÉRTE ??? KIKNEK ???!!!
30 ÉV RÁMENT A KIFOSZTÁSOKRA !!!

enrikokaruszo 2020.05.04. 22:48:24

karigerit nem kell lejáratni, megteszi ő maga, nem bíznám rá a kutyámat se. elvesztené vagy rátolatna a szolgálati gépjárművel
a járvány, szerintem nagyobb döccenők nélkül keresztülmegy rajtunk
az megint egy más kérdés, hogy orbánék szerintem összekötötték a kellemetlent a hasznossal, és egy régóta esedékes ágyszámcsökkentést intéztek egy füst alatt

ember100 2020.05.04. 23:10:11

@új felhasználó:
Helló !

Ezt azért gy kicsit pontosítsuk :)
Semmi hatalma nincs az orvosi kamarának , sokszor még szakmai dolgokban sem.Ja persze beszedheti a tagdíjat , pecséteket ellenőrizhet ilyen hatalma van .
A fővárosnak is csak a helyi dolgok egy kisebb részénél van hatalma de itt is a kormány ( Fényességes Vezető és bandálya az Úr ) :)lásd parkolási díjak meg ilyesmi .
Az idézett két mondat között nincs semmi antagonizmus.
A nagyúr csinál minden jót az országban , emberekkel . A rosszat meg a Sorosgyuribá , ellenzék , a gyíkemberek.
IGEN semmi hatalmat a kormányzónak !
Ha nincs hatalom nincs felelősség, és fordítva.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.05.05. 00:14:44

@yourmomtits: Hogy kifejtsd az új részecskefizikai elméletedet a "bozontról". :-))

Indriq 2020.05.05. 07:29:55

@bölcsbagoly: véleményezd, az alábbi számokat:
május 3 5 új elhunyt, május 4 10 új elhunyt, május 5, 11 új elhunyt (index.hu/belfold/2020/05/05/adatok_fertozottek_kinai_koronavirus_magyarorszag/ mielőtt belekötsz, a napi adat az előző napról szól)
3 napja emelkedő tendencia :) ez vajon a csúcs? :)

apro_marosan_petergabor 2020.05.05. 08:03:27

@Etniez:
Én a magyar tapasztalatokról beszéltem.
Az o.tisztifőorvos deklarálta, Mo-on még nem volt olyan halott, akinek ne lett volna egy vagy több súlyos alapbetegsége. Fiatalabb, - ahogy ő monta - makkegészséges áldozat nem volt.

apro_marosan_petergabor 2020.05.05. 08:13:17

@Exploiter:
Gondolkodnak helyetted mások, hozzáértők.
Ez nem csodavárás, ez szükség. Mivel a nyájimmunitás természetes módszerekkel nem kivárható, nem menedszelhető, a gazdaság a végtelenségig nem fékezhető, két dolog segíthet: a vakcína és egy hatékony gyógyszer.
Az egész világ dolgozik mindkettőn, sok forrásból jön, az év végéig meg lesz a vakcína - ha kiadják biztosan megfelelően hatékony és mellékhatás mentes lesz. Más kérdés, hogy legyártani, végigoltani milliókat - országonként - nem lesz egyszerű és talán gyors sem. De azt gondolom, ez elsősorban pénzkérdés. Az európai és általában a fejlett államoknak erre biztosan meg lesz a pénze, mert a népesség átoltása még mindig sokkal olcsóbb, mint a kórházi gondozás illetve a gazdaság lelassulása.

Serény Vélemény 2020.05.05. 08:35:29

@kvadrillio: + Hova lett a magyar hagymatermesztés? Hova lett a magyar marhahús, és exportja? Hova lett a magyar alma, krumpli, őszibarack, dinnye, tej, tejtermék stb?
Az elmúlt ezer évben Mo minden alapvető élelmiszert meg tudott termelni, amire a magyar lakosságnak szüksége volt. Ma kormányzati beismerés szerint is ez max. 80%.

Hála például az Eu-nak, és az Eu csodálatos mezőgazdasági támogatási rendszerének.

Szerintem átverték a magyarokat. Nem kicsit, hanem nagyon.

Holland eper kapható Mo-n? Meg lengyel hagyma? Meg francia(!) burgonya?

új felhasználó 2020.05.05. 08:51:44

@ember100:
Egy anarchista hitnyilatkozatát hallottunk. Elnézve a mostani ellenzéket, jól megtalálnád a helyed benne

A hejesirásod alapján nem te vagy a Kunhalmi?

enrikokaruszo 2020.05.05. 09:12:37

@új felhasználó: most a kettest helyesen ragasztotta fel

HaD 2020.05.05. 09:22:37

pusztán azért nem "tud kiállni és elmagyarázni hogy mi és miért történik" mert akkor kiderülne hogy emberek azért halnak meg mert felkészületlenül és gondatlanul várták a járványt....illetve ez a mindenkori taktika része hogy ne lehessen semmit számon kérni,valamint a bizonytalanság miatt ez emberek jobban megvezethetők és ezért erősebben kötődnek a "jó pásztorhoz":):)...ezt meg hasonlókat tanulták ezek a nép(bibó) kollégiumban

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.05.05. 09:27:30

@új felhasználó: Ezt pont te mondod?

recklamal.blog.hu/2020/05/03/a_munkanelkuli_az_uj_migrans

új felhasználó
2020.05.04. 19:37:11
@Világít a torony:
Toronymagasak vagytok Karácsonnyal együtt. Hozzátok legfeljebb csak Kunhalmi Ági fogható.

Fojtassátok tovább!

enrikokaruszo 2020.05.05. 10:03:32

@HaD: ne hülyéskedd el, hol vártak felkészülten erre?
meghal 12 fő... ez szomorú, miközben a normál napi halálozás 350 kb.
jáj

Etniez 2020.05.05. 10:14:34

@új felhasználó: egyrészt nekem Anglia nem házam, másrészt itt az elejétől kezdve a teszt fontosságáról beszélnek.
Mostanra felfutott napi 110.000-re a kapacitás, Magyarország hogy áll?
Tudomásom szerint bevásároltak a 7%-os pontosságú kínai gyorstesztből 'oszt annyi.

Jobb lenne, ha nem a saját kapuba rugdosnád a gólokat.

Engem már teszteltek, téged?

Etniez 2020.05.05. 10:17:56

@Serény Vélemény: az ilyen emberek, mint te láthatóan gazdasági analfabéták.
Ha mindenki megtermel mindent magának, akkor ki fog vásárolni.
Mindenki azt termel és gyárt, amit gazdaságosan eltud adni.
Volt már nekünk egy remek önellátó KGST, remek volt akkor az életszínvonal?

Exploiter 2020.05.05. 10:18:58

@apro_marosan_petergabor:

"Gondolkodnak helyetted mások, hozzáértők."

Jajj, már megint ez a faszság.
Az életemben sosem hagytam, hogy más gondolkodjon helyettem, semmiben, majd pont azt az alapvető döntést fogom átadni nekik, hogy mikor élhetek emberként.
Hagyjál már ezzel.

A hozzáértők pont annyira tudnak most ebből a szarból jósolni, mint a meteorológusok.

Megmondom, mi a realitás, hogy ne érjen meglepetésként, mind mondanak a hozzáértő gondolkodó emberek nyár végére.

Az a realitás, hogy azokon a helyeken, ahol ez a cucc komolyabban végigment, sokkal kevesebb korlátozással és szabadabban tudnak majd élni, legyen az akár svédország, belgium, uk, amerika fertőzöttebb területei. Ott is lehetnek még hullámok, de kurvára nem fog annyira fájni.
Azok a területek, mint mi is, ahol meg olyan jól sikerült eddig megfogni, hogy a népesség túlnyomó része nem találkozott az új vírussal, ősszel ott fognak keringeni, mint a faszok, hogy oltás kurvára nincsen kézzelfogható, megint lehet lezárni mindent, mert pont ugyanabban a helyzetben vannak, mint tavasszal, csak most nem lehet a nyárra várni, hanem a következő júniusig nem lesz környezeti segítség. De cserébe legalább addigra már a gazdaság is döglődik, mert talpraállni se fog tudni ennyi ideig, főleg, ha most még húzzuk az időt.

Esetleg ha felfognád, hogy a járványügyisek egyelőre csak az orvosi vetületét nézik a dolognak, a közgazdászok a gazdaságit, ami egymásnak ellentmond, én meg, a lenézett nem hozzáértő, a saját életemet szeretném élni, lehetőleg úgy, hogy a legkevésbé pofázzon bele bárki és leszarom, hogy ki mennyire rohadtul hozzáértő, ha eddig minden hülyeség volt, amit mondott, ugyanis az van, hogy az év eleje óta konkrétan mindenki hülyeségeket mond, számol és csinál. Fel nem tudom sorolni, mi mindent.

Te bízzál még a bölcsekben nyugodtan, ha akarsz, én szeretném látni azt hogy mit, miért és hogyan terveznek és igen, ha nem értek vele egyet, akkor majd az utcára megyek azért, hogy ne úgy legyen.

Etniez 2020.05.05. 10:19:39

@apro_marosan_petergabor: a hölgy szavaiban erősen kételkedem, nem ez lenne az első eset, amikor párhuzamos valóságban élne.

Az viszont tuti, hogy az intenzíven vannak egészséges fiatalok gépen.

Etniez 2020.05.05. 10:20:49

@nemecsekerno_007: mi a véleményed a 13. havi nyugdíjról?

Etniez 2020.05.05. 10:22:14

@bölcsbagoly: nem kell érdekeljen, majd elbeszélgetsz magadban, mint a betegeim.

Serény Vélemény 2020.05.05. 10:41:01

@Etniez: Emlékszel a 350+ Ft-os cukorra? Az is egy ilyen hiperokos ötlet egyik kimenete volt, hogy -- tudni illik, olcsóbb a dél-amerikai cukornád importja, és feldolgozása, mint a kb 100-120 éves múltra tekintő magyar cukoripar, és magyar cukorrépa-termesztés.
A nagy 'Európai értékközösségnek'. Aztán befuccsolt a brazil cukornádtermés, mert valami elvitte jól -- vagy az időjárás, vagy valami kártevő -- és egyből legalább duplázódott a cukor ára.

Mi a garancia arra, hogy nem lesz még ilyen?

Előre szólok, hogy lesz!

Serény Vélemény 2020.05.05. 10:45:49

@Exploiter: "Az a realitás, hogy azokon a helyeken, ahol ez a cucc komolyabban végigment, sokkal kevesebb korlátozással és szabadabban tudnak majd élni, legyen az akár svédország,"

A bezzegsvédországozás a kommentelés legalja.

Ráadásul vannak arra utaló jelek, hogy a betegség átvészelése nem jelent immunitást, meg lehet fertőződni többször is. Úgyhogy az egész egy nagy hülyeség.

nemecsekerno_007 2020.05.05. 10:46:47

@Etniez: Nem igazán foglalkoztam vele.

Az csak egyszeri juttatás nem?

Etniez 2020.05.05. 10:48:27

@nemecsekerno_007: dehogy is, 4 év alatt teljesen visszahozzák.

apro_marosan_petergabor 2020.05.05. 10:49:40

@Exploiter:
Úgylátom, nem éretetted meg finom kritikámat, azt sem amit utána írtam. Másrészt stílus az ember, te egy hőzöngő vagy, hozzáértés, s megfontolt gondolkodás, s tárgyi alapok nélkül nélkül. De jogod van hozzá.

Etniez 2020.05.05. 10:51:14

@Serény Vélemény: átmeneti zavar mindig volt a gazdaságban, nem értem a példád.

Volt olyan, amikor a nagy búzatermeszrő Magyarország importra szorult, mert elvitte az eső a termést....

Exploiter 2020.05.05. 10:52:10

@Serény Vélemény:

"Ráadásul vannak arra utaló jelek, hogy a betegség átvészelése nem jelent immunitást, meg lehet fertőződni többször is."

Sőt, vannak arra utaló jelek is, hogy az ufók hozták a vírust, láttad, a pentagon is beismerte, hogy igaziak a felvételek.

apro_marosan_petergabor 2020.05.05. 10:54:08

@Etniez:
Megint elbeszélünk egymás mellett.
1. Nem írtam, mert nem tudom, hogy vannak-e Magyarországon alapból egészséges fiatalok "gépeken"(milyenen?) vagy sem.
2. Ezt általában sem állította a T.főorvos.
3. Csak az volt az állítás, hogy makk egészséges ember Mo-on MÉG nem halt meg ebben a betegségben (reméljük, nem is fog).

Exploiter 2020.05.05. 10:57:25

@apro_marosan_petergabor:

De, értettem, a te álláspontod az, hogy vannak a szakértők, meg a kormány, meg a karhatalom, akik tudják, mit kell tenni, maximum mégsem, de nem is kell nekik ezt elmondani, indokolni, mert a maradék tízmillió ember úgyis hülye, nekik most szépen be kell fogni, nem kérdezősködni és várni, hogy mit döntenek a sorsukról.

Ha az a mondás, hogy sorba kell állni majd egy élesben ki nem próbált oltásért, akkor azt kell tenni, ha az a mondás, hogy mindegyiküket innentől követni fogja a hatalom 0-24-ben, akkor az a jó dolog, ha bőr alá ültetett oltásgyűjtő chipeket kell hordani, mint a kutyáknál, akkor az úgy jó, ha majd engedélyekért kell folyamodni, hogy kilépj az utcára, akkor azt kell követni.

Közben lehet segélyért folyamodni, amit majd elbírálnak, hogy jár-e, minden meg lesz oldva, nyugi van, úgyse értünk hozzá, simán fel lehet adni minden emberi önrendelkezésünket, mert vannak emberek, akik ezt jobban tudják most.

Erre a véleményre nem tudok finomabban válaszolni, mint hogy: faszt.

Maradok tisztelettel.

Etniez 2020.05.05. 10:59:43

@Exploiter: nálunk a 26 betegből 1 kapta el újra a vírust, 3 héttel a gyógyulás után. 2. alkalomra már nem voltak látható tünetei, egy hétre izoláltuk, utána negatív vértesztje lett.

A többi beteg nem kapta el újra.

Ennyi a saját tapasztalat a kérdésben, én sem kaptam el 2x.

új felhasználó 2020.05.05. 11:02:47

@Etniez:
"itt az elejétől kezdve a teszt fontosságáról beszélnek."

Beszélni lehet mindenfélét

Azért mellékeltem a nemzetközi statisztikát, hogy ne csak a levegőbe beszéljünk. Angliában a per millió fő elvégzett tesztek száma messze le van maradva az élbolytól, a középmezőny alsó felében van. Ha pedig a koronavirus esetszámhoz viszonyitjuk, akkor a béka feneke alatt, Magyarország messze megelőzi

Arról kevesebb szó esik a hazai halandzsaversenyben, hogy sok országban fizetős a tesztkapacitás nagy része. Németországban most kb. 130 euróba kerül egy elvégzett teszt

Serény Vélemény 2020.05.05. 11:08:41

@új felhasználó: Magánegészségügyben itt is lehet teszteltetni magát mindenkinek, aki erre vágyik, kb. 40 ezer forintért.

új felhasználó 2020.05.05. 11:12:18

@Serény Vélemény:
Német városokban kioszkokat állitottak fel, oda lehet menni és tesztelteti magát az ember. Részleteket nem ismerek, de kinti ismerősöm nemrég mondta hogy 130 euró körül van

Serény Vélemény 2020.05.05. 11:15:25

@apro_marosan_petergabor: Azért volt, aki mondjuk asztmás volt, vagy 90 évesen 'demenciát' írtak be. Ezt nem mondanám nagyon súlyos akkut problémának...

Serény Vélemény 2020.05.05. 11:17:33

@új felhasználó: A 130 ajró nem 40 ezer huf körül van véletlenül? :)

Etniez 2020.05.05. 11:17:48

@új felhasználó: itt nem csak beszéltek, hanem felfutatták. Sajnos lassan, de ma már pörög.

Térjünk vissza a számokra egy hét múlva :)

www.bbc.co.uk/news/health-51943612?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook

Etniez 2020.05.05. 11:20:18

@Serény Vélemény: ezért mondom, nem tartom igaznak a hölgy állításait.
Kizárt dolog, hogy Magyarországon csak és kizárólag súlyos betegek haltak bele, ellenben a világ összes másik országával. Képtelenség.

Serény Vélemény 2020.05.05. 11:22:48

@Etniez: "átmeneti zavar mindig volt a gazdaságban, nem értem a példád."

Konkrétan mit nem értesz rajta?

Az nem 'átmeneti zavar', hogy egy nettó ezer éven keresztül élelmiszer exportőr ország -- Magyarország -- tartósan kb. egy évtizede minden alapvető terményből behozatalra szorul.

Etniez 2020.05.05. 11:25:45

@Serény Vélemény: és akkor mi van?

A nagy autógyártó Németország meg Győrből importálja a motorokat az Audikba.

Tényleg nem értem, mi a gond.

BrianZ 2020.05.05. 11:28:55

@Serény Vélemény: A fejlett államok ismérve, hogy nem mezőgazdasági államok. Gabon simán megtermeli magának az élelmiszert, tehát Gabon fejlettebb Magyarországnál? Na, ugye, hogy nem. Cserébe van saját Mercedes gyárunk, olcsóbb a Suzuki is, amit itt raknak össze, és a többi, nem is beszélve az informatikai termékekről, amik majdnem annyiba kerülnek itt, mint Amerikában, csak itt több az ÁFA (ezen lehetne változtatni). Gabonban viszont ki tud ájfont venni?Ha pusztán mezőgazdaságból élnénk, kb. Albánia szintjén lennénk.

Etniez 2020.05.05. 11:42:26

@BrianZ: Ráadásul régen a mezőgazdaság megyéket tartott el, ma meg 50 traktoros betakarítja az Alföldet.

Azt már le sem merem írni, hogy ez sem lesz így sokáig, ma már drónokkal nézik a földeket, gps van a traktorokba és magukat vezetik, a traktoros már csak ott ül és felügyel. De már azt sem sokáig.

Serény Vélemény 2020.05.05. 11:45:40

@BrianZ: "A fejlett államok ismérve, hogy nem mezőgazdasági államok."

Egyesült Államok pl? Segítek, teljesen önellátó élelmiszerből, és egyben élelmiszer exportőr.

Valamint a Mercedes gyár nem magyar, csak magyarországi.

A kettő között az a különbség, hogy a _tulajdonosé_ a profit.

Etniez 2020.05.05. 11:49:27

@Serény Vélemény: Akkor ezt majd mondd el Orbánnak is :)

apro_marosan_petergabor 2020.05.05. 12:06:08

@Serény Vélemény:
- asztma? - elég kemény gond, akkor, ha a tüdődet támadja meg a vírus...
- 90, demencia - itt a 90 éves kor számít, de aki demens (mentálisan gyenge), nehezebben épül fel, kevésbé tartja magát
- A magyar gyakorlat az, ha COVID-19-es fertőzött, kezelt meghal, azt a járvány számlájára írják, de mellette feltüntetik a betegségeit (ezt én korrektnek gondolom)

Serény Vélemény 2020.05.05. 13:39:40

@apro_marosan_petergabor: "A magyar gyakorlat az, ha COVID-19-es fertőzött, kezelt meghal, azt a járvány számlájára írják"

Naja, bezzegsvédországban...
ott, ha egy öreg meghal, akkor meghalt, és kész. Mert már nem számít, és senkit nem érdekel, hogy a vírus miatt halt-e meg, vagy csak úgy.

Végül is egyébként tökmindegy, hogy a kormányunk mit csinál, az a magyar "független sajtó" virtuális valóságában élő embereknek biztos hogy nem lesz jó. Ha meghalnak teszem azt 360-an, akkor miért halnak meg ennyien, mert bezzegsvédországban. Aztán ha kiderül, hogy bezzegsvédországban 2800-an haltak meg, akkor az lesz a baj, hogy miért nem tesztelnek többet? Amikor meg elkezdenek tömegesen tesztelni, akkor az a baj, hogy szar a teszt, meg hogy a gonosz kormány újra be akarja indítani a gazdaságot. Jahogy a bezzegsvédek le se állították?
Meg biztos nem is annyi fertőzött van, meg biztos nem is annyian haltak meg stb.
Szerintem egyszerűen már fárasztó ez a tömény neomarxista propaganda, amit például ez a blog, és a hozzászólók többsége is nyomat.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.05.05. 15:05:10

@Serény Vélemény: ""A fejlett államok ismérve, hogy nem mezőgazdasági államok."

Egyesült Államok pl? Segítek, teljesen önellátó élelmiszerből, és egyben élelmiszer exportőr."

Sok eszed van. Az USA-ban brutális mezőgazdasági támogatás van. Mivel ez felesleget eredményez, ezért exportőr. Magyarországon is a mezgazd a GDP-nek mindössze 5 százaléka.

kiskutyauto 2020.05.06. 16:09:57

Ez a random kifejezés annyira irritáló hogy okoskodó suttyók rászoktak, hogy hányni lehet tőle. Nem lenne jobb akkor már a sztochasztikus..? Az még "menőbb"; és úgysem érti a pontos jelentését a vadparasztja csak mondogatja. Magyar nyelven minek is beszélni, az nem menő. Vagy lehetne teljesen angolul akár nem? Ja hogy azt nem tud a barom. Mint ahogy e szó pontos jelentését sem érti.
Igényes írásban nem használja, igényes író, mert egy kisszerű, tévesen használt, ostoba argó kifejezés lett újabban, kb a telepi köpködők szintje. Mivel a random, az mesterséges, matematikailag számított véletlenszerűséget jelent; és az informatikában jelent meg leginkább a tahók számára, aztán kitalálták hogy ez menő és használják szerencsétlenek, butaságukat demonstrálva, bugris szintű mondatokban. Akkor már tessék helyesen használni a sznob, idegen fogalmakat (melyek nyilván bizonyos szakmában nem sznobok, hanem szakszakvak) és helyette a sztochasztikus kifejezést, ami legalább természetes kaotikus véletlenszerűséget jelent, azaz kaotikus eloszlást egy rendszeren belül (persze káosz függvénnyel ez is modellezhető nagyjából, de nem halálpontosan, pláne nem előre), a digitális random függvények mind elég jól prognosztizálhatók... sokan ezzel csalnak a netes kaszinókban (de ehhez is minimum matekzseninek kell lenni).
A véletlen fogalma (amire ill helyett használják a surmók), ezekkel szemben megint mást jelent, bár kevés agysejttel persze e különbség nem felfogható.
A legjobb az, amikor múltkor egy egész nívós filmben, bemondta a kiscsaj hogy "idejövök egy random csávóval". Máris tudható, hogy nem szegény színész a hülye, neki felírták egy lapra, mint elmondandó szöveg, hanem az íróval, bár buta nőcskét játszik, talán azért engedte meg magának ezt nyelvi förmedvény torzót az író. Nem jó. Kb szó szerint ezt jelenti, hogy egy véletlen függvénnyel generált emberrel. Értjük? Tehát elindítok egy random ember manifesztáló algoritmust valahogy, és ennek eredményeképp, hopp, megjelenik egy "véletlenszerű ember" a semmiből. (aminek amúgy semmi értelme, hiszen a valóságban, a reális téridőben nem létezik, nem létezhet véletlenszerű ember, totál értelmetlen a szókapcsolat, max véletlenszerűen megjelenő ember, magyarul és ép értelemmel úgy mondják, hogy beállít váratlanul egy idegen vagy ismeretlen) ahogy a bálna és a cserép virág az űrben az abszolút valószínűtlenség hajtómű mellékhatásaként a Galaxis Útikalaúzban... hát tényleg, tök reális.

De a magyar szleng csodája, hogy már teljesen integrálták a fiatalok, mindegy hogy eszelős hülyeség és már ez a duma megy, hogy elmentem buliba és ott egy random emberrel találkoztam. (amit régen mondjuk pl megfelelő idegennek énekeltek még) ez manapság egy létjogosult szöveg még (bár remélhetőleg kissé részeg és vagy betépett) értelmiségi fiatalok körében is, bár szerintem matematikus, progmatos, illetve kvantum- és vagy asztrofizikus hallgatók (meg úgy általában a reál természettudományok tudományok művelői) inkább nem vesznek a szájukra ilyet ostobaság-tanúsítványt, szerintem... max nagyon részegen...

Őrület, de mégis kapcsolható ez a kurrens járvány helyzethez, a véletlenszerűség, azaz káosz vonalon. Mert csak a hülye nem látja, hogy káosz van ebben az ügyben; nem csak csodás országunkban, hanem a fél világon; fejetlenség, tanácstalanság, inkompetencia, kapkodás, ötletelés.
Akár azt is mondhatnánk, ill írhatnánk, hogy random intézkedések, random döntések történnek... brrrrrr
De ez annyira nem meglepő, sem nem sokkoló, hiszen egy új járvány, ráadásul világjárvány, ami igen dinamikusan terjedt el (legalábbis a médiákban ezt sulykolják, szinte mást sem hallani), sok halottal, ami nyilván már abszolút valótlan állítás, hisz mégis mihez képest? Épeszű ember tudja, hogy társadalmi szinten inkább pont ellenkezőleg, megnyugtatóan kevés az arányos halottak száma (de ha szerencsétlenek hulláit mondjuk behordanánk egy nagy terembe, akkor biztos borzalmasan sok lenne, nálunk be is férne, de pl az olaszoknál nyilán több nagy terem kéne hozzá), de végülis a nullánál egyel több hulla is "sok", gondolja a balga, ami persze igaz, meg mégsem, hisz nem tudja, nem érti, hogy az egész emberi populáció egy nettó pokoli daráló vágóhíd; napi milliók halnak meg sok okból, ebből kb 100 000 ember nyomor miatt, mely szám kb fele konkrétan éhhalál, egyúttal kínhalál ugyebár... (emellett a betegségekben meghalt emberek száma kb napi 200 ezer)
Kis fejszámolás, és ha kb 2-3 hónap járvány-krízis alatt (legyünk bizakodók) ugyebár, kb 2-3 millió ember halt meg világszerte vélhetőleg (de igen ritkán bizonyosan) korona vírus okozta tüdőgyulladásban (ami amúgy arányosítva nem vészes), míg kb 90-szer 100 000, az 9 millió ember halt meg a bolygón nyomor miatt... és ez "csak" a nyomor!!! Hisz mint írtam, a napi "normál" humán mortalitás a bolygón 1-2 millió ember a 8 milliárdból. ergo míg a Covid vírus "tombol" és mondjuk hogy megölt 2-3 millió embert, azalatt óvatos becsléssel, úgykb 100-150 millió embertársunk halt meg a bolygón.

kiskutyauto 2020.05.06. 16:16:27

Oké, eme emberek kb fele leélte az életét nyilván és eljött az ő ideje) de sebaj, ez most "nem fontos", mert most a koronavírus a menő... Ennél nyilván többen születnek, hiszen folyamatosan emelkedik a létszám ugye...
Kis konyha számításunkban (azaz a statisztikák szerint saccolva) a betegségek miatt meghaltak kb a teljes napi globális halálozási létszám egynegyede... azaz kb 3 hónap alatt, saccper kb 25-30 millió embertársunk a planétán, hal meg betegségben, ha nincs nagyobb baj.

Láthatjuk, hogy az eddigi korona szezon alatt a betegségben meghalt emberek kb 10%-a állitólag koronás tüdőgyulladásban elhunyt. A baj csak az, hogy több betegség is van, vírusos és baktériumos is, ami tüdőgyulladást okoz és emiatt hal meg az ember.
Leginkább az influenza, ami világszerte elvisz minden "normális", azaz átlagos influenza szezonban kb félmilió embert (igen, kb 3 hónap alatt fél milliót lehet viszonyítani a 2-3 millióhoz, a kovid tekintetében... jó reggelt kívánok...), influenza, aminek van gyógyszere, ellenszere, oltása, hatékony kezelése!!!
A 2017-es hazai influenza nagyjárvány során kb 50 ezer honfitársunk halt bele, csak halkan súgom (oltás, gyógyszer, hatékony kezelés ide vagy oda). Ha nem lenne gyógyítható, akkor csak ez a nagy járvány (ami amúgy világjárvány volt), kb spanyolnátha szintű katasztrófa lett volna...

Hogyan is lehet kétségtelenül, pontosan bizonyítani, hogy most ez az ember éppen pont a koronavírus miatt kialakult tüdőgyulladás miatt halt meg? Válaszolok is: SEHOGY..
A metódus annyi, hogy itt egy ember aki tüdőgyulladásban halt meg, előtte már a tüdeje össze volt omolva X ideig és kórházban volt tüdőgyulladással, lélegeztetőgépen, a szervezetében kimutatták a Covid vírust, tehát akkor ez máris egy "korona" halott... gyorsan írják is be buzgón a statisztikába; holott a tudós pontosan tudja, hogy EZ NEM BIZTOS!!! Kivétel nélkül azt lehet mondani ezekben az esetekben, hogy NAGYON VALÓSZÍNŰ, hogy Covid halott... Nagyon nem mindegy... és ezzel nincs vége az utólagos elemzéseknek, sőt még az elején vagyunk... Még ugyebár le kell menjen a járvány (ami a szegényebb országokban még felfutóban van), és ha teljesen megszűnik ez a veszély, utána tehetünk messze menő állításokat róla.

Exploiter 2020.05.07. 22:16:47

@kiskutyauto:

A helyzet az, hogy két dolog játszik össze.
Egyrészt a modern ember képtelen elfogadni a kockázatot, hogy meghalhat. Tudja persze, de azért mégsem. Megszoktuk, hogy a várható élettartam egyre nő, nyolcan éves emberektől azt várjuk, hogy száz évig éljenek.
Másrészt a mai globális média mindent felnagyít és eltúloz.
Ha azt mondod, hogy meghalt harmincezer olasz, at hír. Unprecedented, meg mianyám.
Ha azt írnád, hogy idén öt százalékkal több olasz fog várhatóan meghalni, mint egyébként szokott, az a kutyát se érdekelné. Vagy hogy Olaszország a szörnyű tragédiában elvesztette a lakosainak 0.05 százalékát. Minden tízezer emberből ötöt.
Valahogy az emberi psziché nem képes nagy számokkal és arányokkal dolgozni.

Indriq 2020.06.25. 12:35:23

@új felhasználó: *** se tudja, hogy még létezike ez a nick, vagy már kreáltak újat a pártszékházban:
"Még az a szerencse, hogy az Orvosi Kamara Gyurcsány volt államtitkárának a vezetésével meg tudta jósolni a járványgörbe lefolyását. Az első hét után lesz 8 ezer fertőzött, két hét után 50 ezer felett, utána pedig a csillagos ég. Ilyen egy szakszerű, a pánik elkerülését szolgáló tájékoztatás"
nesze: "Bár a koronavírus-járvány legrosszabb hazai forgatókönyve miatt kb. 8000 lélegeztetőgéppel számoltak korábban, a kormány ennek dupláját, kb. mintegy 16 ezer lélegeztetőgépet rendelt meg, hogy abból 10 ezer biztosan megérkezzen – és ez körülbelül 300 milliárd forintba kerül."

Az EU a népek börtöne 2020.06.29. 00:12:19

Na látod, a kormány ennyire komolyan veszi az ellenzék eldurranásait.Tessék örülni!
süti beállítások módosítása